{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

Lena L
Lena L
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 69

Gravid med migræne(med aura) {{forumTopicSubject}}

Hej ænder smiley

Jeg står jo i den situation at jeg er gravid, 14 +4. Det er jo i sig selv rigtig dejligt.

Jeg har dog et problem, der består i at jeg døjer rigtig meget med den migræne form der hedder migræne med aura. Det er sådan at jeg får syns forstyrrelser, følelses forstyrrelser i hænder og ansigt, samt en voldsom hovedpine. Når disse anfald kommer, og som regel ud af dem blå luft er det eneste der hjælper, at tage mine piller og forsøge at sove den ud.

Men, i et godt stykke tid har jeg ikke døjet specielt med det, hvilket er dejligt. Dog efter jeg er blevet gravid er det taget rigtig meget til med mange anfald. Mine øjne bliver aldrig rigtig helt gode, som om der altid venter et anfald rundt om hjørnet. Jeg får det i alle slags situationer og uanset hvad jeg spiser.

Når jeg får det på arbejde er jeg nødsaget til at gå hjem, og så står mine kollegaer jo med en ekstra arbejdsbyrde. Jeg arbejder i en vuggestue, så det kan mærkes når der mangler et par hænder, de voksne blive leg stressede og børnene bliver jo urolige fordi de voksne ikke hviler i sig selv.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere denne pludselige tiltagen i mine anfald. Bare denne uge har jeg haft to anfald og måtte gå hjem mandag midt i arbejds dagen.

Jeg vil være rigtig ked af at få mærkaten som hendes der altid er syg, og jeg ved at det kan være meget abstrakt lige præcis med migræne, da man jo ikke kan se det.

Er der andre der har erfaring med denne problem stilling og hvad gjorde i. Jeg kan i længden ikke tilbyde mit arbejde at være fraværende i tide og udtide, de ville min samvittighed ikke være til, samt at jeg ikke kan holde til at være på arbejde når jeg har disse anfald, de dræner mig for energi, og den har jeg ikke meget af alligevel pga min graviditet.

Håber på nogen svar, og så vil jeg svare når jeg kommer hjem i aften, efter forhåbentlig at have gennemført en hel arbejdsdag.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gravid med migræne(med aura)
  • #1   2. okt 2013 Je kan desværre ikke hjælpe dig med din sygdom, men jeg. Ikke bestemt kontakte min læge og drøfte sagen med ham.

Ang. Din arbejdssituation, er du nødt til at tænke at det trods alt kun er en kort periode af dit liv hvor du ikke er i stand til at udfylde din opgave 100%.
    Jeg har selv stået i din situation, og det er virkelig hårdt at føle man svigter, men ingen er tjent med at have en medarbejder på stedet som ikke kan varetage sine opgaver til fulde.
    Du kan få lavet en mulighedserklæring sammen med din arbejdsgiver, dvs at du i fælleskab med læge og arbejdsgiver klarlægger om der er nogle forhold der kunne ændres således at du ville kunne klare dit arbejde uden at få migræne...
    Jeg havde fx en periode på 3 uger hvor jeg havde skemafri mellem kl 11-12 så jeg kunne lægge mig på sofaen på lærerværelset og slappe af..
    De betød at jeg kunne klare alle resterende opgaver..

Kommentér på:
Gravid med migræne(med aura)

Annonce