{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.281 visninger | Oprettet:

Theas mor <3 .
Theas mor <3 .
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458

Tisser i bukserne/inkontinent ? {{forumTopicSubject}}

Vores datter på 3 1/2 år er begyndt at tisse i bukserne mindst en gang om dagen, og op til 6-8 gange.

I starten var hun renlig da hun fik bleen af der var ikke et eneste uheld.

Det startede med at hun gerne ville skifte tøj hele tiden og når hun ikk fik lov tissede hun i bukserne. Nu sker det hele tiden og ofte opdager hun det ikk selv. Det er ikk altid hun tisser færdig i bukserne men det kan altid ses på tøjet...

Nu er jeg ved at læse lidt om børneinkontinens, er der nogle der har været ude for det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisser i bukserne/inkontinent ?
  • #1   29. maj 2014 Du skriver selv at det startede med at hun ville skifte tøj, så jeg tvivler stærkt på det er derfor.

Men hvad siger din læge om det?

• #2   29. maj 2014 Jeg tænker om det kan være blærebetændelses det kan man få flere vandladninger af,

Men prøv og lave faste tisse tider. Og lav en rutine ,

Jeg tænker os lidt om det en provokation til få lov og få skiftet tøj?

Vælger hun selv hvad tøj hun vil have på om morgen osv?
    Vis ik så evt prøv lad hende gøre det,

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#3   30. maj 2014 Det startede sådan ja, men er virkelig i tvivl om det stadig er grunden. Vi har prøvet med straf (at man kun får et par nye bukser om dagen, ellers er det bar røv) så bliver hun virkelig panisk og har flere gange oplevet at hun så kommer til at tisse på gulvet...

Tænker hvis det var en blærebetændelse måtte hun virkelig være skidt af det da det har stået på i halvanden månede nu.. Vi har bare ikk tænkt tanken da det jo startede med tøjet.

Vil sige hun er medbestemmende om tøjet om morgen vi bliver nødt til lige at styre om det nu passer til årstiden.

Der er bare mange punkter der passer på det jeg kan finde om inkontinens. Vi laver faste tissetider, men det er ikk altid hun vil eller kan, hun er ekstremt stædig.

Vi er bare ved at være meget frustrerede over det, og det er virkelig svært ikk at blive sur og træt af det når det sker for 7 gang på en dag og man lige har haft hende på toilet og man tænker HVORFOR?!?!

• #4   30. maj 2014 Wow. .
    Jeg tænker straf ? Noooo. .
    Jeg tænker du ser trolde- ja.
    smiley

Først vil jeg gerne have lov at komme med en personlig holdning.
    Man må ikke straffe en der tisser i bukserne. Du ender med at man "glemmer" at sige det, da det jo er bedre at Være lidt våd end at blive panisk som du selv siger.

Ang. Om det kan være blære betændelse- det kan det altså sagtens. Selvom hun ikke er skidt

Jeg tænker..
    Mange børn har et stadie hvormed lige hopper list tilbage i udviklingen. Og hun er jo ikke ret gammel
    Hun havde fået lavet sig en vane at små tisse for at opnå tøjskifte, så jeg tænker at hun simpelthen skal tissetrænes på ny.
    At faste tisse tider ikke hjælper er der jo intet at sige til. Jeg kan da Heller ikke altid tisse når vi er ved wcet (hvis man er på tur) men 10 min efter kan jeg måske godt.

I skal have vendt det om til noget rart.
    Jeg havde en datter der i en lang periode begyndte at tisse i sengen. Hun gad ganske simpelt ikke rejse sig op.
    Vi lavede en belønning tavle hvor hver nat/dag hun ikke tissede fik hun et klistermærke. Og når hun havde x antal mærker fik hun den gave som stod på bordet i køkkenet..
    Mærkerne skulle være efter hinanden. .hun nærmest gik for meget på wc for at Være helt sikker på at det ikke kom tilbage i den gamle vane smiley

Jeg tror du skal passe på du ikke læder dig til sygdomme hun ikke har.
    Også få lægen til at komme med sin vurdering hvid du er i tvivl vi her inde kan altså ikke stille diagnose på din datter smiley

Jeg håber for jer alle at i får vendt de dårlige vaner igen.
    For jeg tror det er dårlige vaner og ikke en sygdom smiley

• #5   30. maj 2014 Som du skriver først tænker jeg mere det er protest tisseri.

Jeg kan godt se det træls og stå i men straf hjælper ingenting slut så må du gå i bar røv,

Jeg vil prøve det modsatte og rose hende når hun tisser lidt ligesom hunde hvalpe, også lad være kommentere på vis hun tisser i bukserne/ gulvet,
    Og forsæt med de faste tisse tider, og gør det sjovt evt læs bøger , synge, eller hvad din datter hun er til, og så beløn hende når hun har været på toilet,

Lav et stor skema hvor hun slev kan klister en blomst på når hun har tisset og en anden når hun tisser i bukserne,

Så kan hun se det gir pote og gå på toilet og når hun så har samlet x antal blomster så får hun en større belønning.

Kan du følge hvad jeg mener det kan godt være svært og forklare sig på skrift frem for ansigt til ansigt .

Ang blærebetændelses så behøver der ik være symptomer på man har det, og en blæser betændelse gir ufrivillig vandladninger og flere.

• #6   30. maj 2014 SSP faste tisse tider kan være en hjælp til husk og minde dem om de skal på toilet,

Men ellers prøv en up an go ble i en korte periode mens i træner igen

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#7   30. maj 2014 SSP jeg tror du bliver mere forarget når jeg så siger det bestemt ikk er mit eget forslag med den straf og den måde straffen bliver udført på, det var en pædagog i børnehaven, som jeg tog en lang snak med der kom med det forslag.

Jeg vil helt sikkert få tjekket hende ved lægen, og så vil jeg prøve nogle af de ting i siger.... Jeg synes bare slet ikk det virker som protest længere det virker som om hun virkelig ikk ligger mærke til det.

Jeg er slet ikk ude på i skal diagnosticere mit barn, spørger til erfaringer. Jeg synes ikk jeg læser mig til noget men undersøger lidt det betyder ikk jeg kunne finde på at undlade et lægebesøg....

• #8   30. maj 2014 Der er måske ikke noget at sige til, at hun "ikke ligger mærke til det", hvis konsekvensen er at at hun så skal gå uden bukser... Synes det er helt forkert at straffe børn fordi de ikke kan styre deres vandladning, hun er jo ikke særlig gammel og for nogle tager det bare længere tid at få kontrol over det.
    Tror ikke man kan snakke om inkontinens hos børn, før de er omkring 5 år.

Men ja, tjek for blærebetændelse er nok en god ide og så drop det med straf og at blive sur, hun gør det jo ikke for at genere jer..

• #9   30. maj 2014 Jeg tænker at det startede som en fiks idé til tøjskift, og nu er det en dårlig vane som har sat sig fast.

Jeg synes også du skal konsultere lægen, for lige at få udelukket sygdom. Men det ville undre mig hvis der var noget.

Hvis det var mit barn, ville jeg ved hvert uheld kommentere det med noget i retning af "hov! Du er kommet til at tisse i bukserne! Vi går lige ud på toilettet og tisser færdigt, og så får du tørt tøj på". Hvorefter du følger hende ud på toilettet og lader hende sidde og prøve lidt om der kommer noget.

Dit ordvalg omkring det hele, skal vise hende at tis i bukserne ikke er meningen (="hov! Et uheld!"), og at man gør den slags på toilettet. Derudover skal der ikke mere fokus på det. Hverken med straf eller skideballe selvom det ER frustrerende at hun tisser der så ofte.

Derudover ville jeg indføre en tisse-bog eller andet i den stil. Det finder bare en lille notesbog, eller klipser to foldede A4-papirer sammen, og køber et ark fine klistermærker (br har en del at vælge imellem).
    Så snakker du med hende om at store piger tisser på toilettet og at hver gang hun tisser på toilettet, får hun et klistermærke. Mærket må hun selv vælge og sætte ind i bogen.

Ser du at hun er ved at tisse i bukserne, skynder I jer ud på toilettet, og det udløser også et klistermærke at skynde sig sus. Det handler om at bryde den dårlige vane og få fokus på gode toilet-vaner smiley

Held og lykke med det!

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#10   30. maj 2014 Tak skal i ha, det har aldrig været min mening at skælde ud og det er altså ikk noget jeg gør hele tiden synes i får det til at lyde sådan..

Mht den straf var det børnehavens ide vi har gjort det 2 gange og stoppet da vi jo ligesom godt ku se hun blev panisk og tissede på gulvet i stedet...

Mht ble, hun vil ikke have den på for hun vil ikke være lille som i vuggestuen og det kan jeg faktisk godt forstå..

Det er fint nok i kommer med jeres holdninger men synes ikk i skal give mig følelsen af jeg skal forsvare mig selv.

• #11   30. maj 2014 Hvad med en pants ble" .? De jo lige som underbukser?

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#12   30. maj 2014 Nej hun vil ikk det er dem hun bruger om natten...

Det skal lige siges børnene er hårde ved hinanden i børnehaven og hun er blevet mobbet der..

• #13   30. maj 2014 Theas mor. Say what !!! smiley i mine øjne er det virkelig uprofessionelt af den pædagog...

Husk at fortælle de ting dig og far bliver enig om til børnehaven ..
    Min niece havde også straffe ved tis i buks. Og det endte med hun personligt ignorerede tisset.
    Jeg snakkede med min søster og sagde hun skulle ignorere det. Og skifte tøj og snakke om noget andet. Og det endte med hun stoppede med at tisse.

Jeg håber du finder den gyldne vej for dig og din pige og For det er da rigtig trist...

• #14   30. maj 2014 Hvis hun bliver mobbet i børnehaven kan det også være derfor hun tisser.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#15   30. maj 2014 Det er gået over igen SSP men hun har haft set rigtig skidt i børnehaven

• #16   30. maj 2014 Det Gør mig ondt at høre smiley
    Ingen fortjener at blive mobbet

• kat .
    kat . Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 16
    #17   30. maj 2014 min dreng er lige blevet 4 år, han blev fuldstændig renlig både dag og nat da han var lidt over 3 år. Men pludselig begyndte han både at tisse i sengen og lave i bukserne både stort og småt. Vi har aldrig straffet ham eller noget andet, altid sagt til ham at det skulle han ikke være ked af, så måtte han prøve næste gang at komme på wc. Så blev det gjort rent og ikke snakket mere om det.Det stod på i en periode og nu er han 100% renlig igen.

• #18   31. maj 2014 Hvad siger hun når du taler med hende om det? Har du spurgt hvorfor hun tisser i bukserne?

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#19   3. jun 2014 Ja har snakket med hende spørger altid på en stille måde hvorfor er dine bukser våde? Får altid svaret "jeg glemte det" eller "jeg nåede det ikke"

Pædagogen har også snakket med hende men det har resulteret i at hun tisser i bukserne i børnehaven nu hvilket hun ikke gjorde før.

• #20   3. jun 2014 Prøv at hjælpe hende med at sætte ord på.
    Det kan jo være fordi hun bare glemmer det, ligesom hun siger. Det kan også være fordi hun er blevet bange for noget, hellere vil lege eller noget helt tredje.

Feks ville min søn slet ikke lave stort på toilettet hos sin far
    Der snakkede jeg med ham om det, for han var bange for toilettet der.
    Vi snakkede rigtig meget om det, og det hjalp.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#21   4. jun 2014 Tak for rådene!

At vi har taget lidt lettere på det har gjort der er knap så mange uheld, så det er bare dejligt det går fremad

• #22   4. jun 2014 Det er SÅ dejligt at høre smiley

• #23   4. jun 2014 dejligt at det går fremad smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#24   5. jun 2014 Det er rigtig dejligt, vi stoppede med at kommentere det og sætte hende på toilet hver gang der har været uheld.

Vi har stadig lidt konflikter om at hun ikk vil gå på toilet når vi minder hende om det, men der må vi bare stå fast ??

• #25   5. jun 2014 Hvor dejligt, det kan sgu være svært med de små størrelser når man ikke helt ved hvad de tænker. smiley

• #26   6. jun 2014 Vito går IKKE på toilet på kommando! I børnehaven kan han godt gå derud når de beder om det, men så holder han sig.
    Her er der ikke andet at gøre end at minde ham om at sige til og så bare lade ham gøre det når han vil. Han tisser ikke på kommando. Jeg vil ikke have konflikter omkring det.

Men han reagerer ret godt på ting som "vi går lige ud og tisser, så kan vi lave Smoothies bagefter" eller "vi skal lige ud at tisse, så kan vi male lidt bagefter".

Men husk from ordstilling! Hvis jeg feks lover ham noget først "vi kan lave smoothies" og bagefter tilføjer toilettet "men du skal lige tisse først", er præmisserne helt ændrede og han bliver voldsomt frustreret og bryder sammen.

Og her virker det så også af og til at sige "se lige tissemanden!!! Den er da HELT fuld af tis! Kom, lad os se om du kan få alt det tis ud!"

• #27   6. jun 2014 Acs-- Hvor har du ret. Jeg tror ordstillingen er super vigtig. Clara er kun i færd med at lære toilettet at kende, hun vil rigtig gerne. Men hvis jeg spørger hende (Vil du ud og tisse?) nægter hun, hvis jeg derimod siger "Vi skal lige tisse inden bla bla bla" så vil hun gerne.

• #28   7. jun 2014 Pernille,
    Helt klart. Især når der er tale om det med at spørge. Min mor er stadig meget slem til at spørge ham (ikke kun toilettet, men alt), han svarer altid nej og jeg har sagt det til hende lige fra han var nyfødt: når man spørger, får man et svar.. og det må man jo så respektere.

Vi har et family seat-bræt herhjemme (som jeg elsker), og nogle gange kan jeg også lokke ham på toilettet ved at spørge hvilket hul det nu er som er hans, eller ved at sige at jeg vil bruge hans bræt smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#29   9. jun 2014 Selvfølgelig tvinger vi hende ikk, men ellers går hun jo ikk derud og dermed tisser hun i bukserne... Derfor bliver vi simpelthen nødt til at minde hende om det, vi respektere også hvis hun prøver og ikk kan, de fleste gange tisser hun meget.

Fokus er meget på at være positive omkring det, så vi bruger den samme med at sige kom vi går lige ud og tisser så kan vi det og det bagefter..

Men vi bliver simpelhen nødt til det indtil hun selv er opmærksom på at komme derud!

• #30   9. jun 2014 Nej nej, jeg siger heller ikke at I tvinger.

Siger bare at Vito NÆGTER at gå på toilettet bare fordi man beder om det. Så her tog det altså nogle dage med uheld, til han lærte at sige til.

Og så siger jeg til ham at jeg jo ved at han er rigtig dygtig til at sige til smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#31   9. jun 2014 Men hvis du læser det første så har vores datter tisset i bukserne 6-8 gange om dagen smiley det er lidt noget andet end et uheld her og der, det kan jeg som sagtens acceptere

Kommentér på:
Tisser i bukserne/inkontinent ?

Annonce