{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Damp agtig pige på 3 år {{forumTopicSubject}}

Ja, kort sagt har jeg en datter på 3 år, hun har fået udsættelse til børnehave så starter først til april, hun skulle være startet 1 december 2011.

Hun har meget dårlig koncentration, specielt når hun er træt, Hun kan ikke side stille og kigge i bog med os eller lege med puslespil etc.

Om eftermiddagen når der skal laves mad kører hun i 6 gear med turbo, hun tromler vores anden pige på 1 år, og kravler rundt på vægene, min mand forsøger at sætte sig ned med hende og holde lidt ro på hende, men så begynder hun næsten at hoppe og derefter slår hun og griner og kravler rundt på nakken og ryggen af ham. Dagplejen siger vi så vidt mulig skal fastholde hende i rolig leg som tegning, kigge bog, læse og evt fjernsyn, intet kan fange i mere end 30 sek.
Det der giver hende mest ro i røven er at komme ud. Men det er vi blevet frarådet.

Hun har ikke fået konstateret damp eller blevet nærmere testet da hun jo stadig er så lille.
Men hvad gør i der har børn med overdrevet meget krudt i røven så det er næsten sygeligt??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Damp agtig pige på 3 år
  • Helle J
    Helle J Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #1   16. mar 2012 Hvorfor er I blevet frarådet, at lade hende komme ud? Det synes jeg lyder mærkeligt, hvis det kan give hende ro.

• #2   16. mar 2012 Fordi hun skal lære at fordybe sig og finde roen... Men så kommer vi bare ud i at hun slar og bider og ræser endnu mere rundt.

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #5   16. mar 2012 som 3 årig er de sådan og man føler nemlig de har damp smiley Sad med samme følelse da min var de 3 år.
    De fordyber sig ikke i en bog på det tidspunkt, det skal de være lidt ældre før de forstår det.
    Hvem har anbefalet jer at holde hende inde, syntes det virker som noget være pjat helt ærlig..
    Din datter lyder for mig bare som en sund og rask pige der gerne vil en masse ting og det er altså ganske normalt i den alder.

• #7   16. mar 2012 jeg har også en fysisk aktiv datter på snart 3 år. (5 maj) hun elsker dog puslespil, vendespil, billedlotteri, legekøkken, dukkevognen osv.

har i prøvet at sætte hende i sin højstol og spille billedlotteri eller vendespil med hende?

min datter gider heller ikke fjernsynet smiley hvad med musik og dans på hendes værelse så hun kan komme af med krudtet?

• #8   16. mar 2012 min datter kan også have rigtig meget krudt i røven.... vi har fundet ud af at sætter vi hende med en film og så headset på ( ved computeren) så er der ro til filmen er slut..... vi prøvede først uden headset, men så kunne hun høre alt det andet støj og så hjalp det ikk ret meget... men efter det er kommet på, så slapper hun helt af og fordyber sig i filmen.....

• #9   16. mar 2012 Ja, det er også min tanke, Men er bare ikke nemt når dagplejen anbefaler vi fastholder hende i det rolige.

Hun er lidt bagefter på nogen punkter i udviklingen, men er kommet utrolig godt med det seneste halve år, Så det er super dejligt. Vi har syntes det har været rigtig synd for hende at "tvinge" hende til noget hun alligevel ikke har ro til, hun vil meget hellere ud og lege mens jeg laver mad.

• #10   16. mar 2012 Mille den glade med datter + baby i maven

Nej det har vi ikke. Tror ikke engang vi har et vendespil... Det må vi da have købt!! Det er da helt klart noget vi skal i gang med, det er jo bare at starte med få sæt af gangen.

• #12   16. mar 2012 Som sagt ved jeg ikke om det er decideret damp. Hun har bare mange ligheder med en der har har damp.

Hun er absolut umulig at køre træt, det kan godt være hun ser træt ud, men hun kører stadig på med 220 km i timen. Nogen gange bliver man helt vandvittig. Hun er bare overalt på en gang.

• #13   16. mar 2012 Jeg har også en dreng, som bliver 3 til April. Han kan også være lidt af en vildbasse smiley Men han kan godt fastholde sig noget i længere tid, hvis det er noget som har hans interesse smiley Herhjemme er det et hit med fx.

Billedlotteri
    Puslespil
    At sidde og tegne
    Vi bruger også meget tid på at tælle smiley

Han elsker at tælle, så når jeg henter ham i børnehaven, får han et stykke frugt, hvor jeg skærer det ud og så tæller han hvor mange stykker der er smiley

Så jeg tror det handler om at finde noget der er i børnenes interesse - alle børn er jo forskellige smiley

• #14   16. mar 2012 For mig som sidder med en hyper aktiv 3½ års lyder hun som en ganske almindelig 3 årig der bare trænger til at komme ud og blive aktiveret. efter en weekend hjemme er Mikkel også helt vildt frisk og tumler ind i alt men han får heller ikke brugt sig som han gør i børnehaven.

• #15   16. mar 2012 Og det med at sidde stille og lave puslespil eller læse det er der ikke noget at sige til hun ikke vil når hun har for meget overskud. Ud med hende og lad hende rende.

• #16   16. mar 2012 Sover hun til middag i børnehaven ? det hjælp rigtig meget på vores dreng at han droppet sin lur..

Lige nu er hittet her hjemme at spille wii.. de spiller mario kart og mario hvor de går gennem en masse baner. Og det fanger helt vildt den lille på 3 ! han har også rigtig meget krudt i røven og svært ved at sætte stille ret længe ad gangen men når han spiller er der ingen problemer.

• #17   16. mar 2012 ud i naturen med hende, det er nemlig lige præcis det børn har brug for, her kan de nemlig få RO og Tiden til at udfolde sig, der er lavet en undersøgelse fra sverige der viser, at børn fra skovbørnehaver klare sig betydeligt bedre end børn som går i ''almindelig daginstitution'' da disse børn hele tiden bliver afbrudt i deres lege, det klart de ikke lærer at koncentere sig når de altid og hele tiden bliver afbrudt smiley (link fjernet)

• #18   16. mar 2012 Min erfaring siger at tvinger man børn til de SKAL sidde stille så blir de mere umulige

• #19   16. mar 2012 * 22 og mor til 2 *
    Er også det vi har fået at vide... Men det kan vi bare ikke, det kører simpelthen i hårknude...

• #20   16. mar 2012 Det lyder heller ikke sundt at tvinge dem til det. Det lyder helt vildt forkert.

• #22   17. mar 2012 altså jeg ville heller ikke tvinge men præsentere nye spil f.eks kan man jo godt f.eks. billedlotteri eller vendespil... min datter elsker det hvertfald og hun er ellers også en pige med krudt i måsen...

Kommentér på:
Damp agtig pige på 3 år

Annonce