{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Rotter {{forumTopicSubject}}

Hej tøser,

Ja, nu er jeg desværre blevet den "heldige" vinder af rotter i mit køkken. Indtil videre er den under vores sokkel - under køkkenskabene. Vi kan kun høre den og har ikke set den endnu. Jeg har meldt det til kommune og venter på opringning fra skadedyrsbekæmperen.

I mellemtiden vil jeg høre jer om I har nogle erfaringer og viden omkring hvor farlige de er for os mennesker. JEg er jo straks bange for om hele familien bliver syge, eller om den "kun" laver materiel skade.

Håber på lidt svar, for jeg har lige nu mine 2 katte til at holde vagt ved køkkenet...

Knus Michele

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rotter
  • #1   4. jan 2012 De er kun farlige for jer hvis i kommer i kontakt med den, så den kan overføre sygdomme.

Kan i ikke købe noget gift i matas, og få ned uden soklen? smiley

Håber ikke i har noget teknisk dernede, som den kan gnave over..

• #2   4. jan 2012 Vildrotter kan fører afføringsbakterier rundt med sig, så de er farlige for mennesker, da man kan blive syg af det..

De er også mere aggresive end tamrotter, så hvis man bliver bidt skal man sørge for at komme på skadestuen og blive stivkrampevaccineret (hvis man ikke er det)

Tamrotter er ikke farlige smiley Jeg har selv 4 stk, men de render jo heller ikke rundt i kloaker og derfor slæber bakterier med rundt smiley

Jeg vil foreslå du stiller nogle fælder op der enten fanger rotten levende, eller slå den ihjel med det samme..

Jeg kan ikke anbefalde gift, af 2 grunde:

1: Dyret dør langsomt, hvilket er imod dyreværnsloven

2: Hvis en af dine katte fanger en rotte/mus med gift, så får den giften i sig, og så bliver den enten meget syg eller dør

• #3   4. jan 2012 Og nej de er ikke kun farlige hvis man kommer i kontakt med dem, de har afføringsbaktierinerne på poterne og i pelsen, så alt hvad de rør ved kommer de bakterier på

• #4   4. jan 2012 Og endnu en grund til ikke at bruge gift, er at du risikerer den dør et sted hvor du IKKE kan nå den, og så skal du gå og lugte til en rotte i forrådnelse.

Når rotten er fanget, skal du gøre grundigt rent, men lige her og nu tror jeg næppe du skal bekymre dig smiley

• #5   4. jan 2012 Hvordan kan du vide det en rotte og ikk mus ? For hvis det en rotte
    Er den jo kommet på en måde også kommer dernok flere

• #6   4. jan 2012 Jeg villle afvente skadedyrsbekæmpelsen... jeg anmeldte rotter i mandags og igår kom de og lagde gift ud... så hurtig hjæp at få her i hvert fald:)

mine er så heldigvis udenfor, så tager det lidt mere roligt... og mht gift-ikke gift ville jeg forvente, at skadedyrsbekæmperen kan sit kram, så det derfor er en forsvarlig løsning.. alternativt kan man jo selv sætte en fælde op, men kræver jo så, at man selv afliver den, når den er fanget..

held go lykke med at slippe af med bæstet igen:)

• #8   4. jan 2012 Hej alle,

Tak for jeres svar.

Der har været en mand ude fra Rentokil og har sat en fælde op, så nu venter vi bare. Hvis det så er en rotte vil han komme igen og skal lave rørsporing i vores kloaksystem for at finde ud af hvor den kommer ud.

Jeg tror jeg er lidt mere rolig, men jeg føler mit hus er urent, og ulækkert fordi den render rundt herinde...

Knus Michele

• #9   4. jan 2012 Michele jeg forstår udemærket din følelse af at det er ulækkert og urent og jeg kan personligt ikke bo i et hus med rotter. Vi bøvlede meget med det ude hos min eks kæreste og det er simpelthen bare så ubehageligt.

Læg evt mel ud på gulvet/bordet omkring der hvor i kan høre dem og se om de i nattens løb kommer ud og rundt i huset, så ved i om det er farligt med bakterier.

• #10   4. jan 2012 Hende - Hvis det er mus er den jo også kommet på en måde, og så er der nok flere smiley

Kommentér på:
Rotter

Annonce