{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.510 visninger | Oprettet:

Børn med større aldersforskel? {{forumTopicSubject}}

Sagen er jo den, at jeg ikke længere er sammen med Moniques far.. Så lillebrøster er der længere udsigt til..
Monique bliver 3 år om en måned og her kunne jeg jo godt have tænkt mig at en lillebrøster allerede var kommet. - men sådan gik det jo ikke.

Jeg starter på HF til sommer og derfor kommer der heller ikke babyer med en ny mand sådan lige med det samme..

MEN jeg er så forfærdelig ked af at der kommer sådan en kæmpe aldersforskel på Monique og søskende.. min. 5 år og min samvittighed er ikke på sit højeste.

Vil meget gerne høre jeres erfaringer, altså de der har prøvet børn med 5+ år imellem børnene og hvordan det gik? har de noget bånd osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn med større aldersforskel?
  • #1   2. feb 2014 Jeg har ikke selv børn med den aldersforskel smiley
    Men jeg har selv en søster og en bror som er henholdsvis 6 og 8 år ældre end mig, og vi har altid fungeret godt sammen - da jeg var lille tog de sig af mig, lærte mig ting og passede på mig.... og da jeg blev ældre/voksen blev vi hurtigt meget lige..... idag synes jeg ikke vi mærker aldersforskellen og det har vi ikke gjort i rigtig mange år.

Personligt har jeg altid holdt på at jeg gerne ville have min. 3-4 år imellem mine børn......

• #2   2. feb 2014 Tror ikke du skal være så tynget af dårlig samvittighed - livet går nu en gang ikke altid som vi planlægger det på "papiret" smiley Snakker hun om at hun ønsker sig en lille brøster - ikke hvis du nævner det, men spontant?

• #3   2. feb 2014 Nyd hende den dejlige du har.... smiley

• #5   2. feb 2014 Altså vi har lige været til barnedåb hvor hun var meget interesseret i at holde ham og hjælpe med flasken.. så der har da været lidt snak om det.

• Stille musen
    Stille musen Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
    #6   2. feb 2014 Har haft det lige som dig, mit ønske var også når min var 3 år max 4 var der en lille søster/bror. Men sådan skulle det ikke være, miste engang i 2012 og en gang i 2013.
    Så det bliver rigtig svært at nå da hun bliver 5 til august, men håber det kommer snart :-(. Men har 6 år mellem min bror og mig og 4 mellem min egen og min bonus, så er sikker på de nok skal have det godt sammen ude anset alder smiley
    Så det kan desværre jo ikke gå efter vores hoveder.

• #7   2. feb 2014 Der er ikke så lang tid mellem mine brødre og jeg. Jeg er dem mellemste men mellem min storebror og lillebror er der 5 år og de har og har altid haft et super godt forhold.
    Jeg har selv en søn jeg er alene med som er lidt over 2 år. Jeg kommer Heller ikke til at kunne give ham nogen søskende i den nærmeste fremtiden pga. Manglende mand. Men jeg prøver at se det positive i det også selvom han måske skulle blive enebarn..

• søs e
    søs e Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 19
    #8   2. feb 2014 aldersforskel er ikke noget problem her i huset de har meget glæde af hinanden, jeg har en på 19 -13 -7 - 5 år og venter mig nu og skal føde om 3 uger, og de glæder sig alle sammen ( det er drenge hele bundet ) den store har allerede en autostol i sin bil til babyen og selepude til ham på 5 år.
    så jeg syntes ikke at det er et problem.

• #9   2. feb 2014 der bliver 5 år mellem vores og synes kun det dejligt. Freja forstår meget af hvad der sker og hun kan være med til alt. og hun kan mange ting selv. så vi glæder os

• #12   2. feb 2014 der er bare 4 år mellem min søster og jeg og først nu kan vi nogenlunde sammen.
    vi har da sovet sammen som små og sådan, men altid været rigtig stride og uvenner

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #13   2. feb 2014 Tror ikke alderen er det afgørende for hvilket forhold man får som søskende. Tror det siger mere om hvordan forældrene gør deres 'arbejde' med børnene og nogen gange er man måske bare forskellige og svinger ikke så godt sammen, selvom man er søskende. Om der er 2 år imellem, kan man jo stadig risikere at børnene aldrig kommer til at få et tæt forhold og med 6 år imellem, kan de blive ekstremt tætte.

Håber det giver mening hvad jeg prøver at forklare smiley
    Der er selv 4 år mellem min ene lillebror og jeg - og 6 år mellem min anden lillebror og jeg og vi har et tæt forhold. Vi havde ikke en særlig god barndom og var som børn nødt til at holde sammen, hvilket sikkert har gjort vores forhold så tæt

• #14   2. feb 2014 Som 1989 også skriver, så tror jeg ikke det er alderen der er afgørende for om man får et nært forhold eller ej.

HVIS vi skal have flere kommer der også til at være minimum 4 år mellem dem. Den beslutning bliver taget i løbet af 2015, og der blir Clara 4 i oktober.

• sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #15   2. feb 2014 Jeg har to storebrødre der er henholdsvis 7 og 9 år ældre end mig og vi har altid og har stadig et rigtig godt forhold til hinanden.

Min ene storebror har to drenge de er 9 og 4 år og de har meget fornøjelse af hinanden. De leger meget sammen og den store hjælper og er der altid for den lille. Der er slet ingen problemer med de to

• #16   2. feb 2014 Det tager nok også bare hårdt på mig at jeg som minimum forventede at være gravid nu smiley meen hellere med den rette mand om nogle år så! smiley

• #17   2. feb 2014 ...præcis...det sidste er så vigtigt! Du skal nok finde ham og få en eller to mere smiley

• #20   4. feb 2014 Der er 11,5 år imellem min søster og jeg som jeg har på min mors side, og selvom hun kun er 11 år nu, så hygger vi os rigtig meget når vi er sammen smiley Jeg flyttede hjemmefra som 16 årig og har siden da jævnligt haft hende på weekender, med på ture og sådan smiley
    Min storebror på min fars side er 9,5 år ældre end jeg er, og selvom vi begge har børn på samme alder har vi stort set intet forhold til hinanden, vi ses til jul og fødselsdage og det er det.

Så det kan gå begge veje, men nu har jeg heller aldrig boet sammen med min bror, så det har nok også en del at sige smiley

Kommentér på:
Børn med større aldersforskel?

Annonce