{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Ikke så meget baby længere.. {{forumTopicSubject}}

.. Sikke tiden går.

vito er hastigt på vej mod at blive 1 år! Han går oftere og oftere, i dag og i går er han gået hen til mig. Dog har han ikke læst det afsnit om at små børn går hurtigt for at holde balancen, så han går langsomt, mens han prøver at blive på fødderne! Heheh..

Men nu er han jo snart ved at være et lille barn, og ikke så meget en baby.. Og hvornår kan jeg stille krav til ham og forvente ting? Hvornår kan han finde ud af at tage del i borddækning, oprydning, madlavning og al den slags ting?

Det er vigtigt for mig at han lærer at deltage i de huslige ting, men jeg er i tvivl om hvornår han kan begynde at hjælpe til.

hvor store var jeres børn, før de kunne finde ud af at hjælpe til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke så meget baby længere..
  • #1   4. jun 2012 Altså her sidder gabriella da på bordet sammen med mig når vi smøre madder, og skræller kartofler, ordner salat elle hvad vi lige finder på smiley det kan hun godt lide at være med til hun er 15 mdr

• #2   4. jun 2012 Hvor hyggeligt.. Så går jo ikke så længe endnu..
    Medmindre han selvfølgelig har for meget krudt i røven, og bare kravler rundt stadig! hahaha..
    men han bliver nok bedre til at sidde stille, når han begynder at gå frem for at kravle.

Jeg glæder mig vildt meget til han bliver større, men det er sgu også ret skræmmende! Nu skal han pludselig formes og plejes, så han kan blive til et helt menneske og en god mand en dag jo..

Jeg synes sgu det stiller lidt større krav, end da han var lillebitte!

• #3   4. jun 2012 Jah det jo det smiley jeg har valgt at lade Gabriella deltage i alt hun vil.. hun går med ud og henter vasketøj hun sys det er sjovt, og har da givet hende en kaffekop uden noget i og spurgt om hun går ind til far med den, den kommer dog ikke altid ind til far men noget af vejen smiley så vil jo mene at hvad han er klar til at deltage i skal du bare lade ham deltage i smiley :)

iihh ja det er utroligt.. for 1 år siden sad de jo på armen altid nu kravler/løber de rundt smiley tiden flyver jo afsted nu skal man til at lære dem en masse og gøre sit for de bliver nogle gode mennesker smiley

• #4   4. jun 2012 Mine piger er begge begyndt omkring da de kunne gå med at sidde og hjælpe med madlavning, bære fra bordet. Hente ting. Bære ind fra bilen. Kun når de selv ville, under opsyn og selvfølgelig ting som.ikke er tunge og smadrer nemt. Hver gang de hjælper siger vi mange tak for hjælpen og fortæller de dygtige til at hjælpe. Så de elsker det. Igår bagte hi boller, pølsebrød osv. Annabell på 19 mdr og Mercedes på 4 lavede selv dej og formede og pyntede osv. Selvfølgelig hjalp jeg lidt. Men mest selv.

Jeg gjorde så rent bagefter. Griner

• #5   4. jun 2012 Hehe, ja, kan forestille mig at der er en del ekstra rengøring når de er med i køkkenet smiley

men jeg tænker at det betaler sig i sidste ende! Dels at de er med og lærer det, men også fordi det da må være skidehyggeligt! smiley

Jeg har aldrig rigtig selv haft pligter derhjemme eller skulle deltage i husholdningen, og det er jo ris til egen røv, for så er det en hård opgave at skulle klare sig selv når man flytter hjemmefra. Det vil jeg garne spare min søn for.

Og ja, det er vildt som tiden går! Om en måned bliver min lillebitte bølle et år, og det synes jeg er helt utroligt! Jeg forstår slet ikke hvordan tiden kan gå så hurtigt!

• #6   4. jun 2012 Nu er Clara jo kun lige blevet 8 måneder, men jeg vil også rigtig gerne have at hun får et naturligt forhold til oprydning og den slags. Håber lidt hun arver sin fars gen på det punkt. smiley

Men er det ikk bare at lade ham være med hvor det er muligt? Hav ham i køkkenet når du aver mad, tag ham med når du vasker tøj og lad ham hjælpe som han nu kan. smiley Tror helt sikkert det kan betale sig i sidste ende,

Her er Clara allerede med i køkkenet når jeg laver mad til hende. Så holder hun en tallerken eller ske eller andre små ting, også blir hun helt ekstatisk. Som det også kan ses på hendes profil. smiley

• #7   4. jun 2012 Pernille,
    hvor dejligt at have hende med.

Vito er tit ude i køkkenet, da han jo kravler efter mig. men lige nu kan han slet slet ikke sidde stille nok til at være med oppe hos mig på bordet.

Han er en dreng med et ordentligt sæt krudt i røven, og går eller kravler altid rundt. Hans nyeste trick er at han er begyndt at åbne skabene i køkkenet og sidde og åbne og lukke dem, og gå rundt langs skabet mens han åbner og lukker. En lille krudtugle er han!

• #8   4. jun 2012 Acs-- Clara kan ikke helt kravle endnu, så hun er stadig til at holde styr på. smiley

Men tag ham med og stik ham en ske og en gryde eller en tupperwarebøtte. Det er SÅ hyggeligt når hun er med. smiley

Kommentér på:
Ikke så meget baby længere..

Annonce