Råd mod luft i maven {{forumTopicSubject}}
Sophia på 4 måneder døjer MEGET med luft i maven - vi er ikke i tvivl om at det skyldes et umodent tarmsystem, hun et født 10 uger for tidligt.
Vi bøvser godt af efter måltider - vi har skiftet sutteflasker mange gange, vi cykler og cykler, vi har været til zoneterapi, sukkervand, khamille the.
Hun græder hver aften fra kl ca 18 til 22-23 tiden. Og det er helt sikkert pga luft i maven for hun slår enormt mange prutter.
Ind imellem falder hun i søvn, men vågner med et spjæt pga smerter i maven.
Imorgen skal vi til kiopraktor, og jeg skal ave købt fennikel te.
Nogen der har erfaringer med den te?
Ellers er alle råd velkommne.
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
Min søsters dreng havde også ENORMT ondt i maven fordi han bare havde så meget luft..
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
mar 2011
Laver de mon en MME der ikke indeholder komælk - ved ikke om der er andre alternativer. Men tror ikke de små sarte maver er glade for komælk.
mar 2011
Hvornår mon jeg skal give hende det? Når hun begynder at blive ked? Eller skal jeg forbygge og give lidt løbende i løbet af dagen?
feb 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 37
feb 2012
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 37
I bunden står der noget med grædende børn og fennikel the
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Nogle børn får ondt i maven af d-dråber lavet af kokus mælk...
Ved 5 uger sker der også en ændring i deres mave/tarm, da det er deromkring de begynder at kunne trække væsken ud af tarmene.
mar 2011
Vi var til kiopraktor mandag formiddag, hun sagde at hun var spændt i nakken og i den øverste del af ryggen, også var der lidt nede ved hoften. Så hun løsnede hende lidt op.
Efter kio kørte jeg i en helse butik og købte fennikel the og bioGaia dråber.
Idag græd hun lige en times tid i formiddags - ellers har der været ro i hytten resten af dagen. - SKØNT håber det fortsætter sån.
mar 2011
feb 2013
Følger: 1 Svar: 2
Jeg har en lille pige, Anna, på snart 4 mdr., som døjer med præcis det samme som Sophia. Det er blevet bedre, og hun græder ikke så meget mere, men efter en uge hvor det gik rigtig godt, og hvor problemet næsten var væk, er det nu blevet slemt igen. Vi har også været igennem det meste: Mavemassage, "cyklen" med benene, Mylicon, sukkervand, zoneterapi, fennikelte.
Nu er Sophia dét ældre end Anna, så jeg vil høre, om hun stadig har problemer? Og om du kan anbefale, hvis der er noget særligt der har hjulpet? Jeg er efterhånden ved at være desperat
mar 2011
Det der virkede bedst her var Biogaia dråber fra en helsebutik samt lidt fennikel the i løbet af dagen.
Meeen - der var aldrig noget der virkede helt godt.
Det er desværre tid der skal til - for de små tarme er umodne, og nogle babyer er bare hårdere ramt end andre.
Og tro mig jeg husker tydeligt hvordan man går og frygter aftenerne, da det altid er der det rigtigt starter.
Så hold ud - Der går ikke længe før maven får det bedre.
Hun har ikke problemer mere med luft i maven - så bare rolig det har en ende
(selvom jeg godt ved at man tror det bliver ved for evigt)
feb 2013
Følger: 1 Svar: 2
Men ja, jeg må bare væbne mig med tålmodighed
mar 2011
Men jeg tvivler på at din datter døjer med luft i maven når hun er 5 måneder.
Så hold ud
maj 2019
Følger: 1 Svar: 7
Råd mod luft i maven