{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.720 visninger | Oprettet:

baby alene i bilen? {{forumTopicSubject}}

Hvad gør i andre??
Tager i den lille med ind hvis den sover og i lige skal ind til bageren, og kan se den lille der fra, eller lader i den lille blive i bilen. Jeg vil aldrig lade den lille blive alene i bilen, hvis jeg ikke kan se ham/hende, eller er væk i mere end 2 min. Men jeg har haft en lille i 8 år, så jeg kan ikke huske hvad man gjorde dengang, og aner ikke hvad holdningerne er i dag.
Vil gerne have den lille med over alt, men synes også det vil være synd at vække en sovende baby.
Så hvad gør i??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  baby alene i bilen?
  • #2   14. sep 2012 Har også altid tager vores datter med

• #4   14. sep 2012 Jeg tager Simone med. Hun er kun 6 mdr så hun kan ikke sige til eller fra.

• #6   14. sep 2012 Her sidder Julie kun alene i bilen hvis vi har handlet og er igang med at tømme bilen. Så snart den er tømt kommer hun ind.
    Hvis ikke hun kommer med i forretningen bliver jeg eller farmand i bilen hos hende. Det samme gælder selvfølgelig hvis Emilie er i bilen!

• #8   14. sep 2012 Anton sad alene i bilen igår, i 3 min og så smølferne på dvderen da jeg var inde og købe morgen brød .. Kunne se bilen hele tiden og den var låst og han opdagede dårlig nok at jeg var gået ..

• #12   14. sep 2012 Baby er jo en der sidder i den lille autostol, så om man tager autostolen ud og sætter på vognen, kan barnet jo nemt sove videre ved.. Så nej her har simon ikke sat selv og kommer ikke til det. Eller jo når han engang er begyndt i skole. smiley

• #13   14. sep 2012 Hvis jeg kun lige skal et eller andet som varer max 5 minutter, så har jeg babyalarmen med så jeg kan høre hvis han vågner og er ked af det.. smiley
    Også bliver bilen selvfølgelig låst smiley

• #14   14. sep 2012 Ja hvis jeg kan se bilen så kan jeg ikke se noget problem i det, siden lukas er blevet så stor at han kan sige han ikke gider med ind, (2,5år ca) har jeg ofte gået ind til købmanden og handle små ting, hellere det end er sur umulig dreng der inde, jeg låser naturligvis altid døren.

• #16   14. sep 2012 Hvis de sover vækker jeg dem ikke for lige og gå ind to min.. Enig med Tania jeg kan heller ikke lige se hvad der skulle ske ved det.

• Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #17   14. sep 2012 Jeg ville aldrig efterlade Storm i bilen.. Heller ikke for 5 min, han kommer i bæreselen, hvor han som regel sover videre smiley

• #18   14. sep 2012 Vi går aldrig fra Isabella..
    Hun er snart 2 og vi har fint klaret at hun komme med allevegne.

Så sådan fortsætter vi...

• #19   14. sep 2012 Min pige er 2½ nu, jeg spørger hende om hun vil med. Hvis ikke får hun lov at sidde og høre musik, i sin autostol stadig med sele på. Det kan jeg ikke se noget problem i..
    Da hun var mindre blev hun i bilen hvis det var meget kort tid, ikke længere end 4-5 min.. Ellers er det for længe hvis de nu sku vågne og blive ked af det. Selvom autostol kan sættes på vognen hvis man skal ud og handle er det jo ikke alle børn der sover videre når man tager dem ud af bilen.

• #20   14. sep 2012 Jeg ville aldrig efterlade en baby i bilen.

Da Vito var lille tog jeg autostoln med og ud, hvis han sov. også hvis det kun var tyve sekunder.

Nu hvor han er stor, kommr han på armen.

Skal jeg hæve penge, og det er højlys dag, parkerer jeg lige foran automaten, og lader ham sidde og se dvd med låste døre, da han kun er 5 meter fra mig. Men det er eneste situation overhovedet.

Som Dina frygter jeg også at bilen skal blive stjålet. Eller at nogle bryder ind og tager ham - måske endda i god tro, fordi de tror han er glemt!

• #21   14. sep 2012 come on. Hvis du holder foran bageren og står på den anden side af glas ruden, tror du så virkelig at nogen vil tro barnet er blevet glemt? Og i det mindste ikke lige afvente et par min og se om der dukker nogen op.. Og chancen for at ens bil bliver stjålet ved højlys dag på f.eks en parkeringsplads er ikke særlig stor..

• #24   14. sep 2012 Mira,
    stadig ikke en risiko jeg ville tage.

Tænk hvis jeg fik et ildebefindene og blev sendt på skadestuen? Og ingen anede at der sad et ventende barn i bilen på en p-plads et sted?

I mine overvejelser er der ikke plads til et barn i bilen uden opsyn.

• #25   14. sep 2012 Aldrig om jeg kunne finde på at lade børnene tilbage i bilen. Om det så kun var et enkelt minut.

• #26   14. sep 2012 Det skal du da være velkommen til Dina.

• #27   14. sep 2012 Jeg har altid taget Papaya med. Men hvis man holder i bagerens indkørsen/foran bagervinduet og man bare lige går ind efter brød eller lign og er de 10-20 meter væk fra den lille og hele tiden kan se den lille der ligger og sover i den låste bil gennem ruderne så er det nok også bedre end at vække den lille og så ville jeg også gøre det.

Men ville aldrig kunne gå ind et sted hvor jeg ikke kunne se hende. Ville ikke kunne løbe ind i Fakta efter en mælk eller lign. Forestiller mig alt muligt mens jeg er væk, det kan jeg slet ikke.

Men hvis der er et større barn på 6+ som vil sidde ved den lille imens man lige går ind hurtigt ser jeg ikke noget problem i det. Så er der en hvis den lille vågner i det korte stykke tid. Bilen skal dog stadig låses

• #30   15. sep 2012 Hvis Silje er vågen kommer hun med ind, for ellers sidder hun og skriger, men hvis hun sover bliver hun siddende. De par min kan hun godt selv sidde

• #31   15. sep 2012 Mor til gry,
    så ville jeg tage det andet barn med ind.

jeg har et par gange hentet min niece i vuggestue, og haft min søn med. det var inden nogle af dem kunne gå, så det var lidt bøvlet, men selvfølgelig havde jeg begge unger med ind og ud! Ingen tvivl om det smiley

• #32   15. sep 2012 Jeg ville aldrig nogensinde efterlade min baby i bilen alene. ...Om så jeg bare skulle ind til bageren, hvor jeg kunne se bilen igennem vinduet. smiley

• #33   15. sep 2012 Den er lidt svær smiley men somvittighed siger på en måde nej til at lade barnet/børnene sidde ude, nu er mine 1 1/2 og 3 1/2.

Og når Malou den store skal i bh, "slæber" jeg lillesøster som selv går med ind. Har ikke ville lade hende sidde selv om jeg 100% ved det er nemmere smiley har intet imod hvad andre gør smiley

Men min stedmor som lod min halvbror sidde i bilen i baby autostol i laang tid i varmt vejr og handlede i netto, Pu ha, der var ramaskrig i hele familien hehe, og hun fik kæmpe skider af min far, der burde hun sku have taget ham med.

Forleden skulle jeg betale benzin og var på den anden side af ruden hvor mine to børn var i en låst bil, snakker få meter, men nøj jeg kunne ikke LI det smiley og ydermere tog det flere minutter følte jeg, der var åbenbart lidt kø, som der ikke plejer, men kunne hele tiden se dem, og det gik da.
    -men plejer og tanke med sedler og betale i automaten , men engang imellem er der med penge i butikken, og så har jeg tit kun vanessa den lille med, da hun er hjemme hver dag, så snupper jeg hende med på tanken og betaler og ud igen.

I går skulle jeg købe smørebrød med tøserne, og ventede lidt for at få den gode p-plads heeelt op af butikken smiley og da jeg endelig fik den, kunne jeg sku ikke lade dem sidde, det tager jo Max 1 min i smørrebrøds forretningen når man ved hva man skal have smiley så begge tøser med ind, og bilen var ellers parkeret 2 1/2 m fra vinduet!!! Men slæbe på den lille og pung, nøgler og en æske med mad- ja det gik da lige smiley

Men den dumme somvittighed der, plus hva tænker andre, men det ville være nemmere, når man holder SÅ tæt , i SÅ lidt tid og med fin tempertur og låste dører, så burde den gå, men ved ikke om jeg kan få mig selv til det smiley

Og nu med en mere på vej , det bliver ikke nemmere på det punkt Hihi, må nok arbejde med mig selv så smiley

• #34   15. sep 2012 Når jeg tænker over det mener jeg at jeg har læst et sted at det er ulovligt at efterlade sin baby i bilen, og man kan få en bøde for det, jeg kan ikke lige huske hvor jeg har læst det henne.
    Vi har ikke efterladt Noah i bilen endnu da jeg føler det er noget forkert ved det, men jeg syns sagtens man kan efterlade sit barn i bilen hvis barnet selv siger til :-). Jeg har aldrig set en baby i bilen på en p-plads og hvis jeg gjorder ville jeg blive meget forskrækket, for i min verden er det bare ikke noget man gør. smiley

• #37   15. sep 2012 Christina,
    jeg synes du gør det helt rigtige når du tager begge dine piger med ind!

Når du har jeres kommende med, kunne en billig paraplyklapvogn måske være en ide? Så kan den ligge ved fodpladsen på bagsædet og lynhurtigt slåes ud, og han kan sidde deri, mens pigerne går?
    Du kan måske finde en hvor autostolen kan stilles ned i?

Det ville jeg forsøge, hvis jeg var i dit sted smiley

• #38   15. sep 2012 Jeg var oppe og hente Mikkel igår og der var Malthe lige faldet i søvn i bilen så jeg skyndte mig ind efter Mikkel. Malthe havde ikke sovet ret meget hele dagen og var rigtig træt så ville bare ikke vække ham

• #39   16. sep 2012 Nej de sidder aldrig alene i bilen. Ikke engang den store på 5 smiley ville også frygte nogle stjal bilen osv. Vi har 3 der skal afleveres/hentes oj jep de blir slæbt med ind til sidste mand er afleveret. Men vi har også god tid til at aflevere og hente så det forløber ganske stressfrit smiley men jeg er ligeglad om andre gør det. Ikke noget jeg tænker over smiley

• #44   16. sep 2012 Jeg kan nu også finde på at lade elias sidde i bilen hvis han sover og jegt lige skal hente noget inde ved bageren eller tanken. Jeg kan se ham fra vinduet og vi bor i en mindre by. Ville da ikkeefterlade ham i længere tid men min søn vågner selv om jeg da han var lille tog autostolen med ind.. Jeg kan ikke se der er noget galt i det så længe det er kort tid det drejer sig om.. Men nu er han heller ikke sådan en der bliver meget ked af det hvis han vågner og jeg ikke lige er der med det samme der kan sagtens gå 10 min inden han overhovedet giver lyd fra sig når han vågner

• #45   16. sep 2012 Puha, jeg synes også 10 min. Er lang tid. Der kan ske rigtig meget, også selvom man kan se bil og baby fra vinduet. Og dette er selvom det er en lille by eller stor. :-s

• #46   16. sep 2012 Line n og Tania enig. Bor selv i en lille by og ikke er slet ikke utryg ved det..

• #47   16. sep 2012 Jeg er heller aldrig væk 10 min, det er 5 min hvis jeg lige skal hente noget hurtigt eller de sover. Tit vil Lucas helst vente i bilen

• #48   16. sep 2012 ville i hvert fald ikke tage Malthe med ind i BH når han lige var faldet i søvn. Var væk 5 min måske og det var ikke en varm dag så bilen var kølig. Bilen er låst når jeg går fra den. BH ligger på bøhlandet lidt uden for Assens da det er en gårdbørnehave. Ville heller ikke forlade ham i en by eller hvis jeg skulle ind og handle stort men tanken eller bageren hvis der ikke er lang kø... Jo

• #50   16. sep 2012 Hvis vi skal til fødselsdag om middagen eller sådan noget og Silje er faldet i søvn, så holder vi lige ved vinduet, tænder baby alarmen og så kan hun sove færdig. Hun sover som regel ikke så længe i bilen, men så får hun lov og sove færdig

• #51   16. feb 2013 Jeg ville godt kunne lade min baby sidde i bilen hvis jeg kunne se den gennem vinduet og det maks ville tage et minut - og så alligevel ikke for jeg ville ikke turde låse bilen af frygt for hvis der gik ild eller andet slemt.. Hmm ville nok ende med at tage hele stolen med smiley

• #52   16. feb 2013 Ej! Så ikke hvor gammelt emnet var, beklager! smiley

Kommentér på:
baby alene i bilen?

Annonce