{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Pia H
Pia H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Samvær når børn er i plejefamilie?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde (kalder hende MK) som har 2 børn (10 og 13 år) i plejefamilie (frivillig tvang, IKKE pga min veninde)

De bor i Karlslunde. MK bor pt i Skibby, men flytter 1. feb i år.

MK flytter til Frederikshavn, og har nu fået af vide (ikke af kommunen) at hun ikke må få sine børn på samvær?!? Men at hun skal komme til Sjælland/Skibby.

Jeg mener at hun selfølgeig skal have sine børn på samvær, også selvom hun flytter længere væk.

Men hvad er reglerne?!
Håber, at er er nogle, som kan hjælpe.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samvær når børn er i plejefamilie??
  • #1   24. jan 2013 Jeg kan spørge min mor, der er socialrådgiver på det område, hvis det har nogen interesse? smiley

Udover det så synes jeg dælme også det er langt at flytte væk.

• #2   24. jan 2013 Enig med fie- virker total mærkeligt:)

• Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    jul 2012

#3   24. jan 2013 Fie: Du må du meget gerne spørge smiley

Flytningen sker pga personlige omstændigeheder som blandt andet tæller incest fra hendes (nu ex) mand. Samtiig med at hun som enlig (nu uden forsørgerpligt) sidder i meget dyr bolig (9100 i ren husleje..).

Hun vil derfor starte en ny tilværelse,,, hvor hun og hendes børn, kan starte på en frisk.

• #4   24. jan 2013 Det er langt og flytte væk fra sine børn.. Hvor meget samvær har hun.. For er det en overnatning forstår jeg det godt.. De skal vurdere barnets tarv og det er ikke det der er bedst for dem at rejse så meget.. Min mor er selv plejemor og kender til vurderinger derfra.. Jeg ville da finde noget tættere på mine børn hvis det var mig

• Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    jul 2012

#5   24. jan 2013 Ja der er langt væk, men hun har også fået af vide at hun ikke må flytte i nærheden.. smiley Så hun står /har stået i dilemma op til halsen..
    Hun har dem 2 overnatninger, og er gået med til, at hvis det er så en gang om md til at starte med...

Min kæreste har en datter (også i Nordjylland) som han nu ikke må se for hendes mor. Men da han havde samvær, så måtte han gerne have hende på samvær i Skibby.. Så det må vel gælde det samme.. ?!? Eller? smiley

• Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    jul 2012

#6   24. jan 2013 Jeg mener også at så længe det er inde for Dk grænser, må man flytte, hvor man vel..
    Det er meget nyt (nov. 2012) at de er kommet i plejefamilie.
    Nej hun har dem ikke i hverdagen, kun hver anden weeend,,

• #7   24. jan 2013 Der er stor forskel på dele børn og plejebørn.. Plejebørn er fra et belastet miljø og fjernet af en eller anden særlig grund.. 3 timers transport hver vej hver anden weekend er der ingen børn der har godt af men når kommunen er ind over vurdere de om børnene har godt af det og det vurdere man så de ikke har.. Jeg forstår godt det er en svær situation men det er virkelig også lang væk hun vil flytte hvad med at flytte til den anden ende af Sjælland eller så noget istedet..

• #8   24. jan 2013 Dele børn er kommunen jo ikke inde og vurdere om transporten er barnets tarv eller ej.. Men der skal ikke så meget til at slå børn fra et belastet miljø ud ved siden af børn fra et "almindeligt" miljø..

• #9   24. jan 2013 Linea der er også væsentlig forskel på 60 km og 300+ km hver vej..

• #10   24. jan 2013 Forstod heller ikke lige din kommentar krakkene lige km afstanden der er over 300 km hver vej smiley

• #11   24. jan 2013 Kan hun ikke overveje at flytte tættere på i stedet?

at starte på en frisk med sine børn er ikke at flytte 450 km væk fra dem til den anden ende af landet.

altså stadig bo på Sjælland.

Ved du hvad grunden er til at hun lige præcis har valgt Frederikshavn? for umiddelbart lyder det jo helt underligt at flytte helt derover til. Ved du om der ligger en dybere grund bag? smiley

kan godt forstå at de siger at hun så skal komme til Skibby, da det har været hendes eget valg at flytte SÅ langt væk, og at børnene ikke skal bøde for det

• Pia H
    Pia H Tilmeldt:
    jul 2012

#12   25. jan 2013 Jeannie: Jeg og min familie flytter til Frederikshavn (da jeg kommer derfra:), og det er også en af grundene.

Mener bare, at der er mange som er "flyttet" længere fra hinanden uden problemer... Så personligt kan jeg ikke se problemet..
    Hun har ingen yderligere familie (hun har dog 2 voksne børn), så hun har ingen i Skibby hun kan være hos. Hun har desværre mistet mange af sine venner og bekendte efter hendes ex-mand forgreb sig på hendes voksne datter (igennem 8 år)..

Men jeg kender jo ikke reglerne for samvær, men håber på det bedste for både børn og MK smiley

Kommentér på:
Samvær når børn er i plejefamilie??

Annonce