{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

hissig {{forumTopicSubject}}

er der nogen her inde som har hissige babyer for det har jeg.
uenlig kamp hver gang han skal sove og har været det lige fra starten af han er fra d.20dec.
han skriger og tuder så meget at han ryster og intet hjælper bliver nød til at ligge ham i barnevognen køre med ham imens han skriger og hyler sku hårdt for intet andet hjælper.
det er altid om formiddagen nogen gangen om aften.

nogen som har det samme problem med hissige babyer der ikke vil sove af sig selv..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hissig
  • #1   11. apr 2008 jo jo min datter er helt klart mors lille hystade..'
    alt skal helst gå efter hendes hoved og det skal være nu.. og må jeg ikke lige det, så stikker vi i et kæmpe skrig..
    så jo kender alt til det..

• #2   11. apr 2008 hvad gør du

• #3   11. apr 2008 jeg er stædig;.-)
    med sovningen der lægger jeg hende og så går jeg ud og laver noget omkring døren. så går jeg ind lidt efter hvis hun stadig græder.. og puttet igen.og sådan bliver jeg ved intil hun er faldet til ro.. og nu er vi nede på 1 gang..
    min datter sover med en bamse og en spille bamse og det har også hjulpet, men det har taget os 1 år at finde den rigtige bamse.

her inden jul der gik vi i build a beer og så fik hun lov at vælge en bamde selv.. men det er jo lidt svært når han ikke er så gammel..

er der helt mørk inde hos ham? så kan det være at i skal ha en lille lampe.. med min datter var det omvendt det skulle være mørkt..

• #4   11. apr 2008 nej for han bliver putte her tidligt da han ikke kan holdes vågen til sent han er jo kun ved at være 4 mdr

• #5   11. apr 2008 ja det var også det jeg mente.. men har i ikke mørklægning gardin inde hos ham.. det har jeg hængt op, men jeg har jo også 2 børn, så har prøvet det før..
    men ellers må i prøve at sidde ved siden af ham, og ha en hånd ipå ham.. det gjorde jeg da hun var helt lille.. så vidste hun at jeg var der..
    og der kunne også gå lang tid før hun som men til sidst sov hun.. og så gradvist går det hurtigere..

• #6   11. apr 2008 han sover ikke i sin egen seng i nu

• #7   11. apr 2008 nå ok. det var jo ikke til at vide;-)
    så han sover i sin lift?

• #8   11. apr 2008 nej ved siden af mig i sengen ind til videre

• #9   11. apr 2008 han har ikke sin egen seng i nu men ja har overvejet det.

• #10   11. apr 2008 oki. ja så villeg jeg også prøve at lægge ham i sin egen seng eller liften hvis han stadig kan være der..
    jeg lavede også den samme fejl da jeg fik min søn at han sov i min seng.. det fortrød jeg meget da jeg ikke gad at ha ham i min egen seng..
    ved jo godt at det er så hyggeligt at ha dem i sengen, mine børnfor da også lov at sove i min seng ind i mellem. men de for aldrig lov at falde i søvn der..

• #11   11. apr 2008 hvis det er kan jeg tilbyde jer en billig seng, hvis det er smiley
    har en hvid tremmeseng stående..

• #12   11. apr 2008 tak men ellers tak vi har fået en i dåbsgave men farmor og farfar skal lige komme med den.
    hans lift er for lille til ham

• #13   11. apr 2008 oki.. så må i prikke lidt til dem;-)
    ja jeg tænkte nok at liften var for lille..
    ellers læg en dyne rundt om ham og læg ham inderst så kan det være at han ikke føler sig så mast måske..

• #14   11. apr 2008 det var vores kloge familie behandler som sage den gang vi fik ham at han skulle sove sammen med mig og natten for det var bedst for ham så det gjorde vi.
    min fyr sover på sofaen i nu efter næsten 4 mdr

• #15   11. apr 2008 det gjorde min datter indtil vi fandt ud af hun havde mellemørsbetændelse efter hun fik noget for det blev det meget bedre

• #16   11. apr 2008 men jeg er ening med de andre jo senere i får ham i hans ejen seng jo svære bliver det...

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
    #17   11. apr 2008 Er du helt 100 på at han er træt?? måske han er overtræt?? Måske han er over-/under-stimuleret?? for lidt / for meget larm i forbindelse med søvnen?? Tigerspring??

Min erfaring er at man ikke kan komme helt uden om lidt søvn brok, men min erfaring er også at det er ekstrem vigtigt at deres behov for nær kropskontakt er mere end opfyldt, dvs de har det faktisk bedst ved at falde i søvn på armen eller hængende i en pa... jammen de vågner når man ligger dem, jo hvis de ikke sover tungt nok, eller ikke er faldet ordentligt i søvn, at falde ordentligt i søvn tager altså 30 min, der efter har man ca 15 min før rem-søvnen indtræder under den sover de meget læt. Jammen får de lov at falde i søvn ved en pa lærer de aaaldrig at falde i søvn selv... vrøvl, jeg har til dags dato endnu ikke hørt om et voksent barn falde i søvn hængende i sin mors pa, heller ikke i de samfund hvor det er kotyme at fulamme i 3-4 år.

Lige så er min erfaring at det er super vigtigt ikke at eje et ur, et ur er djævlens værk for små børn (faktisk også for voksne) små børn har en helt helt anden døgnrytme end voksne, rutiner er ganske fine, men de skal passe ind i barnets rytme, og ikke ind i hvad klokken er.

Det der foreslåes med bare at ligge barnet og gå sin vej, må jeg tage KRAFTIG afstand fra, det er svigt. For et barn på 1 år, der kun skal vente, svarer et min, til 30 min, her er tale om et barn på 4 måneder, dvs 1 min svarer til mere end en hel time, bare vi andre skal stå i en lang kø og glo 20 min er vi lige ved at stille vognen og gå vores vej, så kan vi dælan rasme heller ikke byde vores små babyer at skulle føle at de er alene så lang tid af gangen, det er det rene mishandling og absolut ikke ok. Så små børn kan ikke grade uden grund, de kan ikke tænke: "hvis jeg flæber slipper jeg måske for at sove / kommer mor og tager mig op" de er 100% umidelbare... det gør ondt = de gradder, de har brug for mad = de gradder de har behov for kontakt = de gradder, ret meget andet end det består deres liv faktisk ikke af. Oven i er de slet slet ikke klar over at de er et individ, de tror de er en og samme person som den voksne der er hos.
    Det er sådan at vi mennesker vågner flere gange i løbet af en nat (akurat lige som vi oplever ammebørn gøre, hvilket faktisk er sundt for deres hjerner) små børn vågner også flere gange under deres søvn, hvis vi så antager at du er faldet i søvn i din seng, men under en af dine små opvåghninger, som du normalt ikke registrere, vågner op i naboens have, så garentere jeg dig for at du vågner op, og det går stærkt... et barn der er faldet i søvn i fx mors arme, men vågner op i sin lift, de bliver altså også forskrækkede. Der er et fif her fra at dække deres øjne eller kalechen på barnevognen/liften til, så kan de ikke se de er blevet flyttet.

Det der med at stimulere dem, er faktisk noget af en kunst, de bliver meget nemt både over og under-stimuleret, i vore dage er det oftest overstimolering, fordi man som forælder tror de skal underholdes konstant, inden af en voksen eller en kænmpe bunke larnmende legetøj ellers keder de sig, det er langt fra virkligheden, de har godt af ind i mellem bare at være, men fordi det er et overlevelselsindstenkt at have kontakt, er det langt fra altid at de små viser tydeligt hvornår de har bedst af bare at være, selv om at jeg sider med mit 3 barn, er det til tider super svært for mig at vudere hvornår hun vil hvad, det fortæller lidt om hvor svært det kan være. De små (på 4 måneder) husker omkring 7-8 timer dvs selv om at de oplever de samme ting gentage sig hver dag, er det stadig nyt det de lærer og oplever, kun de ting som gentages maaaaange gange hver dag, bidder sig fast, derfor er de også nemme at overstimulere, samtidig skal man passe på med larm (husk larm for en baby er ikke det samme som vi anser for larm... larm for dem er noget hvor "pulsen" er hyrtig, som fx heavy metal musik, men en hårtøre er beroliende... lyden har ingen "puls")

De fleste børn sover faktisk bedst når der er lys og lyd samt massere af tryghed, tryghed behøver ikke nødvendigvis være mors pa, en gammel t-shirt der stinker af mor og gammel MM er genial, man kan evt sove med en stofblee, et par nætter og tørre armsveden af om morgenen med stofbleen, samt strinte med lidt MM på den, så har man en genial tryghed til barnet... nok kan jeg ikke se mor, men her luger af hende, så må hun også være her. Med tiden kan man stille og roligt venne barnet til at en nyvasket stofble er akurat lige så god som en der stinker af mor.
    Men det vi vil kalde larm (fx en hårdtøre) er for mange børn også rigtig dejlig søvndysende, lige som 200 ture over en dørkarm, liggende i ens barnevogn, kan være noget så behageligt.

Jeg selv har god erfaring med en krog i et reb der kængt op i loftet, inde i stuen hvor man selv er og flimmerkassen kører (gange 2 en til hver hank) fat i liftens hank, og 1 2 3 man har en vugge (dog må man ikke slippe den, den kan glide) lige som det at stille liften på kanten af sturebordet, og så ellers vippe, gerne samtidig med at man "hænger" helt inde over liften så barnet kan se en, til at starte med mens man langsomt øger afstanden når det er på plads, kan man begynde at vugge ens hjemmelavede vukke mindre og mindre, til sidst har ens barn lært det, det tager laaang tid, til gengæld oplever barnet ikke at blive svigtet, og så må man jo selv vælhge om man er den eguistiske der heler vil svigte og have det til at gå hurtigt, eller om man er forælderen der opfylder barnet behov, og ligger sine egne til side.

Min melmste datter er og har alle dage været et ekstrem stædig og selvstændig unge, når hun har sat sig noget i hovedet så skal det bare være sådan, ellers får vi et anfald, før hen gik et anfald gerne ud på at man med sig ned og bankede hovedet alt hvad man kunne ind i den første og bedste hårde genstand, først når man havde slået sig hårdt nok kunne man trøstes, forsøgte vi at afværge slagene, så varede anfaldet til det lykkedes hende at slå sig, om så det skulle tage en halv dag, jo hun er stædig og hissig. Det har været på alle områder hvor hun ville selv og kunne selv (hun begyndte for alvor da hun var 4 måneder med kan selv vil selv og må selv) også søvnen, jeg valgte at holde op med at kæmpe, det hjalp pludselig fik hun en ordentlig rytme, og stoppede med at sritte imod trætheden.

Tigerspring kan du selv undersøge mere om, søg på en søgemaskine, så finder du hurtigt noget.

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
    #18   11. apr 2008 mxi du stjæler bare smiley

• #19   12. apr 2008 fordi den er for lille til ham

• #20   12. apr 2008 han sover med sine arme over hoved kan ikke i den seng mere

• #21   12. apr 2008 lytter lige med har selv samme problem kunne godt bruge et råd han vil ofte ikke vil falde i søvn selv

• #22   13. apr 2008 Mit M- Altså først vil jeg sige at jeg absolut ikke er ening med dig. Men sån er det jo nok altid når man snakker børn og opdragelse.
    Vi ligger vores søn om aftenen når han bliver træt, efter at han lige har fået en flaske (han ammes ikke). Så kan han sagtens ligge i en time til halvanden og "knirke" inden han falder i søvn, og så længe han ikke græder går vi ikke der ind. I starten gik vi ind til ham hver gang han bare sagde det mindste, dog tog vi ham ikke op. Men det var absolut ikke nogen god ide, da det forstyrede ham helt vildt, og vi kunne overhovedet ikke få ham til at sove så. Han har ALDRIG sovet i vores seng om natten, og fra han var 1 mdr sov han på sit eget værelse, før stod barnevognen i soveværelset, og den sov han i. Og vi har absolut INGEN problemer. Nu sover han fra ca 20 til 05.

• #23   14. apr 2008 Så er det jeg tænker..

Jeg har en datter på 2, der altid har sovet mallem mig og min kæreste, nu er hun 2, tager selv sin bamse, nulleble, og sut, og siger nu vil hun gerne i seng... I SIN EGEN SENG.. hun har altid puttet hos os, og valgte selv på et tidspunkt at ville i sin egen seng..

Så er helt klart uenige med dem der siger at de SKAL bar i deres egen seng..

Hvorfor er det lige at så små mennesker, skal lukkes ude fra den hygge, varme og tryghed, der er ved at ligge ved de mennesker, de føler sig allermest trygge ved.. De er så afhængige af deres mor og far, hvorfor lukkes ude fra det??

Gyldendals bog om barnet, det er en super bog, den har hjulpet mig med mange spørgsmål, og sidenhen bogen der hedder forældreguiden.

Kommentér på:
hissig

Annonce