{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

At stoppe med at malke mælk ud {{forumTopicSubject}}

Hej alle kære mødre.

Jeg har lige et spørgsmål.

siden fødsel (25 nov 2011) har vores dreng ikke rigtig ville spise hos mig så jeg har malket mælk ud lige siden (ca. 400ml om dagen)
Så han får både mit og modermælkserstatning, men hvornår er det iorden at stoppe med det ? føler mig lidt tvunget til at blive ved fordi modermælk er den bedste form for ernæring , men hvad er jeres råd ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At stoppe med at malke mælk ud
  • #1   28. maj 2012 Med min den første stoppede jeg med at gi min egen mælk da han var 4 måneder og begyndte at spise grød.
    Det regner jeg også med at gøre denne gang.
    Det vigtigste er at de får råmælken, som kommer li efter fødsel.

• #4   28. maj 2012 Han er 6 måneder og 3 dage. (fyldt 6 måneder den 25 maj)

Ja kan ikke rigtig beslut mig. Jeg bliver ked af det hvis jeg ikke lige får den ønsket mængde ud, så tænker bare om det er ved at være tid til at stoppe. han får en flaske med 200ml af mit eget i løbet af natten hvis han vågner og de andre 200ml i løbet af formiddagen og ellers mme og grød

• #7   28. maj 2012 Det er da super fint at du har klaret det indtil nu.
    Jeg selv stoppede da Clara var 4 måneder, da hun begyndte på grød. Jeg havde siden hun var 4 uger kun kunnet give hende mad fra venstre bryst, så jeg orkede ikke mere må jeg indrømme. Men beslutningen var faktisk sværere end jeg troede.

Men ja, pres ikke dig selv. Du har gjort det super godt indtil videre. Det er virkelig flot at du har maklet ud siden han var helt lille, og stadig gør det idag hvor han er 6 måneder.

Klap dig selv på skulderen, og giv dig selv lidt frihed. smiley

• #8   28. maj 2012 Man er ikke en dårlig mor fordi man opgiver amningen:)
    Axl var kun 1 måned da jeg kvittede udpumpningen og gik over på mme, og det er jeg SÅ glad for jeg gjorde..
    Både axl og jeg blev gladere og der kom så neget ro på vores hverdag

• #9   28. maj 2012 Jeg havde bestemt mig for at amme i 6 mdr og derefter give MME sammen med grød osv. Stoppede da han var 6,5 måned. Malkede ud et par gange imens jeg trappede ned.

Du skal ikke have dårlig samvittighed over noget som helst, tværtimod, du har gjort det godt.. smiley

• #10   28. maj 2012 Tak for alle jeres gode input, det er nemlig det med samvittigheden der har naget og plaget mig lidt i valget om at jeg skal stop eller ikke. Dejligt at vide at der ikke bliver ''set ned'' på mig hvis jeg vælger at stoppe nu. :o)

• #11   29. maj 2012 Jeg pumpede til Alexander var 7 uger, hvor han kun fik min mælk. Jeg skulle pumpe hver 4 time og bare en enkel gang det blev efter 5 eller 6 timer, hvis vi f.eks var ude og jeg ikke kunne komme til det, så skulle jeg bruge et døgn, hvor jeg pumpede hver 3 time for at få det op igen. Det var ikke anstrengelserne værd.

Kan godt huske følelsen. Man vil så gerne blive ved, men da beslutningen var taget var jeg bare SÅ lettet.. Endelig kunne jeg slappe af. Man bruger bare så meget tid både på at pumpe, ordne flasker og give flaske og det er også hårdt psykisk når der så ikke er nok..

Syntes det er sejt af dig at du har kunne blive ved så længe. smiley Så ingen grund til dårlig samvittighed smiley

Kommentér på:
At stoppe med at malke mælk ud

Annonce