1.935 visninger
|
Oprettet:
autostol fra 9 kg {{forumTopicSubject}}
hej
der er jo ikke så længe til før Stefan skal bruge en større autostol, som skal være fra 9 kg af. og hvilken ville i sige er bedst det skal være uden isofix da vores bil ikke har det. den vi har nu 0-13 kg er beregnet til isofix men kan også bruges uden, men den står rigtig dårligt i bilen. så den næste skal bar stå perfekt..
har set på en fra Fisher price der hedder beline - moonlight, men er den noget værd ?
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Og i den anden har vi en cybex 9-36kg..
De er begge super gode stole og står rigtig godt i bilen
jan 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
da vi skulle ha en ny Autostol til Nathalie prövede vi en masse forskellige og valgt den hun sad bedst i.. det blev en besafe izikid x3 uden isofix...
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 75
jul 2011
jul 2011
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
jeg er glad for min maxi cosi axiss da man kan dreje stolen så det er meget nemmere at sætte barnet i især for mig som har en dårlig skulder og ryg
apr 2011
jul 2011
apr 2011
jul 2011
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
Hvilken der sidder godt kommer an på din bil.
Mit råd hvis han skal i en fremadvendt stol, så vent for guds skyld til han enten vejer 13 kg eller toppen af hans hoved når toppen af babystolen. Der er særdeles gode årsager til at de skal sidde i en bagudvendt så længe som muligt - faktisk helst til mindst 4 år. de reducerer risikoen for alvorlige skader og død med over 90-96%. Fremadvendt er han beskyttet med op til 60-65% (sammenlignet med at han bare sættes på bilsædet). Og det er vel at mærke hvis de både er korrekt anvendt og korrekt monteret.
Hold dig fra bare at bestille en på nettet, da billisten ikke er en garanti for at stolen står godt i din bil. der kan være stor forskel på "årgangene" samme bilmodel fra år til år. derfor er billisten ikke en facit-liste. tag barn og bil med ud til en forhandler og afprøv dem i bilen. der kan I få alle de gode og nødvendige tips til montering og anvendelse. Det er SUPER-VIGTIGT at disse ting er helt på plads inden den tages i brug. Det er den helt store fordel ved at købe i en fysisk butik.
God jagt!
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 83 Svar: 1.058
jul 2011
Maria mor ..... der går et stykke tid endnu men vil bare være i god tid så vi kan finde den helt rigtige og det ikke bliver sådan en hurtigt man lige finder i sidste øjeblik ..
feb 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
Har hørt godt om Römer King Plus
jul 2011
feb 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Her har vi en Cybex Pallas 9-36 kg. Som jeg er rigtig glad for. Min niece har en magen til!
jul 2011
jan 2012
Brokker han sig efter turene hvor hoved et har hængt? Hvis ikke så vil jeg vædde med han ikke har ondt noget sted.
han sidder sikkert med let bøjede ben nu iden ikke? det tyder bare på at han er lige så smidig som han bør være. De kan sidde i de mest umulige stillinger uden at føle ubehag. de er bare meget mere smidige end voksne. trækker han ikke benene op når han ligger på ryggen? Når han lærer at sidde selv, så vil han sikkert sidde med bøjede ben.
De større af den bagudvendte slags kan du overhovedet ikke sammenligne med de små babystole. De tåler ingen sammenligning. de fleste tror de er en større udgave af babystolene. Det skyldes uden undtagelse at de ikke har set nogen af dem.
Det er alt nord for navlen du skal bekymre dig om istedet for den del der er syd for navlen. At hans ben rammer bilsædets ryglæn er ingen sikkerhedsmæssig brist.
Jo ældre han bliver desto bedre vil han kunne holde sit hoved oprejst mens han sover.
Denne her billedtråd fra Norge plejer gerne at aflive samtlige myter om den type stol i løbet af et splitsekund - når tråden vel at mærke har loaded.
http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=524428
jan 2012
Tag ud i en babyudstyrsforretning (og de forhandler næppe Fisher Price). Hold dig væk fra Bilka, Halarld Nyborg, Biltema og hvad de ellers hedder. Personalet har ikke nogen faglig ekspertise med dette.
Jeg ved at feks Britax er begyndt at lave kiler til deres babystole, så de ikke sidder så oprejst i bilen at hovedet falder fremover.
jul 2011
jan 2012
Tak for de fine ord og
det var så lidt!
Så har han det fint - ham den lille (blinker).
Hvis det er en Römer, så prøv at få fingrene i den kile. Ellers forhør dig i babyudstyrsforretningerne hvad de har som er sikkert at bruge til din babystol. det går ikke at de hælder for meget nemlig. Den skal ikke være mere end plan med bilsædet. dvs at stolen kommer til at stå vandret istedet for skråt ned mod sæderyggen.
En lille ting til:
Easy-View spejl
jul 2011
autostol fra 9 kg