{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.346 visninger | Oprettet:

Lucca S
Lucca S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Tisser hele tiden :( {{forumTopicSubject}}

Min datter på 3½ har været uden ble godt og vel siden sommerferien. De sidste 3 uger har hun dog villet på toilet med 15-30 min. mellemrum, i nat vågnede hun stortset hver time hele natten, og det samme inden put. Sidste uge fik vi hende tjekket for blærebetændelse da vi i samråd med børnehaven ikke kunne blive ved at tænke hvad det kunne være. Denne var dog negativ (Som vi også først havde antaget). Men nu bliver det ved. Jeg har godt nok tid ved lægen til hende imorgen. Men er der noget man kan gøre for at mindske det? Hun bliver simpelthen så ked af det af at rende på toilettet, og siger gentagne gange at hun ikke er en baby. Vi har prøvet at holde hende på toilettet et par minutter længere men det hjælper ikke noget, som sagt er urinvejs infektion udelukket.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisser hele tiden :(
  • #1   28. jan 2014 Det kan være hun har en lille blære, det havde jeg, og jeg havde det som du beskriver hun har det først efter at have været på sygehuset og lave sådan en tis undersøgelse fandt de ud af det. Jeg skulle på toilettet hele tiden da jeg ellers tissede i bukserne.sådan var det faktisk til jeg ramte ca4 klasse hvor jeg blev bedre til at styre det og den dag i dag er min blære normal fordi den er vokset. Men det er klart noget jeg ville undersøge hvis jeg var jer da det er møg træls og være den som har det sådan

• #2   28. jan 2014 Hvad med svamp?

Det kan gøre lidt afd et samme og nogen kommer ikk til lufte selv om de har svamp.

Men prøv med tranebær saft eller vand med lidt citron

• Lucca S
    Lucca S Tilmeldt:
    jan 2014

#3   28. jan 2014 Jeg prøver med tranebær juice når jeg har hentet hende. Vi har tid ved lægen imorgen og vil selvfølgelig spørge ind til om det evt. er for lille blære smiley Kunne godt være det var noget psykisk eller en bestemt fase som hun sku igennem.

• #4   28. jan 2014 Det der falder mig lidt mystisk er, hvorfor siger hun at hun ikke er en baby. Det virker på mig som om hun nærmest er nervøs eller bange for at hun kommer til.at tisse i bukserne og derved være en baby så hun render derud så meget fordi hun er bange for at hun ikke når det eller at hun glemmer det og dermed tisser i bukserne og dermed en baby i hendes tanker.. har hun haft en dårlig oplevelse med det? Måske i børnehaven.. har du prøvet at spørge eller snakke med hende om det? Uden dog at gøre det hun gør til noget negativt...

• Lucca S
    Lucca S Tilmeldt:
    jan 2014

#5   28. jan 2014 Ja det har jeg spurgt om men hun vil ikke sige noget når jeg spørger. hun bor normalt hos min x og det er kun denne uge og ferierne jeg har hende mere end 10dage hver 14, dag, har været ude og tale med min x om det idag da jeg havde afleveret hende i børnehave, og hun mente i starten det var skaberi og skrig efter opmærksomhed, men nu er det på 3. uge, og igår da hun kom ned 4-5 gang efter put sagde jeg til hende hun skulle sørge for at tisse helt af for hun skulle jo sove, og kunne derfor ikke tisse før næste morgen. 10 min kunne jeg høre hun græd og der sku hun på toilettet igen og var mega ked af det fordi hun troede hun ikke måtte og det svier helt ind i hjertet at hun bliver så ked af det. Vi fik først at vide ved lægen at det var ikke var urinvejs infektion og at hun nok ikke fik tømt blæren nok så vi har prøvet at sidde og læse på toilettet og snakke med hende osv. for at vente på hun måske lige fik det sidste ud, men det er nemlig mere som om hun er bange for at tisse i bukserne, hvilket så vidt jeg ved ikke er sket siden ugerne lige efter hun smed bleen, men så er det mærkeligt hun først får den angst/frygt nu her synes jeg.

• #6   28. jan 2014 Øv det lyder ikke godt.....altså vil sige at jeg syns det er vildt flot at hun når at komme på wc, når det er så tit hun skal tisse, men syns det tyder på at der en der går rundt og kalder hende en baby smiley altså at hun har haft nogle uheld og så er der en der har sagt at hun er en baby og måske oz skældt hende ud.

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #7   28. jan 2014 prøv og tryk hende på blæren og se om hun kan holde sig kan hun ikke det har hun en slap blære som ved hjælp af fys kan trænes. men ellers tjek hendes nyre det gjordes jo ved en normal blodprøve hvis hendes nyre tal er forhøjet kan det være skyld i at hun hele tiden skal på toilettet. ar du spurgt hende om det gør ondt eller svier

• #8   28. jan 2014 hvis hun tisser så meget. kan i godt se at komme til lægen og få hendes blodsukker tjekket. kan slet ikke forstå at jeres læge ikke har gjort det, da det er super svært at opdage ved så små børn

• #9   28. jan 2014 p.s har selv en datter med sukkersyge. og hvis hun tisser så meget er det mega vigtigt at få det tjekket

• #11   28. jan 2014 Tjek for diabetes og svamp. Min datter havde en tilsvarende fase før jul og havde været blefri 6 mdr. Og begyndte pludselig at tisse konstant. Jeg noterede alt hva hun indtog af væske, samt hvornår hun gik på toilet og hvornår hun havde uheld. Hun var helt oppe og tisse over 20 gange i døgnet ( og ikke sjattis) hun blev testet for svamp, diabetes og uvi. Og de fandt intet. Det er gået over af sig selv igen. Selvom det nok er det i allerede gør vil jeg råde jer til at rose hvergang hun går på toilet og huske hende på at gå på toilet osv smiley

• #12   28. jan 2014 Drikker hun meget op til sengetid? Det er nok en dum ide mht natterenderiet

• Lucca S
    Lucca S Tilmeldt:
    jan 2014

#13   28. jan 2014 hejsa tak for jeres svar. Vi har først fået en fysisk tid ved lægen imorgen, da min ex via tlf. opkald sidste uge fik en urin prøve sendt ind og testet. Der var der ikke noget. Mht. det fysiske har jeg tænkt over om det er noget diabetes eller noget, men vil helst ikke male fanden for meget på væggen for er sgu lidt nervøs i forvejen. Hun var oppe og tisse over 11. gange efter jeg gik i seng kl. 23 og frem til kl. 6 imorges, og hun tisser HVER gang, nogle gange mere end andre. Jeg har snakket med børnehaven idag, og de har haft succes med at komme hende i forkøbet og sende hende på toilettet før hun selv skal tisse, og de siger det gør meget. Så måske er det fordi hun er usikker og så slapper mere af når hun får lidt hjælp til at huske det. Det kan sagtens tyde på nogen går og kalder hende baby. Jeg spurgte hende idag hvorfor hun var så bange for at tisse og hendes største frygt var at få ble på fordi hun er en stor pige nu. Ved ikke om det også kan have indflydelse at hun er blevet suttefri her for en lille måned siden.

• Lucca S
    Lucca S Tilmeldt:
    jan 2014

#16   28. jan 2014 Der er ihvertfald kommet en masse gode og konstruktive svar og bud så vi kan jo ligeså godt få dem udelukket når vi kommer til lægen smiley
    #15 Jeg ved det ikke. Det er meget muligt hun har. Hun står jo alene med to børn til daglig og eksamener lige pt. så kan godt være hun har manglet overskuddet til helt at sætte sig ind i hvad det kan være smiley Men håber det ikke, for det er jo svært at slippe af med når det er noget forældre har sagt også står den lille lidt fanget som en lus mellem to negle. Hun har tisset i sengen en gang her efter hun fik bleen af men sagde bare det også sker for mig nogengange, så kunne ikke forestille mig hun tænker andet. men man ved jo aldrig

• #17   29. jan 2014 synes i hvert fald du skal få hende tjekket for sukkersyge. for det er mega farligt hvis de går rundt med det uden det bliver opdaget

• Lucca S
    Lucca S Tilmeldt:
    jan 2014

#18   29. jan 2014 Ja selvfølgelig, beder ham sikre sig der intet er. Der er bare ikke nogen i familien med sukkersyge. Troede egentlig det var genetisk

• #19   29. jan 2014 det er det også. men mange børn får det i dag desværre. så man skal aldrig sige aldrig. ved mig er det kun min mormor der har det og ingen andre har fået det andet end min datter. hvor min mands mor har det på deres side og det er kun hende. så jeg har bare lært at den oplevelse med vores datter at hvis de tisser hele tiden. så skal det bare tjekkes.

• Lucca S
    Lucca S Tilmeldt:
    jan 2014

#20   29. jan 2014 Hej Alle. Så er vi kommet hjem fra lægen. Han mente det var forstoppelse, der var blevet tjekket for sukkersyge og den slags sidste uge hvor de ikke fandt noget heldigvis smiley Så nu er det sveske juice og godt med væske til den bette smiley Tak for alle jeres svar

• #21   29. jan 2014 Okay så håber vi det går, kog evt svrskegrød det smager bedre en juice

• #22   29. jan 2014 åh hvor synd for prinsessen. men er glad for hun ikke havde sukkersyge

• #24   29. jan 2014 Forstoppelse kan faktisk godt føre til forøget tisse trang

• Lucca S
    Lucca S Tilmeldt:
    jan 2014

#25   29. jan 2014 Nu har vi haft den samme læge de sidste 8 år og han har haft ret de andre gange, så jeg sætter min fulde tillid til at det ihvertfald er forsøget værd.
    Væske er godt da det bliver lettere at lave pøller når man får væske i tarmen agtigt, og jo hvis du er stoppet kan det åbenbart ligge et tryk på blæren. Det lyder logisk nok for mig.

• #26   29. jan 2014 Det kan da sagtens være forstoppelse. Hvis hun ikke kan komme af med afføring og dermed hele tiden tror at nu skal hun presse og så gerne vil på toilet men så kun kan tisse.. stakkels lille pus. Hvor må hun bare ha ondt i maven og i bagdelen hvis hun ikke kan komme af med det..

• Lucca S
    Lucca S Tilmeldt:
    jan 2014

#27   30. jan 2014 Ja det er rigtig synd for hende, men nu ved vi i det mindste hvad der skal gøres så vi må håbe hun ikke får ligeså meget besvær med det som hendes bror. Han er snart 10 og smed først bleen 100% sidste år. Men mon ikke hun kommer over det smiley Hun var ihvertfald glad da jeg sagde det bare var lidt problemer med møllen for så vidste hun at det ikke var hende der var lille så det gjorde meget for hende

Kommentér på:
Tisser hele tiden :(

Annonce