Nogen med erfaring om drægtige katte. {{forumTopicSubject}}
Hej
Spurgte ellers til råds på KG - men første svar var fra en Kæ***** der åbenbart mente at hun skulle tage stilling til hvor vidt vi skulle have killingerne eller ej.
Så bare lidt for en god ordens skyld er jeg ikke interreseret i statistikker over hvor mange hjemløse katte der er i DK eller få af vide at vi bare skal få vores kat neutraliseret og fjernet killingerne samtidig !
Je opdagede igår hun er gravid - da jeg lukkede hende ind, så jeg pludselig en lille fin rund mave.
Men ja, jeg aner ikke hvornår hun har parret sig.
Jeg kunne igår mærke små buler på hendes mave - jeg kunne ikke mærke de bevægede sig, men pludselig var de et andet sted på maven.
Nogen herinde der har erfaring med drægtige katte ?
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 57 Svar: 250
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Sikke en flok kællinger på KG
Jeg har ikke selv haft killinger - vi havde da jeg var barn - men det var jo min mor der stod for det dengang
Jeg er meget i tvivl om jeg bør holde hende inde ?
Hun vil ud hele tiden - og jeg aner jo ikke hvornår hun skal føde.
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
http://www.norskeskovkatte.dk/opdraet2.htm
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 57 Svar: 250
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349
Sørg for at hun har nogle forskellige steder hun kan føde. Lav/køb kattehuler og stil forskellige steder i huset. Evt. en stor papkasse proppet med hendes tæpper, eller andet, så der også er "låg" på.
mar 2011
Hun "skændtes" faktisk med en hankat igår udenfor.
Jeg må holde hende inde - det er bare svært- for det er nok det værste man kan gøre ved vores kat.
Men vi vil da ikke risikere der sker noget.
okt 2011
Og det er overhovedet ikke ondt ment, men det er jo et faktum.
okt 2011
Køb evt. en aktivitetsbold og put hendes mad i, og lidt forskelligt legetøj, så hun kan aktivere sig selv når I ikke er hjemme.
okt 2011
Hold hende inde til hun har født og lige er kommet lidt ovenpå igen. Når killingerne er nogle uger gamle kan hun få lov at komme lidt ud igen - og bare rolig, hun skal nok komme hjem igen når hun har babyer derhjemme
mar 2011
Men de skal bare ikke sidde bag deres skærm og fortælle hvordan verden skal se ud.
Historien bag som jeg ikke engang gider skrive derinde.
Vi fik hende forrige forår, da vi fik mus i huset.
Så jeg tog den første og billige kat på dba til 50 kr- og tænkte at det udelukkende skulle være en kat vi havde så vi slap for mus.
Vi bor lige ud til en stor vej, så vi ville vente med at få hende neutraliseret til vi vidste om hun kunne begå sig.
Vi tog til dyrelægen og fik P-piller til hende.
Hun har været på P piller altid.
Men her i starten af efteråret har vi glemt at give hende (ved faktisk ikke hvordan det er gået galt - hun har altid fået hver søndag)
Men den er simpelthen bare glippet.
Så derfor er hun kke neutraliseret- men det skal hun selvfølgelig nu - hun har bevist at hun kan klare at bo lige op til en stor vej.
mar 2011
Det bliver en kamp bar at holde hende inde i nogle uger.
mar 2011
Men de synes det er OK at avle katte fordi de har en stamtavle - det hænger jo ikke sammen.
Det hjælper jo heller ikke alle de almindelige huskatte at de bare avler løs.
Min kat skal ikke have flere killinger - men nu står vi ved det. Og jeg skal nok sørge for de for et godt hjem.
Vi overvejer selv at beholde en (hvis de kan enes)
Og min mor har lige mistet sin gamle kat, så hun vil også gerne have en.
De skal bare ikke stemple mig med det samme
okt 2011
Så forstår jeg det bedre.
Synes det er godt du ikke ville holde hende inde, det ville bare være så synd for hende.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
Hold da op.... ja, hvis den var blevet kørt ned købte I vel bare en ny?
Jeg er godt nok harm... Jeg er i øvrigt enig med folket på KG, selvom de kan være nogle hårde madammer, så er deres pointe reel. For katten(es) skyld !
Held og lykke.
mar 2011
Hvad er problemet i det ?
Jeg kan da ikke holde en kat inde fordi der er en chance for at den kat blive kørt ned ?
Virkeligheden er bare at nogle katte begår sig bedre tæt på veje en andre.
Eller vil du nu sige at vi slet ikke skulle anskaffe os eb kat fordi vi bor op til en stor vej ?
mar 2011
De køber vel også bare en ny ?! - hvis de vil have kat igen
aug 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 21 Svar: 374
okt 2011
Du har helt ret i at nogle katte bare begår sig bedre ved store veje og udendørs generelt.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
vi har haft 5 kuld killinger så har du spørgsmål så sig til.
mar 2011
Har du nogensinde lagt øret på en af dine gravide missers mave ?
Hvis ja, hvad hørte du så ?
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
sep 2013
mar 2008
P-piller er kræft fremkaldende hos katte.
Jeg har en veninde som har købt en killing for 100kr og nu er blevet en stor slem dyr killing, den var fuld af lopper så der skulle købes loppe kur. den var blevet vasket pæn da hun hentede den så det slørede for den øjenbetændelse den havde og den var møg snottet og havde øremider og var vokset op på hunde foder og det er direkte svineri af en sælger og vidergive sådan et dyr.
Håber du tager lidt mere ansvar og søger for at det er sunde og raske killinger som bliver leveret videre og husk mormis NU skal have killingerfoder så hun har godt med næring til sig selv og killingerne.
aug 2013
mar 2008
aug 2013
mar 2008
aug 2013
mar 2008
mar 2011
Nu skal du høre - jeg holdte den inde i starten - men da den ikke kunne acceptere at være indekat, så er det da mere synd at holde katte inde som længes efter at komme ud, som så mange andre gør. !
Jeg går ikke ind for at holde katte inde eller i bur.
En kat er sin egen herre. - og derfor må den lære at begå sig her hvor den bor!
Det har da ikke en skid at gøre med at jeg ikke kan li min kat Jeanette!????
sep 2013
mar 2011
Hvorfor render lagt de fleste katte så rundt som de vil ?
Altså min hund render jo ikke rundt ude på vejen ?
Han accepterer jo at blive hegnet inde. !
Min mor har en kattegård - og hendes kat lavede ikke andet end at hænge på hegnet for at finde en vej ud.
Jeg ser ikke min kat som et stalddyr- for jeg har ikke nogen stald
Så hun er vel en huskat - men ja hun fornys lov til at færdes hvor hun vil.
Hvad med dem der siger "ai jeg har givet 7000 for min perser - den skal bestemt ikke lukkes ud"
- nåeeh ja, fordi den er en bestemt race har den glemt alt om instinkter og synes det er såååå hyggeligt at ligge i vindues karmen de næste 12 år.
mar 2008
men jeg lever i den verden hvor din løsslupne kat kan koste menneske liv den dag hvor en forsøger og undvige din kat ude på vejen og mulighvis endten slår sig selv ihjel eller en anden
Sørgeligt man køber sig et husdyr (eller i dette tilfælde vel har fået det kastet i nakken) og så er ligeglad med om hvorvidt den bliver kørt ned.
Her den anden dag kørte jeg en kat ned og det havde jeg det sku ikke godt med og havde ondt i maven over det længe, men rart og vide at i er skide ligeglade med dem og bare anskaffer jer en ny, så skal den da ikke være på min samvittighed længere
mar 2011
Måske derfor man ikke giver katten halsbånd og snor på.
mar 2011
Hvad snakker du om ?
Tror du ikke jeg bliver ked af det hvis min kat bliver kørt ned ?
- selvfølgelig ville jeg da gøre det.
Men nu kan jeg godt li at have en kat - så derfor kommer min kat ikke tilbage ved at jeg sidder i vejkanten i 3 måneder og er ked af det.
Man kan også sige at jeg godt kan li at have en glad kat - og i min verden er en glad kat ikke en der sidder og hyler foran døren fordi den vil ud.
Men ja - det gipper da i mig hver gang jeg ser den på den anden side af vejen - og nogle gange hvis der er meget trafik henter jeg den da også.
mar 2008
Nå men til trådens egentlige har du så mærket liv, du kan evt google dig frem til hvor langt hun er henne i forhold til dette.
Er moren vaccineret? hun vil give denne antistofferne videre til killingerne nemlig så de er dækket ind til de er ca 8 uger
mar 2011
Det var selvfølgelig en fejl
mar 2008
mar 2011
Men nu hun er drægtig - så tager jeg skam også ansvar.
mar 2008
mar 2011
Nej har ikke rigtigt mærket liv, men kunne igår mærke en bule på hendes mave, som forsvandt og kom igen.
mar 2011
Men det er som om at hun godt ved at jeg ved det nu - for nu er hun blevet en kælepotte igen.
mar 2008
Nogen med erfaring om drægtige katte.