{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.181 visninger | Oprettet:

Hvis mig din autostol :) {{forumTopicSubject}}

Jeg er rigtig træt af den autostil vi har til Lilli.. Det er vidst en rømer king, den kan ligges lidt ned. Den spænder utroligt dårligt, jeg stoler ikke på den i tilfælde af trafik uheld og er bare utrolig utryg ved den. Så vil gerne købe en ny!

Hvilken autostol har i, er i glad for den og hvorfor valgte i den??

Hvis i har et link dertil, så vil jeg blive meget glad! smiley

God aften til jer! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Cleaning 205 kr.
  • Rensning af ovn og emhætte 1.799 kr.
  • Klipning af små hække 1.000 kr.
  • Hækkklipning en ydersiden og toppen 1.600 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Ophæng af billeder - slagbor 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis mig din autostol :)
  • #1   21. dec 2013 Vi har allerede købt til når den lille kommer, og da har vi valgt Cybex Aton 3 smiley
    Har du kigget hvilke der er med i fdm i den vægtklasse du skal ha?

• #2   21. dec 2013 Altså det skal være en der hedder 9-36 kg smiley

• #3   21. dec 2013 Nej det har jeg ikke?

• #5   21. dec 2013 Jeg plejer altid og sidde og kigge lidt derinde, da de har lavet autostol test fra 2013 smiley

• #6   21. dec 2013 Vi køber nok noget ala det her når det er den lille er stor nok til sådan en :
    (link fjernet)

• #7   21. dec 2013 Line - kan ikke se linket smiley

Termin - Hvor er det henne du kigger det? Må jeg spørge hvorfor med den pude ting der? smiley

• #8   21. dec 2013 http://www.fdm.dk/biler/fdms-test-af-autostole-2013

Det er noget med sikkerheden og gøre at de har den støtte smiley
    Kan ikke huske hvad det præcis var jeg fik og vide.

• #9   21. dec 2013 Har undersøgt lidt og kan se nogen mener at børn under 3 år skal vende med hovedet mod bagruden..

• #10   21. dec 2013 Synes ikke jeg kan se nogen test med den her Cybex Pallas 2, Beluga, 2014

• #11   21. dec 2013 Vi har en cybex pallas 2 fix som vi er super glade for!
    Emma sidder trygt og godt og puden støtter hende super , også når hun sover .

• #12   21. dec 2013 Kan se jeg tror min datter skal have en str der hedder 0-18 mdr. Hun er godt nok 15 mdr og 11 dage, men hun vejer kun omkring de 9 kg.

• #13   21. dec 2013 Synes også den ser bekvemt ud, ville den gå med min datter som nok vejer omkring de 9 kg??

• #14   21. dec 2013 Vi har lige købt autostol til boffie. Han har siddet i "baby" stolen indtil nu, han er 14 måneder.
    Jeg har læst rigtig meget på nettet om autostole. Og har kigget på den svenske plus test, som ikke særlig mange stole består.
    Man kan aldrig gå ned på sikkerheden på en autostol smiley
    Så vi har købt besafe izi plus! Den er så lækker og boffie sidder utrolig godt i den.
    Kig på den, det er det eneste rigtige smiley
    Den går fra 0-25kg

• #15   21. dec 2013 Man ved endnu ikke hvor stort et tryk puden giver i barnet mave ved ulykker, da der ikke er lavet dykke med føler ved maven.

• #16   21. dec 2013 Cybex pallas 2.. Fantastisk stol smiley

Puden forhindre at barnet får lige så mange indvendige skader og ryg/nakkeskader fordi at barnet bliver "foldet" rundt om puden i stedet for at blive rykket frem i selen smiley

• #17   21. dec 2013 Vi har cybex Pallas II
    Købt i FDM sidste år.
    Vi elsker den..

• #20   22. dec 2013 Der står jo at man endnu ikke ved det men at det anbefales at anvende bagudvendte og det er da ingen hemmelighed for nogen.

Vi er glade for vores , og vælge at tro på den test FDM lavede i 2012 da vi købte stolen smiley

• #21   22. dec 2013 Hælder måske lige pt til en bagudvendt stol, selvom Lilli nok ikke ville synes det var særlig fedt. smiley

• #22   22. dec 2013 Er det den her du snakker om Boffies mor <3? http://www.youtube.com/watch?v=3FqL5J920TI Og MEGA fedt navn din søn har ellers ;D

• #23   22. dec 2013 Ville ønske jeg bare kunne få den ALLER bedste til Lilli, men det er jo ikke til at vide hvilken en der er det! Men jeg kan forstå, at Sverige laver de bedste tests?? Hvor kigger jeg det henne?

• #24   22. dec 2013 Boffie elsker stolen selvom den er bagudvendt. Han sidder så højt at han sagtens kan kigge ud alligevel smiley Men han er også kun de 14 måneder, ved ikke om han syntes det er sjovt når han er 3 år, men sådan er det nu engang.
    Og tak for det med hans navn smiley

Her er et link det fortæller lidt om den svenske plus test
    http://www.sikkerautostol.dk/svensk-plus-testswedish-plus-test/

• #25   22. dec 2013 Ja, det er den du har linket til

Når jeg får fri Fra arbejde, så ser jeg lige om jeg kan finder resultaterne fra plus testen igen smiley

• #26   22. dec 2013 Takker for hjælpen. smiley

• #27   22. dec 2013 Er det ligeså godt at købe en stol der kan både være forud og bagudvendt, og så vende den bagud?? Er det lige så sikkert?

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #28   22. dec 2013 Du kan sagtens købe en der kan vende begge veje og vende den bagud. jeg plejer gerne at sige "lad barnet selv sige fra ie, hvornår det er ubehageligt at sidde bagudvendt."

Besafe izi Kid og Besafe Izi Comb er en og samme stol, med den ene forskel at Combi har en kanal til sikkerhedsselen oppe i toppen under de grå klapper. Izi kid har sorte klapper og ingen kanal til sikkerhedsselen.

Izi Plus holder længtst af de tre på både højde og vægt. Den kan ikke vendes om.

Der er nogle autostole fra 0-18 kg som kan vende begge veje. men som kun må vbruges bagudvendt til 13 kg. forskellen er monteringen. Så det er med at læse brugermanualen grundigt evt. på nettet.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#29   22. dec 2013 jeg kender til en hel del børn der har været glade for bagudvendt placering helt op til 5-6 prs alderen. min egen søn var 5½ før han begyndte at brokke sig lidt i det små, så da begyndte vi at vende ham om og træne ham i at sidde i en selepude 15-36 kg.

De myter der eksiterer om dem passer ikke.

Hvis der er helt rigtigt så har fremadvendte stole to pladsbehov. det ene er det man ser når stolen bare står i bilen og ikke anvendes. det andet er det man forhåbenligt aldrig når at se - nemlig i en kollision hvor både stol og barn i mange tilfælde roterer fremad med op til 55 cm hvis stolen er rigtigt monteret og rigtigt anvendt. i rigtig mange biler bliver pladsbehovet for dem faktisk ALT for stort. Stort set ingen biler kan klare det. 55 cm målt fra barnets pande. Eller som Britax udtrykker det. "Barnet må ikke kunne nå forsædet med fødderne"" for deres fremadvendte stol så som Trifix.

bagudvendte stole har et pladsbehov, og det er det man ser når stolen bare står i bilen.

Frontal-kollisionen anslås til at være 47% af alle typer ulykker.

Der ud over kommer side-kollisioner og kollisioner bagfra, hvor mindst en bil vil være i fart fremad og dermed opstår en frontal effekt i disse kollisioner. Er der også en nedbremsning af den ene eller begge biler, så erd er mere frontal-effekt.

Så frontal-kollisionen eksiterer faktisk i alle typer kollisioner. og i stort set alle kollisioner.

• #30   22. dec 2013 Okay, det er mange ord på en gang for mig smiley Men vil helt klart overveje den der bagudvendt. Så længe hun kan se ud af vinduet tror jeg ikke hun har det store problem, hun gider bare helst ikke ligge helt ned som i de små stole. Det er godt nok svært

• #32   22. dec 2013 Den ser rigtig god ud og det ser ud til hun er glad for at sidde i den!! smiley SKønt!! Hvad måtte i slippe for den sag? Håber virkelig hendes far er med på det.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#33   22. dec 2013 Det kommer hun ikke til. Hun kommer op at sidde og kigge ud af bagruden - særligt hvis du tager nakkestøtten af bilens sæde. Hun får også sidevinduerne. Hvis du vil se hende, så kan du sætte et spejl op evt. på nakkestøtten ved siden af.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#34   22. dec 2013 Maja,

det ligner en Izi Kid,da klapperne oppe i toppen på begge sider ser ud til at være sorte.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#35   22. dec 2013 Pladsbehovet er meget forskelligt i de bagudvendte stole. Nogle vil fylde meget i nogle biler hvor andre ikke fylder så meget. det kommer selvfølgelig også an på forældrenes højde. men man behøver ikke en kæmpebil til dem i modsætning til hvad de fleste tror (fordi de læser det i Tænks/ADACs test).

• #36   22. dec 2013 Når hendes far er på min side omkring det her smiley Så vil vi ud og prøve nogen smiley For han har bilen.

Det lyder til du har meget forstand på det Lena L - Kan du sige mig hvor god en rømer king plus er?

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#39   23. dec 2013 Rømer King er en fin autostol - af en fremadvendt at være. Fremadvendte beskytter jo også. det kommer ingen udenom. Men ingen af dem er helt eller bare nær så effektive som bagudvendte. Det gælder også stolene med kollisionspude, hvor de ulykker som har involveret disse indikerer at skaderne i dem primært sker i den nedre del af nakken, rygsøjlen og indre organer i maven. Rømer Kings 5-punktssele (feks)er placeret på 5 stærke punkter. nakkeskaderne i 5-punktssele stole findes i lidt højere grad i den øvre del af nakken end tilfældet er for kollisionspudesystemerne. Til gengæld er maven og rygsøjlen godt beskyttet.

Jeg ville til enhver tid foretrække bagudvendte autostole til børn helt op til 4 og gerne 5-6 år. Det er væsenligt mere sikkert og det handler ikke kun om nakkebelastningerne.

Det handler også om beskyttelse mod splintret glas fra bilruder, flyvende objekter i bilen, Indre organer og knogler er bedre beskyttet. for så længe barnet presses ind i stolens skal, så er det bedst beskyttet. Den rene frontal-kollision udgør ca 47%. Men den er også i alle de andre typer kollisioner så udgør i virkeligheden en langt større andel. pga nedbremsning og at ihvertfald en bil vil være i fart fremad.

Desuden er det værre at montere en fremadvendt stol forkert end en bagudvendt stol. Det er også værre at anvende dem forkert. Men ingen autostol kan yde sit bedste hvis en af disse går galt.

Forsædet skal ikke for tæt på med fremadvendte stole uanset type. det sker tit.

Nedbremsning og at en af bilerne er i fart fremad regnes ikke med i kollisionstestene.

Efter bagudvendt sætter jeg fremadvendt med 5-punktssele. Så kommer kollisionspudesystemet. det huer ikke alle at kollisionspudesystemet står sidst på listen. men frobrugertestene udmåler slet ikke skadesrisikoen på maven og rygsøjlen. Risiko for skader i den nedre del af nakken kan ikke måles i den mindste Q1 testdukken.som modsvarer et 1-årigt barn..

• #40   23. dec 2013 Puha. Jeg er endnu mere sikker i mit valg nu. Det er bare SINDSYGT mange penge smiley

Men min datter skal bare være sikker, færdig slut!!! Tusind tak for alle svarene, de har virkelig været behjælpelige!

• #42   23. dec 2013 Jeg har ikke engang råd til en opsparing, har godt nok sparet nogen penge sammen nu, men det var til vi skal flytte, men så må de bruges på det. Min ekskæreste tjener godt, men er vi ikke enige så bliver det svært at få ført igennem.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#43   23. dec 2013 Du kan købe nogle udemærkede nogle til omkring 2000 kr også. jeg har fået at vide af en ekspert på området (han har arbejdet i faget i 40 år vel efterhånden) at isofix ikke er mere sikkert end en selemonteret stol hvis denne er monteret rigtigt.

Nu ved jeg ikke hvilken bil I har, hvor høje I er osv. Men Britax Hiway 2 feks koster ca 2127 kr fra carseat.se inkl. VAT og forsendelse.

jeg har hørt at det var denne stol som sad i bilen her: Carseat fortalte mig det. de har det fra en journalist som var på ulykkes stedet.
    http://www.sikkerautostol.dk/2012/01/pitea/

• #44   23. dec 2013 Men nu er jeg bare blevet rigtig hooked på besafe bagudvendt stol. smiley Jamen det er en øhhhm, ja det ved jeg ikke.. Finder jeg lige ud af, det er hans bil, ikke min. Vi er ikke sammen mere. Vi er begge de der 1,75-1,80 ish

• #45   23. dec 2013 en opel astra.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#46   23. dec 2013 der var en Astra fra 2004 på visit her forleden. Og forældrene var også de der 170-180 cm. far var 180. Den havde isofix. De bestemte sig for en af Britaxerne: Det stod mellem Dualfix og Max-Fix. Besafe mener jeg fyldte for meget for dem.Hvis hun altså skal sidde på bagsædet

• #48   23. dec 2013 Uha, jamen så er jeg jo nærmest tilbage til 0 igen smiley

• #50   24. dec 2013 Uh ja!!! FEdt smiley Tak smiley

Kommentér på:
Hvis mig din autostol :)

Annonce