{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.321 visninger | Oprettet:

Meldt til kommunen som hævn {{forumTopicSubject}}

Nøj jeg er gal idag smiley har fået brev idag fra kommunen om at vi skal til samtale fordi nogle har anmeldt os..
Er næsten 100% sikker på at vi ved hvem og det handler om hævn fordi de tror jeg har meldt dem for mishandling af deres heste, hvilket jeg ikke har..
Snakkede med hestens værn da jeg ikke følte de helt magtede hestene men fortalte ikke hvem eller hvor fordi jeg var i tvivl og bange for repressalier..
Nå men gennem samtale med dem finder jeg ud af at de er meldt fra anden side og holdes øje med og jeg meddeler så at så er jeg tilfreds, for så får de støtte og hjælp..
Men jeg ved også at de vil tro det er mig der har meldt dem, fordi jeg prøvede at få dem til at indse problemerne, og nu kort efter meldes vi til kommunen..
Kan ikke se hvem det ellers skulle være især da der jo intet er at komme efter smiley
Men selv om jeg ved vores datter trives og har hvad hun behøver så gør det ski ondt og man bliver alligevel bange, tænk hvis de er uenige i nogle af vores valg eller ser ned på at jeg er kronisk syg..
Prøver ikke at stresse, da jeg jo er gravid med nr 2, men hold op det er svært ..
Er der nogle der har prøvet sådan en samtale ? Så vi ved hvad vi kan forvente ? Og kan man ringe og bede om en anden tid da tiden ligger lige midt i hendes middags lur ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meldt til kommunen som hævn
  • #2   8. mar 2013 En veninde jeg har, blev også meldt af sin nabo.

Naboen påstod at de råbte og skreg af barnet, at de lod barnet (baby) ligge alene hjemme og græde, at faren var for meget væk (han arbejder sjovt nok)
    Osv.
    Men det naboen havde hørt var deres kat. Det hylede højlydt for at komme ud.

Her kom de til møde. Men de havde intet på dem, og sagen blev lukket.
    Kan godt forstå du er nervøs.
    Men prøv at tænk det positivt.
    Hvis der virkelig var et barn der blev forsømt, er det godt de reagerer på klager.
    Og...
    Du kan få lov at vise du er en fantastisk mor, der kun vil dit barn det bedste.

Held og lykke.

• #3   8. mar 2013 Signe som du selv siger er der ikke noget at komme efter og så kan de heller ikke finde noget!

Har en veninde der blev meldt af eks'ens nye kæreste, og min veninde har en rimelig besværlig dreng til tider og selv der skete der ikke noget selv om man måske sku kunne mistænke hans besværligheder med at hun er en dårlig mor..

• #4   8. mar 2013 min tidligere stedmoder meldte min kæreste og jeg da vores datter var helt lille, hende og min far var gået fra hinanden og jeg valgte jeg at sige min ærlig mening om hende og hun ikke skulle møde op til dåben nu de ikke var sammen.
    få uger efter kom der en anmeldelse på at vi ikke gad vores datter, man så hende aldrig smile eller grine hun var altid trist og det skulle der følges op på,, vores sp kom 3 gange om ugen i en måned (meget belastende), vi skulle have udtaleleser fra dagplejen om hendes adfær,,, min kærest tog over til hende og fortalte at det på ingen måde var okay, og stoppede hun ikke med at sprede alle de rygter om os og hvad vi gjorde ved hende så ville det få konsekvenser,,

vi blev efterfølgende meldt til politiet for hærværk på hendes bil samt møbler i haven som vi på ingen måde har været i nærheden af,,, vi fik samlet folk der vidste hvor syg i hovedet hun kunne være og de tog så til kommunen og politiet og fik stoppet det hele,, den dag idag er hun tæt fuldt af kommunen selv.

men alt dette kom i hævn og had til mig fordi jeg havde valgt at bede hende blive væk

• #5   8. mar 2013 jeg er også selv meldt af eksen som en hævn og er så sur over det

• #6   8. mar 2013 Vi blev meldt til kommunen for nylig. Vi var jo helt vildt chokerede og kunne slet ikke forstå det. Da socialrådgiveren kom, sad vi først og snakkede lidt, så læste hun op fra anmeldelsen, der lød på at min kæreste bankede mig, fordi jeg fornylig var på skadestuen, med en forslået skulder, efter at have være i nærkamp med badeværelsets gulvet, og at han generelt var en voldelig type som desuden var på stoffer (øøøh what???) og at vores børn mistrives fordi at jeg mistrives.

Det der afslørende hvem det var (af hævn fordi han ikke kan lide min kæreste) var at jeg havde fortalt min mor (før anmeldelsen) at jeg var bekymret for at hun skulle passe Mille, fordi hun sidst blev passet ( af venner/familie) var i Marts sidste år, hvilket hun havde forstået som at hun ikke gik i dagpleje, hvilket fremgik i anmeldelsen.

Min papfar ringede kort efter jeg havde fortalt det til min mor, og skulle høre ad, men han ville ikke fortså at det handlede om hun ikke var blevet passet, så vi fx kunne have en børnefri aften eller noget i den stil.

Og det fremgik jo i den anmeldelse, og det er ikke noget jeg havde fortalt til andre, anmeldelsen kom den 12 februar, og børnene havde været på weekend hos min mor og papfar d. 8-9-10.

Min papfar har tidligere fortalt at han ikke kan fordrage min kæreste, og han vil ønske at jeg forlod ham, og at det ville få konsekvenser for mig hvis jeg ikke gik fra ham.

Så fortalte vi om hvordan min papfar var,bland andet at han er alkoholiker, maniodepressiv, har flere selvmordsforsøg bag sig, osv.
    Den eneste grund til de blev passet dernede var at han havde fået ny medicin og næsten var et rigtigt menneske igen, kunne mærke på min mor at hun havde det bedre med ham nu. og vi var desuden rigtig syge herhjemme, så hun tilbød vi kunne have lov til at være syge hvis vi ville, så skulle hun nok tage dem, for det ville hun rigtig gerne.

Hvad der så er sket efterfølgende med min mor og papfar og os herhjemme er en længere historie.

Nå, men socialrådgiveren sagde at hun ikke havde noget at være bekymret for, for vi virkede som stille og rolige, fornuftige forældre og at det hele lød meget som en "ondt-i-røven-anmeldelse" (ikke det ord hun brugte) og at hun ville lukke sagen, lige så snart hun havde fået en udtalelse fra børnehaven og dagplejen. Så det fik hun.

Man sidder bare og snakker stille og roligt, og taler om det der fremgår i anmeldelsen.

UNDSKYLD DET BLEV LANGT smiley

Men en jeg kender har fået en anmeldelse på at hendes datter ikke fik mad og aldrig hade rent tøj på, og at der var rodet ihjemmet,så der snakkede de først om anmeldelsen, og derefter gennemgik socialrådgiveren køleskabet, var der mad nok, var det for gammelt osv, og gennemgik barnets tøj, om det passede i størrelsen om der var nok rent tøj, og tilsidst gennemgik hun skabe/skuffer for at se om rodet var gemt af vejen eller om der var orden.

Det kommer meget an på hvad anmeldelsen lyder på, i forhold til hvad der sker.

• #7   8. mar 2013 sikke en omgang mudderkastning :S
    du kan jo ikke med garanti sige at det er dem der har meldt jer :S lige så vel som de ikke kan sige det er dig der har meldt noget med deres heste.

Det er plat og spild af kommunens tid som kunne bruges på børn/familier der virkelig har brug for det..
    hvis folk passede dem selv medmindre de var 110% sikker på der var noget at komme efter ville de børn som virkelig bør fjernes måske blive opdaget meget før

• #8   8. mar 2013 Tak for jeres svar, ja man får et chok uden lige og selv om man ved der ikke er noget at komme efter, ja så kan man da ikke undgå at blive nervøs og frygte alt muligt smiley
    Nu nævner flere dagplejen, men vores datter er ikke i dagpleje, fordi jeg går hjemme og vi føler det er bedst for børn at være hos forældre når muligt (og nej synes ikke der er noget galt i at andre vælger institution) men vi går i legestue og mødre gruppe og har børn i familien på samme alder, så hun isoleres bestemt ikke og kommer ud blandt andre børn..
    Men lyder lidt som om det kunne ses som negativt fra kommunen at vi har hende hjemme smiley
    Tror i det ville være godt at tage min svigerinde med derop til mødet, hun bor hos os (har gjort i 1 år) og kender jo også Karolina og ved hvad der foregår..
    Og som mange andre synes jeg virkeligt også det er at spilde tid og penge hvis det er dem smiley
    Og jo selvfølgelig er det godt at folk melder ved mistanke om noget, men kan simpelthen ikke se hvad folk skulle mistænke os for som vi skulle meldes for..

Line: Nej jeg kan ikke 100% vide det er dem, men kan simpelthen ikke se hvem ellers.. Og håber det er dem ønsker ikke at gå og mistænke venner, familie og naboer

• #9   8. mar 2013 Det er vel altid godt at have en bisidder med, så kan I jo snakke om det hele
    bagefter, det kunne måske være rart nok med et ekstra sæt øre med smiley

Du må meget gerne give en update når det er overstået, hvis du har lyst smiley

Og så op med humøret, selvom jeg godt ved det ikke er nemt, du ved at du har alt på det rene og så er der ikke noget at komme efter smiley

• #10   13. mar 2013 Update: fik rykket tiden frem og var til møde idag .. Anmeldelsen gik på at hun var beskidt (ikke mere end andre børn der får lov at være børn) og altid syg (hvilket er helt hen i vejret, hun er ikke ret meget syg) og ud over det at vi råbte og skreg men hun græd.. Øh vi kan da diskutere ind imellem og hæve stemmen, men næsten altid når hun sover og hun har aldrig stået/ligget og grædt imens hun har sovet/leget videre og der er ikke blevet råbt og skreget..
    Nå men vi fik en snak og hun sagde at Karolina jo virkede glad og velfungerende og hun ville skrive samtalen ind og derefter lukke sagen, hun så intet at komme efter smiley

• #11   21. mar 2013 signe lyder nærmere som om det er nabo der har meldt jer hvis de hentyder til at i diskutere i hjemmet ? hvem skulle ellers har set/hørt det.

• #12   21. mar 2013 Sabrina: "Problemet" er bare at man faktisk ikke kan høre naboerne her, med mindre de virkeligt larmer (tramper i gulvet, høj musik osv) så de burde ikke kunne høre fordi vi diskutere lidt (altså almindelig diskution med lidt hævet stemmer).. Desuden var der vist ordret skrevet at der blev råbt og skreget mens barnet grad, hvilket slet ikke er korrekt, hun har aldrig grædt samtidigt med at vi diskuterede ( og vi har ikke råbt og skreget)..
    De kan dog have hørt min datter råbe og skrige og græde (og måske troet andet) for hun er lige igang med den fase hvor hun skal finde ud af at skrig og hylen ikke gør man får sin vilje og jeg vil ikke bare give efter fordi jeg er bange for at naboerne høre hende.. Alle børn skal jo gennem det smiley
    Og så er der det med "altid syg" det har naboerne intet grundlag for at vide.. For de ser hende kun kort i opgangen ind imellem..
    Derfor lidt sært hvis det er nabo/overbo/underbo, så har de da i hvert fald digtet en del

• #13   22. mar 2013 signe man kan bare nogen gange blive overrasket. Men godt det hele gik i orden. kunne godt forestille mig var hvor frygteligt det må være og få sådan et brev

• #14   22. mar 2013 Sabrina: Ja man bliver overrasket og ked af det og også sådan lidt "hvem kan have gjort det".. Men ja dejligt at kommunen ikke mener der er noget, kan dog mærke jeg er mere obs på at hun ikke lige har lidt snot under næsten eller kiksekrummer om munden eller andet når vi hår ud..
    Og vi prøver at være ekstra stille herhjemme også for hvis nu det er en nabo/underbo/overbo skal de ikke kunne finde nogen som helst grund til at gøre det igen..

• #15   22. mar 2013 ja jeg har selv prøvet og få sådan et brev omkring min søn og brød helt sammen, men da jeg kontaktede kommunen så var det slet ikke mig men min eks ( sønnens far) som var meldt og de havde så sendt en kopi til mig og det var først bagefter at jeg så at det var farens navn der stod på og ikke mit, så der nåede jeg da alligevel lige og få godt ondt i maven kort.

Kommentér på:
Meldt til kommunen som hævn

Annonce