{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.755 visninger | Oprettet:

HJÆLP. Autostol fra 9 kg. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Er så småt begyndt at lede efter autostol til næste vægtklasse.
Men jeg synes der er flere tests der modarbejder hinanden.

Har overvejer Recaro young sport, men ved ikke helt da den hedder fra 9 - 36 kg og synes det er et meget stort spring.

Nogen i kan anbefale?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP. Autostol fra 9 kg.
  • #2   21. jan 2012 vi har recaroen til marcus og er rigtigt godt tilfreds regner også med melissa skal have sådan en...

• #3   21. jan 2012 jeg er vildt glad for maxi cosi toby , 9-18kg , man ved altid om selerne er strammet korrekt da der er indikator med rød, grå og så grøn.. og pop up seler så ingen forvredne arme smiley rigtig dejlig stol og sådan en får lillesøster også til den tid smiley

• #4   21. jan 2012 hov det staves tobi smiley

• #5   21. jan 2012 Vi har lige fået cybex pallas 2 fix . Den går fra 9-36 kg men det er med indsats så det er ikke noget der er farligt .
    Den er bedst i test både som baby og barnestol smiley

• #7   22. jan 2012 Vi started ud med en 9-18 kg der kunne dreje, men det var også fordi han ikke vægt mæssigt var tung nok til den og den kunne lægges ned.

Her sidste år købte vi en recaro young sport til vores 2. bil - da vi sælger dem ude fra mit arbejde og fik den yderlig mere til medarbejder pris, så gav 800 kr for en komplet ny stol..

• #8   22. jan 2012 vi synes også det var en jungle, men har valgt en besafe, det var det vi fik anbefalet, kan ikke selv anbefale den, da vi ikke har fået den i brug endnu..

• #10   22. jan 2012 Jeg har også recaroen og ja jeg er da tilfreds men ikke lige så tilfreds som jeg er med vores maxi così,, har en datter der ikke altid er lige flad for at køre bil og recaroen er noget bæ hvis det er en længere tur da de sover dårligt! Men den anden har en super comfortabel ligge funktion og så er det bare lækker at bruge;0)

Dog skal man have isofix i dn bil man skal sætte den i;0)

• #11   22. jan 2012 Har den Samme sin mor til smiley og vi elsker vores stole smiley

• #12   22. jan 2012 Nu når du er i tvivl om hva du skal vælge, vil jeg da bare lige give dig et par råd på vejen, så kan du tage dem til dig eller ej smiley
    men var jeg dig ville jeg helt klart vælge en bagudvendt autostol da der ved en kollection ikke skal meget til at dit barn KAN brække nakken, (5mm) skal der til, hva sker der ikk ved en kollection i en forudvendt stol.. tjaa du kan jo se på youtube. Det er vel og mærket fordi de har seler omkring skulderne og ved kolection bagfra, vil hovdet frem hvor skuldrene blir af selerne smiley Hvis du skal have en forudvendt er der en, den i blika hvor de er spændt fast over maven med selen, (den skal ses, er svært at forklare) men den er en af de sikreste forudvedte der på det danske marked (hvis man spørger testere) da de "bukker" i maven og der derved ikke sker noget med deres nakke, derved vil jeg bare stadig anbefale en bagudvendt indtil de er et par år, så har du gjort hvad du kan for dit barn smiley
    det var ikkr for at skræmme dig/jer, men det er sådan det er... overvej meget hva du spilder penge på, det er dit barns sikkerhed...

VIL INGEN DEBAT HAVE OM DETTE, sagt/skrevet stille og roligt smiley

• #13   22. jan 2012 Vi har en Recaro young sport, og er MEGET tilfreds med den smiley Den sidder godt i bilen, Malthe sidder perfekt i den, dejligt med alarm, og så er det rart at den kan bruges i så lang tid smiley

• #14   22. jan 2012 Det er ikke for at skabe debat Sabrina, for rent test mæssigt kan man jo ikke side det imod.
    Men da vi skiftede var det allerede træls at køre med Lukas, da han jo ikke kunne følge med, og se os, derfor ville jeg aldrig vælge en bagudvendt stol til ham, men børn er jo heldigvis forskellige...
    Da han kom i Recaroen (det er den hvor man kan bruge isofix basen fra baby stolen til...kan ikke huske hvad den hedder)begyndte vi jo at snakke om hvad vi så på vejen og nu elsker han at sidde og holde øje med traktorer, lastbiler og dyr på marken...
    Det gode ved vores stol er han sidder noget højere oppe og kan se rigtig godt ud af vinderene...

• #15   22. jan 2012 (link fjernet)
    jeg har købt denne da jeg synes det er smart stolen kan drejes så det er nemmere at få den lille ud.. den går dog kun fra 9-18 kg men med min ryg tror jeg det er en god invistering smiley

• #16   22. jan 2012 michell:
    kan godt følge dig i at det er rart, men vil absolut på ingen måder gå på kompromis med sikerheden til mine børn.. det kan godt være de er utilfredse med at sidde bagud, (skal lige siges igen er børn forskellige, for mine har ingen problemer med det, derimod ser de det når vi kører forbi... )
    men vil aldrig tilgi mig selv hvis vi kørte galt, og jeg fandt ud af at det var stolens kyld jeg ikk havde mine sønner længere..
    men IGEN er det jo op til folk selv... smiley

• #17   22. jan 2012 Line:
    sikke da en genial stol.. kan den sidde bagud??

• #18   22. jan 2012 Sabrina du snakker om kiddy, og den er no go her!! Uanset hvor stramt dem sidder kravler mine unger ud af den !! Hvilket ikk er ret godt !! Derfor er en fempunkts sele det eneste rigtige her !!

Vi blev påkørt da vi holdt for rødt af en bil bagfra der kørte omkring 90km/t, (var en stor transit) og min datter sad i sin gamle tobi ( blev skiftet pga. Påkørelsen, hvilket var mit ønske stolen fejlede intet ) og hun kom på igen måde tilskade!
    Til trods for en total smadrer bil !

Mit valg vil altid være tobi, og derefter sjal jeg de om jeg kan finde en med fempunkts sele fra 18kg +

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #19   22. jan 2012 der er både fordele og ulemper ved de stole med kollisionspuden i.

Mht. de kræfter på nakken der nævnes her i tråden. Så er de mindre i disse stole fordi skuldrene ikke holdes tilbage. MEN disse kræfter ligger stadigvæk over den belastning der skelner mellem alvorlige til dødelige skader og milde til ingen skader. Og som ovenfor skrevet, så er de ikke lige gode til at fastholde alle børn.

Belastningen på nakken er ganske vidst mindre. Til gengæld er påvirkning på maveregionen som jo indeholder de livsvigtige organer noget højere. Så at de virkelig er så meget mere sikre end dem med 5-punktsselen i kan diskuteres. langt de fleste fokusrere kun på nakkeregionen. maveregionen er osse ret vigtig at fokusere på, når der tales sikkerhed i autostole.

Hende L: HOLD DA OP en medfart I fik der. jeg er temmelig sikker på at Tobien led overlast på visse punkter, men næppe synligt. I sådan et tilfælde skal man stå på sit, hvis... og i tilfælde af forsikringsselskabet ikke vil betale erstatningsbeløb for stolen. Stolen SKAL lige lukt til Jern og Metal containeren på genbrugspladsen.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#20   22. jan 2012 Det har iøvrigt stor betydning at I blev ramt bagfra og ikke forfra eller fra siden. havde det været en frontalkollison på landevejen med sammefart havde udfaldet helt sikkert været væsenligt anderledes. Forfra får du hastigheden dobbelt op fordi bilerne mødes og stoppes brat op. belastningerne er derfor meget højere. En frontalkollision med 90 km/t anses faktisk for at være dødelig selv for voksne. der er ikke mange chancer for overlevelse.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#21   22. jan 2012 Det er en velkendt myte at børn der sidder bagudvendt længere oppe i alderen ikke kan se en hylende fis. men man skal sådan set forestille sig sin egen fremadvendte stol sidde i modsat retning.

• #23   22. jan 2012 Jeg har købt Cybex Pallas 2.

Ville aldrig købe recaro, da den tester ret dårligt.

• #24   23. jan 2012 Hej,

Hvis ikke det skal være en bagudvendt autostol, som jo er det mest sikre, så findes der mange modeller, der er testet LANGT bedre end Recaro.

Recaro laver gode bilsæder, men på autostol markedet, er de på ingen måde i front. F.eks er deres meget populære Recaro Young Expert Plus Isofix testet som 6. dårligst i gruppen 9-18 kilo. Stolen får 54% i point (3/5 stjerner) mens de bedst testet i gruppen får 78% (4/5stjerner) - 5/5 stjerner gives ved 80%, så tæt på de bedste autostole i gruppen får 5/5 stjerner.

Kiddy Energy Pro er testet bedst i gruppen 9-18 kilo.

Maxi Cosi Pearl er testet 3. bedst og er en stol jeg selv har rigtig gode erfaringer med.

Kiddy Guardian Pro 2 og Cybex Pallas 2 fix, er de stole i gruppen 9-36 kilo, der er testet bedst.

Kiddy og Cybex er autostole med mavepudesystem http://www.autostol.dk/blog/mavepudesystemet-fra-kiddy-og-cybe/ hvilket giver ekstra beskyttelse til barnet.

Når barnet bliver for stort til at sidde med mavepuden, tager man puden af og stolen kan anvendes op til 36 kilo.

Jeg har ikke selv erfaringer med Kiddy og Cybex, men rigtig mange er glade for deres Cybex Pallas autostol, så synes bestemt i skal tage ud og se nærmere på den, hvis i ønsker en stol fra 9-36 kilo.

• #25   23. jan 2012 ja og igen vil jeg jo sige at børn er forskellige.. men tidligere vil jeg til hver en tid vælge enbagudvendt da den er LANGT det sikreste...
    Det var også bare for at fortælle at det er forskelligt va folk vælger smiley

go dag til jer alle smiley

• #26   27. jan 2012 Har også en dreng der er dybt hysterisk når han sidder og kigger ind i et sæde.
    Har heller ikke selv bil. Så vi køre ikke så ofte smiley Det er normalt cyklen.
    Men autostolen gav sig selv. Recaroen passede han SLET ik i. Gjorde næsten ondt på mig at se ham i den.

Så prøvede vi Be safe. Som skulle have scoret godt i tests.
    Det lignede en lænestol han blev suget ned i smiley Og han sad bare og hyggede sig. På vej hjem sad den ellers sure bil dreng og rokkede til musikken og synes det var fedt at køre bil smiley

Den var åbenbart sjovere end babystolen smiley

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#27   27. jan 2012 Louise

Fint nok,

Dog vil jeg lige sige, at børn i bagudvendte atole altså ikke kigger mere ind i et ryglæn end et barn der sidder fremad. Tvært imod så kan de have en hel bagrude at se ud af. De kommer op at sidde i begge typer stole nemlig.

Kommentér på:
HJÆLP. Autostol fra 9 kg.

Annonce