{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.436 visninger | Oprettet:

Er blevet meldt! {{forumTopicSubject}}

Ja - lige så uheldig som jeg er, er jeg blevet meldt af kommunen.

Er blevet anmeldt for "mulig social bedrageri".
Som de skriver, har de modtaget en anonym henvendelse omkring at jeg bor sammen med en mand, imens jeg modtager ydelser som enlig!

1. Vi bor ikke sammen. Vi spiser sammen og sover sammen når vi kan.
2. han har for en månede siden sendt brev til folkeregistret om at han flytter officielt ind den 1. oktober
3. Han har over de sidste 2 ugers tid flyttet sine møbler herind da han skal have synet sin lejlighed på fredag.

Har vi ikke retten på vores side? Han har sin egen adresse og vi har flere vidner der kan bekræfte os i at han ikke bor her men kommer her regelmæssigt da vi jo er kærester.

På forhånd tak.

Isaa som er lidt sur og forvirret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er blevet meldt!
  • #1   28. sep 2010
    Desværre, din kæreste må ikke være i dit hjem på det plan eller hvad man kan sige, så du komme til at betale tilbage..
    Mange kommuner er begyndt at tjekke ekstra op på disse sager og de har tjent rigtigt mange penge ind på det..

• #2   28. sep 2010 Hvordan må han så være her? :s

• #4   28. sep 2010 der er noget med han må være der og overnatte en hvis antal dage

• #5   28. sep 2010 er der nogen der ved hvor jeg finder lovgivningen omkring det?

• #6   28. sep 2010
    Han må ikke overnatte og være eller bidrage med indkøb osv.

(link fjernet)

Børnetilskud til enlige forsørgere
    Der er to slags børnetilskud til enlige forsørgere: ordinært og ekstra børnetilskud.

For begge tilskud gælder, at du reelt skal være enlig forsørger. Du må altså ikke leve sammen med en partner, når du søger eller får tilskud. Du skal give kommunen besked, hvis du indgår i et ægteskabslignende forhold med en mand eller kvinde.

^^ Her er lidt forskelligt ..

• #7   28. sep 2010 Han må overnatte 3 nætter om ugen, han må ikke flytte sine ting ind mv. for så er det faktisk = at han bor hos dig.

Flere kommuner har ansat specielt personale kun til at tjekke op på folk, og de tjener kassen for der er rigtig mange social bedragere.. Og der skal ikke mget ere til ens at ahns tandbørste står hos dig.

• #8   28. sep 2010 Tak.

• #9   28. sep 2010 Trine - Ja det er det..

• #10   28. sep 2010 kan kun sidde og ryste på hovedet, hold fast der er godt nok nogen som må røv kede sig hvis de har medlt dig :o(

• #11   28. sep 2010 Han må gerne overnatte de 3 dage om ugen og han må også gerne spise med når han gør.

Tror bestemt ikke de har en sag, det er også begrænset hvor mange resourcer de vil bruge på det når det jo kun er over de 2 sidste uger han er begyndt at flytte sine ting ind....

Synes det er dybt godnat at nogle kan melde dig for det der, det er da godt nok at gå med små sko....

• #12   28. sep 2010 Man må ikke gemme dage nej, men de kan jo ikke forbyde folk at havde andre på "ferie" f.eks overnattende en hel uge.......

• #13   28. sep 2010 Det må han gerne. .

• #14   28. sep 2010 Ja, og er næsten sikker på hvem det er .. Hun har nemlig ikke sagt hej i en månedes tid og har sagt flere gange at vi sku passe på vi ik blev meldt.

• #15   28. sep 2010 Nogle mennesker altså.................

• #16   28. sep 2010 Isaa - Vi fik besøg af viceværten fordi vi tog vores hvalp hjem to dage før vi skulle flytte.. så begyndte de at true os med advokater og lign, men jeg måtte gerne passe en hund..
    Altså mens vi boede nede ved dig smiley

• #17   28. sep 2010 Han må være der som hvis han var et familiemedlem på besøg, dem har man jo heller ikke til at sove ret tit smiley

• #18   28. sep 2010 Vil det sige at man faktisk nærmest ikke må ha' en kæreste bare fordi man er på kontanthjælp? ..

- Og FUCK et sygt samfund hvis de bare "forventer" at fordi man har en kæreste at han begynder at hjælpe med at betale udgifterne.. smiley

Håber det løser sig søde Isaa..

• #19   28. sep 2010
    Jo du må godt have en kæreste og være på kontanthjælp ?
    En mor for jo det samme på kontant hjælp om hun er enlig eller ej

Det jo boligstøtte og friplads i DP og ekstra børnepenge du ikke må få hvis du har en kæreste / samlever.

• #20   28. sep 2010 Men en kæreste er jo ikke nødvendigvis en samlever?
    Bare fordi kæresten sover der 5 dage i ugen betyder det jo hverken at de spiser aftensmad sammen eller noget? ..

• #21   28. sep 2010 Anna -

Jo det må man gerne få, alt efter indkomst.
    Bolisikring, friplads osv. er regnet ud fra hustandens samlede indtægt og ikke om man er enlig eller ej.

• #22   28. sep 2010 Louise - Det er rigtigt.. Hehe.. Vi har jo også fået et lille tilskud til dagpleje på 600 kr..
    Og det kan også godt lade sig gøre og få en friplads selvom man har 2 indtægter, det havde Anders' bror og svigerinde til deres den ældste den gang..

• #23   28. sep 2010 Ja ja, men det heller ikke sådan ment, men hun må jo ikke få som enlig, hvis hun har en kæreste,

• #24   28. sep 2010 Vi har 2 indtægter og havde først næsten fuld økonomisk friplads, jeg tror vi betalte 69 kr elelr sådan noget..

Nu har vi 100 procent socialfriplads pga jeg har familierådgiver på pga ADD

• #26   28. sep 2010 Anna: Man må gerne f¨å som enlig forsørger selvom man har en kæreste så længe man ikke bor sammen og overholder reglerne for hvor ofte han må sove der. de må os gerne komme hver dag så længe de ikke betaler dine regninger osv, jeg har lige haft en kæreste og det var det jeg fik af vide af min sags behandler smiley

• #27   28. sep 2010 wishful - og hvordan ska man lige kunne bevise det?

• #29   28. sep 2010 Trine - nemlig smiley

Isaa
    Du skal bare forklare dem det du har skrevet her og så spil med åbne kort, så hvis de spørger om de må "tjekke" dit varmeforbrug osv. så bare sig ja....... smiley
    men stadig jeg tror ikke de laver en sag ud af det når det er så kort tid og der er andre der systematisk "snyder" i mange år, som de "tjener" mange flere penge på at "snuppe".

• #30   28. sep 2010 Katja - Som sagt har han været her så meget som muligt, før vi snakkede om at bo sammen, og ja, vi har snakket om at få en baby sammen. Han opsagde sin lejlighed i august, så det er ikke noget der er sket for nyligt.
    Vi har hele tiden vidst at vi skulle bo sammen, men pga sommerferie osv, har det først kunne ske nu. Så vi har så vidt muligt levet som en familie indtil nu, og det er egentlig gået fint :o)

• #31   28. sep 2010 Mischa : Nej det må man jo så ikke ? for du må ikke have en sovende hver dag ..

• #33   28. sep 2010 Anna: Læser du ikke hvad jeg skriver ? Jeg skriver så længe man OVERHOLDER reglerne for hvor ofte kæresten må sove der!!! Her hos os hedder de 3 dage om ugen hvis man skal ha som enlig forsørger ellers mister man boligsikring osv

• #34   28. sep 2010 Sorry smiley

• #35   28. sep 2010 smiley den var ikke så surt ment som den lød Anna ;D

• #37   29. sep 2010 Ja det er rigtigt Tania... Der bliver snydt meget med tilskud, sort arbejde osv....

men i det mindste bør folk være HELT SIKKER i sin sag før man melder andre...
    Bryder mig ikke om at det snart bliver sådan at man ligefrem skal overvåge hinanden...
    i Aviserne står der at man kan melde sin nabo over en sms, eller over kommunens hjemmeside... Det skulle ikke undre mig at der snart også kommer sådan noget med " Tjen 500 kr på at melde din nabo " osv.... smiley

• #39   29. sep 2010 jeg er lidt ambivalent med hensyn til det at melde....

på en måde er det træls at det er nødvendigt men på den anden side gider jeg heller ikke arbejde hver dag og betale skat for at nogen udnytter systemet og JO det er der nogen der gør - jeg betaler med glæde min skat men hvorfor skal nogen ha`mere end andre ved at bedrage ??

jeg ka`godt se det er træls for dig Isaa men har du rent mel i posen har du vel intet at frygte , tænker jeg. Men jeg må sige at jeg af nogen tråde herindefra jo nemt kan se at nogen er sociale bedragere - de fortæller glade hvad de får i diverse sociale tilskud som enlige og i logmenter og alle mulige andre tråde fortæller de om deres søde mand, det nye barn og hvor ferien gik hen....tsk ....tsk...tsk

• #40   29. sep 2010 Det er jeg enig i Bonnie selfølgelig skal der ikke snydes uanset hvad.

Hvis man endelig skal melde så bør man være helt sikker synes jeg og så synes jeg at en periode på en 2 uger - 1 måned er meget hurtigt at dømme om andre snyder på men hvis man har set at en person overnatter hver dag, henter børn, handler ind osv i en længere periode
    så kan jeg godt forstå at det bliver meldt.

• #41   29. sep 2010 Bonnie - Er så enig. Jo jeg har grund til at frygte når min kæreste HAR overnattet her sommetider mere end 3 gange om ugen, og hans bil ofte holder på parkeringspladsen selvom han ikke er her (i forbindelse med kurser og møder), så der er meget der ville tyde på at vi bor sammen. Også at han bærer indkøbsposerne når vi har handlet? SO WHAT! Det betyder ikke i følge mig, at man bor sammen. Men det gør det åbenbart ifølge kommunens regler om hvornår man er reelt enlig. Derfor er jeg bange for at blive "straffet", for noget jeg ikke har gjort.

• #42   29. sep 2010 For ikke at nævne at selvom jeg og min kæreste måske kun så hinanden 1-2 gange om ugen, kan vi da stadig ta på ferie sammen her i landet? Vi var da på samsø i sommers, det betyder stadig ikke at han boede her?

Forstår dig udemærket, men føler virkelig at nogen har stemplet mig på baggrund af noget helt forkert.

• #43   29. sep 2010 Hvis det skulle gå 100 procent efter kommunens regler så måtte han faktisk ikke engang bære en skraldepose ud i skraldespanden for dig fordi så hjælper han med "husførelsen", han måtte heller ikke skifte en ble f.eks....
    Synes reglerne er meget stramme og det er noget af en gråzone for hvor skal man vide alt det fra , det står jo ikke på papirene når man erklære sig enlig.......

• #44   29. sep 2010 Idas mor - Nej LIGE præcis! Det har jeg osse tænkt mig at fortælle dem. For i dét brev man modtager i januar hvor man skal erklærig sig enlig, burde de virkelig oplyse om sådanne ting. Det virker som en mega pengemaskine, og at de med vilje vil ha folk til at gå i fælden smiley

• #46   29. sep 2010 Issa : kender det alt for godt .. jeg er selv igennem det samme .. Efter KOMMUNENS opfordring til at jeg skulle søge boligstøtte .. Så jeg står også nu og venter på svar om de mener jeg skal betale tilbage eller om det skal politianmeldes .. Skriv hvis der er noget du vil vide ..

og ps : PAS PÅ DIN FACEBOOK !!!!
    Knus

• #47   29. sep 2010 nej Tania- det er det heldigvis ikke smiley

men nogen gør - prøv lige at læse denne artikel - og tænk på hvad de penge ku`have været brugt til istedet....

http://www.sn.dk/Klapjagt-paa-sociale-bedragere/Koege/artikel/83276

• #48   29. sep 2010 Lulle - Jeg er anonym på facebook :o) Så man ka ikke gå ind og hente oplysninger.
    Du må meget gerne skrive hvis du har været til møde og hvad der skete?

• #49   29. sep 2010 Bonnie - Har læst dit link.. Det har intet med mig at gøre.

• #50   29. sep 2010 nej Isaa det har det ikke - men når nogen snyder bliver andre mennesker mistænkt - så derfor har det måske i virkeligheden alligevel noget med dig at gøre - hvis ingen snød skulle stod du måske ikke i den situation at skuulle bevise din uskyld !

• #51   29. sep 2010 Bonnie - Det er sandt.. Nu ser vi hva der sker.

Kommentér på:
Er blevet meldt!

Annonce