{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.772 visninger | Oprettet:

Liv B
Liv B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Unge forældre, hvad er jeres tanker mm. {{forumTopicSubject}}

Hei (:
Ja som overskriften siger, hvad er jeres tanker omkring unge forældre, som måske oven i købet planlægger barn under uddannelse? Mit indtryk er at der ikke ligefrem ses positiv på den slags, man skal jo helst have job, hus og den slags først. Jeg vil gerne være ung mor, jeg har haft en ung mor og har nydt det, det samme har min kæreste.
Jeg er 19 og min kæreste er 23, her den anden dag luftede jeg så tanken om at få børn for ham, måske endda smide p-pillerne til sommer, og han var positiv omkring tanken, men sagde at selvfølgelig siger jeg ikke vi skal gøre det, jeg luftede tanken og sagde at vi kan tage det op igen til sommer og den er han med på.
Jeg bliver færdig med hf til sommer og regner stærkt med at komme ind på socialrådgiver uddannelsen efter sommerferien, min kæreste er igang med 1. år på universitetet. Vi har været sammen i 2 år og boet sammen siden sommerferien i en 2 værelses med vores 2 katte, inden det boede jeg ca et år i min egen lejlighed.

Hvad er jeres tanker omkring dette? Jeg ved godt vi er unge(nok mest mig da jeg jo kun er 19), og derfor er jeg lidt bekymret for mine omgivelsers reaktion. Men jeg føler mig klar til børn og glæder mig til at få min egen lille familie. Jeg ved vi vil have fuld større fra min kærestes familie, hans forældre var også unge da de fik ham og hans søskende og de vil helt sikkert blive glade.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Unge forældre, hvad er jeres tanker mm.
  • #1   2. jan 2014 Hvis i føler jer klar til det, og ved hvad i går ind til, så synes jeg det er helt fint smiley Jeg er 17 og har en datter på 11 måneder, så jeg er selv ung mor. Jeg er lige startet på uddannelse, efter at have været på barsel i et år, og det er bare SÅ hårdt! smiley

• #2   2. jan 2014 Jeg var 19 da jeg fik den første er 26 nu har tre børn og er igang med uddannelse

• #3   2. jan 2014 Du ender jo nok med at være måske 20-21 år før du rent faktisk har en baby, så det synes jeg ikke er vanvittigt ungt.. Hvis I er parat til det, så go for it.

Jeg har aldrig selv haft lyst til at få børn så tidligt, men kan ikke se noget som helst forkert i at andre vil. Det ville da være kedeligt hvis alle var ens.

• #4   2. jan 2014 jeg var 19 ´første gang er 21 nu og venter nr 2 syntes ikke det lyder dumt for jer. i lyder modne og som om i har god opbakning og er samme sted.

• Liv B
    Liv B Tilmeldt:
    jan 2014

#7   2. jan 2014 Tak for jeres svar (:
    Gøjas mor, jeg ved skam godt det ikke bliver en dans på roser, jeg har set og oplevet den knap så fede side ved det at have børn, men tak for dit svar, det er rart med et svar som ikke nødvendigvis er rosenrød.
    Det der nok bekymre mig mest er det økonomiske i og med at under uddannelse vil vi jo begge være på su og det er jo ikke store penge.

• #9   2. jan 2014 vi har aldrig brugt mere end ca 500 kr om mrd på vores dreng og han er knap 3

derudover købte vi alt start tilbehør fra start og autostol,tøj osv udover de 500 og det er begrænset hvor meget det er. vil tro det højst er 800 kr mrd når alt er delt ud men igen børn koster det man vil have de koster

• Mia N
    Mia N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 99
    #11   2. jan 2014 Jeg er selv atten når at blive nitten inden lille manden kommer, lige nu er jeg på kh da jeg simpelhent ikke gad starte uddannelse op for at sætte på stand by, så uddannelse er efter barsel, min kæreste er 21 lige om lidt og med fast arbejde, vi glæder os bestemt til lille manden kommer også selv om vi føler os unge, på min side af familien har alle været unge mødre.
    Økonomi er en smags sag, det koster jo som man vil have, og brugt er ikke nødvendigvis skidt at købe smiley

• Liv B
    Liv B Tilmeldt:
    jan 2014

#13   2. jan 2014 Frk. grøn: Jeg kommer skam ikke til at pive over ikke at kunne gå byen da det ikke er noget der har interesse for mig, jeg er mere til hjemmehygge, hvis det skal være vildt så tager jeg i biografen, men det er vist også så vildt som det bliver. Min kæreste går i byen, men det er sjællent.

Jeg vil helt sikkert ikke have noget imod at købe ting brugt, jeg er flittig bruger af genbrug (:

• #15   2. jan 2014 Jeg var 21 da jeg fik den første og havde ingen udd. Tog den efter barsel. Har siden fået 2 mere ( de er 6, 4 og den yngste blir 3 på lørdag) er igang med udd. Nr 2. Det kan sagtens lade sig gøre ( har dog tider hvor jeg har lyst til at ligge mig til at dø) men det hele går jo alligevel når man står i det for det skal det. smiley lad være at tænke over hva folk tænker, det må de selv ligge og rode med smiley der vil altid være fordomme og folk vil altid snakke uanset om man er ung eller gammel. Når folk hører jeg har 3 børn er det første det første de spørger om de jar samme far!?! ( hvilket de har) det med pengene skal man nok finde ud af smiley

• #16   2. jan 2014 Tager iøvrigt stadig i byen og i biffen, ik så tit men det behøver ik være farvel til alt det sjove smiley

• Liv B
    Liv B Tilmeldt:
    jan 2014

#19   2. jan 2014 Nanna F: Jeg er helt sikkert forberedt på at en del veninder vil ryge undervejs, specielt fordi mine veninder slet ikke er samme sted som mig i livet, med længervarende forhold, bor sammen osv.

Men nu er det jo slet ikke fordi vi har besluttes os, vi har kun luftet tanken og tager den op igen til sommer, og så tager vi den derfra alt efter hvordan tingene ser ud til den tid. Netop derfor spørger jeg her inde, for ligesom at få lidt føling omkring det. Og der skal da helt sikkert tænkes en del, overvejes muligheder osv. inden vi beslutter noget som helst. Men nu søger jeg arbejde(fritid) og finder forhåbentlig snart noget, og så kan jeg jo få sparet en masse op (:

• #20   2. jan 2014 Jeg er selv 18 og venter den første til april. Har termin 14 dage efter min 19 års fødselsdag. Jeg ville selv gerne have venter lidt, men sket er sket, både mig og kæresten var enige om at beholde fra start af.. og vi glæder os begge. Jeg har allerede nu mistet et par veninder, og det er jeg da ked af. Men glæder mig nu stadig og mere og mere til min lille prins kommer smiley

• Quist B
    Quist B Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 148
    #22   2. jan 2014 Synes du skulle slå koldt vand i blodet, en ting er at du er ung - nyd dog friheden et par år mere, tag ud og rejs og hav det sjovt.

Men noget andet er at i kun har været sammen i 2 år. Det er så evigt sjældent at den partner man finder som 17 årig, er den samme man ønsker være sammen med når man er 25. Selvom du selvfølgelig mener noget andet, og er sikker på det skal være jer igennem hele livet, men hvis nu det ikke går, er du så klar til at være alene mor med studie, lejlighed og fritids job?? (Og til jer der er klar til at skrive mig i mod, ja! der vil altid være undtagelser som bekræfter reglerne)

Tænk dig nu en ekstra gang, snak evt. Med din mor om det, få ende til at nævne skyggesiderne også.

• Liv B
    Liv B Tilmeldt:
    jan 2014

#24   2. jan 2014 quist b: Som skrevet er der jo ikke noget der er besluttet endnu, jeg har bare luftet ideen, om at smide p-pillerne til sommer, med min kæreste (: Og beslutningen afhænger jo selvfølgelig også af ham, vil han ikke så er det jo bare sådan det er, så må jeg jo vente

• #26   3. jan 2014 Jeg blev alenemor som 23-årig. Og det har ikke været hårdt. En masse manglende søvn, syg dreng, intet privatliv og alt det andet, men nej, ikke hårdt.

Da jeg var 17/18 forsøgte hans far at overtale mig til at få et barn, men jeg sagde NEJ - jeg var for ung. Det havde ikke gjort nogen forskel, eller ændret mit liv på nogen måde. Jeg havde blot været yngre...

Min eneste bekymring, er også at du og din kæreste ikke har kendt hinanden særlig længe. Din alder synes jeg slet ikke der er noget ved smiley

• Liv B
    Liv B Tilmeldt:
    jan 2014

#27   3. jan 2014 Nanna F. ROLIG NU, som jeg har skrevet en del gange nu, så er der ikke noget der er besluttet endnu! (: Jeg har luftet tanken med min kæreste som ikke var afvisende, og vi har aftalt at SNAKKE om det igen til sommer, alt efter hvordan tingene ser ud. Det er langt fra sikkert at det bliver til noget. I får det til at lyde som om beslutningen er taget om at vi skal have baby nu, og der er altså IKKE taget nogen beslutning. Og selvfølgelig gør vi/jeg ikke noget før alle muligheder og senarier har været på bordet, og ja jeg er da godt klar over at det ikke er sikkert min kæreste hænger ved, og derfor har jeg også gjort klart for ham at der ryger ikke nogen som helst p-piller før han er klar og han har lyst, og har han ikke lyst så bliver der ikke nogen baby nu, så vild er jeg jo heller ikke efter at få en baby, at jeg bare flyver ud og bliver gravid uden at tænke.

• #28   3. jan 2014 uddannelse eller ikke uddannelse det er sku ikke så vigtigt.

det vigtige for os var at vi havde et sted at bo hvor baby kunne få sit eget værelse dvs en 3v, det andet var at økonomien skulle være til det. og der skulle vi kunne undvære 4000kr om måneden til baby.

og da det var på plads tja der vi vi loui smiley

og inden vi skal (måske) have nr 2 så skal bilen/lejligheden opgraderes og vi skal have 6000 til børn om måneden

ps.
    personligt ville jeg aldrig få barn som 19. vi har altid været enige om at vi skulle have børn mellem 25 og 30 år og det er lykkedes

• #30   3. jan 2014 Ej hun er jo ik engang gravid endnu!? Jeg tror desuden også at liv har en hjerne og kan tænke selv smiley

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #31   3. jan 2014 Har I overskud og masser af kærlighed, så er det i princippet alt hvad I behøver..
    Jeg kan ikke se hvorfor en uddannelse skulle gøre en til en bedre forældre - sikrere fremtid ja - og så alligevel ikke. Sådan som vores samfund er skruet sammen, er der sgu aldrig noget der er sikkert, om man står med en uddannelse eller ej !
    Stort fancy hus og bil osv. kan jeg heller ikke se skal være en afgørende faktor - det vil gøre tingene nemmere, men ingen nødvendighed.
    Børneværelset vil ikke nødvendigvis blive brugt lang tid, hvis man vælger barnet sover hos forældrene.
    Og så mister man jo ikke sit liv fordi man bliver forældre, som mange får det til at lyde som smiley Jeg gik med en smule makeup som jeg plejer, tog en tur i byen med veninderne osv. - jeg røg og drak ikke, udover det, levede jeg sgu helt normalt smiley

• #32   3. jan 2014 Hvis i føler jer klar og er parat til at sætte baby først altid, så go for it.. jeg ventede selv til jeg var 32 år med at få den første (og nu som 35 årig venter jeg nr 3).. for jeg havde ikke lysten før.. men jeg ville faktisk ønske jeg havde fået mine børn 10 år tidligere, så jeg fx ikke risikere at være over 60 år inden jeg får børnebørn og så mine børn kunne have deres bedsteforældre længere..
    Med hensyn til uddannelse så er det intet problem i dag (og man får ekstra SU) og med hensyn til om manden bliver, og hvordan han reagere på baby, det aner man ikke uanset om han er 20 år eller 40 år

• #33   3. jan 2014 Nu er livet jo sådan at uanset om man er 20 eller 35 år, så kan man komme ud for, at man går fra hinanden. Og de har været sammen i 2 år, det synes jeg egentlig er meget flot, jeg var 25 inden jeg havde et forhold som varede mere end 4 måneder smiley

Det er da naturligt at snakke om børn når man har været kærester i nogle år og hvis de beslutter sig for at få børn om et halvt år, er det da rigtig fint. Det kan jeg ikke se noget galt i. Ja, det er hårdt at blive forældre og det er det uanset om man er 20 eller 30 år - og hvis man har valgt familielivet, tror jeg ikke man pludselig kommer til at fortryde at man ikke kan smutte i byen i weekenden når det aldrig før har sagt en noget smiley

• #35   3. jan 2014 ja både og. Tænker bare, slap af hun overvejer graviditet til sommer og så kører babygallerirouletten bare derud af smiley Må ærligt indrømme at børn ikke er en større raketvidenskab, man kommer langt med alm sund fornuft. Det er fuldstændig umuligt for et normalt individ at leve op til alt det som man skal kunne som mor hvis det det står til bg og måske også generelt - tænker det ik er så underligt der popper alle de fødselsdepressioner op når man bliver stresset ud med alt muligt inden man overhovedet er gravid! smiley men ja fred være med det smiley Man må jo selv sortere i det og så få det bedste ud af det man kan smiley

• 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #36   3. jan 2014 Helt enig Carina !
    Det er umuligt at være den perfekte mor - men så længe man hver især gør sit bedste, så kan man ikke gøre mere.

Men jeg har nu hverken fået detox eller andre ting og føler mig bestemt ikke som en dårlig mor af den grund - elsker ikke min dreng mindre smiley

• Malene K
    Malene K Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 262
    #38   3. jan 2014 Hvis du/i føler jer klar til det, synes jeg det er helt fint. Husk dog på at når i først har et barn, så kommer jeres behov i sidste række og det vil det gøre i rigtig mange år. Men er i klar på det, så er det jo fint smiley

• #39   3. jan 2014 Jeg vil altid anbefale at vente..
    Jeg var 19, 5 år da jeg fik Monique. Nu er jeg snart 22,5 og Monique fylder 3 år.
    Står nu og skal tage uddannelse.

• #40   3. jan 2014 Og nej det var ikke hårdt at være ung eller være alene.
    Men ville ønske uddannelsen havde været i hus først og at jeg havde en fast indtægt

• #41   3. jan 2014 være ligeglad med andres tanker, - men forbered dig på at det er HÅRDT, for dig for din mand og for jeres forhold smiley

• Liv B
    Liv B Tilmeldt:
    jan 2014

#42   3. jan 2014 Tak for jeres svar alle sammen (: Som skrevet er der slet ikke noget der er besluttet endnu, tanken om børn er blevet luftet, men for nu lader vi den ligge for nu og tager snakken op igen til sommer. Men jeres svar har helt sikkert givet mig en masse at tænke over!

• #43   3. jan 2014 Min kæreste og jeg blev begge færdiguddannet i sommers. Det har altid været vores fælles plan at uddannelserne skulle gøres færdige først, med mindre vi ville nærms os 30'års alderen, da jeg så ville være for gammel til første barn (altså efter min egen mening selvfølgelig). Vi var 18 og 19 da vi fandt sammen, flyttede sammen efter 2½ år og venter nu barn nr. 1 efter 6½ år sammen (vi når lige præcis ikke at have 7 års dag inden jeg føder).

Jeg er SÅ taknemmelig for at min kæreste har stået fast ved hans holdning, for jeg var selv klar til at flytte sammen og få barn efter 6 måneder med ham.
    Men fordi vi ventede, og min kæreste blev ansat efter elevtiden, kan vores økonomi bære at vi ejer hus, har hund, bil og barn på vej, selvom jeg er på dagpenge.

Jeg var selv gravid som 18 årig med min eks, og jeg var 13 uger henne da jeg valgte at abortere. Vi ville beholde men jeg skiftede mening og slog op med ham, for han var alligevel ikke den jeg ville være sammen med resten af livet.

• #45   8. jan 2014 Jeg var 20 år, havde ingen uddannelse, boede i en lille 2 værelses lejlighed, mit liv var et stort kaos med bl.a stoffer og kriminalitet og jeg havde været sammen med min kæreste i 4 mdr. da jeg stod med en positiv graviditets test smiley

Idag har vi været sammen over 2,5 år, har den dejligste datter på 19 mdr. og styr på tingene! Jeg fortryder intet, tværtimod er Smilla det bedste der er sket for mig.

Hvis du og din kæreste føler jer klar til det, så spring ud i det. Om du er 20 eller 40 tror jeg ikke har det store at sige, og uddannelsen skal nok komme hvis du virkelig ønsker det.

Kommentér på:
Unge forældre, hvad er jeres tanker mm.

Annonce