{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.344 visninger | Oprettet:

Brune VS blå øjne? {{forumTopicSubject}}

Inspireret fra en anden tråd smiley

Jeg hååååber jo så meget at lille Liam får hans fars brune øjne!

Jeg har selv blå/grå øjne og min kæreste har brune øjne.

Er det noget med, at hvis den ene forældre har brune og den anden blå, så dominere brun og barnet får højest sandsynligt brune øjne?

Hva med jer der har blå øjne og kærester med brune øjne - hva farve øjne har jeres børn?

Det blev lidt rodet, men jaa smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brune VS blå øjne?
  • #3   18. jan 2012 Louise - ej hvor sjovt at han så har fået grønne øjne smiley

• #4   18. jan 2012 Brun dominere mest! Jesper og jeg er blå øjet begge 2, noah har brune øjne efter min mor, og Nicki blå øjne efter os smiley

• #5   18. jan 2012 MIn søster har brune øjne, og min svoger blå. Deres datter har blå øjne.

Min mor har blå øjne, og min far brune, og de har fået en af hver smiley

• #6   18. jan 2012 Min mor har blå og min far brune.... Jeg har grønne smiley Frederiks far har blå og jeg som sagt grønne, men frederik har blå.... Jeg var ellers sikker på at han fik grønne ligesom mig, men åbenbart ikke smiley

• #8   18. jan 2012 Normalt siger man at den brune dominere mest.

Jeg har mørkeblå og min mand har brune, jeg håbede på at Nicklas fin de brune men han har mine meget mørkeblå. Min mand mener det er fordi jeg er så
    Skide stædig smiley

• #9   18. jan 2012 jeg har blå kim har brune/grønne ungerne har blå

• #10   18. jan 2012 Jeg har blå/grønne og min kæreste har brune smiley

Det ser ud til at Leon får blå/grønne med lidt brunt i smiley Havde også håbet på han fik brune som sin far smiley

• #11   18. jan 2012 jeg fik i vide a en læge at børn med grønne øjne ofte bære det brune gen også og derfor bliver øjnene grønne (:

Jeg har brune øjne..
    Nenas far har blå/grønne, og hun har blå med lidt grønt og brunt hvis man kigger efter smiley hun er 15 måneder og de bliver mere og mere grønlige men er dog mest blå lige pt (:

Mila er det for tidligt at sige, hendes far har blå øjne.. Ligenu er hende MEGET mørkeblå og de fleste gætter på hun får brune.. Men det sagde de nu også om Nena så nu må vi se smiley

På den anden side er de begge som snydt ud a næsen på mig næsten, så det vel bare fair de ikke får mine brune øjne selvom jeg virkelig gerne vil have bare et barn med brune øjne xD

• #12   18. jan 2012 Jeg har blå/grønne øjne min mand og datter har brune øjne. Men hans gen for brune øjne er nok også meget stærkt, da han er adopteret fra korea.

• #13   18. jan 2012 Tja...

Både mig og Dexters far har brune øjne (hans lidt lysere end mine) og vi var overbevist om at vi ville få en mørkhåret dreng med brune øjne.

Og ud kom Dexilon, rødhåret og med de flotteste blå øjne! ;-D

Naturen overrasker en gang i mellem!

• #14   18. jan 2012 Jeg har brune øjne efter BÅDE min mor og far som begge har det..:)
    Min mor er meget mørk og var faktisk sorthåret inden det blev sølv..:P hehe

Børnenes far har en mellemting mellem grå og grønne og så med en tynd lydebrun cirkel rundt om propilen..
    Viktor som i øvrigt ligner sin far på en prik har nøjagtig de samme øjne som ham også..:D
    Og klara som er en lille kopi af mig har fået mine smukke brune øjne.. haha

Min søster er også mørk som mig og min mor og begge hendes børn er blå og grønøjet efter faren..:O

Såå hvad der er stærkest ved jeg ikke, det kommet nok lidt an på hvordan uddsende og generne rammer..:)

• #15   18. jan 2012 Jeg har blå øjne og min mand har brune øjne og begge vores børn har blå øjne :o)

• #16   18. jan 2012 Generne kan have to forskellige karakterer: recessive eller dominante. Et dominant gen kommer til udtryk hos barnet uanset karakteren af det modsidige gen i kromosomparret. Et reccesivt gen kommer derimod kun til udtryk hos barnet, hvis det modsidige er magen til. Et klassisk eksempel er generne for brune og blå øjne.
    Genet for brune øjne er dominant, mens genet for blå øjne er recessivt. Så hvis den ene af forældrene overfører genet for brune øjne og den anden genet for blå, får barnet brune øjne. Man kan sige, at genet for brune øjne er stærkere end genet for blå øjne. For at få blå øjne skal begge gener for øjenfarve være genet for blå øjne. En person med brune øjne vil i mange tilfælde have både et gen for blå og et gen for brune øjne. Hvis to sådanne personer får et barn sammen kan barnet godt få blå øjne, hvis kun generne for blå øjne tilfældigvis overføres fra begge forældre

Det er dog forskelligt, da selv om mor har blå øjne og far har brune øjne, så er chancen for blå øjne også omkring 25%30% (mener jeg), så selv om man skulle få 4 børn, er det ik garanteret at et af børnene får brune øjne, selv om det er det mest sansynlige (: ..

Min far har brune øjne, og han har 5 børn, og der er kun 1 af hans børn der har brune øjne (:

• #17   18. jan 2012 Gitte.. Udseende nej smiley Nena ligner mig rigtig meget og man skal kigge længe for at se træk fra hendes far eller andre.. Men hun har en blanding a hans og min mors øjne smiley

Mila er for tidligt at sige.. smiley Men hun ligner også mig smiley

• #18   18. jan 2012 Jeg har brune øjne - og manden blå...William har fået mine brune øjne... Tror osse den næste får brune øjne...

Har fået det forklaret det med øjnfarven, og det er ret indviklet.. og det er hvis ikke tilfældigt hva ens børn får mm. Tror desværre den tråd er slettet hvor jeg har forklaret det i, med en andens ord.. Vil lige se om jeg ´kan fange hende på fb. så skriver jeg det her bagefter,, smiley

• #19   18. jan 2012 Der kom Tenna mig til unsætning, TAK... hehe..

• #20   18. jan 2012 Nadiaa:
    Det kan godt være, vores er bare blevet små kopier af os hver især, hvilket jeg synes er ret fantastisk..:)

• #21   18. jan 2012 jeg og lasse har ene blå øjne og far og line har ens brungrønne..

lidt sjot her ligner far og datter hinande både på udsende og være måde ,og mor og søn .. lidt skægt syntes jeg...

• #22   18. jan 2012 jeg har brune øjne min mand har en blanding af blå grøn og grå..... vores søn har fået klare lyseblå øjne hvilket jeg tror han har fået fra sin bedstefar og morfar da de begge har ca samme farve som vores søn.... er meget spændt på hvad vores prinsesse får...
    tror selv de bliver brune.....

• #23   18. jan 2012 Mulle - Eftersom din far har brune øjne, bærer du sansynligvis genet der hedder bB som er blå og brun, så det er faktisk lidt et under at mikkel har fået blå/grå øjne, da du bærer genet for både brun og blå, og når mikkels far bærer genet for brun også så er der 25 % chance for at jeres børn får andet end brune øjne, men mikkels far kan selvfølgelig også bære et skjult blåt gen, så begge jeres gener hedder bB, og dermed er der 50 % chance for brun, og 50% for blå (: ..

• #24   18. jan 2012 Jeg har meget mørkebrune øjne og min mand har grønne. Xanders øjne er brune.

• #25   18. jan 2012 Helene, det var godt jeg kunne redde dig ^^ .. Jeg har haft meget om det for nylig, det er lidt kompliceret hvis man skal forklare hvordan det fungere, uden et skema og smide det i smiley

Hvis nogen af jer er interesserede kan jeg lave skemaer for de forskellige øjnfarver, og procentchance for hvilken øjnfarve ens barn får og smide i fotoalbum smiley ..

• #27   18. jan 2012 Jeg har blå og manden har brune vores store datter fik brune øjne, og vores tvillinger fik blå

• #28   18. jan 2012 Jeg har grønne. Min mand har blå. Sander har et blå og et brunt øje.
    Slje har blå smiley

• #29   18. jan 2012 Jeg har brune øjne, drengenes far har grå/blå - drengene har fået brune, brune og grønne.
    Melinas far har blå øjne og det har hun også fået, så der har mine brune ikke fået lov til at dominere....
    Jeg er meget mørk og har fået en blondine med blå blå øjne smiley

• #30   18. jan 2012 Jeg har blå grønne øjne og kæresten har brune øjne. Naya har helt havblå øjne med en mørk ring rundt om præcis som, at se hendes morfars og onkels øjne smiley

• #31   18. jan 2012 Jeg har smidt et billede op i mit fotoalbum der forklarer fordelingen smiley ..

• #32   18. jan 2012 Katarina,
    min søster er også meget mørk, efter vores far. Brunt hår og helt brune øjne, og en ret mørklødet hud. sådan ser alle i min fars familie ud.
    Hendes mand er også mørkhåret og ret brun i det, dog med blå øjne.

De har den yndigste lille mælkehvide datter på 10 mdr. Hun ser ud som om hun er lavet af rent porcelæn, og hun får nærmest min lille dreng, til at ligne en mulat! Mascha er bare HELT mælkehvid og porcelænsfin.. Og efter to naturligt brune forældre..

Det er spøjst nogle gange..

• #33   18. jan 2012 Jeg har brune (lidt grønne) min mor + far + bror + søs har samme farve....

Min mand har blå det samme har hans far og mor

Vores datter har brune (lidt grå/grønne) - vores søn har blå (lidt grå/blå)

• #34   18. jan 2012 De er tvillinger smiley

• #35   18. jan 2012 Heidi: Grøn er en mutation af blå, så hvis den brune har gen der hedder Bb (se mit fotoalbum for mere forklaring) og den grønne er gb (muteret blåt gen (grøn) og blåt gen) er der alligevel 75 % procent chance for at barnet får blå øjne ^^

• #36   18. jan 2012 Tenna.. Mystisk.. For jeg fik a vide a en læge på syghuset at det var det brune der muterede sig til grønt smiley

• #37   18. jan 2012 Nu du siger det... Jeg sidder da og bliver helt i tvivl ^^ ... !

Hvis din læge har sagt det, så tror jeg på at det er mig der husker forkert ^^

• #39   19. jan 2012 Mascha's mor : Umiddelbart lyder det til at du har en form for et muteret gen for Bb, men da du har blå i dit øje må du jo bære genet for blå øjne, og jeg tror at eftersom fars øjne er blågrønne er det også en form for muteret Bb gen, og dermed er der omkring 25 % chance for at børnene får blå øjne ^^ ...
    Jeg har aldrig hørt om nogen der har haft et brunt og et grønt/blåt øje (: - Har kun set folk med et blåt og et grønt øje (: .. Det er alligevel lidt unikt (: !!

• #40   20. jan 2012 Kender en med et meget brunt øje og et meget blåt øje.... Det ser lidt skørt ud :9

• #41   20. jan 2012 Mor til skønne tvillinger: Ja det kan jeg forestille mig smiley - Men det er nok fordi vi ikke er vant til det smiley

Kommentér på:
Brune VS blå øjne?

Annonce