{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.935 visninger | Oprettet:

autostol fra 9 kg {{forumTopicSubject}}

hej

der er jo ikke så længe til før Stefan skal bruge en større autostol, som skal være fra 9 kg af. og hvilken ville i sige er bedst det skal være uden isofix da vores bil ikke har det. den vi har nu 0-13 kg er beregnet til isofix men kan også bruges uden, men den står rigtig dårligt i bilen. så den næste skal bar stå perfekt..
har set på en fra Fisher price der hedder beline - moonlight, men er den noget værd ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  autostol fra 9 kg
  • #1   23. jul 2012 Vi har købt den fra besafe til den ene bil den hedder 9-18
    Og i den anden har vi en cybex 9-36kg..
    De er begge super gode stole og står rigtig godt i bilen

• Mai G
    Mai G Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #2   23. jul 2012 kan kun råde jer til at tage ud og pröve forskellige autostole.. de fleste steder kan man få lov til at pröve dem i bilen også...
    da vi skulle ha en ny Autostol til Nathalie prövede vi en masse forskellige og valgt den hun sad bedst i.. det blev en besafe izikid x3 uden isofix...

• #3   23. jul 2012 Ud og prøv dem i bilen og med barnet. Det er hvad der anbefales.

• #4   23. jul 2012 hvad med den kender i til den ? kan den sidde godt uden isofix i bilen?

• #5   23. jul 2012 hov glemte lige lat skrive hvilken det er den her : Recaro Young Sport 2.0 9-36 kg

• #6   23. jul 2012 hvor kan man købe Recaro henne så vi kan prøve den i bilen for har nemlig set den her på nettet på tilbud, men gider ikke købe den hvis den også sidder af lort til i bilen

• #7   23. jul 2012 både ønskebørn og babysam tror jeg forhandler recaro. det gør de ihvertfald herude..

jeg er glad for min maxi cosi axiss da man kan dreje stolen så det er meget nemmere at sætte barnet i især for mig som har en dårlig skulder og ryg smiley

• #8   23. jul 2012 babysam har jo også prisgaranti på autostole så har du fundet den billigere i en DANSK net butik kan du få den til den pris.(det gjorde de ihvertfald for en god måned siden)

• #9   23. jul 2012 tak kan se ønskebørn har mange slags prøver der for kan godt se det smarte i den du har Line N.. men må se hvad der er bedst for Stefan .. Tak for hjælpen smiley

• #10   23. jul 2012 smiley de har desværre ikke den jeg bruger i så mange forretninger bestilte den hjem over nettet men i babysam fortalte de at den var ens i model som en anden maxi cosi bare med dreje funktion.jeg bestilte den fra tyskland

• #11   23. jul 2012 når oki ... så prøver vi da bare sådan en... det jo skide smart at den kan dreje når vi skal ha ham ind i bilen. men hvilken bil har i jeres i ?

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #12   23. jul 2012 Mor til Stefan

Hvilken der sidder godt kommer an på din bil.

Mit råd hvis han skal i en fremadvendt stol, så vent for guds skyld til han enten vejer 13 kg eller toppen af hans hoved når toppen af babystolen. Der er særdeles gode årsager til at de skal sidde i en bagudvendt så længe som muligt - faktisk helst til mindst 4 år. de reducerer risikoen for alvorlige skader og død med over 90-96%. Fremadvendt er han beskyttet med op til 60-65% (sammenlignet med at han bare sættes på bilsædet). Og det er vel at mærke hvis de både er korrekt anvendt og korrekt monteret.

Hold dig fra bare at bestille en på nettet, da billisten ikke er en garanti for at stolen står godt i din bil. der kan være stor forskel på "årgangene" samme bilmodel fra år til år. derfor er billisten ikke en facit-liste. tag barn og bil med ud til en forhandler og afprøv dem i bilen. der kan I få alle de gode og nødvendige tips til montering og anvendelse. Det er SUPER-VIGTIGT at disse ting er helt på plads inden den tages i brug. Det er den helt store fordel ved at købe i en fysisk butik.

God jagt!

• #13   23. jul 2012 Sorry for ot men hvornår ska han i ny stol?

• #14   24. jul 2012 Lena L tak for dit råd, men det er bare sådan at vi har en utrolig lang dreng og han sidder jo nu i en bagudvendt men hans ben ligger op af ryglænet så han sidder rigtig dårligt samtidig med at stolen står dårligt pga hans lange ben, men altså han kan jo ikke sidde i en større endnu så vi trækker den så langt vi kan for det jo ikke holdbart for ham at sidde bagudvendt med hans lange ben. så derfor vælger vi en fremadvendt så han kan være der. men havde også tænkt mig at prøve nogle stykker i en butik for at se hvilken der passer ham og bilen bedst.

Maria mor ..... der går et stykke tid endnu men vil bare være i god tid så vi kan finde den helt rigtige og det ikke bliver sådan en hurtigt man lige finder i sidste øjeblik ..

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #15   24. jul 2012 Der sku komme nye regler fra 1/1 om at baby skal sidde bagudvendt til ca 4 år (kan ik huske kg)
    Har hørt godt om Römer King Plus

• #16   24. jul 2012 så må de da lave nogle stole til langbenet børn smiley ... han kan jo ikke sidde med benene op af sædet i så lang tid ...

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #17   24. jul 2012 Mor til Stefan... haha - Ja jeg er også spændt på hvordan de vil gøre.

• #18   24. jul 2012 Babysam forhandler ikke recaro længere, det fik jeg at vide da jeg købte stol til Vito. De har taget dem ud af sortimentet, fordi de ikke kan stå inde for dem.

Her har vi en Cybex Pallas 9-36 kg. Som jeg er rigtig glad for. Min niece har en magen til!

• #19   25. jul 2012 tak for infoen ... men kan godt se jeg skal ud og prøve mange hiih smiley men håber ikke han skal bagudvendt selvom det er sikrest for han sidder af lort til ... Forresten lige et andet ? hvordan sidder jeres børn/barn i den lille 0-13 kg autostol, for stefan vil konstant sidde op han gider ikke læne hovedet tilbage, så han sidder så dårligt nu pga han har lært de ting selv, så gider han ikke sidde det stykke tilbage, og når han så falder i søvn hænger hans hovede helt nede, så hagen rammer brystet, tænker at han må få ondt i nakken af det, men jeg kan ikke rette ham tilbage for så bliver han godt gal, og vipper frem igen.. Nogle gode råd ?

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#20   25. jul 2012 Ja træk den endelig så længe du kan i den lille stol så. Han kender ikke til andet. At de ofte brokker sig og prøver at rejse sig op er der desværre nogle der tolker som et tegn på at de vil over i en større og fremadvendt stol - selv om de kun er 6 måneder eller derunder og lige akurat vejer 9 kg. Det du oplever lige nu gør de fleste i den alder. jeg tror ikke han sidder dårligt hvis jeg skal være ærlig, for han har jo tilsynladende ikke problemer med at sove i den lille stol.

Brokker han sig efter turene hvor hoved et har hængt? Hvis ikke så vil jeg vædde med han ikke har ondt noget sted.

han sidder sikkert med let bøjede ben nu iden ikke? det tyder bare på at han er lige så smidig som han bør være. De kan sidde i de mest umulige stillinger uden at føle ubehag. de er bare meget mere smidige end voksne. trækker han ikke benene op når han ligger på ryggen? Når han lærer at sidde selv, så vil han sikkert sidde med bøjede ben.

De større af den bagudvendte slags kan du overhovedet ikke sammenligne med de små babystole. De tåler ingen sammenligning. de fleste tror de er en større udgave af babystolene. Det skyldes uden undtagelse at de ikke har set nogen af dem.

Det er alt nord for navlen du skal bekymre dig om istedet for den del der er syd for navlen. At hans ben rammer bilsædets ryglæn er ingen sikkerhedsmæssig brist.

Jo ældre han bliver desto bedre vil han kunne holde sit hoved oprejst mens han sover.

Denne her billedtråd fra Norge plejer gerne at aflive samtlige myter om den type stol i løbet af et splitsekund - når tråden vel at mærke har loaded.

http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=524428

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#21   25. jul 2012 Fisher Price ville jeg ikke smide penge efter.

Tag ud i en babyudstyrsforretning (og de forhandler næppe Fisher Price). Hold dig væk fra Bilka, Halarld Nyborg, Biltema og hvad de ellers hedder. Personalet har ikke nogen faglig ekspertise med dette.

Jeg ved at feks Britax er begyndt at lave kiler til deres babystole, så de ikke sidder så oprejst i bilen at hovedet falder fremover.

• #22   26. jul 2012 det eneste tidspunkt han bliver godt gal det er når han skal ned i den og spændes fast, men efter 10 min stopper han igen ... det godt du ved så meget Lena L. sætter virkelig pris på din ekspertise og du er virkelig en god hjælp når man som mig ikke aner en skid smiley men han hænger jo med hovedet endten med hagen i brystet eller falder ud til siden og tænker bare han må få ondt i nakken af at sidde sådan, men altså han brokker sig jo ikke, det jo nok bare mig og min pylren med at han skal jo sidde godt. smiley og jo han har altid benene bukket sammen

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#23   26. jul 2012 Mor til Stefan

Tak for de fine ord og

det var så lidt!

Så har han det fint - ham den lille (blinker).

Hvis det er en Römer, så prøv at få fingrene i den kile. Ellers forhør dig i babyudstyrsforretningerne hvad de har som er sikkert at bruge til din babystol. det går ikke at de hælder for meget nemlig. Den skal ikke være mere end plan med bilsædet. dvs at stolen kommer til at stå vandret istedet for skråt ned mod sæderyggen.

En lille ting til:

Easy-View spejl

• #24   27. jul 2012 super vil prøve at høre ad, vi har det spejl på så vi kan se ham smiley mange 1000 tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
autostol fra 9 kg

Annonce