{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.284 visninger | Oprettet:

hjælp- arbejde og a-kasse {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået arbejde.
Det er nattearbejde. Jeg har arbejdsplan der lyder på: man.tirs.fre.lør og søn. og ugen efter : man.tir. og søn.. sådan skifter ugerne mellen ulige og lige uger. Så jeg har 32,5 timer den ene uge og 19.5 den anden uge.. der er mulighed for flere timer.

MEN hvad gør jeg så ang a-kassen...??
Skal jeg så stadigvæk søge arbejde ved siden af og komme til rådighedssamtaler og alt det andet fis? fordi jeg ikke når op på 37 timer hver uge? (fuldtidforsikret)

Sys da ikke det er særlig fedt at arbejde nat og når jeg så har fri/ fridage så skal jeg finde et andet job og arbejde...det kan jeg da ikke!?

var lige forbi a-kassen og de var som sædvanlig ik til nogen særlig hjælp.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp- arbejde og a-kasse
  • #1   21. mar 2012 Det er en fuldtidsstilling du får , i det aften , og nattetimerne tæller mere ,

• #3   21. mar 2012 Sorry , så ikk du kun har 19 timer den ene uge .
    Jeg mener minimum for fuldtid aften og nat er 28 timer smiley

• #4   21. mar 2012 okay i er så uenige hehe

ja hende fra a-kassen ævlede om supplerende dagpenge, men det har jeg i princippet ikke brug for pga lønnen og de tillæg der følger når det er nat,så kan godt klare mig uden suppelrende dagpenge..
    men jeg skal altså så have arbejde ved siden af udover det jeg arbejder om natten så??
    hold da kæft, det er plat.. så arbejder jeg da bare lige døgndrift uden søvn og fridage...super genialt eller noget.

• #5   21. mar 2012 Hvis du kan klare dig for den løn så er du jo ude af dagpengesystemet og så skal du ikk søge. Jeg er også fuldtidsforsikret men arbejder 30 timer om ugen og får selvfølgelig ikke suppleret op , skulle jeg blive arbejdsløs beregnes min dagpengesats efter mine 30 timer og derfor kan man jo komme lidt i klemme.

De kan jo ikke blande sig i hvor mange timer du arbejder hvis du ikke modtager nogen penge fra dem.

• #7   21. mar 2012 fik en god snak med min far hehe

han sagde jeg skulle stå som ledig den næste månedstid selvom jeg arbejder, og selvfølgelig skrive det på dagpenge seddelen, og hvis jeg kan holde til jobbet og er glad for det, så sys han jeg sku gå ned til deltidsforsikret og så ikke stå til rådighed.

Så jeg tror jeg gør som både i og farmand siger.. jeg ser lige an den næste måneds tid, og står derved fortsat til rådighed, og beholder jeg jobbet, så går jeg ned til deltidforsikret... det gir mindre så hvis jeg blir fyret en dag, men jeg er alligevel tæt på at ryge ud af dagpenge systemet..jeg er muligvis forlænget med 6 mdr fra juli af, men derefter vil jeg jo så ryge ned på kontanthjælp, og det gir heller ingen penge, så jeg kan sådan set ikke tabe noget på det.....

• #8   21. mar 2012 Bonnie : men hvis du er fuldtidsforsikret, og kun arbejder 30 timer, så er du forpligtet til at søge job op til 37 timer... det er hvad jeg kan forstå af mine papirer fra a-kassen..?

jeg kan vel ikke stå som fuldtidsforsikret,men ikke stå til rådighed og ikke modtage supplerende dagpenge, når jeg ligger på hhv 32 timer og 19 timer i ugen..med muligheder for ekstra timer.. forudsat at jeg kan klare mig på det jeg så tjener

skal jeg så ik bare gå ned og deltidsforsikre mig istedet?

• #10   21. mar 2012 men det er da også noget med at man skal arbejde 37 timer i 1 år for at kunne få dagpenge igen?

argh man jeg sys det er så rodet det system!

• #11   21. mar 2012 Salser fra nettet :

Ved ledighed: Bliver du ledig fra et deltidsarbejde, kan du også få dagpenge for 37 timer om ugen, selvom du fx kun har arbejdet 25 eller 30 timer. For at din dagpengesats kan beregnes på din løn, skal du dog mindst have 24,6 løntimer om ugen. Ellers vil du i reglen højst kunne få dagpenge med dimittendsatsen. Retten til dagpenge afhænger dog altid af, om du opfylder rådighedsbetingelserne. Som fuldtidsforsikret skal du stå til rådighed for fuldtidsarbejde (37 timer om ugen).
    For at tjene op til ny periode skal en fuldtidsforsikret jave 1924 timer mens du som deltidsforsikret kun skal have 1258.

• #12   21. mar 2012 jeg regner bestemt ikke med de vil supplere op smiley men de vil jo stadig ha jeg skal stå til rådighed fra de timer jeg får og så op til 37 timer, og lave en frigørelses attest, så hvis der kommer et job på 37 timer, så skal jeg tage det istedet for.. (jeg er glad for endelig og have fået noget, så det har jeg da tænkt mig at beholde!)

men hvis jeg nu fx klarer den på den løn og ikke får dagpenge og kun på de timer, vil jeg så kunne, hvis jeg bliver fyret, komme på dagpenge igen? for jeg mener da de siger man skal arbejde 37 timer i 1 år, før man kan komme på dagpenge igen..?

• #13   21. mar 2012 Bonnie :
    Tak for "linket" Det hjalp lidt på mine spørgsmål om at kunne få dagpenge igen... så skal jeg nok ned og deltidsforsikre mig, som jeg kan forstå

• #15   21. mar 2012 Du skal have arbejdet et vis antal timer i året op til at du forventer at skulle på dagpenge. Jeg har ikke haft problemer med 30 timers stillinger med at få dagpenge efter følgende smiley

• #16   21. mar 2012 jamen jeg har forstået at hvis jeg har fuld forsikring, og jeg så blir ledig, og kun har opnået deltidstimer så får jeg ingen dagpenge
    men hvis jeg blir deltidsforsikret, så opnår jeg mine timer og så kan jeg få dagpenge hvis jeg blir ledig
    ??

• #17   21. mar 2012 Tror bare jeg ringer til dem igen imorgen og bestiller et møde fredag hvor jeg tager min ansættelseskontrakt med (den får jeg først i morgen når jeg starter) og min arbejdsplan og hvad jeg vil få i timen, og så må de regne det ud og lægge sammen, og så må jeg jo se hvad de siger..

Men hvis de får det samme lønresultat som mig, så ønsker jeg ikke længere at stå til rådighed for mere arbejde fra dem af... mand et bøvl at komme igennem

• #19   21. mar 2012 okay..hmm jeg må få aftalt et møde igen, og så have alle mine ting med og så må jeg se hvad de siger...

hvilken a kasse har du og hvad gir du får det..? Jeg har 3F og jeg synes de er meget dyre

• #20   21. mar 2012 Men er det ikke de gennemsnitlige 29 timer pr uge der afgør om man kan vælge deltidsforsikring ??

• #23   21. mar 2012 den skiller ved de 30 timer kan jeg læse mig frem til..

eftersom min ene uge lyder på 32 timer så bør jeg fortsætte med at være fuldtidsforsikret, men den anden uge hvor jeg kun kører på 19 timer er jo så under...men der er næsten 100% sandynlighed for at jeg kan få flere timer i de uger, så kommer jeg alligevel lidt op... må hellere blive på fuldtidsforsikret så..

Så jeg skal henvende mig igen, og sige jeg har fundet arbejde, på så og så mange timer, jeg skal ikke ha supl. dagpenge og vil ikke stå til rådighed, men fortsat være fuldtidsforsikret ?
    Og jeg vil kunne komme på dagpenge igen hvis jeg bliver ledig/fyret?

• #25   21. mar 2012 oki.. det sagde min søster også lige jeg bare skulle gøre.

Jeg tager på arbejde i morgennat og får underskrevet kontrakten og kigget på arbejdsplanen der skulle være blevet udarbejdet til mig, og så ringer jeg fredag og kan så fortælle dem det mere præcist

• #26   21. mar 2012 DU skal ikke kigge på hvor mange timer du arbejder i den ene uge og i den anden uge! Du skal kigge på det timeantal du er ansat på.

Jeg selv er ansat på 28 timer, og en uge arbejder jeg kun 12 timer og en anden uge arbejder jeg over 40 timer. Jeg får løn efter at have 28 timer i gns. hver uge og de timer jeg har mere afspaserer jeg i et fast rul.

• #27   21. mar 2012 Jeg for først kigget på ansættelsekontrakten i morgen, der står det vel på? men hun snakkede om 104 timer i måneden...

• #28   21. mar 2012 ved ikke om de ekstra timer der kan komme, er nogen jeg så for udbetalt eller afspadserer...
    men mit gennemsnit må vel så ligge på 26 timer i ugen? hvis det er den måde det skal regnes ud fra...?

• #29   21. mar 2012 Om de ekstra timer bliver udbetalt eller kommer til afspasering er meget forskelligt.

Hvordan det regnes ud ved jeg ikke, jeg har været så heldig at det altid har været regnet ud for mig smiley Men se på din kontrakt i morgen og tag den derfra

• #30   22. mar 2012 Du kan sagtens være fuldtidsforsikret, og kun have 28 timer som nattevagt. INgen nattevagt skal arbejde 37 timer, da nat og aften tæller mere end dag. Min mor er ansat på 32 timer, men arbejder kun reel 28 timer netop pga dette

• #31   22. mar 2012 hmm jeg vil på gennemsnit ligge på 26 timer i ugen... kan jeg så godt alligevel? ellers må jeg høre om jeg ik kan presses ind til 2 timer mere et sted smiley

Kommentér på:
hjælp- arbejde og a-kasse

Annonce