4.710 visninger
|
Oprettet:
Siddepude (bil) fra hvornår???! {{forumTopicSubject}}
Troede faktisk der var en alder/højde grænse fra, hvornår børn måtte benytte en siddepude, frem for autostol??
Men idag, så jeg en, i en butik hvor der stod 15-38 kg???
Vil det sige, at det er en vægt grænse, frem for alder/højde?!
Hvad er jeres personlige mening? Hvornår må jeres børn bruge siddepuden....
maj 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 325
Min datter er lidt høj, men langt nede i vægt.
feb 2010
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
Men kender mange på hendes alder der er på de 15 kg..
Jeg syntes måske bare det er ret tidligt med en siddepude?!
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
feb 2010
Men syntes bare min lille "baby" er for lille
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
maj 2008
Følger: 18 Følgere: 16 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 325
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
Da mine piger blev ca. tre år, gik vi fra den med tre punktsele og over til en ala den ovenover her. Den yngste sidder stadig mest i stolen, og altid på længere ture, hvor der er chance for at hun falder i søvn og hun bliver 5 til april.
Min den ældste som lige er blevet syv, hun sad også permanent i den til hun blev omkring 5-6 år, da hun tit faldt i søvn.
Jeg kan slet ikke se hvorfor de skulle sidde på en pude allerede fra to tre års alderen, de sidder jo ikke ordentligt, de fleste.
Den store sidder nu på pude i ca. 8 cm endnu, og den yngste sidder på pude på kortere ture og stol på længere ture (nogle gange også på de korte).
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Og den skal han bruge længe. Pt. bruges den som autostol, og selvom han har passeret den magiske vægtgrænse for hvornår man MÅ fjerne puden, bliver den på, til han har passeret grænsen for hvornår den SKAL. og det gør han sikkert tidligt, så der vil jeg nok alligevel vende det med en fagperson.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
2 år er alt for tidligt til en stol 15-36 kg. der må du vælge et alternativ til den du har nu med mindre spidsen af ørerne stadig ikke når den øverste kant.
Det er noget nemmere at forklare en 4-årig hvorfor han hun ikke må sætte selen i armhulen, løsne sig, sætte selen bagom ryggen osv. end tilfældet er med en 2 åring. der ud over kan man ikke forvente at de rent faktisk passer i sådan en stol selv om de har ramt 15 kg. det er ikke ligemeget hvordan sikkerhedsselen forløber på barnet. Sidder den forkert kan det i værste fald koste barnet livet.
feb 2010
JEG VIL IKKE sætte min datter på en sidepude, og ej heller skifte stol...
Det var blot et nysgerrigt spørgsmål til jeres holdning.
Min datter kommer til at være i hendes autostol, til hun ikke kan sidde i den mere
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 145
Fra barnet vejer 15 kg. kan det bruge bilens 3-punktsele og derfor sidde på en selepude med/uden ryglæn.
En selepude uden ryglæn er dog IKKE noget som anbefales. Der er en lille video her http://www.autostol.dk/blog/autostol-eller-selepude/ hvor man kan se forskellen på de to.
Personligt vil jeg aldrig sætte mit barn på en selepude uden ryglæn. Den manglende hovedbeskyttelse kan blive fatal og jeg vil ikke kunne tilgive mig selv.
Selvom barnet sidder i en selepude med ryglæn(autostol), så vil det stadig kunne spændende sig selv fast og kravle op i den.
Siddepude (bil) fra hvornår???!