bagud i udvikling (4 årig) {{forumTopicSubject}}
Lige vendhjemt fra endnu et møde i BH.
Vores dreng er blevet observeret og testet og ligger på et niveau der siger 2,5-3 år i udvikling, altså motorisk og sprogligt...
Øv øv, er trist over at han er bagud uden nogen grund, hvorfor kan han ik følge med alderssvarende
Vi har fået flere værkøjer og råd, og så skal der komme nyt møde om ca 6 mdr hvor der er opfølgning og se om der er sket forbedringer.
Heldigvis har han et super gåpåmod og prøver alt hvad han kan.
Det er bare svært at få andre til at forstå at vores søn på 4 år IKKE er doven, men har slappe muskler og bløde sener og ting kræver meget energi af ham, og at han har svært ved sproget og at forstå lange sætninger osv, det er IKKE fordi han ikke gider at høre efter, men han FORSTÅR det simpelthen ikke...
Han er IKKE doven og ligeglad eller forsøger at springe over hvor gærdet er lavest...
Han har det svært , men han prøver og gør hvad han kan.. men ikke alle kan forstå det..
Nårh tak fordi i læste med, sys det kan være lidt svært at vide at han ikke er helt med og så nogle folks meninger..
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 395
Den har været rigtigt hård at sluge fra hele omgangskredsen (deriblandt mig) men min veninde er mindre lettet.. Det er ikke hende der er en dårlig mor, men hende der har et barn der er anderledes..
Det er meget svært at forstå for den almindelige person, når de kan se en anden personlighed se helt normal ud, men ikke opfører sig helt normalt.
Så det jeg prøver at sige: Fuck hvad andre tror og tænker om din knægt. Du ved hvad der er sandt, og fordi han er lidt bagefter nu, behøver han jo ikke at være det for altid
Og så kan du i dit stille sind have lov til at tænke "Jeg har min lille dreng lille, bare lidt længere end de andre"
Jeg synes i hvert fald at børn bliver for store alt for hurtigt.. De må godt have lov til at være børn bare lidt længere
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
Det er bare træls at nogle kan sige at han bare er doven..og de ikk rigtig gider høre på mig når jeg siger at det er han ikke
jul 2008
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Vi arbejder hen imod en skoleudsættelse, da han ellers skal starte i BH klasse næste år, det vil han ikke kunne klare, så det kæmper jeg meget hårdt for.. Desværre er det svært i min kommune, da vores lorte byråd har besluttet at det ikke er en mulighed, det kan dog lade sig gøre, HVIS samtlige fagfolk OG skolens rektor siger god for det.
Det er virkelig en omhyggelig, unødvendig lang sagsbehandling...
Men jeg kæmper også arbejder vi selvfølgelig meget med sproget, og bruger alle de redskaber vi får. Min søn har en talepædagog tilknyttet, og han har netop fået lavet en kognitiv undersøgelse, der viser det samme som jeg selv har observeret
Så mit råd er at I "bare" skal fortsætte med at stimulere ham, både sprogligt og motorisk. Også ikke høre på, hvis andre siger noget negativt, det fører ikke noget godt med sig...
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
prøv at google det eller kig her og se om du kan kende ham i det.
http://www.dyspraksi.dk/om-dyspraksi/neuromotorik
jul 2008
Nu må vi se hvad de siger om 6 mdr, når vi lige har opfølgning igen, og vi har haft tid til at "træne" ham
Moaren: Hvorfor skal han allerede i skole næste år? Det er der slet ikke blevet snakket om her endnu, så det tror jeg bestemt ikke min skal..
jul 2008
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
Han har også altid været bagefter motorisk og sprogligt - men den øverste etage fejler intet.
Hvis man er hypermobil kan det også påvirke sproget - udtalen.....
Jeg er selv hypermobil.....
Det siges at drenge sjællent er det men hvis de er så er det ofte slemt... (i en høj grad)
Det er synd hvis folk misforstår ham / er efter ham - men med jeres støtte og forsåelse skal han nok klare sig og komme med......det er jeg sikker på....
dec 2011
Hvornår har din søn fødselsdag?
jul 2008
jul 2008
Sys du har nogle gode idér, for han er bedst visuelt, altså han skal gerne kunne se tingene for han har en forestilling om hvad en betsmt ting går ud på..
Og det ku være dejligt at have noget med ugedage på, når vi skal noget fx i biffen eller ferie, når der kun er et par dage til, så han fx selv kan følge med og lære dagene på den måde...
jul 2008
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
"Normal"
"Autist"
"ADHD"
herreste gud mig kunne de da nok have sat 20 diagnoser på da jeg var barn. det fik de bare ikke lov til at mine forældre. Jeg er helt "normal" idag. Jeg var bare lidt sent ude om man så må sige.
det virker på mig som om børn idag ikke må udvikle sig i deres eget tempo.
dec 2011
Hun begyndte så at snakke om at det jo er en fordel for mig, da jeg så kan få for tabt arbejdsfortjeneste og lign. Dét rager mig en papand, når det ikke er derfor drengen er sådan.. Det fik hun pænt (?) afvide, og siden har ingen af de ansatte nævnt noget om nogle diagnoser
jan 2012
Min mor havde fortsat som pædagog havde det ikke været for at de skulle begynde at bedømme ungerne i hoved og r..
jul 2008
Og nu tror jeg ikke de opfinder en sygdom...min bror har adhd og han reagerer anderledes end andre og har altid været sådan fra helt lille, og har også problemer idag... nogle ting ang sygdommen kan være dårlige undskyldninger, men mange kæmper altså også med den.
dec 2011
jan 2012
bagud i udvikling (4 årig)