{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

sove rytme Hjælp {{forumTopicSubject}}

Ja jeg mangler lige nogle råd ang søvntidspunkter.

Kan ikk finde ud af den med at få faste sove tidspunkter ind til pigerne.

De går i seng sent omkring kl. 23 senest.. så sover de til alt mellem 7 - 9 om morgen. dog mest normalt kl. 8

så sover de igen alt mellem kl. 10/12 1½time.
og så vil de gerne sove igen kl. 15/16 tiden og så sover de 1½-2 timer.

jeg har prøvet at lade dem være vågne uden at sove der om eftermiddagen. men bare ik muligt da de bare er så trætte.

nu har de sovet fra kl. 16:30 / 17:30 og sover stadig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sove rytme Hjælp
  • #1   24. jan 2012 Jeg ved ikke hvor gamle dine børn er. Min søn er 1 1/2 år og hans soverytme ser sådan ud:

Vågner 06.00 - 06.30
    Middagslur 11.30 - 14.00
    Godnat - 19.15

Denne rytme har vi haft siden han var 10-11 måneder, før det sov han også en formiddagslur kl. 09.00 - 09.45

Dine børns sovetider lyder i mine ører lidt forkerte, men hus det fungerer hos jer, så er det jo fint. Men kl. 23 er utrolig sent at komme i seng synes jeg.

• #2   24. jan 2012 kan det være fordi de er ved at udvikle en masse ting at de har lavet om på deres rytme ??? Silja er så svær at få til at sove.. vi slutter ikk en dag af stille og roligt. hun bliver hidsig - men 10min efter sover hun sødt i mine arme.. vigga kan vi bare ligge ind.

• #3   24. jan 2012 8mdr præcis idag smiley

• #4   24. jan 2012 Ja det ved jeg - men synes os bare det er syndt at vække dem og ja man høre jo det ikk er sundt at vække børn smiley og når jeg går hjemme med dem så kan de ligeså godt få lov at sove vel..

men det kan godt være at jeg skal stå op tidligere og starte med at vække den ene og så den anden..

• #5   24. jan 2012 men altså det er os bare syndt at vække dem kl. 6 ikk eller hvad???

• #8   24. jan 2012 Villads er på samme alder og har næsten samme rytme, dog kommer han i seng kl. 20.30. Lægger jeg ham senere, bliver han helt umulig.

Om eftermiddagen sover han fra 16.30 - 18.00. Jeg vækker ham senest kl. 18, da han ellers ikke sover om natten. Jeg forsøgte at springe eftermiddagsluren over men det var slet ikke nogen succes.

• #9   24. jan 2012 Frederikke er 9 mdr,

hendes rytme ser sådan ud:

Vågner omkring kl 7
    formiddagslur kl. 08.30-09.00 til ca kl. 11
    middagslur: kl 13.15-15.00
    bliver puttet omkring 18.30-19.00.

Synes det er sent dine bliver puttet om natten, trænger i ikke til lidt alene/kærestetid? Men det vigtigste er jo at det fungere for jer smiley

• #10   24. jan 2012 Du skal tre kontrollen og give dine børn en rytme, og det gør du ved at bestemme deres sovetider og vågne tider.

Jeg går heller ikke ind for at vække børn, men om morgenen er det nødvendigt for os, da vi skal op og min søn kommer i dagpleje. Jeg ville prøve at strække deres vågne tider i etaper, en halv time mere af gangen måske. Den lur som de sover under aftensmadstiden skal jo gerne rykkes, så børnene kan spise mad med jer. Og så de kan komme i seng på et mere passende tidspunkt.

• #11   24. jan 2012 ja det er jo lige det. men altså det er ikk altid de tager sådan en lur om eftermiddagen.. kom bare til at tænke på det nu her da de tog sådan en lur smiley

men jeg vil prøve at vække dem tidligere om morgen - det er os bare rart at sove selv så man er frisk resten af dagen smiley

Men altså nogle gange kan de sove kl. 21 og vågne kl. 22 - så den er svær og ligemeget hvad jeg gør om aften for at de skal sove tidligere bliver det en kamp og de er bare umulige..

voksentid jo det ville det - men vi hygger os nu alligevel selv om tøserne er der smiley

• #12   24. jan 2012 Du kunne prøve at strække deres vågne tider om formiddagen, så de først bliver puttet kl. 11.30- 12.00. Så er de ikke trætte til at sove eftermiddag, og hvis de er så må du vække når de har sovet en time omkring kl. 16, senest 16.30. Så kan i spise aftensmad og så vil børnene få en sengetid som hedder ca. kl 19.30 - 20.00

Det er kun tips og forslag, det vigtigste er at det fungerer hos jer.

• #13   24. jan 2012 Det tager tid for børn at vænne sig til en ny rytme, det sker ikke bare fra den ene dag til den anden.

Du skal være standhaftig, hvis dine børn mærker på dig, at du er tryg ved de nye tider, så bliver dine børn det også smiley

• #14   24. jan 2012 Jeg må strække den til kl. 12 fordi de dage de endelig sover sådan så sover de nemli ikk om eftermiddag smiley så jeg prøver - manden går hjemme så det kan vi være 2 om så smiley

Kommentér på:
sove rytme Hjælp

Annonce