1.306 visninger
|
Oprettet:
Samvær når børn er i plejefamilie?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en veninde (kalder hende MK) som har 2 børn (10 og 13 år) i plejefamilie (frivillig tvang, IKKE pga min veninde)
De bor i Karlslunde. MK bor pt i Skibby, men flytter 1. feb i år.
MK flytter til Frederikshavn, og har nu fået af vide (ikke af kommunen) at hun ikke må få sine børn på samvær?!? Men at hun skal komme til Sjælland/Skibby.
Jeg mener at hun selfølgeig skal have sine børn på samvær, også selvom hun flytter længere væk.
Men hvad er reglerne?!
Håber, at er er nogle, som kan hjælpe.
På forhånd tak
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
Udover det så synes jeg dælme også det er langt at flytte væk.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 495
jul 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Flytningen sker pga personlige omstændigeheder som blandt andet tæller incest fra hendes (nu ex) mand. Samtiig med at hun som enlig (nu uden forsørgerpligt) sidder i meget dyr bolig (9100 i ren husleje..).
Hun vil derfor starte en ny tilværelse,,, hvor hun og hendes børn, kan starte på en frisk.
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
jul 2012
Hun har dem 2 overnatninger, og er gået med til, at hvis det er så en gang om md til at starte med...
Min kæreste har en datter (også i Nordjylland) som han nu ikke må se for hendes mor. Men da han havde samvær, så måtte han gerne have hende på samvær i Skibby.. Så det må vel gælde det samme.. ?!? Eller?
jul 2012
Det er meget nyt (nov. 2012) at de er kommet i plejefamilie.
Nej hun har dem ikke i hverdagen, kun hver anden weeend,,
apr 2011
apr 2011
apr 2011
apr 2011
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
at starte på en frisk med sine børn er ikke at flytte 450 km væk fra dem til den anden ende af landet.
altså stadig bo på Sjælland.
Ved du hvad grunden er til at hun lige præcis har valgt Frederikshavn? for umiddelbart lyder det jo helt underligt at flytte helt derover til. Ved du om der ligger en dybere grund bag?
kan godt forstå at de siger at hun så skal komme til Skibby, da det har været hendes eget valg at flytte SÅ langt væk, og at børnene ikke skal bøde for det
jul 2012
Mener bare, at der er mange som er "flyttet" længere fra hinanden uden problemer... Så personligt kan jeg ikke se problemet..
Hun har ingen yderligere familie (hun har dog 2 voksne børn), så hun har ingen i Skibby hun kan være hos. Hun har desværre mistet mange af sine venner og bekendte efter hendes ex-mand forgreb sig på hendes voksne datter (igennem 8 år)..
Men jeg kender jo ikke reglerne for samvær, men håber på det bedste for både børn og MK
Samvær når børn er i plejefamilie??