565 visninger
|
Oprettet:
hvad og hvor meget til nummer 2??? {{forumTopicSubject}}
vi kender endnu ikke kønnet på baby i mavsen, men tænkte lige jeg ville lave en liste over hvad vi SKAL have og hvad vi gerne vil have inden baby kommer..
hvad skal i andre der har en i forvejen have fat i inden baby kommer til verden???
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
• Dagpleje barnevogn til Marcus (SKAL have)
• Puslebord (vil meget gerne have)
• Lidt nyt tøj str 56 (SKAL have uanset køn)
• babydyne (SKAL have)
• babysengelinned (vil gerne have)
• babyalarm (SKAL have)
• ammepude (vil gerne have)
• lagner til barnevogn (SKAL have)
• newborn bleer (SKAL have)
• pusletaske (vil gerne have)
• ammeindlæg (SKAL have)
• sutter (SKAL have)
• aktivitetstæppe (vil gerne have, men kan vente)
• uro (vil gerne have)
• sengeformindsker til kravlegården (vil gerne have)
• stofbleer (vil gerne have)
så kan jeg ikke lige komme i tanke om mere, men kunne forestille mig der måske er mere der ville være godt, de ting vi SKAL have har selvfølgeligt første prioritet, og vi begynder snart at købe det, vi laver dog nok ikke værelset før baby er født, den skal være inde ved os den første tid alligevel.
mar 2008
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 261 Svar: 1.278
Madras til kravlegården kan du få med hjem næste gang i kommer herud.
mar 2008
vi har også stadig meget tøj herhjemme, så det afhænger meget af kønnet hvor meget nyt der skal til, er rart nok ikke at starte fra bunden som sidst, så kan der nok blive lagt lidt flere penge i det andet istedet ;o)
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Katja bliver 2 år sidst i maj, hvilket vil sige hvis jeg blev gravid nu, ville hun være 2 år og ca. 7 måneder.
Hvilket vil sige, hun til den tid forhåbenligt/måske kan få en juniorseng med sengeramme/hest/hvad man nu kalder det
Så kan barn nr. 2 få tremmesengen
Puslebordet vil jeg tro hun er for stor til til den tid, så der kan man bruge selve bordet til baby, og evt. flytte puslepuden på gulvet når Katja skal have skiftet ble. Jeg regner ikke med hun er renlig der, men regner/håber hun bliver det inden for det næste års tid (altså omkring de 3 år)
Badekar so vi brugte i starten kan baby bruge, Katja bruger det alm.
Tøj i neutrale farver kan barnet få
Legetøj kan det også få
Barnevogn lånte vi af min bror, så hvis han ikek har fået et barn mere til den tid, så vil vi højst sandsynligt låne den igen
I Katjas vuggestue har de selv krypper og barnevogne til at børnene kan sove i, så det skal ma nikek selv have med..
Klapvogn skal vi nok ud og have ne mere af, eller have en tvilling, eller begynde at lærer Katja at cykle, så hun selv kan "hjuller" afsted
Sutteflaster kan genbruges, nye sutter til dem skal dog købes, de andre er allerede blevet ulækre efter Katja er holdt op med at bruge flaske
Sutter vil også blive bestilt eksta (Alle Katjas sutter str der "Katja's sut" på :))
Babydyne kan den lille overtage, Katja er allerede gået over til junior dyne
Hovedepude skal der en ny en til.
Baby alarm overtager baby, til den tid burde Katja selv kunen komme ud af sengen
uro osv kan også overtages
Amme indlæg har jeg også en masse af endnu.. Har dog smidt mine uld nogle ud, de var lidt for ulækre, og kunne ikke holde mig tør.. Så jeg skriftede bare de andre lidt oftere
Dåbskjole håber/regner jeg med vi kan låne fra kærestens familie igen
Så skal der købes ny kommode, og evt en anden lejlighed *g*
Vi har fået sindsygt meget tøj af venner og familie da Katja var lille, så der er bestemt ikke underslud der
Ellers så tror jeg ikke man kan lade være med at købe nye ting alligevel XD
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Altså nu har vi 2 af samme køn, og vi har kun købt en smule tøj, ny barnevogn fordi jeg ønskede det, en smule legetøj, og nye sutter/suttehoveder til flasker og et par flasker mere... Ellers har vi haft det meste fra Noah som sagtens ku genbruges....
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
Nyt tøj
sutter
sutteflasker
bleer
stofbleer
dyne
sengetøj
barnevognsele (har 2 barnevogne, men en sele, (det samme med insektnet)
insektnet
og pigelegetøj
hvad og hvor meget til nummer 2???