21. mar 2008 Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
Manden valgt sine børn fra {{forumTopicSubject}}
Ja manden har her i weekenden sagt til hans Eks kæreste han har 3 børn med, at han ikke ønsker samvær med dem længere.
Efter lang tid med strid/råben/ og total uenighed med hensyn til alt .
Efter min mening syntes jeg ikke hun tager sig særlig godt af hendes børn. Hver gang de kom her var de beskidte, lugtede selv den mindste på snart et år var her i går og han lugtede "råddent " og det var så ulækkert .
Jeg støtter self. Min kæreste i hans beslutning . For han kan ikke klarer det psykisk mere .
Men på den anden side er jeg da ked af at de ikke kommer her og leger med min dreng mere .
Selvom de weekender vi har dem godt kan være stressende. Med larm og alt hvad der nu hører til når der er 3 drenge samlet .
Nu må vi se hvordan det kommer til at gå , også når prinsessen melder sin ankomst .
Nogen der har stået i samme situation ?
Børnene er mellem snart 4 år- 1 år
Go dag der ude
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 79 Svar: 969
mar 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 85
Dette indlæg er ikke for at dømme. Det var bare lige mine tanker om det.
mar 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 85
Som Erikas mor siger, ka man så ikke få statsamtet indover?
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
Men bor med sin kæreste . De har været i stats amtet flere gange for at rette op på ting . Og hun holder sig ikke til de ting der bliver sagt der ude . Vi får daglig opkald fra hende om at nu har hun gjordt det ene og andet .
Og det synd at se børnene blive revet frem og tilbage mellem de to. Og det eneste hun vil er at at ikke skal have indflydelse på børnene
Som jeg føler det kan hun ikke magte rollen . Men vil heller ikke give noget fra sig , selvom vi bor 5 min fra hinanden .
Jeg har selv et lamont forhold til min Eks og vores fælles barn .
Men når han har taget beslutningen kan jeg ikke ændre noget i den. For det kun ham der kan tage den
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 98
mar 2008
Og ved godt udadtil kan det virke hårdt at han har valgt sån.
Ingen udover os ved hvordan det hele hænger sammen. Så det os svært udefra at se . Og man godt kan have en masse negative kommentarer til ham.
Men uanset hvad gør han det for sine børn skyld . Så de kan få ro i hverdagen. Den eneste det rigtig påvirker er den største. Da han har haft mest samvær med ham. Men allerede fra han blev født har der været drama. Og han kan ikke rumme det i hovedet .
mar 2008
Jeg tror han lige skal have ro til at tænke det hele igennem. For det er kun ham der kan gøre noget ved det . Og vil helst ikke presse på .
mar 2008
nov 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 45 Svar: 362
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
hvis det er så svært at enes med moderen, kan de vel køre samværet på hendes præmisser (hvis hun f.eks ikke ønsker overnatning eller vil bestemme længden af samvær). så vil konflikt-niveauet falde, og han vil fortsat kunne se sine børn, og lære dem at kende. Når de så er større har de et bånd de kan arbejde videre på, og han kan være der for dem.
jeg synes det er ladt bare at opgive dem. og du har før skrevet om dem, hvor det har virket som om han simpelthen ikke gad.
hvis I virkelig mener at de ikke trives ordentligt, og at hun ikke kan passe dem ordentligt så skylder I dem fandme at gøre noget!!
ØV, siger jeg bare
jeg kunne aldrig være sammen med en mand, som fravalgt sine børn. Aldrig.
mar 2008
Hun siger feks. At børnene ikke vil have deres far bor sammen med mig. Og det derfor de ikke gider her hjem . Selvom jeg gør alt for dem .
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Og ja det er rigtig nemt for os andre at sidde bag skærmen og dømme ham, men som du selv skriver kender vi ikke situationen fuldt ud.
Personligt har jeg svært ved at forholde mig til hans beslutning. Jeg er nemlig selv mor til et barn, som faderen har fravalgt - dog ikke pga mig, men fordi han ikke kan droppe alkohol og stoffer- og jeg har en knægt som altså savner sin far, og spørger til ham og ikke kan forstå hvorfor far ikke kan hente ham i børnehaven, ligesom de andre børn bliver. Det er svært at stå som mor i den situation, for hvordan forklarer man et barn på tre et halvt år at far ikke gør alt for at komme til at se ham????
Jeg vil tillade mig at give dig og din mand et lille råd med på vejen:
Bed din mand skrive hans tanker omkring hele situationen ned og hans grunde til at tage beslutningen og bare gem det. Så kan han, hvis han er så heldig at børnene engang henvender sig og vil have en forklaring, lade dem læse helt nøjagtigt hvordan han har haft det da han tog beslutningen...måske det kan gøre det nemmere at opbygge et forhold til dem i fremtiden - altså forudsat de ønsker det.
mar 2008
Og de sidste to var "engangs knald"
Men han har jo valgt at være samme med hende .
Han har forandret sig meget i den tid jeg har været sammen med ham. Og prøver at gøre alle glade .
Men man kan ikke gøre hende glad på nogen måde
nov 2010
men så må din kæreste jo være den voksne, og sige "mor har det stadig svært med at vi ikke er sammen, men det er noget vi voksne snakker om. Det behøver I slet ikke bekymre jer om". Så tager han ansvaret fra dem, og anerkender at moderen måske ikke snakker så pænt, men at børnene ikke behøver involvere sig i den grimme snak, eller være med til at bagtale den anden forælder hos henhldsvis moderen eller faderen.
De skal selvfølgelig ikke bekymre sig om den slags, men blot være børn.
mar 2008
Tror oppe i hans hovede tænker han i retning af : hvis de ikke så ham så bliver det bedere for dem i forhold til hvordan de har det nu. For han kan se de kæmper med det .
Og måske bare hans måde at tackle det på . Der er sket rigtig meget i hans liv de sidste 5 år som har påvirket ham rigtig meget bla med hans Eks også. Og tror simpelthen ikke han selv kan magte det lige nu.
Men mig som kæreste og mor til hans datter skal jeg støtte ham så godt jeg kan. Og ikke bare smide en koldt spand vand i hovedet på ham. Og sige du en dårlig far h is ikke du vil se dine børn . Eller er jeg gal på den !
mar 2008
For i min verden det han gør både rigtig og forkert.
Jeg kunne selv vælge mit barn fra og ville aldrig snakke dårligt om hans far til ham .
Jeg elsker min kæreste rigtig meget og holder os af hans børn .
Og vil dem kun det bedste .
mar 2008
mar 2008
Men ser jo når han er samme med sine børn er han verdens bedste far
nov 2010
hvad vil moderen ikke lade dig gøre? forstod ikke lige hvilket indlæg, du refererer til?
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Så det kan lade sig gøre at få det til at fungere også selvom man ikke kan tale sammen, men det kræver man har overskuddet til at tage kampen.
mar 2008
Og når vi planlægger noget er hun imod det også må vi ikke få børnene med . Jeg tog til Legoland i sommeres og vi spurgte om vi måtte tage den største med da han var på sommer ferie . Det blev hun pisse sur over og kimede os ned fra morgen til aften .
Og jeg vil jo kun det bedste for børnene , at de oplever at være børn og få en ligeså go barndom som jeg vil give min søn .
Og det må jeg bare ikke. Eller det må vi ikke .
mar 2008
Men for at gøre enden på den her tråd så. Vil jeg bare sige at jeg skal tage en snak med ham og se hvad vi kan gøre . Så må vi tage det ude i stats amtet .
For ønsker ikke at han ikke skal se sine 3 børn !
mar 2008
Verden . Og dermed heller ikke skal straffes fordi begge forældre er egoistiske eller den ene mere end den anden .
Jeg håber og tror på det bedste .
Hvad der kommer til at ske må tiden vise .
apr 2013
Følger: 1 Svar: 7
mar 2008
Så sådan et svar ryger igennem det øre og ud af det andet . For det hun skriver har vi prøvet uden held desværre .
mar 2008
Og de sagde når vi har samvær og børnene er uden for farer kan hun ikke bestemme det .
Også sagde vi ikke hvor vi tog dem med hen . Det endte med hun nægtede samvær næste gang vi ville hente dem
nov 2010
Her har vi indført en logbog, jeg skriver en lille smule om morgenen inden Vito hentes, mest hvis der er noget.
når den kommer hjem igen, har hans far så skrevet hvor emget han har sovet, hvordan han ahr spist, om han har været vågen om natten, hvis han er kommet til skade eller andet i den stil. Jeg gad i virkeligheden godt at han skrev ALT hvad de lavede, men det gør han ikke og det er også okay.
Men det er en måde, hvorpå jeg kan få lidt viden om hvad der sker når Vito er ude, uden at hans far og jeg behøver at være i kontakt hele tiden. Vi er på ingen måde uvenner, men kommunikationen gik af og til i lidt hårdknuder, og jeg havde det bare rigtig svært ved ikke at vide den slags ting.
Måske sådan en model kunne være en del af en løsning for jer??
mar 2008
Med min ordning jeg har med min Eks kæreste snakker vi hvis der er sket noget. Ellers er Oliver som regel go til at fortælle hvad han har lavet den uge han ikke har været hos mig . Og i denne uge h og jeg ikke har ham, har jeg ham alligevel lidt da min Eks er ved at tage mc kort og skal til en masse teori / og to prøver og vi så hjælpes ad den vej og det fungerer glimrende for os
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Så synes han skylder hans børn og kæmpe.. Han svigter dem ved at opgive dem, og svigter dem endu mere ved at lade dem blive i det rod.. Det lidt som om "Jegved de bliver gennembanket, men jeg kan jo ikk slå hende/gøre noget, så jeg vælger ikke at se dem ". I ved der sker noget der ikk skal ske/ i ved ørnene mistrives dernede og så har i jp ret til at handle!!! Det vil selv naboerne skulle...
dec 2009
Min mening er t de skal i amtet og enden have moderen til at tage ansvar for sine børn, og ellers lade adresse og evt meste af samværet være ved far.. De kan jo og have en 7/7 ordning, men det frarådes jo nu til så små børn! Og det er absolut Heller ikk en god løsning når de ikk kan enes som forældre!
dec 2009
Og mht det andet er min mening ikk ændret
Manden valgt sine børn fra