{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

bagud i udvikling (4 årig) {{forumTopicSubject}}

Lige vendhjemt fra endnu et møde i BH.

Vores dreng er blevet observeret og testet og ligger på et niveau der siger 2,5-3 år i udvikling, altså motorisk og sprogligt...

Øv øv, er trist over at han er bagud uden nogen grund, hvorfor kan han ik følge med alderssvarende smiley

Vi har fået flere værkøjer og råd, og så skal der komme nyt møde om ca 6 mdr hvor der er opfølgning og se om der er sket forbedringer.

Heldigvis har han et super gåpåmod og prøver alt hvad han kan.

Det er bare svært at få andre til at forstå at vores søn på 4 år IKKE er doven, men har slappe muskler og bløde sener og ting kræver meget energi af ham, og at han har svært ved sproget og at forstå lange sætninger osv, det er IKKE fordi han ikke gider at høre efter, men han FORSTÅR det simpelthen ikke...
Han er IKKE doven og ligeglad eller forsøger at springe over hvor gærdet er lavest...
Han har det svært , men han prøver og gør hvad han kan.. men ikke alle kan forstå det..

Nårh tak fordi i læste med, sys det kan være lidt svært at vide at han ikke er helt med og så nogle folks meninger..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bagud i udvikling (4 årig)
  • #1   27. jun 2012 Min veninde har lige fået konstateret autisme på sin dreng.. Han er også 4.

Den har været rigtigt hård at sluge fra hele omgangskredsen (deriblandt mig) men min veninde er mindre lettet.. Det er ikke hende der er en dårlig mor, men hende der har et barn der er anderledes.. smiley

Det er meget svært at forstå for den almindelige person, når de kan se en anden personlighed se helt normal ud, men ikke opfører sig helt normalt.
    Så det jeg prøver at sige: Fuck hvad andre tror og tænker om din knægt. Du ved hvad der er sandt, og fordi han er lidt bagefter nu, behøver han jo ikke at være det for altid smiley
    Og så kan du i dit stille sind have lov til at tænke "Jeg har min lille dreng lille, bare lidt længere end de andre" smiley

Jeg synes i hvert fald at børn bliver for store alt for hurtigt.. De må godt have lov til at være børn bare lidt længere smiley

• #3   27. jun 2012 Ja det er bare svært, for kan jo tit se at han kæmper og det kan de også i BH

Det er bare træls at nogle kan sige at han bare er doven..og de ikk rigtig gider høre på mig når jeg siger at det er han ikke

• #4   27. jun 2012 han elsker at bevæge sig og være ude, og gå i skoven osv, og der går tid før han kører træt, det er først hvis han for lov at sidde ned osv, så har han svært ved at samle sig, og komme igang igen af sig selv, fordi det kræver meget energi af ham pga den bløde krop... De sagde at der er risiko for at han er hypermobil men at de først kan bekræfte det når han blir otte, for indtil da der kan sener osv godt udvikle sig endnu.

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #6   27. jun 2012 Min lille, på 4 år, er også bagud. Dog kun i hans sproglige udvikling. Han er født for tidligt, og har praktisk talt ikke kunne hørede første halvandet år af sit liv.. Hos os er det MIG der kæmper en brav kamp, for at få pædagoger og fagfolk til at lytte.. Vi har fået vores bedste pædagog tilbage i BH og hun ser heldigvis det samme som mig - jeg er selv pædagog...

Vi arbejder hen imod en skoleudsættelse, da han ellers skal starte i BH klasse næste år, det vil han ikke kunne klare, så det kæmper jeg meget hårdt for.. Desværre er det svært i min kommune, da vores lorte byråd har besluttet at det ikke er en mulighed, det kan dog lade sig gøre, HVIS samtlige fagfolk OG skolens rektor siger god for det.
    Det er virkelig en omhyggelig, unødvendig lang sagsbehandling...

Men jeg kæmper også arbejder vi selvfølgelig meget med sproget, og bruger alle de redskaber vi får. Min søn har en talepædagog tilknyttet, og han har netop fået lavet en kognitiv undersøgelse, der viser det samme som jeg selv har observeret smiley

Så mit råd er at I "bare" skal fortsætte med at stimulere ham, både sprogligt og motorisk. Også ikke høre på, hvis andre siger noget negativt, det fører ikke noget godt med sig...

• #7   27. jun 2012 For mig lyder det lidt som om din søn MÅSKE lider af hypotomi, som også kan medføre sproglig forsinkelse. Disse børn kan tit opfattes som langsomme og dovne, uanset de ikke er det :-)))

prøv at google det eller kig her og se om du kan kende ham i det.

http://www.dyspraksi.dk/om-dyspraksi/neuromotorik

• #8   27. jun 2012 Bonnie : kan kende ham på nogle af punkterne i det, og ved også at nogle af metoderne blir brugt herhjemme og i bh (altså træningen)

Nu må vi se hvad de siger om 6 mdr, når vi lige har opfølgning igen, og vi har haft tid til at "træne" ham

Moaren: Hvorfor skal han allerede i skole næste år? Det er der slet ikke blevet snakket om her endnu, så det tror jeg bestemt ikke min skal..

• #9   27. jun 2012 Tania: okay, jeg fik bare det andet af vide..

• #10   27. jun 2012 Min nevø er hypermobil - han kunne først gå da han var 2,5 år - før kunne benene ikke bære.....

Han har også altid været bagefter motorisk og sprogligt - men den øverste etage fejler intet.

Hvis man er hypermobil kan det også påvirke sproget - udtalen.....

Jeg er selv hypermobil.....

Det siges at drenge sjællent er det men hvis de er så er det ofte slemt... (i en høj grad)

Det er synd hvis folk misforstår ham / er efter ham - men med jeres støtte og forsåelse skal han nok klare sig og komme med......det er jeg sikker på....

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

#11   27. jun 2012 Ifølge den nye skolereform skal børn starte i BH klasse, det år, hvor de bliver 6 år.. Da han bliver 5 år i oktober 2012, skal han efter reglerne starte i august 2013.. HVIS skolen/ BH ikke er enige i skoleudsættelse, men jeg alligevel vælger at lade ham blive i BH et år ekstra, kan det betyde at han skal starte direkte i 1. Klasse- det nægter jeg simpelthen..

Hvornår har din søn fødselsdag?

• #12   27. jun 2012 i starten af marts....

• #14   27. jun 2012 hvad er det for noget med ugedage der er lamineret??

Sys du har nogle gode idér, for han er bedst visuelt, altså han skal gerne kunne se tingene for han har en forestilling om hvad en betsmt ting går ud på..

Og det ku være dejligt at have noget med ugedage på, når vi skal noget fx i biffen eller ferie, når der kun er et par dage til, så han fx selv kan følge med og lære dagene på den måde...

• #16   27. jun 2012 okay tak

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #17   28. jun 2012 Jeg har det sådan, at de har dælme da haft travlt de seneste år med at give børn diagnoser hvis de ikke liige kan det og det på det og det tidspunkt. Min egen mor som arbejdede som uddannet pædagog i en børnehave sagde sit job op og gik på efterløn alene af den årsag. Det er lidt som om at børn helst skal passe ind i 3 kasser.

"Normal"
    "Autist"
    "ADHD"

herreste gud mig kunne de da nok have sat 20 diagnoser på da jeg var barn. det fik de bare ikke lov til at mine forældre. Jeg er helt "normal" idag. Jeg var bare lidt sent ude om man så må sige.

det virker på mig som om børn idag ikke må udvikle sig i deres eget tempo.

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

#18   28. jun 2012 He he Lena.. En af pædagogerne i vores BH nævnte også ADHD- der fik jeg lige et flip.. Den sygdom er KUN opfundet, for at medicinselskaberne kan tjene penge.. Prøv at se filmen "generation X", der kan man se at selv psykiatere ikke kan forklare hvad sygdommen er.. Symptomerne passer på de fleste, så for mig er det rent fup..

Hun begyndte så at snakke om at det jo er en fordel for mig, da jeg så kan få for tabt arbejdsfortjeneste og lign. Dét rager mig en papand, når det ikke er derfor drengen er sådan.. Det fik hun pænt (?) afvide, og siden har ingen af de ansatte nævnt noget om nogle diagnoser smiley

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#19   29. jun 2012 Mange børn idag får ikke en chance. Nogle er bare mere udmodne end andre i en periode - måske endda en lang periode. Bare se på de undersøgelser der er lavet i Canada for ikke så længe siden. ca 75% af de børn som er blevet diagnosticeret med ADHD inden for de seneste år har det vist at de slet ikke fejlede noget. De var bare umodne. Jeg tror på at vi snart kan sige det samme om Danmark.

Min mor havde fortsat som pædagog havde det ikke været for at de skulle begynde at bedømme ungerne i hoved og r..

• #20   29. jun 2012 han har nu ikke fået nogen dianose...ik endnu ihvertfald.

Og nu tror jeg ikke de opfinder en sygdom...min bror har adhd og han reagerer anderledes end andre og har altid været sådan fra helt lille, og har også problemer idag... nogle ting ang sygdommen kan være dårlige undskyldninger, men mange kæmper altså også med den.

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

#21   29. jun 2012 Jeg siger skam ikke at der ikke findes nogle med en sygdom som har nogle af de samme symptomer som adhd.. Men ADHD ER opfundet af en række psykiatere, der jer et medicinal selskab. De opfandt pillen FØR sygdommen, derfor anser jeg det som fusk..

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#22   30. jun 2012 Der er nogle der virkelig har sygdommen. desværre er det blevet sådan at børn diagnosticeres med den i flæng idag. Jeg er ret overbevist om at der sker mange fejldiagnosticeringer idag. Børn udvikler sig i forskelligt tempo og det skal de have lov til.

Kommentér på:
bagud i udvikling (4 årig)

Annonce