{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Nogen med migræne aura herinde? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen af jer herinde som lider af sygdommen migræne aura? i så fald hvordan lever i så med angsten for at kunne få et anfald i alle situationer, og især når man har et barn?

Og hvordan tackler i det når anfaldende kommer, synet som forsvinder og lammelserne kommer, jeg får det rigtig dårligt og går lidt i panik og bliver bange hver gang, så kunne godt tænke mig at hører hvordan andre får dagligdagen til at fungere med familie og job..

Til jer som ikke kender sygdommen kan i læse om den via nedstående link, så er jeg fri for at forklare det smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen med migræne aura herinde?
  • #2   16. mar 2013 Det lyder da bestemt ikke rart kender desværre ikk noget om det

• #6   16. mar 2013 Med det samme jeg får prikker for øjnene, så tager jeg 3xtreo - det stopper det tit

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #7   17. mar 2013 Undre mig at ingen får decideret migræne medicin? jeg har prøvet forskellige medinc men uden held jeg har meget voldsomt migræne som resulterede i læge besøg eller vagtlæge hver gang. Nu tager jeg selv morfin og muskelafslappende ved anfald og sover så det væk of kun træthed tilbage...

• #8   17. mar 2013 Jeg havde det også som teenager, mit blev også udløst af for lidt søvn og sol lys, jeg havde også angst når jeg kunne mærke det var på vej, så vidste jeg at jeg skulle vende snuden hjem... For inden længe havde jeg sorte prikker for mine øjne og kunne ikke se ret meget, har du ikke en du kan ringe til der kan komme hurtigt?

• #9   17. mar 2013 Jeg fik både piller mod migrænen samt stik piller mod opkasten der kom et par timer efter, intet virkede

• #10   17. mar 2013 Har i andre også et had til at få et bliz i øjet? Det minder mig SÅ meget om dengang

• 2014 <3
    2014 <3 Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 39
    #11   17. mar 2013 Jeg lider også af det ... rigtig rigtig slemt. Vil rigtig gerne være gravid men det er en af tingene der skal styr på inden da jeg kan tælle fra 7-12, 15 anfald om måneden såbruger rigtig meget af min tid i min sin. Føler jeg har isoleret mig fra omverdenen.
    Jeg har prøvet stort set alt migræne medicin og i mine teenage år også topimax det virkede ikke.
    Nu går jeg på hovedpineklinikken i glostrup og siden febuar har jeg taget topimax igen da min nye læge gerne ville have lov at prøve. Og på en måned har jeg kun haft fem anfald smiley :D !!!! Er så lykkelig. Håber det bliver ved. Selvom jeg ikke er meget for at tage dagligt medicin.
    Når jeg så har aura på tager også kvalmemedicin. Ved ikke hvorfor men min læge sagde jeg skulle og det hjælper en lille smule smiley
    Nu er min hverdag begyndt at hænge lidt bedre sammen og har heller ikke så meget fravær mere på mit studie smiley

• #13   17. mar 2013 Jeg får akupunktur imod det hver 3-5 uge alt efter hvor slemt det er og om der er andre ting der også lige skal fixes.. men det tager det meste her, kan godt have hovedepine men overhovedet ikke i samme grad, før hen kunne jeg lide af det hver 2 dag.. smiley bestemt IKKE sjovt... og nu har jeg det max 1 gang i mdr. i forbindelse med mens.

• #14   17. mar 2013 rart at høre at andre kan leve med det, mit kom i teenageårene,da det toppede havde jeg også 4-5 anfald om ugen. Heldigvis ikke mere, men tænker dagligt over det, er konstant bange for at få et anfald, så det påvirker mig meget.
    Jo hader blitz, får det dårligt a det og sollys.. Men har desværre ikke fundet ud af hva der disideret udløser mine anfald smiley

Jo har min kæreste, og min familie at ringe til. Men hvad gør i ang job, hvis i får et anfald, jeg har et job som underviser og der er jo ingen som lige kan tage over, mine lammelser kommer også i venstre side i hovedet armen og munden, så jeg ikke kan tale og se efter ca 45 min, efter det kommer den vildeste hovedpine, som jeg heldigvis har piller imod..

Men selvom jeg har haft sygdommen så længe går det mig stadig meget på..
    Tager ikke p piller, får en p sprøjte hvor der ikke er østrogen i.

Går også inde på hovedpineklinikken. De ville give mig biabokonym, eller hvordan det staves i sprøjter i nakken, men ved ikke rigtig.. Har kronisk hovedpine i forvejen pga piskesmeld..

Jeg fik i samarbejde med jordmoderen kj, da min puls helst ikke må overstige ca 120, så udløser det mine anfald ved hård fysisk aktivitet..

Det er super rart at snakke med nogen andre som har denne sygdom, da jeg ikke har mødt ret mange, og når det går mig sådan på, vil jeg rigtig gerne snakke med andre om det, overvejer at lave en gruppe herinde så kan vi altid snakke sammen??

Kommentér på:
Nogen med migræne aura herinde?

Annonce