hjælp- arbejde og a-kasse {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået arbejde.
Det er nattearbejde. Jeg har arbejdsplan der lyder på: man.tirs.fre.lør og søn. og ugen efter : man.tir. og søn.. sådan skifter ugerne mellen ulige og lige uger. Så jeg har 32,5 timer den ene uge og 19.5 den anden uge.. der er mulighed for flere timer.
MEN hvad gør jeg så ang a-kassen...??
Skal jeg så stadigvæk søge arbejde ved siden af og komme til rådighedssamtaler og alt det andet fis? fordi jeg ikke når op på 37 timer hver uge? (fuldtidforsikret)
Sys da ikke det er særlig fedt at arbejde nat og når jeg så har fri/ fridage så skal jeg finde et andet job og arbejde...det kan jeg da ikke!?
var lige forbi a-kassen og de var som sædvanlig ik til nogen særlig hjælp.
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Jeg mener minimum for fuldtid aften og nat er 28 timer
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
ja hende fra a-kassen ævlede om supplerende dagpenge, men det har jeg i princippet ikke brug for pga lønnen og de tillæg der følger når det er nat,så kan godt klare mig uden suppelrende dagpenge..
men jeg skal altså så have arbejde ved siden af udover det jeg arbejder om natten så??
hold da kæft, det er plat.. så arbejder jeg da bare lige døgndrift uden søvn og fridage...super genialt eller noget.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
De kan jo ikke blande sig i hvor mange timer du arbejder hvis du ikke modtager nogen penge fra dem.
jul 2008
han sagde jeg skulle stå som ledig den næste månedstid selvom jeg arbejder, og selvfølgelig skrive det på dagpenge seddelen, og hvis jeg kan holde til jobbet og er glad for det, så sys han jeg sku gå ned til deltidsforsikret og så ikke stå til rådighed.
Så jeg tror jeg gør som både i og farmand siger.. jeg ser lige an den næste måneds tid, og står derved fortsat til rådighed, og beholder jeg jobbet, så går jeg ned til deltidforsikret... det gir mindre så hvis jeg blir fyret en dag, men jeg er alligevel tæt på at ryge ud af dagpenge systemet..jeg er muligvis forlænget med 6 mdr fra juli af, men derefter vil jeg jo så ryge ned på kontanthjælp, og det gir heller ingen penge, så jeg kan sådan set ikke tabe noget på det.....
jul 2008
jeg kan vel ikke stå som fuldtidsforsikret,men ikke stå til rådighed og ikke modtage supplerende dagpenge, når jeg ligger på hhv 32 timer og 19 timer i ugen..med muligheder for ekstra timer.. forudsat at jeg kan klare mig på det jeg så tjener
skal jeg så ik bare gå ned og deltidsforsikre mig istedet?
jul 2008
argh man jeg sys det er så rodet det system!
mar 2008
Ved ledighed: Bliver du ledig fra et deltidsarbejde, kan du også få dagpenge for 37 timer om ugen, selvom du fx kun har arbejdet 25 eller 30 timer. For at din dagpengesats kan beregnes på din løn, skal du dog mindst have 24,6 løntimer om ugen. Ellers vil du i reglen højst kunne få dagpenge med dimittendsatsen. Retten til dagpenge afhænger dog altid af, om du opfylder rådighedsbetingelserne. Som fuldtidsforsikret skal du stå til rådighed for fuldtidsarbejde (37 timer om ugen).
For at tjene op til ny periode skal en fuldtidsforsikret jave 1924 timer mens du som deltidsforsikret kun skal have 1258.
jul 2008
men hvis jeg nu fx klarer den på den løn og ikke får dagpenge og kun på de timer, vil jeg så kunne, hvis jeg bliver fyret, komme på dagpenge igen? for jeg mener da de siger man skal arbejde 37 timer i 1 år, før man kan komme på dagpenge igen..?
jul 2008
Tak for "linket" Det hjalp lidt på mine spørgsmål om at kunne få dagpenge igen... så skal jeg nok ned og deltidsforsikre mig, som jeg kan forstå
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
jul 2008
men hvis jeg blir deltidsforsikret, så opnår jeg mine timer og så kan jeg få dagpenge hvis jeg blir ledig
??
jul 2008
Men hvis de får det samme lønresultat som mig, så ønsker jeg ikke længere at stå til rådighed for mere arbejde fra dem af... mand et bøvl at komme igennem
jul 2008
hvilken a kasse har du og hvad gir du får det..? Jeg har 3F og jeg synes de er meget dyre
mar 2008
jul 2008
eftersom min ene uge lyder på 32 timer så bør jeg fortsætte med at være fuldtidsforsikret, men den anden uge hvor jeg kun kører på 19 timer er jo så under...men der er næsten 100% sandynlighed for at jeg kan få flere timer i de uger, så kommer jeg alligevel lidt op... må hellere blive på fuldtidsforsikret så..
Så jeg skal henvende mig igen, og sige jeg har fundet arbejde, på så og så mange timer, jeg skal ikke ha supl. dagpenge og vil ikke stå til rådighed, men fortsat være fuldtidsforsikret ?
Og jeg vil kunne komme på dagpenge igen hvis jeg bliver ledig/fyret?
jul 2008
Jeg tager på arbejde i morgennat og får underskrevet kontrakten og kigget på arbejdsplanen der skulle være blevet udarbejdet til mig, og så ringer jeg fredag og kan så fortælle dem det mere præcist
jul 2008
Jeg selv er ansat på 28 timer, og en uge arbejder jeg kun 12 timer og en anden uge arbejder jeg over 40 timer. Jeg får løn efter at have 28 timer i gns. hver uge og de timer jeg har mere afspaserer jeg i et fast rul.
jul 2008
jul 2008
men mit gennemsnit må vel så ligge på 26 timer i ugen? hvis det er den måde det skal regnes ud fra...?
jul 2008
Hvordan det regnes ud ved jeg ikke, jeg har været så heldig at det altid har været regnet ud for mig
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 35 Svar: 626
jul 2008
hjælp- arbejde og a-kasse