1.755 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP. Autostol fra 9 kg. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Er så småt begyndt at lede efter autostol til næste vægtklasse.
Men jeg synes der er flere tests der modarbejder hinanden.
Har overvejer Recaro young sport, men ved ikke helt da den hedder fra 9 - 36 kg og synes det er et meget stort spring.
Nogen i kan anbefale?
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Den er bedst i test både som baby og barnestol
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Her sidste år købte vi en recaro young sport til vores 2. bil - da vi sælger dem ude fra mit arbejde og fik den yderlig mere til medarbejder pris, så gav 800 kr for en komplet ny stol..
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 355
Dog skal man have isofix i dn bil man skal sætte den i;0)
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
jan 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 30 Svar: 299
men var jeg dig ville jeg helt klart vælge en bagudvendt autostol da der ved en kollection ikke skal meget til at dit barn KAN brække nakken, (5mm) skal der til, hva sker der ikk ved en kollection i en forudvendt stol.. tjaa du kan jo se på youtube. Det er vel og mærket fordi de har seler omkring skulderne og ved kolection bagfra, vil hovdet frem hvor skuldrene blir af selerne
det var ikkr for at skræmme dig/jer, men det er sådan det er... overvej meget hva du spilder penge på, det er dit barns sikkerhed...
VIL INGEN DEBAT HAVE OM DETTE, sagt/skrevet stille og roligt
jun 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 47 Svar: 1.140
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
Men da vi skiftede var det allerede træls at køre med Lukas, da han jo ikke kunne følge med, og se os, derfor ville jeg aldrig vælge en bagudvendt stol til ham, men børn er jo heldigvis forskellige...
Da han kom i Recaroen (det er den hvor man kan bruge isofix basen fra baby stolen til...kan ikke huske hvad den hedder)begyndte vi jo at snakke om hvad vi så på vejen og nu elsker han at sidde og holde øje med traktorer, lastbiler og dyr på marken...
Det gode ved vores stol er han sidder noget højere oppe og kan se rigtig godt ud af vinderene...
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
jeg har købt denne da jeg synes det er smart stolen kan drejes så det er nemmere at få den lille ud.. den går dog kun fra 9-18 kg men med min ryg tror jeg det er en god invistering
jan 2009
kan godt følge dig i at det er rart, men vil absolut på ingen måder gå på kompromis med sikerheden til mine børn.. det kan godt være de er utilfredse med at sidde bagud, (skal lige siges igen er børn forskellige, for mine har ingen problemer med det, derimod ser de det når vi kører forbi... )
men vil aldrig tilgi mig selv hvis vi kørte galt, og jeg fandt ud af at det var stolens kyld jeg ikk havde mine sønner længere..
men IGEN er det jo op til folk selv...
jan 2009
sikke da en genial stol.. kan den sidde bagud??
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Vi blev påkørt da vi holdt for rødt af en bil bagfra der kørte omkring 90km/t, (var en stor transit) og min datter sad i sin gamle tobi ( blev skiftet pga. Påkørelsen, hvilket var mit ønske stolen fejlede intet ) og hun kom på igen måde tilskade!
Til trods for en total smadrer bil !
Mit valg vil altid være tobi, og derefter sjal jeg de om jeg kan finde en med fempunkts sele fra 18kg +
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
Mht. de kræfter på nakken der nævnes her i tråden. Så er de mindre i disse stole fordi skuldrene ikke holdes tilbage. MEN disse kræfter ligger stadigvæk over den belastning der skelner mellem alvorlige til dødelige skader og milde til ingen skader. Og som ovenfor skrevet, så er de ikke lige gode til at fastholde alle børn.
Belastningen på nakken er ganske vidst mindre. Til gengæld er påvirkning på maveregionen som jo indeholder de livsvigtige organer noget højere. Så at de virkelig er så meget mere sikre end dem med 5-punktsselen i kan diskuteres. langt de fleste fokusrere kun på nakkeregionen. maveregionen er osse ret vigtig at fokusere på, når der tales sikkerhed i autostole.
Hende L: HOLD DA OP en medfart I fik der. jeg er temmelig sikker på at Tobien led overlast på visse punkter, men næppe synligt. I sådan et tilfælde skal man stå på sit, hvis... og i tilfælde af forsikringsselskabet ikke vil betale erstatningsbeløb for stolen. Stolen SKAL lige lukt til Jern og Metal containeren på genbrugspladsen.
jan 2012
jan 2012
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Ville aldrig købe recaro, da den tester ret dårligt.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 145
Hvis ikke det skal være en bagudvendt autostol, som jo er det mest sikre, så findes der mange modeller, der er testet LANGT bedre end Recaro.
Recaro laver gode bilsæder, men på autostol markedet, er de på ingen måde i front. F.eks er deres meget populære Recaro Young Expert Plus Isofix testet som 6. dårligst i gruppen 9-18 kilo. Stolen får 54% i point (3/5 stjerner) mens de bedst testet i gruppen får 78% (4/5stjerner) - 5/5 stjerner gives ved 80%, så tæt på de bedste autostole i gruppen får 5/5 stjerner.
Kiddy Energy Pro er testet bedst i gruppen 9-18 kilo.
Maxi Cosi Pearl er testet 3. bedst og er en stol jeg selv har rigtig gode erfaringer med.
Kiddy Guardian Pro 2 og Cybex Pallas 2 fix, er de stole i gruppen 9-36 kilo, der er testet bedst.
Kiddy og Cybex er autostole med mavepudesystem http://www.autostol.dk/blog/mavepudesystemet-fra-kiddy-og-cybe/ hvilket giver ekstra beskyttelse til barnet.
Når barnet bliver for stort til at sidde med mavepuden, tager man puden af og stolen kan anvendes op til 36 kilo.
Jeg har ikke selv erfaringer med Kiddy og Cybex, men rigtig mange er glade for deres Cybex Pallas autostol, så synes bestemt i skal tage ud og se nærmere på den, hvis i ønsker en stol fra 9-36 kilo.
jan 2009
Det var også bare for at fortælle at det er forskelligt va folk vælger
go dag til jer alle
sep 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 55
Har heller ikke selv bil. Så vi køre ikke så ofte
Men autostolen gav sig selv. Recaroen passede han SLET ik i. Gjorde næsten ondt på mig at se ham i den.
Så prøvede vi Be safe. Som skulle have scoret godt i tests.
Det lignede en lænestol han blev suget ned i
Den var åbenbart sjovere end babystolen
jan 2012
Fint nok,
Dog vil jeg lige sige, at børn i bagudvendte atole altså ikke kigger mere ind i et ryglæn end et barn der sidder fremad. Tvært imod så kan de have en hel bagrude at se ud af. De kommer op at sidde i begge typer stole nemlig.
HJÆLP. Autostol fra 9 kg.