{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.475 visninger | Oprettet:

Min søn kan ikke li mig {{forumTopicSubject}}

Hej derude...
Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal få det her til at lyde ordenligt.. Håber i vil forstå min mening alligevel...
For godt en måneder siden sagde min 3 årig søn til mig, da jeg skulle til at børste hans tænder til natten : nej far skal gøre det.. hvor til jeg svare : hvorfor må jeg ikke? Han siger : for jeg elsker min far, jeg elsker ikke dig, kan du ikke bare tage på arbejde... BANG... Mit hjerte gik i stykker... Jeg blev så ked af det... Fortalte ham at det blev jeg meget ked af at høre, ja, jeg begyndte også at græde..
Så skete det igen her først på ugen, hvor vi sidder i bilen og på vej til børnehave. Jeg siger til ham at jeg har fri, så jeg kommer og henter ham igen om eftermiddagen.. han siger, nej du skal tage på arbejde, for jeg kan ikke li dig...

Er i klar over hvor ondt det gør at høre.... Hvad skal jeg stille op....nogle der har været i samme situation, hvilket jeg ikke håber...
Venligst den fortvivlet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslut markise til strøm på loft. 850 kr.
  • Rive udendørs væg ned 205 kr.
  • Genopsætning af hylder 1.000 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Nem flytterengøring (ikke slemt) 2.550 kr.
  • Sætte en dør i 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min søn kan ikke li mig
  • #1   1. nov 2012 puha, kan jeg godt forstå, det må ikke være rart at hører. har du spurgt hvorfor han ikke kan lide dig? min søn siger også han hader mig og jeg er dum hehe men det er kun i situationer hvor jeg skælder ud osv. men det går over igen og så siger han han ikke mente det alligevel. min datter er i en periode hvor far ikke dur, mor skal børste tænder mor skal skifte osv. hun siger det dog ikke så groft, men håbber da for jer det bare er en periode og atr det går over smiley kram til dig smiley

• #2   1. nov 2012 Din søn elsker dig, og ville uden tvivl savne dig højt hvis du forsvandt.

Mit bud er at han leger lidt med ordene og grænserne, for at se hvad der sker. Han forstår ikke det han siger, empati og den slags evner han jo slet ikke endnu.

Hvad sker der hvis du svarer "nå, men mor elsker altså dig rigtig højt, og jeg glæder mig til at vi kan lege sammen?"

Måske det også kan tænkes at han har knyttet sig lidt mere til sin far på det sidste? Mange små børn hænger jo i mors skørter, så kan det være lidt svært at lære at være barn for begge forældrene, når han begynder at knytte sig mere til sin far og bruge ham mere.

• #3   1. nov 2012 Vores den ældste på snart 4 år siger også tit : Mor jeg er træt af dig !!! det er måske ikke det samme som din dreng men det gør også ondt at høre smiley

Dog kan jeg godt bære over med det og siger : at det kan jeg godt leve med og det er ok at man er træt af sin mor engang imellem fordi man ikke lige får sin vilije eller mor er lidt skrab til tider smiley Men jeg tror det er en fase de kommer i !!!! Men tror bare man skal fortælle : jamen mor elsker dig når de kommer med den sætning !!!

• #4   1. nov 2012 Håber virkelig at det er en face.. For han har jo altid været vant til at jeg arbejder om aftenen..
    Det eneste jeg har sagt til ham når han siger det, er at jeg bliver ked af når han siger sådan noget og jeg ikke vil høre det... Nå, siger han bare.. Både ind. Og ondt at han har sådan et stor ord forråd...

• #5   1. nov 2012 Prøv at ignorere det når han siger det ...... måske det ville kunne hjælpe !!! Men ja det er ikke nemt når man har børn der har et godt ordforråd !!!!

Men er sikker på at det er en fase !!!

Han elsker dig utrolig meget ....... du er hans mor og det er der ingen der kan erstatte lige meget hvad !!!

• #7   1. nov 2012 Det er bare så svært at ignorere... Han er efter mig hele tiden... Du må ikke se fjernsyn sammen med mig.. Den her kiks er ikke til dig... Og sådan hele tiden..

• lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #8   1. nov 2012 hvis det er så slemt som du skriver ville jeg tage en fagperson med ind i det

• #9   1. nov 2012 du skriver at han altid har haft dig.. Er dette ændret? Har du mindre tid med ham i løbet af dagen?

Hvis dette er tilfældet, tænker jeg at det måske er en reaktion på at i ikke er så meget sammen mere?

• #10   1. nov 2012 Jeg skrev at han hele tiden har været vant til at jeg arbejder som jeg gør.. så det er ikke fordi jeg har fået nye arbejdstider eller noget i den dur...
    Jeg er også lidt inde på at finde en fagperson som kan give mig nogle værktøjer, til hvordan jeg takler situationer som disse... Og hvorfor han siger som han gør...

• #11   1. nov 2012 ah okay.. så havde jeg misforstået det du skrev..

Men ja, god idé med en fagperson.. Jeg kan godt forstå at det gør ondt. Men jeg er helt sikker på at han ikke mener det smiley

Har du spurgt ham om hvorfor han siger han ikke kan li dig?

• #12   1. nov 2012 Ja og så svare han bare, det kan jeg bare ikke..... Ja tak for det...

• #14   1. nov 2012 Måske han siger det, hvis han har fundet ud af, at han på den måde kan få hans vilje?. eller han har fundet ud af, at han får en reaktion fra dig ved at sige disse ting til dig. Jeg er ret sikker på, at han ikke er helt klar over hvad det helt betyder det han siger til dig.

• #15   2. nov 2012 Nej, alt er som det plejer at være.. Jeg arbejder aften 2 dage den ene uge og 5 dage den anden uge... Har ikke været mere afsted, tværtimod.., jeg har haft fri sidste onsdag og torsdag, hvor jeg skulle ha været så arbejde, så har jo lige haft en masse fridage..
    Ja, farmand er godt klar over nu, at han bliver nødt til at bakke mig op og det er han også begyndt på...
    Det med at sige det for at få sin vilje, ved jeg ikke om holder, for det har ikke været for at opnå noget her, sidste gang han gjorde det, da sad vi jo allerede i bilen og var på vej..

• #16   2. nov 2012 Og så kan jeg slet ikke se hvorfor søren han skal straffes for at sige de ting?!!

Jeg synes det er korrekt at sige, som ts gør, at det gør een ked af det,spørge ind til hvorfor, og måske sige t det bryder man sig ikke om.

Hvis det er hans føleles skal han bekræftes i at det er ok at have de føleleser, og at de skal ændres, for mor er ikke ond pga. arbejde eller lign.
    Desuden ville jeg nok tage nogle dage hvor det kun er mor-søn der laver ting sammen, de dage hvor mor er hjemme om aftenen er det kun hende der tager sig af sønnen..

Men det er blot sådan jeg ville gøre det..

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 39
    #17   2. nov 2012 Jeg håber søreme ikke, du vil bruge rådet med at straffe ham, fordi han siger det....

Jeg kan godt forstå, at du bliver ked af det. Jeg vil råde dig til fortsat at fortælle ham, at det gør dig ked af det (træning af hans empati), og så samtidig sige at du rigtig godt kan lide ham.

• #18   2. nov 2012 Det jeg mente med "at få sin vilje" var ikke i den forstand, at i bøjer jer for hans ønske. Men at han har fundet ud af, at han ved at sige disse ting til dig får en reaktion fra dig.

Jeg ved godt det ikke helt kan sammenlignes, men da jeg begyndte "officielt" at komme ved min kæreste. Var hans søn lige knap 3 år og normalt meget glad for gæster. Men jeg kom jo og "tog hans far fra ham", det havde han meget svært ved at acceptere. Hver gang kæresten og jeg prøvede at opmuntre ham til at lege med mig sagde han "nej, laila slår mig". Det blev jeg også rigtig ked af, men lige pludselig en dag vendte det, som om han med et havde accepteret at jeg var her for at blive. Jeg har selvfølgelig aldrig slået ham og det gjorde mig rigtig ked af, at han sagde det.

• #19   2. nov 2012 timout ér en straf, og det drengen gør lige nu er en psykologisk udvikling som rigtig mange børn gennemgår, ergo skal drengen ikke straffes, men derimod skal man som forældre anerkende hans føleleser, fortælle hvad det gør ved en, og sørge for at arbejde på at få dem på rette spor igen.

Drengen er ikke respektløs, han er 3 år og igang med udviklingen som også indebære at prøve grænser af, se hvordan andre reagere mv.
    Det er en del af udviklingen, og det er beskrevet i udviklingspsykologien..

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

#20   2. nov 2012 Pernille siger det helt perfekt, så jeg erklærer mig bare enig.
    I øvrigt siger drengen da ikke noget grimt. Han udtrykker sine følelser på en pæn og ordentlig måde...

Al den snak om respekt og konsekvens er altså skudt lidt ved siden af....

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

#21   2. nov 2012 Jamen hvad er det som du opfatter som at "kalde nogen grimme ting"? Hvad er det helt præcist for et af ordene, du synes er grimt??

Jeg synes, at det er et pænt og ordentligt sprog. Hvis mine børn fx siger "du er dum", så bliver de irettesat, da det ikke er okay at kalde nogen dum.

Må dine børn slet ikke fortælle nogen, at de ikke bryder sig om dem? Må de sige fra overfor bøllerne i børnehaven? Må de bede nogen om at gå væk??

Drengen skal da have at vide, at det er ok at føle sådan, men at mor bliver ked af det. Drengen skal lære empati, og ikke straf og konsekvens. Og så skal man prøve at hjælpe ham med at udtrykke, hvorfor han siger sådan, for der er jo nok en grund....

Og så er jeg da helt enig i, at det er bedre at give time out end at slå sine børn !! Men det er nu ikke lige en sammenligning, som giver mening i mit hjem. kunne aldrig drømme om at give mine børn timeout (eller slå) og det har sjovt nok heller aldrig været nødvendigt smiley

• #22   3. nov 2012 "Det er nu i skal sætte ind, for hvis han lærer at han slipper afsted med at sige grimme ord, og være respektløs"

Som jeg læser det skriver du jo netop at han er det, og at det kan fortsætte..

HVOR er det grimme i at han forklare sin følelser? Jeg kunne givet dig ret hvis han sagde "skrid med dig, jeg elsker kun far, og du er dum!" Så vil jeg sige, nej det er ikke pænt, men jeg synes ærligt talt at "jeg kan kun lide far" er ganske pænt.

Desuden er timeout en straf, der omhandler at barnet straffes ved at sidde stille et bestemt sted i x antal minutter for at tænke over tingene, og da det er en psykologisk udvikling han er igennem lige nu skal den ikke straffes, men derimod modtages, og arbejdes på.
    Så jeg ved ikke lige hvem her der skal klappe hesten.

• #23   4. nov 2012 Mange tak for alle jeres input.. Jeg har læst dem alle.. Jeg har hjort det, at jeg har ringet til forældre telefonen (vidste i godt at der fandtes sådan en) der snakkede jeg med en dame og hun fortæller mig, at det min dreng gør, er det samme som at sige at han savner mig.. Det har jeg selvfølgelig taget til mig.. Hun mente også at det var ok at jeg sagde til ham at jeg blev ked af det, når han sagde sådan til mig og at det var ok at sige til ham, at sådan noget siger vi ikke vil hinanden.. Jeg kan ikke lave om på min arbejdssituation, men så må jeg bare holde han noget mere hjemme fra børnehave når jeg har mine fridage.. Selvom jeg synes at det er at bryde hans hverdags rutine..

• Mummi
    Mummi Tilmeldt:
    nov 2012

#24   4. nov 2012 Det lyder som en rigtig godt løsning. Og der er da ikke noget bedre end at få brudt sine hverdagsrutiner med en dejlig fridag.... smiley Mine unger elsker det da også..

• #25   27. dec 2012 Har ikke læst alle indlæg, men jeg kan godt forstå at du synes det er hårdt, man elsker jo de små helt vildt og når man så føler det ikke er gengældt....BANG.

Nå men jeg tror at du skal prøve at lave noget med ham...alene....hvis du har mulighed for det....hvor i rigtig hygger jer.

Kan se at hjemme hos os, har ungerne fået et bedre forhold til faderen efter jeg har fået job og har sent fri....så det er ham der henter.

Håber det bliver bedre mellem jer *S*

Kommentér på:
Min søn kan ikke li mig

Annonce