{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

2014 <3
2014 <3
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 23

Spørgsmål om økonomi :) {{forumTopicSubject}}

Hvad kostede baby jer ca om måneden det første leveår? Vil gerne have både jer der har mange penge og jer der fx er studerende eller lignende på banen. smiley
I må også gerne skrive om i ammede eller ej, og om i kun købte mærketøj osv.. Bleer mm

Tusind tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om økonomi :)
  • #1   1. aug 2013 Uuha det tør jeg næsten ikke sætte pris på. I start"pakke" (barnevogn osv) kostede det os knap 20.000.

Vi bruger Libero Bleer men køber på tilbud så de koster det samme som de billige bleer.

Vuggestue fra 9 mdr. 3400.

Derudover har hun vel kostet 2-3000 kr om måneden i tøj og mad.

Jeg køber tøj i H&M og Name it, og oftest på tilbyd til halv pris.

• #2   1. aug 2013 jeg har aldrig gået op i hvad mærke mine børn havde i tøj, bare de ikke manglede noget. jeg ammede de første 3 uger ved den første og 1 måned ved nr 2 og ved nr 2 valgte jeg at købe babymad i tyskland da jeg bor i sydjylland og det kunne rigtig godt betale sig bleer købte eg i aldi eller lidl og var / er på su og selvom at det ikke er en herregård man får så manglede vi aldrig noget smiley

• #3   1. aug 2013 Vi bruger næsten 35.000 på udstyr inden hun kom til verden.

Da hun kom og mens jeg var på barsel kostede hun nok omkring 3000 inkl MME , tøj , bleer mv.

Nu går hun i dagpleje og koster cirkus 4500 kr - hvoraf de 2000 kr er til dagpleje.

• #4   1. aug 2013 - og jeg bruger mange penge på mærketøj mv.

• #8   1. aug 2013 Inden jeg fødte købte jeg vel omkring 30.000 - 35.000 i udstyr.

Efter hun er født bruger jeg vel 2500 - 3000 på hende om måneden. Jeg har det med at købe stort ind af bleer når de er på tilbud! Malou bruger utrolig mange bleer om dagen, skifter ble ca. 15 gange på en dag.

• #9   1. aug 2013 15 gange på en dag? Det var dælme også mange gang.

Er det på grund af hendes allergi?

• #10   1. aug 2013 Pernille, ja det er det. Hvergang hun spiser 5 - 8 gange er den sten sikker at hun laver mindst en gang imens, nogen gange to gange også ofte laver hun igen lige efter også er der selvfølgelig os tis bleer. smiley

• #11   1. aug 2013 Kathrine-- Krydser fingre for a det hjælper når hun kommer på den nye MME.

• linda
    linda Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #13   2. aug 2013 jeg fik en masse til den første... så brugte aller aller max 10000 på diverse udstyr inden han kom..
    ammede 2 mdr.
    brugte nok rundt regnet 2000 om mdr inden dagpleje start, efter der kom der så 2200 oveni.

nu bruger vi ikke engang 2000 om mdr på børn.. (udover lige de 4000 på inst) og vi har 3 smiley gennem snittet er måske 1000 kr. men det er alle sammen det vi sælger for eller børnechecken eller de fadderskabs penge jeg for af den stores far..

• #15   2. aug 2013 Vi fik i øvrigt også barnevogn og seng+udstyr forærede af bedsteforældre, så den post havde vi ikke til at starte med.

• #16   6. aug 2013 Brugte ca. 3000,- på indkøb af alt, lige fra legetøj til vugge, puslebord osv. Alt er købt brugt.
    Seng og trip-trap stol havde svigerforældrene. De gav en barnevogn til 1000,-
    Meget fik vi gratis af venner og familie, så der sparede vi virkelig en del!
    Alt tøj fra start til hun var 1 år har vi fået, det er utrolig lidt jeg har købt selv.

I starten brugte vi ca. 800,- på bleer og mme.
    Nu hvor hun er 14 mdr. bruger vi omkring 400,- på mme, grød og bleer.

Vuggestue får vi betalt af kommunen.

Det er langt fra hver månede jeg køber nyt til hende, hun mangler intet, men rundt regnet bruger vi måske 600,- på hende om måneden, og det er endda højt sat.

Vi er begge på kontanthjælp.

• #18   6. aug 2013 Ja Dina, en brugt en smiley

Kommentér på:
Spørgsmål om økonomi :)

Annonce