805 visninger
|
Oprettet:
Rotter {{forumTopicSubject}}
Hej tøser,
Ja, nu er jeg desværre blevet den "heldige" vinder af rotter i mit køkken. Indtil videre er den under vores sokkel - under køkkenskabene. Vi kan kun høre den og har ikke set den endnu. Jeg har meldt det til kommune og venter på opringning fra skadedyrsbekæmperen.
I mellemtiden vil jeg høre jer om I har nogle erfaringer og viden omkring hvor farlige de er for os mennesker. JEg er jo straks bange for om hele familien bliver syge, eller om den "kun" laver materiel skade.
Håber på lidt svar, for jeg har lige nu mine 2 katte til at holde vagt ved køkkenet...
Knus Michele
sep 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 1 Emner: 394 Svar: 3.537
Kan i ikke købe noget gift i matas, og få ned uden soklen?
Håber ikke i har noget teknisk dernede, som den kan gnave over..
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
De er også mere aggresive end tamrotter, så hvis man bliver bidt skal man sørge for at komme på skadestuen og blive stivkrampevaccineret (hvis man ikke er det)
Tamrotter er ikke farlige
Jeg vil foreslå du stiller nogle fælder op der enten fanger rotten levende, eller slå den ihjel med det samme..
Jeg kan ikke anbefalde gift, af 2 grunde:
1: Dyret dør langsomt, hvilket er imod dyreværnsloven
2: Hvis en af dine katte fanger en rotte/mus med gift, så får den giften i sig, og så bliver den enten meget syg eller dør
mar 2008
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Når rotten er fanget, skal du gøre grundigt rent, men lige her og nu tror jeg næppe du skal bekymre dig
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Er den jo kommet på en måde også kommer dernok flere
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
mine er så heldigvis udenfor, så tager det lidt mere roligt... og mht gift-ikke gift ville jeg forvente, at skadedyrsbekæmperen kan sit kram, så det derfor er en forsvarlig løsning.. alternativt kan man jo selv sætte en fælde op, men kræver jo så, at man selv afliver den, når den er fanget..
held go lykke med at slippe af med bæstet igen:)
nov 2008
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 38
Tak for jeres svar.
Der har været en mand ude fra Rentokil og har sat en fælde op, så nu venter vi bare. Hvis det så er en rotte vil han komme igen og skal lave rørsporing i vores kloaksystem for at finde ud af hvor den kommer ud.
Jeg tror jeg er lidt mere rolig, men jeg føler mit hus er urent, og ulækkert fordi den render rundt herinde...
Knus Michele
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Læg evt mel ud på gulvet/bordet omkring der hvor i kan høre dem og se om de i nattens løb kommer ud og rundt i huset, så ved i om det er farligt med bakterier.
mar 2008
Rotter