14. apr 2010 Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 148 Svar: 583
baby nummer 2? {{forumTopicSubject}}
Hejsa Piger.
Jeg har brug for lidt råd og vejledning. Mig og min kæreste har en dejlig dreng på snart 13 mdr. Han er en dejlig nem dreng og kan simpelthen så mange ting selv efterhånden. Jeg er under uddannelse som pædagog, og min kæreste er i arbejde, jeg er i øjeblikket i praktik som jeg afslutter den 31 Juli og derefter er der en måneds sommerferie og så starter skoleophold igen. Jeg Mange efter endt Praktik 2 år af min uddannelse. Jeg har egentlig sagt til alle at nummer to baby skulle til verden efter jeg havde endt min uddannelse. Men kan bare mærke at efter jeg har fået micas, så er mommy genet godt nok indprintet i mig, og synes faktisk det ville være fantastisk med en lille ny. Har nemlig også altid gerne ville have mine børn forholdsvis tæt på hinanden. og selvom Micas er 100 % planlagt og jeg vidste at han ville blive ca 4 år inden lillebror eller lillesøster kom, så var jeg indforstået med situationen. Men nu tænker jeg ikke på andet end at skulle ha nummer 2. Men familien siger hele tiden, at det kan jeg vel ikke mene, og nu skal jeg da gøre den uddannelse færdig, så jeg har mere og tilbyde mine børn osv. Men det er jo ikke fordi jeg ikke vil gøre min uddannelse færdig, for det VIL jeg Jeg vil bare så gerne ha baby nummer 2 inden for den nærmeste fremtid. Kæresten er heller ikke helt hooked på ideen, men jeg tror det er pga min families udtalelser. (De bekymre sig). Hvad er jeres tanker? hvad er jeres erfaring?
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 274
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 274
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Jeg ville selv gøre min uddannelse færdig før jeg i det hele taget fik barn nr. 1 og det gjorde jeg - men sådan er vi jo så forskellige.
Min veninde venter barn nr. 2 samme tid som mig, hendes ældste vil være 21 mdr, begge gange hun er blevet gravid har hun sat sin uddannelse på stand by som sygeplejerske.. Så det er jo hvad man gider hendes uddannelse tager nu 5½ år i stedet for 3½ år!
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Jeg er bare OVERHOVEDET IKKE enig med din familie
Jeg har 17 måneder mellem mine, og det er simpelthen fantastisk
Snak med din mand, og find ud af hvad der er det rigtige for jer, og ikke alle andre
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 148 Svar: 583
apr 2010
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
jeg synes det er synd for dem begge to.
Men når det er sagt, er det jo helt og holdent op til jer.
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Vi har en søn på snart 16 mdr. og vi vil gerne have en til nu. Min kæreste er i gang med uddannelse, og han skal have ny praktikplads, og det er svært at finde, og jeg gå på HF, men er temmelig sikker på at dumpe alle mine fag. Jeg har ingen uddannelse og er jo så i gang, men jeg ved ikke, hvad jeg vil. Hvis jeg skulle vente til vores uddannelser var færdige, jamen så skulle jeg jo vente MANGE år.
Jeg synes i skal gøre, hvad i føler for.
Min familie vil også gerne have vi venter, men de skal bestemt ikke bestemme.
apr 2010
dec 2009
Jannie - Ja, jeg kan i hvert fald kun se det positive ved at få børn under uddannelse
Og ja, børnepengene hver 3 måned varmer dejligt, men vi bruger dem kun som luksus
Så hvis det er det I vil, så siger jeg "Go for it"
nov 2010
jeg synes bare ikke det virker til at hverken det store eller lille barn får den opmærksomhed det fortjener.
og når storesøster eller storebror er under 3 år, forstår de jo ikke at der kommer en lillebror/søster, de opdager bare at de pludselig ikke får den opmærksomhed de er vant til.
dec 2009
ACS - Hvad er det lige præcis der er synd for dem??
dec 2009
ACS - Min datter på 1,5 er fuldstændig klar over at hun har fået en lillebror, og hun lider bestemt ikke under det!
Hun elsker hendes lillebror, og elsker at lege med ham, være med når han skal ammes, skiftes osv., ! JA, her er der altså ikke noget som er synd for hverken storesøster eller lillebror, og bliver helt ærligt træt af at folk altid tror det, for det kommer altså helt og holdent an på hvordan forældrene takler hele situationen, og hvor meget overskud og energi de har til at give 2 børn opmærksomhed
nov 2010
det er fint det fungerer for jer
jeg kan ikke se hvordan begge børnene skulle få den opmærksomhed jeg ønsker at give mine børn, så min søn får lov at være enebarn i 3-5 år før der bliver tale om et til barn.
Vi er forskellige og har forskellige synspunkter og det er et følsomt emne for mange, men jeg ville ikke ønske at have mine børn så tæt, for den store er stadig den lille IMO.
apr 2010
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Håber din man er med på det, Jannie.
nov 2010
langt ude ligefrem? Jeg skriver ellers ret tydeligt at det er min personlige opfattelse, og derfor er det tydeligt at det er sådan jeg anser det, og ville betragte det for mine børn.
har ikke på nogen måde hevet andre frem, eller brugt andre som eksempel, så kan ikke se hvordan det er langt ude?
Jeg forstår bare ikke den trend med pseudotvillinger? Jeg synes man skylder sit barn at give det fuld opmærksomhed og kærlighed i et par år, før det skal dele.
Det er min mening og sådan er den.
nov 2010
jeg har heller ikke skrevet noget om f.eks dit specifikke liv. Og jeg tror da sagtens at jeg kan have to børn, jeg tror bare ikek at det kan gøres uden at det går noget fra den store.
JEG TROR IKKE MAN KAN HAVE TO BØRN SÅ TÆT UDEN AT DER GÅR NOGET FRA DEN STØRSTE.
Var det sygt nok?
nov 2010
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 137
Men når det så er sagt, kan jeg sagtens følge hvad ACS mener...For det er noget helt andet med lillebror, nu søstrene er så store.
I skal vælge ud fra hvad I synes er det rigtig for jer, og ikke hvad familie, venner eller Bg mener
Held og lykke med det hele
dec 2009
ACS - Jeg kan slet ikke følge din tankegang, eller andre med samme holdning.
Ja fair nok at i mener at barn nr 1 skal have forældrene alene, og 100% opmærksomhed, men det får nr. 2,3,4 jo ALDRIG?? Så hvorfor skal nr. 1 have goder som de andre aldrig kommer til at få?? For det er da ligemeget om der er 1 eller 7 år i mellem, for nr. 2 skal altid dele forældrene..
Så det giver ikke mening i min verden.. Min datter har glæde af hendes lillebror, og hun mangler ikke opmærksomhed, så jeg syntes det er en latterlig holdning at komme med, når man ikke selv har 2 børn så tæt,..
nov 2010
man må altid gå på kompromis med den yngste, medmindre man vælger kun at få et barn.
Men jo større det første barn er, jo mindre er behovet for konstant opmærksomhed.
Og det er da ærgerligt at jeg SKAL have tætte børn, for at have en holdning om det?
Så må jeg heller ikke udtale mig om at have børn med langt mellem, hvis ikke jeg får det en dag?
Er da en lidt underlig måde at debattere på, hvis man ikke må være uenig, og ej heller tænke ud over sn egen situation.
dec 2009
Du siger jo i bund og grund, at det er synd for min datter, at hun har fået en lillebror?? Fordi du skærer alle over en kam!! Og det er DET som gør mig en smule tosset, for det er det ikke,.. Hun får samme opmærksomhed som før, fordi vi er to til at klare dem, så når hun er hjemme er der stadig 100% fokus på hende, og hun får stadig lov at være lille selvom hun er storesøster - for her betyder det ikke at hun er den store!! Så syntes bare at du skal lade være med at gøre alle ens, for det kommer meget an på forældrene!!
Og derudover har jeg ikke fået mine børn så tæt fordi det er en "trend" som du siger, men fordi jeg er alvorligt syg, og kun havde chancen for at få børn der!!!
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jeg har fået mine ret tæt og ikke fordi det er en trend da min pseudo var en upser
og vil da sige man ikke kan forudse at barnet skal være 5 for at sys det er fedt at dele. tror ikke nogen nr 1 børn sys det er fedt at dele uanset alder
men til ts: gør som i sys og som det passer i jeres. udd kan man altid tage
baby nummer 2?