{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

baby nummer 2? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Piger.
Jeg har brug for lidt råd og vejledning. Mig og min kæreste har en dejlig dreng på snart 13 mdr. Han er en dejlig nem dreng og kan simpelthen så mange ting selv efterhånden. Jeg er under uddannelse som pædagog, og min kæreste er i arbejde, jeg er i øjeblikket i praktik som jeg afslutter den 31 Juli og derefter er der en måneds sommerferie og så starter skoleophold igen. Jeg Mange efter endt Praktik 2 år af min uddannelse. Jeg har egentlig sagt til alle at nummer to baby skulle til verden efter jeg havde endt min uddannelse. Men kan bare mærke at efter jeg har fået micas, så er mommy genet godt nok indprintet i mig, og synes faktisk det ville være fantastisk med en lille ny. Har nemlig også altid gerne ville have mine børn forholdsvis tæt på hinanden. og selvom Micas er 100 % planlagt og jeg vidste at han ville blive ca 4 år inden lillebror eller lillesøster kom, så var jeg indforstået med situationen. Men nu tænker jeg ikke på andet end at skulle ha nummer 2. Men familien siger hele tiden, at det kan jeg vel ikke mene, og nu skal jeg da gøre den uddannelse færdig, så jeg har mere og tilbyde mine børn osv. Men det er jo ikke fordi jeg ikke vil gøre min uddannelse færdig, for det VIL jeg smiley Jeg vil bare så gerne ha baby nummer 2 inden for den nærmeste fremtid. Kæresten er heller ikke helt hooked på ideen, men jeg tror det er pga min families udtalelser. (De bekymre sig). Hvad er jeres tanker? hvad er jeres erfaring?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  baby nummer 2?
  • #1   16. apr 2012 nu er jeg jo ikke igang med en uddanelse men vil os have mine børn tæt på hinanden syntes de kan få så meget glæde af hinanden mine bliver der 16-17 mdr syntes fire år er for langt men du skal jo som det første have manden med smiley familien ville jeg ikke tænke så meget på det skal de ikke blande sig i og de elsker baby lige meget hvornår den kommer smiley når du har den indstilling at du vil gør udd færdig så er jeg sikker på du os nok skal gøre det og man ve jo aldrig hvor hurtigt man bliver gravis så hvis det var mig ville jeg få overbevist manden smiley hi hi

• #2   16. apr 2012 sorry tastefejl

• #4   16. apr 2012 DU skal gøre som du føler for!! Hvis I vil have nr. 2 så skal I da bare igang og ikke tænke på hvad familie og andre mener..

Jeg ville selv gøre min uddannelse færdig før jeg i det hele taget fik barn nr. 1 og det gjorde jeg - men sådan er vi jo så forskellige.

Min veninde venter barn nr. 2 samme tid som mig, hendes ældste vil være 21 mdr, begge gange hun er blevet gravid har hun sat sin uddannelse på stand by som sygeplejerske.. Så det er jo hvad man gider hendes uddannelse tager nu 5½ år i stedet for 3½ år!

• #5   16. apr 2012
    Jeg er bare OVERHOVEDET IKKE enig med din familie smiley I skal gøre hvad I vil, og ikke tænke på hvad andre siger, .. Og hvis økonomien, tiden og lysten er til at få et barn mere, så gør det dog smiley

Jeg har 17 måneder mellem mine, og det er simpelthen fantastisk smiley Min mand er færdig som Datamatiker om et år, og jeg er også ved at studere, og her giver det absolut ingen problemer, smiley Min uddannelse tager lidt længere, men det kan da være ligemeget i det lange løb, og derudover har vi altså nok penge, mine børn er snotforkælet og mangler intet selvom jeg sidder på SU.. Så det er sku noget pjat når folk siger man har mere at tilbyde bare fordi man har en uddannelse eller et arbejde !!! smiley

Snak med din mand, og find ud af hvad der er det rigtige for jer, og ikke alle andre smiley

• #6   16. apr 2012 Åh hvor er jeg glad for jeres svar, er glad for i er ærlige, men venlige, tonen kan godt løbe løbsk med nogen herinde en gang imellem, så tak piger, i har alle nogen rigtig gode pointer, og jeg ved jo inderst inde hvad jeg helst vil smiley men samtidig kan jeg også sagtens se det fornuftige i at vente til min uddanelse er færdig. Ih det er så svært især fordi manden er lidt svær og overtale og jeg tror han tænker at jeg har lige travlt nok smiley

• #7   16. apr 2012 Marie: Ih altså du får det skisme til at lyde tillokkende hihi, vores søn mangler bestemt heller ingenting og lets face it men knap 9000 udbetalt hver 3 mdr til de er to år gør jo heller situationen være, det hjælper da på at kunne opfylde drømmem om 2 børn på su smiley og ja som der er blevet sagt så er pædagoguddannelsen godt nok fleksibel hvad angår børn, graviditet og opstart efter barsel, samt gode økonomiske klip i forbindelse med barsel.

• #8   16. apr 2012 Jeg ville personligt aldrig planlægge mine børn så tæt.

jeg synes det er synd for dem begge to.

Men når det er sagt, er det jo helt og holdent op til jer.

• #9   16. apr 2012 Jannie - jeg står i samme dilemma. smiley
    Vi har en søn på snart 16 mdr. og vi vil gerne have en til nu. Min kæreste er i gang med uddannelse, og han skal have ny praktikplads, og det er svært at finde, og jeg gå på HF, men er temmelig sikker på at dumpe alle mine fag. Jeg har ingen uddannelse og er jo så i gang, men jeg ved ikke, hvad jeg vil. Hvis jeg skulle vente til vores uddannelser var færdige, jamen så skulle jeg jo vente MANGE år.

Jeg synes i skal gøre, hvad i føler for.
    Min familie vil også gerne have vi venter, men de skal bestemt ikke bestemme.

• #11   16. apr 2012 Hvorfor er det synd? jeg er jo ikke blevet gravid da han var 3 mdr? han når da og blive over 2 år inden der ville være en bror eller søster, der er 1 år og 10 mdr mellem mig og min søster og vi har haft SÅ meget glæde af hinanden.

• #12   16. apr 2012
    Jannie - Ja, jeg kan i hvert fald kun se det positive ved at få børn under uddannelse smiley Du har mere tid til dine børn, nemmere ved at tage sygedage - ja det er generelt mere fleksibelt smiley Og Su'en er nu også okay, og man får jo ekstra alt afhængig af hvad man vælger smiley

Og ja, børnepengene hver 3 måned varmer dejligt, men vi bruger dem kun som luksus smiley På ferie osv, så det er bare skønt smiley

Så hvis det er det I vil, så siger jeg "Go for it" smiley

• #13   16. apr 2012 Jannie,
    jeg synes bare ikke det virker til at hverken det store eller lille barn får den opmærksomhed det fortjener.

og når storesøster eller storebror er under 3 år, forstår de jo ikke at der kommer en lillebror/søster, de opdager bare at de pludselig ikke får den opmærksomhed de er vant til.

• #14   16. apr 2012
    ACS - Hvad er det lige præcis der er synd for dem?? smiley Du må undskylde mig, men mine børn mangler intet, ! Hverken kærlighed, opmærksom eller matrielle ting? Så jeg kan overhovedet ikke følge dig? smiley

• #15   16. apr 2012
    ACS - Min datter på 1,5 er fuldstændig klar over at hun har fået en lillebror, og hun lider bestemt ikke under det! smiley Tværtimod, .. Hun får opmærksomhed, SAMMEN med ham, og tror helt bestemt at hun har nemmere ved at dele den nu, end hun ville når hun var 3-4 år..

Hun elsker hendes lillebror, og elsker at lege med ham, være med når han skal ammes, skiftes osv., ! JA, her er der altså ikke noget som er synd for hverken storesøster eller lillebror, og bliver helt ærligt træt af at folk altid tror det, for det kommer altså helt og holdent an på hvordan forældrene takler hele situationen, og hvor meget overskud og energi de har til at give 2 børn opmærksomhed smiley

• #17   16. apr 2012 Marie,
    det er fint det fungerer for jer smiley

jeg kan ikke se hvordan begge børnene skulle få den opmærksomhed jeg ønsker at give mine børn, så min søn får lov at være enebarn i 3-5 år før der bliver tale om et til barn.

Vi er forskellige og har forskellige synspunkter og det er et følsomt emne for mange, men jeg ville ikke ønske at have mine børn så tæt, for den store er stadig den lille IMO.

• #18   16. apr 2012 SO TRUE smiley kan være jeg vender tilbage om noget tid med lykkelige nyheder smiley

• #19   16. apr 2012 Min kæreste er heldigvis med på nr. 2 og han kan ikke vente. smiley

Håber din man er med på det, Jannie. smiley

• #20   16. apr 2012 2 prinser,
    langt ude ligefrem? Jeg skriver ellers ret tydeligt at det er min personlige opfattelse, og derfor er det tydeligt at det er sådan jeg anser det, og ville betragte det for mine børn.

har ikke på nogen måde hevet andre frem, eller brugt andre som eksempel, så kan ikke se hvordan det er langt ude?

Jeg forstår bare ikke den trend med pseudotvillinger? Jeg synes man skylder sit barn at give det fuld opmærksomhed og kærlighed i et par år, før det skal dele.
    Det er min mening og sådan er den.

• #21   16. apr 2012 2 prinser,
    jeg har heller ikke skrevet noget om f.eks dit specifikke liv. Og jeg tror da sagtens at jeg kan have to børn, jeg tror bare ikek at det kan gøres uden at det går noget fra den store.

JEG TROR IKKE MAN KAN HAVE TO BØRN SÅ TÆT UDEN AT DER GÅR NOGET FRA DEN STØRSTE.

Var det sygt nok?

• #23   16. apr 2012 MAN har som mor kun to hænder og 24 timer i døgnet, og alverdens bedste intentioner ændrer ikke på det.

• #24   16. apr 2012 Vores døtre er der ca 17 mdr i mellem og så er det hhv 6 og 7 år mellem dem og lillebror....De har kæmpe glæde af hinanden vores piger smiley Det så fantastisk at være vidne til smiley

Men når det så er sagt, kan jeg sagtens følge hvad ACS mener...For det er noget helt andet med lillebror, nu søstrene er så store.

I skal vælge ud fra hvad I synes er det rigtig for jer, og ikke hvad familie, venner eller Bg mener smiley

Held og lykke med det hele smiley

• #25   16. apr 2012
    ACS - Jeg kan slet ikke følge din tankegang, eller andre med samme holdning.

Ja fair nok at i mener at barn nr 1 skal have forældrene alene, og 100% opmærksomhed, men det får nr. 2,3,4 jo ALDRIG?? Så hvorfor skal nr. 1 have goder som de andre aldrig kommer til at få?? For det er da ligemeget om der er 1 eller 7 år i mellem, for nr. 2 skal altid dele forældrene..

Så det giver ikke mening i min verden.. Min datter har glæde af hendes lillebror, og hun mangler ikke opmærksomhed, så jeg syntes det er en latterlig holdning at komme med, når man ikke selv har 2 børn så tæt,..

• #26   16. apr 2012 Marie,
    man må altid gå på kompromis med den yngste, medmindre man vælger kun at få et barn.

Men jo større det første barn er, jo mindre er behovet for konstant opmærksomhed.

Og det er da ærgerligt at jeg SKAL have tætte børn, for at have en holdning om det?

Så må jeg heller ikke udtale mig om at have børn med langt mellem, hvis ikke jeg får det en dag?

Er da en lidt underlig måde at debattere på, hvis man ikke må være uenig, og ej heller tænke ud over sn egen situation.

• #27   16. apr 2012 ACS- jeg sagde ikke noget med at du ikke måtte udtale dig?? Blot at jeg syntes det var latterligt!!

Du siger jo i bund og grund, at det er synd for min datter, at hun har fået en lillebror?? Fordi du skærer alle over en kam!! Og det er DET som gør mig en smule tosset, for det er det ikke,.. Hun får samme opmærksomhed som før, fordi vi er to til at klare dem, så når hun er hjemme er der stadig 100% fokus på hende, og hun får stadig lov at være lille selvom hun er storesøster - for her betyder det ikke at hun er den store!! Så syntes bare at du skal lade være med at gøre alle ens, for det kommer meget an på forældrene!!

Og derudover har jeg ikke fået mine børn så tæt fordi det er en "trend" som du siger, men fordi jeg er alvorligt syg, og kun havde chancen for at få børn der!!!

• #28   17. apr 2012 nu ligger det jo sådan at man rent faktisk ikke kan udtale sig synderligt meget om noget man ikke har stået i personligt, så må vi være ude i fordom og ikke en mening smiley

jeg har fået mine ret tæt og ikke fordi det er en trend da min pseudo var en upser smiley det handler ikke om hvor mange hænde/armer man har, men hvordan man bruger dem smiley

og vil da sige man ikke kan forudse at barnet skal være 5 for at sys det er fedt at dele. tror ikke nogen nr 1 børn sys det er fedt at dele uanset alder smiley så på synd skalaen vægter det lige sys jeg smiley

men til ts: gør som i sys og som det passer i jeres. udd kan man altid tage smiley

Kommentér på:
baby nummer 2?

Annonce