{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

sv
sv
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132

Stofbleer og lidt andet :) {{forumTopicSubject}}

Nu sidder vi lige og snakker om hvor meget man skal have smiley

Hvor mange stofbleer har i/hvor mange skal man starte med?
Tænker selv en 20-30 stykker så man ikke skal vaske flere gange om dagen.

Og så lige noget med barnevogn.
Hvad hedder den der man lægger over barnet/dynen for ligesom at lukke vognen smiley
Kan simpelthen ikke lige finde det nogen steder

Og er der en min. størrelse for hvor lille barnet må være når det kommer i barnevognen?
Sagde min veninde noget om de havde fået af vide, vores pige bliver måske lidt lille ved fødslen, vides ikke endnu, vi skal til kontrol skanning i uge 30 og 34

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stofbleer og lidt andet :)
  • #1   16. mar 2014 Jeg har ca 20 stofbleer men må på de slemme dage vaske en maskine om dagen...

Det hedder overlæder smiley hvis jeg forstod spørgsmålet

• #2   16. mar 2014 Vi havde 36 stodbleer, og det var passende for en medium gylper.

Det hedder overlæder eller forlæder.

Har aldrig hørt om en minimumsstr for brug af barnevogn. Men Clara var 4 uger da vi tog den i brug.

• sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

#3   16. mar 2014 Har jeg heller aldrig. Hun sagde noget med ad de havde fået af vide baby skulle veje min 3,5 kg índen de måtte komme i vognen. Vi har hund så her kommer hun med næsten fra start når jeg skal ud med hundene og manden er på job igen.

Og ja præcis det ord jeg søgte smiley

Super tak, så starter vi med 20 kan jo altid købe flere så smiley

• #4   16. mar 2014 Man kan ik få for mange stofbleer, brugte dem både til hovede og røv ( altså ik de samme jo smiley
    det hedder forlæder, men de følger jo med vognen? Har ohvertfald ik set andre end dem til klapvogn til seperat salg.
    Der er ingen minimumsgrænse, kun med at sove ude i frostvejr tror jeg hvis de er under 3kg mener jeg de siget smiley

• #5   16. mar 2014 jeg har heller ikke hørt om med krav for barnevogn, her kommer liften bare i barnevognen og med. vi har også hund så ja, ud og gå.

• sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

#6   16. mar 2014 Perfekt, syntes også det lød underligt. Tusind tak for svar smiley
    Og så kommer hun til juli så frost skulle ikke være et problem smiley
    Vi skal have en ny til vognen, så håber vi kan finde dem. Må prøve nogle grupper på fb og ellers høre i forretningerne om de kan bestille dem hjem fra leverandør

• #7   16. mar 2014 Hmm... Nu jeg tænker over det tror jeg du har ret i det med de 3500.... Det synes jeg at kunne huske min SP sagde. Clara vejede 3405, så derfor ventede vi.

Shit man glemmer meget på to år.

• #8   16. mar 2014 Her vejede Marcus kun 2600 g ved fødselen som var i følge 100 g under det man kalder inden for normalen i følge den jm vi havde når de er født til termin.
    Vi måtte ikke putte ham ud i barnevognen før end han var over 4000 g for at sove. Så her gik der længe før end at ham kunne sove i barnevognen og bare det at gå en tur med ham måtte vi heller ikke i starten pga hans størrelse.

• sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

#9   16. mar 2014 Trine - hvorfor er det de ikke må komme i vognen før? Ved du det?

• #10   16. mar 2014 Det har noget med deres fedtlag og evne til at holde på varmen såvidt jeg husker.

• #11   16. mar 2014 Ja som Pernille skriver så ville han blive alt for hurtig kold, han ville ikke selv kunne holde varmen.

• sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

#12   16. mar 2014 Arh tak

• #13   17. mar 2014 Ang Stofbleer. ..
    Da jeg fik de to store havde jeg IKKE vaskemaskine hjemme og jeg havde vel 70 Stofbleer som var passende da jeg vaskede en gang om ugen
    Jeg har vaskemaskine hjemme nu.
    Og har købt hvide som bruges til puslebordet (har 10stk)
    Og farvet/mønstret til hoved/gylp (har 18stk)
    Og når ALDRIG i bund. Vasker hver 2/3 dag Stofbleer smiley

Min sp sagde han skulle være min 14 dage før de må sove ude- men at jeg godt må gå tur med hunden eller gå ned og handle.
    En tommelfingerregel er at de min skal veje det de vejede da de blev født.
    Men som reelt er de fleste mænd hjemme de første 14 dage også behøver man om mor/baby ikke rigtig gå med hund osv.

Jeg hat aldrig hørt om at man ikke skulle få forstykke med til barnevognen når man køber den, men ved at der findes mange forskellige typer forstykker efterhånden...

Ja at være første gangs mor er en jungle- lov mig at du lytter til din egen mave, og prøver at lade være med at lade dig forvirre af alle mulige der gør sig kloge.

• #14   17. mar 2014 vi havde vel 10-15 stykker det var passende for os:)

• #15   17. mar 2014 Det vi fik at vide i forhold til barnets størrelse og brug af barnevogn var bare at barnet først måtte sove lur udenfor når det var kommet op over sin fødselsvægt igen smiley

og ja det hedder overlæder, men følger så vidt jeg ved med til alle barnevogne og lifte smiley

Vi har omkring 40 stofbleer og det var mere end rigeligt… hvis man har en gylpe baby vasker man jo helt naturligt ret ofte da det også sviner deres tøj til som regel...

• Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 53
    #16   17. mar 2014 Jeg har altid hørt man ikke kan få nok stofbleer smiley
    Jeg har aldrig hørt noget om at babyen ikke må ligge i barnevogn fra starten. Ligge baby i liften også i barnevogn.

Det hedder overlæder. Følger der ikke nogen med til jeres barnevogn??

• sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

#17   17. mar 2014 Vi har arvet en vogn og der er det nemlig ikke med som jeg lige fik set, må lige ud og tjekke igen smiley Den er næsten ikke brugt, ca to mdr og kun til ekstra vogn, så kan heller ikke forstå hvis det ikke skulle være der. Må lige det hele igennem igen..

SSP - skal nok love at lytte til mig selv smiley Og tak

• #18   18. mar 2014 Trine - Det var ikke den besked vi fik da vores datter på 2700 g blev født. Der skulle hun bare være en måned før hun måtte stå ude og sove. Men vi måtte med glæde gå en tur med hende i barnevognen, ja faktisk rådede min jm mig til at gå masser af ture for at holde mit kejsersnit i gang.

• Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    sep 2013

#19   18. mar 2014 Hvilken barnevogn er det? smiley

• #20   18. mar 2014 min venindens baby var 6 dage gammel da de tog deres barnevogn i brug smiley

• sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

#21   18. mar 2014 Mia - uhh håber jeg på også kan lade sig gøre her, elsker at komme ud og gå og er ved at blive skør hvis jeg ikke kan pga sygdom fx

Pigen - det er en Brio sport

• #22   18. mar 2014 Trine: Undre også mig lidt.. Min den første var kun 2690 og fik intet at vide omkring vi ikke måtte bruge barnevogn.. Er din søn tilfældigvis født om vinteren ?

• Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    sep 2013

#23   19. mar 2014 Okay. Det var bare hvis det var en Odder så vidste jeg at man kunne købe overlæder til den. Brio sport bliver jo ikke lavet mere, så ved ikke om man kan til den. Hvis ikke så få en til sy et til dig det har jeg set nogen der gør smiley

• sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

#24   19. mar 2014 Pigen - uhh ja har da en mor der kan sådan noget smiley Fedt tak for ideen smiley

• Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    sep 2013

#25   20. mar 2014 Okay dejligt smiley
    Du kan søge lidt på Google og se hvilket stof de forskellig har brug

Kommentér på:
Stofbleer og lidt andet :)

Annonce