{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

hvad skal jeg bruge? {{forumTopicSubject}}

er der noen der vil være søde at gå gennem indkøbslisten med mig? jeg venter en pige i juli, men ved ikke helt hvor meget og hvor lidt jeg egentlig skal bruge. spørger jeg i en forretning skal jeg jo bruge for maaaaange tusind kroner af aaaaalt muligt, og spørger jeg min mor så er det næsten intet.......jeg er godt forvirret!
men følgende er købt:
*seng
*barnevogn
*pusleplads
*dyner og puder
*bade/vaske sager

legetøj til babyer skal der selvfølgelig til

men hvor meget tøj? altså i helt lille størrelse?
klapvogn fra starten?

overser jeg noget vigtigt? (det gør jeg sikkert, jeg har total hjernespin idag)

er der nogen der vil gå gennem indkøbene med mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad skal jeg bruge?
  • #1   15. apr 2008 Hvis jeg var dig ville jeg slappe heeeelt af smiley

Hvis nu du bare har de helt basale ting som barnevogn ( Mange børn sover i barnevognsliften i de første 3 mdrs tid så akut behov for vugge er der nu heller ikke )
    Pusleplads, et zinkcreme og nogle engangsklude..
    Badekar ? ... Jaah, jeg synes nu at det var lettest at bade Malik i håndvasken i starten, der smuttede han ikke så meget rundt...
    En pakke bleer selvfølgelig..

20-30 stofklude ( Dem bruger man mange af til alting )
    5-10 natdragter ( Brugte selv meget natdragt om dagen når vi var hjemme, dejligt behageligt for baby )
    5-10 Bodyer
    5-10 Langærmede bodyer ( Meget bedre end små bluser for de kryber KONSTANT op under babyens arme )
    4-5 par små bløde bukser
    4-5 par små sokker
    Et par heldragter ( Eller flere hvis du ikke vil bruge natdragter om dagen )

Og så behøver du altså ikke noget særligt legetøj i starten..
    Så længe at baby får mad, tryghed og en ren ble, så har den jo alt hvad den har brug for...

Og så et termometer..

Jeg ville købe de ting jeg har skrevet ( jeg er jo mig smiley ) og så ville jeg vente og se hvad jeg fik brug for når babyen kommer.
    Der er ingen grund til at fare ud og købe alt hvad babysam ekspedienten siger.. Som du selv siger så kommer det jo hurtigt til at løbe op i mange tusind kroner...

Jeg havde ikke mere end hvad jeg har beskrevet og resten købte jeg hen af vejen...

Men bare husk på som jeg skrev...
    Mad, tryghed og en tør ble er alt hvad baby har brug for i starten og det behøver du ikke 1000 remedjer til smiley

Men jeg var også selv ved at brænde sammen første gang... Denne gang er det noget helt andet...

• #2   15. apr 2008 ja jeg er enig ned stine p;-)

• #3   15. apr 2008 Hov og glemte lige :

Lad være med at købe for meget helt småt tøj...
    Nu ved jeg jo ikke hvor stor din baby bliver...
    Men jeg vidste at Malik ikke ville blive en lille nyfødt ( 4320 g ved fødsel ) så jeg købte minimum af str 56 ... Der gik da også kun et par uger så skulle han ha' str 62 ..
    Hellere at tøjet er en lille smule for stort end alt for småt smiley

Jeg havde en del str 62-68 fra starten og han brugte hurtigt begge størrelser...

• #4   15. apr 2008 Bluser også....

olie til vandet.

Jeg var rigtig glad for de body stockinger hvis der var bindebånd eller knapper så man slap for at tage dem hen over hovede på den lille. H og M har også nogle fede bukser med fødder i, de er også praktiske.

En dragt til når i skal gå ture... Jeg bruger en fleece dragt.

En hue...

• #5   15. apr 2008 jeg er jo ikke helt enig smiley jeg ville blot købe det aller højst nødvendige for du får garanteret rigtig meget i barselsgave....

10 natdragter syntes jeg f.eks er alt for meget, især hvis sommeren bliver varm for så sover hun nok alligevel i en body.
    til gengæld bruger jeg et hav af stofbleer til alt fra gylp til ammeindlæg.

et rigtig sødt sæt til hjemturen fra hospitalet og så er jeg ellers enig med stine P. m.h.t antal af bodyer.

se hvad du får i gave og brug hellere pengene på efterårstøj i str. 68 når lillepigen er kommet.

• #6   15. apr 2008 hvad med strømpe bukser ?
    overtøj til når den lille skal ud og sove .
    hue. vanter . bleer. sut. stof bleer, dem kommer du til og bruge mange af.

• #7   15. apr 2008 Bonnie -
    Årh Jaer, skrev jo også 5-10 smiley
    Nej du har ret... Glemte at mange som jeg selv føder i højsommeren....
    Fødte selv i Oktober sidste gang så det var lidt anderledes...

• #8   15. apr 2008 Hvad vi havde klar herhjemme:

Seng - lagn - dyne - betræk- hovedpude - sutteflasker - ammeindlæg - ammepumpe - bind - 10 bodystok i str 50 - 60 - 5 bukser - 5 bluser - 5 natdragte - 5 strømper - 2 huer - 1 kørerpose - barnevogn med lift - tøjbamser - zinksavle shampoo olie crem (fik vi i barselgave) engangklude 2 håndklæder - børste til håret - ammepude.

Kan ik komme på mere lige nu.. Var ret glad for vi havde det og fik det os lige i sidste sek.. Var ude og købe barnevogen om formiddagen om natten fik jeg veer.. smiley (1 uge før jeg havde termin) Men resten købte vi hen a vejen..!! Mit barn voksede os ret hurtigt på 9 mrd har han brugt 4 skraldesække meget a det mindre tøj havde han ik haft på!! :S

• #9   15. apr 2008 tak for alle jeres svar piger!

det var dejligt at se hvad i andre mener det er godt at have

idag sidder jeg selv og smiler lidt af det indlæg jeg skrev i aftes, men jeg havde sipelthen total hjernespin, der er vist lidt med mine hormoner til tider *S*

igen tak smiley

Kommentér på:
hvad skal jeg bruge?

Annonce