Svigermødre - kan jeg tillade mig Svigermødre - kan jeg tillade mig
Min svigermor driver mig til vanvid:(
Siden bette pigen kom føler jeg virkelig hun bar vil overtage alt
Når vi er deroppe, tigger hun og beder for at få lov og give hende mad (mme), og jeg føler virkelig det er mit job og jeg er i forvejen ked af at jeg ikk har nok mælk til at amme hende. (Kan jeg tillade mig og sige tl hende at det med mad, det et Pers og mit job, indtil videre? Hun er kun 7,5 uge nu
Når hun går med hende og hun blir ked af det.så blir hun ved med at gå med hende! Hun kan græde i meget lang tid, hvor hun både forsøger og tá tøjet af hende osv. Jg ved ikk om hun gør det fordi hun tror det aflaster mig? Men jg føler mig bar så provokeret og tænker kom nu for helvede med hende.
Jeg kender hende trods alt bedre.
Hun siger det ikk genere dem når hun græder. Men det genre mig, og mit barn skal ikke være ked af det?
Hun presser på hvergang vi ser dem. Om hvornår hun skAl passe hende, HVERGANG igår spurgte hun om hun ikk skulle tá hende nogle timer( der var hun ked af det hele dagen). Måtte sige nej 3 gange, inden jeg fik hende med hjem
Jeg mener bar at jeg nok selv skal komme og sige når JEG er klar til der er nogen der skal passe hende?
Hva skal jeg gøre. Jeg har svært ved og sige sådan noget.
Men kan mærke jeg må gøre noget.
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 204 Svar: 726
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 211
men det med mad der må jeg indrømme jeg personligt sys du virker en smuler pivet.... det er med og tage imod den hjælp man kan få og bliver tilbudt... og selvfølgelig vil bedsteforældrene jo rigtig gerne specielt hvis det er deres første barnebarn....
jeg kan huske med min søn at jeg havde også svært ved og lade andre tage over men det lærte jeg og det er jeg glad for jeg gjorde....
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 14 Svar: 197
Angående din svigermor, så synes jeg du skal sige fra overfor hende
aug 2010
Følger: 1 Emner: 113 Svar: 259
Jeg synes du skal snakke med din mand om det, og så må han forklare det på en pæn måde til hans mor. Synes ikke du skal gøre det.
Og det med at barnet græder, self har du ret til at tage dit barn og trøste det. Jeg kan os bedst lide hvis det er mig eller min mand som trøster vores søn.
Vil bare fortælle dig, at jeg forstår dig fuldt ud, og mit bedste råd er at snakke med din mand. For du skal ikke gå at have det dårligt, og føle nogen nærmest overtager dn rolle!
Kram
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 204 Svar: 726
Jeg ville bar ikke tage den, hvis det er mig der er galt på den og er så sippet.
Men jeg kan mærke når vi er deroppe og de ting sker, så er jeg millimeter for at få et anfald. Og så er det nok bedre og tage det op inden.
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
Men det os vigtigt for dig at tage imod den hjælp du kan få.
Og h is bare det er 1 time hvor du lige har tid til dig selv. Det vigtig i længden. Eller hvor dig og din kæreste kan gå en tur bare dig og ham så svigermor lige hilder øje med hende .
Men det med at give mad. Er det vigtig du siger som du føler. For kan godt forstå du ked af du ikke selv kan amme hende fuldt ud. Og det os vigtig at have den nærvær med sit barn når man giver flaske/ammer.
Syntes du skal sige noget til hende på en pæn måde, eller få din kæreste til at sige noget .
Og det med pasning kan du jo os godt sige til hende at du nok skal sige til h is der er behov for det
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 212
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 1.257
Selma er næsten 2 nu, men hun sover fx rigtig dårligt om natten og vågner tit op og er ked af det. Jeg synes ikke hun har brug for at sove ude før hun selv er gammel nok til at ønske sig det. Men det fatter svigermekanikken heller ikke. Hun bliver ved med at tale om at hun gerne vil have hun overnatter. Og hun taler også hele tiden om at hun vil have en farmor dag hvor hun henter. Hvorfor skulle hun det? Ska de andre 3 bedsteforældre så også det? Og hvornår ska forældrene i så fald have barnet?
Tror man er nødt til at sige fra. Og det vrøvl med at man skal tage imod den hjælp man kan få giver jeg ikke meget for. Hvis man ikke har brug for hjælp skal man heller ikke påtvinges den. Nogen af os har jo faktisk fået børn fordi vi gerne vil være sammen med dem, og har ikke det der evige behov for at få dem passet i tide og utide bare for at have børnefri. Det får vi jo tids nok når de bliver 12-13 år
Men hvordan man siger fra har jeg heller ikke helt fundet ud af. Jeg ignorerer som regel bare alle forespørgslerne og håber hun fatter budskabet.
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 43 Svar: 249
Ja, har selv en der driver mig til vanvid. Selvom jeg DIREKTE siger tingene ligeud til hende forstår hun det ikke. Eller rettere vælger ikke at forstå.
Du skal gøre noget hvis det går dig på.
Selv nåede jeg at opbygge så meget had og vrede til min svigermor før bomben sprang og jeg ved at det ville have været bedre hvis jeg meldte ud fra start omkring regler og grænser!
Så inden du ender med at blive en bitter svigermorhader som mig, så vil jeg anbefale at du siger noget nu.
Det er slet ikke ok det hun gør.
Det er jeres barn og hun skal give jer plads og tid til at udvikle jeres nye familie.
Det kan være svært for hende at forstå at hun ikke længere er nærmeste familie men det er du/i nødt til at hjælpe hende med at forstå ved at forklare hvordan i har det. Nu! I har jeres familie og hun er en del af den. Ikke centrum men en del af den.
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 38
mit råd er sæt dig sammen med din mand og sammen finde ud af hvad i vil ha hjælp til og hvornår og så sig det til hende
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 24 Svar: 115
Min mor bor kun 5 minutter fra mig selv, men derfor får hun også lov at give flaske når vi er der, for også at kunne aflaste mig lidt (da jeg kommer til at være enlig mor til 2) ..
Men man skal jo gøre hvad man føler for - men man skal også passe på med ikke at være for overbeskyttende og afslå for meget hjælp, for lige pludselig tilbyder hun det måske ikke mere, når du så har brug for det.
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 211
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Og forstår dig godt når hun græder, det er ens moder instinkt, det kribler stadig i mine fingre for at hive hende til mig hvis andre tager hende op hvis hun fx falder, og hun er snart 2 år
Rikke: Sikke da noget pjat
Og man skal altså også prioritere sit forhold, for nogle er det nok altid at være en familie, men har desværre ofte set nogen der mente at kærestetid kunne de have når børnene blev teenager, de ikke længere var sammen til den tid fordi de kørte surt i det hele..
sep 2012
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 61 Svar: 419
Jeg havde rigtig svært ved at sige fra i starten overfor folk. Jeg er dog blevet bedre til det. Men samtidig er jeg også blevet bedre til at lade folk få lov. De vil jo så gerne, og gør det kun fordi de er så glade for hende. Min svigermor vil også rigtig gerne passe Nikoline, så jeg kan få sovet ud. I starten syntes jeg ikke at det var specielt fedt. Jeg ville gerne selv passe hende. Men nu elsker jeg det simpelthen! Det er så rart når hun lige tager hende en morgen mens jeg sover.
Jeg har lært at se det sådan, at de jo bare er glade for hende
Nu ser min svigermor hende heller ikke så tit, da Kasper og jeg ikke bor sammen. Så det gør jo, at hun hellere end gerne vil være sammen med hende. Men jeg skal da være ærlig, at jeg foretrækker min egen mor frem for min svigermor til at passe hende. Jeg føler at min mor er den bedste. Hun kan bedst finde ud af at passe hende, haha
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Vil dog sige at din svigermor nok bare vil hjælpe, og i sin iver virker hun måske irriterende. Men se det som noget positivt at hun så gerne vil jer og jeres lille pige.
Jeg elsker både min svigermor og min mor (svigerfar/far), og det faktum at de er så vilde med vores søn.
Nu bor mine forældre på fyn og vi bor overfor mine svigerforældre, så det er svigermekanikken der kommer tættest på. De passede Laurits første gang da han var en mdr, og vi tog i biffen,
JEG viser at jeg gerne vil mit barn, ved at tænke over hele vores familie. Vi tager os kæreste-tid engang imellem, så vi ikke ender med at være en splittet familie. Men er sammen og hygger os. Eller hvis jeg har brug for en ekstra lur efter en hård nat med appetitspring, ja så ser jeg sku ikk nogen ko på isen for at svigermor tager Laurits og går en tur. For jeg får mere energi til min dreng og Laurits har sig en fest ved sin bedstemor.
Summa summarum synes jeg det er noget fis at sige man ikke kan have en god svigermor, og at man ikke vil sit barn fordi man får det passet engang imellem.!
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 7 Svar: 58
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 53 Svar: 880
Jeg kan sagtens forstå du føler hun går over din grænse, jeg havde det ligesom dig, min svigermor mente også at det var sundt for barnet at han græd, for det udviklede hans lunger?
Den sætning har jeg altid hadet og havde det sådan, NEJ mit barn skal ikke græde- giv mig ham....
Jeg har desværre ikke rigtigt nogle gode råd til hvordan man stopper det, jeg har selv prøvet både med søde ord og grove ord, efter nogle år - det er desværre ikke blevet anderledes her...
Desuden skal du følge dig selv, du skal kun få hende passet - hvis DU er klar !
Du skal bare sige til hende, at mme er noget kun du og manden giver, for det er stadig så nyt og personligt for dig, så det ønsker du selv at klare.
Kan hun ikke acceptere det, er det hendes problem - så må hun blive mobset! Men hvis DU ikke har det godt med det der foregår, så bliver det kun værre med tiden og hun kan jo mærke på dig, du bliver utryg ved det hele....
Men måske som du selv siger, prøv at tage en snak med din mand og håb på han forstår det og kan forklare hans mor det... Og kan han ikke det, altså forklare hende det, så hun forstår det - så har du prøvet det du kan og så må du bare være den stærke og holde fast i, at det er dit barn og det bliver sådan du har det bedst med....
Ingen ville jo nogensinde gøre noget med ens egen vilje, hvor man ville føle sig utryg eller utilpas....
Svigermødre - kan jeg tillade mig