{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.456 visninger | Oprettet:

Græder ved farmor og farfar. {{forumTopicSubject}}

Min pige på 4,5 mdr er ellers en nem og glad pige. En smule mor syg. Men ellers nem og andre plejer tit at kunne holde hende, inden hun blir træt.
Hun blir dog nemt forskrækket og når det sker blir hun nemt ked af det.
Men hver gang vi er oppe ved mine svogerforældre, så græder hun med det samme de tager hende næsten, ja nogen gange skal de bar kigge på hende smiley
De er nu begyndt og sige at jeg har gjort hende til en mors pige og at det skader både mig og hende i længden.
Men men, hun er aldrig sådan ved andre?
De har begge briller? Hvilket hun aldrig ellers er vant til. Og hun ser dem højeste hver 14 dag i meget kort tid?
Kan det være brillerne?
Hun blev passet deroppe i få timer da hun var 2 mdr. Men ikk siden, da hun blir så ked af det når hun ser dem.
Men jeg mener bar ikk det er mig der gør noget forkert, når hun aldrig reagere sådan ellers?
Hva tror i? Og hva skal vk gøre? Det er slet ikk sjovt at besøge dem.
Med det samme vi kører hjem af igen, griner hun og snakker og er glad igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Græder ved farmor og farfar.
  • #1   18. aug 2013 Åh, jeg bliver så sur, når jeg hører det med at de giver dig skylden smiley Min datter var ekstremt bange for fremmede fra hun var 3-4 mdr og det stoppede først da hun var over et år gammel! Her var det alle fremmede og til tider også far, som bare skulle kigge på hende, så skreg hun smiley Og jeg siger dig, der var ikke noget jeg hellere ville end at hun kunne komme over til bedsteforældre og andre! Men hver gang skulle jeg høre på: "Det er også bare fordi din mor ikke kan gi' slip på dig!" De gange vi var nødt til at skulle have hende passet var det far, som havde sværest ved at forlade hende - ikke mig! Heldigvis er vores nr. 2 stik modsat og eeeeelsker, når fremmede vil snakke smiley

Men i din situation ville jeg da prøve om det kunne være brillerne, når nu der ikke er noget ved andre fremmede! Det kan også være at de bare er for ivrige, min datter var i hvert fald mest positiv stemt overfor dem, som ignorerede hende lidt og ikke gav hende opmærksomhed i det sekund vi trådte ind af døren!

• #4   18. aug 2013 De overfalder hende nærmest med det samme vi kommer ind af døren, de snakker stille og roligt til hende og løfter hende meget forsigtig. Og det er hun bestemt heller ikk vant til.

Jeg tror ikke det er mig og den stemning jeg udtrykker. For hun reagere ikk sådan ellers, som hun gør deroppe.
    Hun kan sagtens være ved andre. Men når hun blir træt, så er det kun mor eller far der dur.
    Men deroppe skal de bar kigge på hende og snakke til hende, så græder hun.

Men hvordan tager man li snakken med dem, hvis det evt er måden de er på overfor hende?

• #5   18. aug 2013 Min veninde som har set hende meget mindre end dem, er hun rigtig glad for.

Men måske vi skal begynde at tage noget mere derop. Men de kunne jo også komme til os. Er lidt stædig på det punkt. De kan jo ikk tro at de kan lave alt med hende og passe hende, når de ikk slev gør noget for at lære hende at kende.

• #8   18. aug 2013 Det har jeg nu ikke. Men det gør mig ked af det når de siger det er mig den er gal med. Og at det skader os på længere sigt. Specielt når hun kun er sådan overfor dem.
    Men jeg syns nu jeg gør alt for at ikk udtrykke det. Er glad og positiv når vi skal derop. Og giver dem også chancen for at holde hende osv.

Men jeg kan da invitere dem ned nogle gange her.

• #9   18. aug 2013 Valsoe: ja det skulle man mene. Men det virker ikk altid sådan. smiley

• #13   18. aug 2013 Det skader hende bestemt ikke på sigt
    Der var ikke andre end mig og far ser holdte Sophia det første år.
    Måske mormor fik lov et par gange.

Jeg har altid holdt hende tæt til mig.
    - hun er ikke bange for nogen Idag.
    Hun rækker armene ud til alle hun møder smiley

Glem det de siger. - bedsteforældre har det med at glemme hvordan det er at have en baby.

• #14   18. aug 2013 Maja: går det bedre med din pige og fremmed?

• #15   18. aug 2013 Altså William gik helt agurk da han var lille, når farmor og farfar var i nærheden, men det er klart.. han kendte/kender dem ikke.. Så jeg bad dem give ham tid når vi var i selskab sammen, lade ham se dem an, og det var ikke sikkert de kom til at holde ham, men det skulle foregå på hans præmisser..
    Den dag idag opsøger han dem selv når vi ses med dem fordi jeg har sat mine grænser overfor deres omgang med mit barn.. (at de så ikke altid overholder mine grænser og regler er så noget andet og det får de høvl for)

• #16   18. aug 2013 Da Lucas var lille vrælede han hver gang hans farfar kom hvis han havde kasket på, og hver gang han så mine forældre. Det var så synd for de ville så gerne holde ham, men der var ikk noget og gøre. Men det gik over lige pludselig og så blev han glad for dem.

• #17   18. aug 2013 Jeg syns også det er rigtig synd for dem.
    Men samtidlig bliver jeg bar så sur over de mener det er mig der gør noget forkert.

Men jeg er glad for det ikk kun er mig der har sådan et barn smiley TAK

• #18   18. aug 2013 Så fik Marcus det også fra den ene dag til den anden med hans farfar. Her var vores tanker meget at det var pga hans måde at omgåes Marcus på. Så vi bare ham tage lidt afsted når han henvendte sig til Marcus, i stedet for at være helt inde k hans hoved, samt så bare snakke alm til ham og ikke komme med underlige lyde.

Den dag i dag spæner Marcus hen til farfar når han ser ham og elsker sin farfar.

• #19   18. aug 2013 Du skal lukke ørene overfor hvad de siger og fortælle dem at du blot lytter til din datters signaler..

• #20   18. aug 2013 Min datter er 4 år i dag, og hun HADEDE sin farmor det første 1 ½ års tid. I dag har de et fint forhold, det er ikke hendes ynglings bedsteforælder, men de hygger når de er sammen. Så at det skader hende, er altså noget fis. (Vores søn på 16 mdr. hader hende også)

Vi kender godt grunden til at hun hadede hende, måske, hvis du observerer din datter og dem, rigtig nøje næste gang i er sammen med dem, så kan du måske finde ud af hvad det er hun reagerer på. Måske de tilnærmer sig på en underlig måde, eller måske deres stemmer køre helt op. Prøv at kig efter, og se om du kan se "fejlen".

• #21   19. aug 2013 Man kan ikke pylre og forkæle eller ødelægge et spædbarn
    Folk som siger det, er til at lukke op og skide i. Også selvom de er bedsteforældre.

I må gøre det klart for de bedsteforældre at de skal lære at omgås jeres datter på en ordentlig måde hvor de respekterer hendes grænser. Og så må de investere noget tid på hende så hun lærer dem at kende.

Hun skal nok komme efter det en dag, hvis de er der for hende.

• #22   19. aug 2013 Så enig i det Charlotte O skriver

Kommentér på:
Græder ved farmor og farfar.

Annonce