Større børn med i kirken {{forumTopicSubject}}
Jeg er ikke selv døbt, men det var vigtigt for Sissel og Nicklas´far at de blev døbt. Nu er de så hhv. 3½ og 5 år, og de har selv udtryk en nysgerrighed omkring vores lille kirke her i landsbyen.
Så supermoren her (dybt sarkastisk) begiver sig glad afsted til kirken idag med 2 spændte børn.
Jeg vælger at vi skal sidde på bagerste række for ikke at genere de andre kirkegængere. Det var vist meget godt, for de holdt i ca 15 min. så valgte jeg at vi hellere måtte gå. for lillebror bankede søsteren med sin bamse, og selv om man er en stor pige på 5 år, så er der alligevel grænser....
Nu har jeg en idé om, at folk ikke normalt tager sin børn med i kirke uden en egentlig årsag (dåb ell. bryllup), men hvordan får I andre dem til at sidde stille i SÅ lang tid?
Når det er sagt, så ved jeg godt at drengebørn har svært ved at koncentere sig i mere end 10 min. ad gangen
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
I "min" kirke (har ikke været der sååå meget de sidste par år) er der da forskellige bøger og malekridt i våbenhuset, som man kan tage med til børnene, og de kan sidde med?..
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 319
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 26 Svar: 135
Så må de alm. gudstjenester også være for børnefamilier indtil da....
Jeg kan jo nok tage afsted med kun den store, men ville gerne have dem til at forbinde det med fællesskab...
Jeg ved ikke lige hvad jeg havde forventet af mine børn, og af denne oplevelse. Det var ihvert fald ingen succes.
Som ateist vil jeg gerne at de ved konfirmationsalder har en idé om sagerne, så de kan træffe et valg selv. Konfirmation eller ingenting. Non-firmationer er for moderne og underligt et begreb til mig.
Men tak for jeres svar
jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
I den kirke plejer der at være en stor kiste med legetøj til børnene, den havde de så lige valgt at fjerne, men kirketjeneren kom med en bog hun kunne kigge i, og så fik hun lov at gå lidt rund mellem bænke rækkerne. Der var kun os og 5 gamle mennesker i kirke den dag, så hun generede ikke nogle.
Men tag dem med igen en anden dag, og evt kun den ældste, eller kun den yngste, hvis i ikke er 2 forældre. (eller en bedsteforældre) med, for er måske nemmere kun at styre et barn hver. Så de ikke kan sidde ved siden af hinanden og genere hinanden.
Så er bøger et hit i kirken, de larmer ikke, og børnene vil synes det er hyggeligt.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Hun sad fint stille, vi var i Haderslev Domkirke som altid har nogle "bøger" liggende som man tager med ned så er der et penalhus i med farvekridt og blankt papir
Hun sad og "sang" med den ene gang selvom hun ikke kender sangene *g*
Så med tegneredskaber og evt en bog så er det ingen problemer at have børn med i kirken
Min nevø som har ADHD og er 5 år fik også en "bog" og sad pænt stille
Større børn med i kirken