{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.710 visninger | Oprettet:

No name
No name
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058

Siddepude (bil) fra hvornår???! {{forumTopicSubject}}

Troede faktisk der var en alder/højde grænse fra, hvornår børn måtte benytte en siddepude, frem for autostol??
Men idag, så jeg en, i en butik hvor der stod 15-38 kg???

Vil det sige, at det er en vægt grænse, frem for alder/højde?!

Hvad er jeres personlige mening? Hvornår må jeres børn bruge siddepuden....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Siddepude (bil) fra hvornår???!
  • #1   3. mar 2013 Følger lige med.

Min datter er lidt høj, men langt nede i vægt.

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#2   3. mar 2013 Altså min datter er 2 år, og vejer 12-13 kg...
    Men kender mange på hendes alder der er på de 15 kg..

Jeg syntes måske bare det er ret tidligt med en siddepude?!

• #3   3. mar 2013 min datter har en sele pude havde fra hun bliv 4 år

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#4   3. mar 2013 Jeg tænker også at 3-4 år er okay... smiley

Men syntes bare min lille "baby" er for lille smiley (hvis hun nu vejede de 15 kg)

• #5   3. mar 2013 Malou var 3 år smiley hun er samtidig også en høj pige, vi gik ud fra alder, vægt samt at højden passede hende, barnet skal jo ikle kværkes i selen ved halsen, men flugte fint ved skulderen smiley

• #6   3. mar 2013 Min datter bliver snart 5' måske jeg skal få tjekket vægten så smiley For hun sidder stadig i stol.

• #7   3. mar 2013 Anton sidder i sådan en her (fra han var 4 år) det er en pude, men med ryg. Jeg ville aldrig tillade han sad på en almindelige selepude af den grund af de ikke er særlig sikre hvis uheldet er ude... Og i bilen bestemmer jeg basta smiley vi har altid valgt stole udfra hvordan de ligger i diverse tests, og jeg er af den mening at jeg hellere spare på barnevognen end autostolen. Desuden syns jeg også komforten i puder med ryg er noget bedre end bare en pude, anton kan stadig risikere at falde i søvn i bilen og så støtter den bedre end blot en pude.

profilbillede
  • #8   3. mar 2013 Jeg ville aldrig drømme om at sætte et barn på to år i selepude.

Da mine piger blev ca. tre år, gik vi fra den med tre punktsele og over til en ala den ovenover her. Den yngste sidder stadig mest i stolen, og altid på længere ture, hvor der er chance for at hun falder i søvn og hun bliver 5 til april.
    Min den ældste som lige er blevet syv, hun sad også permanent i den til hun blev omkring 5-6 år, da hun tit faldt i søvn.

Jeg kan slet ikke se hvorfor de skulle sidde på en pude allerede fra to tre års alderen, de sidder jo ikke ordentligt, de fleste.

Den store sidder nu på pude i ca. 8 cm endnu, og den yngste sidder på pude på kortere ture og stol på længere ture (nogle gange også på de korte).

• #9   4. mar 2013 Der er regler på FDM.dk med præcis hvornår de skal sidde der .

• #10   4. mar 2013 Vito har den samme som Bonnie linker til.

Og den skal han bruge længe. Pt. bruges den som autostol, og selvom han har passeret den magiske vægtgrænse for hvornår man MÅ fjerne puden, bliver den på, til han har passeret grænsen for hvornår den SKAL. og det gør han sikkert tidligt, så der vil jeg nok alligevel vende det med en fagperson.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #11   4. mar 2013 Det er vægt og højden der gælder. Men det skulle efter planerne blive lavet om til alder og vidst nok også højden. Vægt har vist sig at være for misvisende.

2 år er alt for tidligt til en stol 15-36 kg. der må du vælge et alternativ til den du har nu med mindre spidsen af ørerne stadig ikke når den øverste kant.

Det er noget nemmere at forklare en 4-årig hvorfor han hun ikke må sætte selen i armhulen, løsne sig, sætte selen bagom ryggen osv. end tilfældet er med en 2 åring. der ud over kan man ikke forvente at de rent faktisk passer i sådan en stol selv om de har ramt 15 kg. det er ikke ligemeget hvordan sikkerhedsselen forløber på barnet. Sidder den forkert kan det i værste fald koste barnet livet.

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#12   4. mar 2013 Tråden er blevet misforstået lidt... smiley
    JEG VIL IKKE sætte min datter på en sidepude, og ej heller skifte stol... smiley
    Det var blot et nysgerrigt spørgsmål til jeres holdning.
    Min datter kommer til at være i hendes autostol, til hun ikke kan sidde i den mere smiley

• #14   4. mar 2013 Den er god nok Tanja, 140 cm før de kan slippe puden.

• #15   7. mar 2013 Barnet skal sidde i/på godkendt sikkerhedsudstyr indtil barnet er 135 cm.

Fra barnet vejer 15 kg. kan det bruge bilens 3-punktsele og derfor sidde på en selepude med/uden ryglæn.

En selepude uden ryglæn er dog IKKE noget som anbefales. Der er en lille video her http://www.autostol.dk/blog/autostol-eller-selepude/ hvor man kan se forskellen på de to.

Personligt vil jeg aldrig sætte mit barn på en selepude uden ryglæn. Den manglende hovedbeskyttelse kan blive fatal og jeg vil ikke kunne tilgive mig selv.

Selvom barnet sidder i en selepude med ryglæn(autostol), så vil det stadig kunne spændende sig selv fast og kravle op i den.

Kommentér på:
Siddepude (bil) fra hvornår???!

Annonce