Give både bryst og flaske {{forumTopicSubject}}
Axl er 4 uger og jeg ammer ham.. Problemet er at han den sidste uge har gylpet helt ekstremt, både under, efter og imellem måltiderbe.. Vi snakker ikke bare uskyldigt smågylp, men exitcisten wanna be..
Han bliver naturligvis oftere sulten fordi hans mave blivet tom af gulperiet, og her kommer det så, jeg har Ikke mælk nok til ham, han suger og sutter og der kommer intet og det bliver naturligvis en rigtig træls situation fir os begge.. Jeg har så prøvet at hive ham lidt vand og kamillete for at holde sulten hen indtil der løb noget til, og han drikker snildt 50ml hvis han får lov, så ingen tvivl om knægten er sulten..
Tænker så om jeg kan supplere op med MME, altså skiftevis amme og give MME, jeg ved godt jeg risikere at han kun vil have flaske, men så gør jeg hellere det end at jeg har en dreng der ikke får nok hos mig..
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Jeg vil derudover meget kraftigt anbefale dig at komme til kiropraktor med ham og meget snart. Min søn gylpede også meget kraftigt og min læge tog mig ikke seriøs, men da jeg var til zoneterapeut med ham blev jeg anbefalet at komme til kiropraktor idet han havde noget i nakken. Han kom til kiropraktor 2 dage senere og sikke en hjælp det var
apr 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 225
der er ofte en grund til voldsom/eksplosivt opkast/gylp.
Det lyder nøjagtig som det var med Lasse.
Han fik både bryst og flaske fordi han var så sulten, og efter vi havde været indlagt og jeg havde malket ud til ham ville mælken ikke løbe til hurtigt nok.
men vi fik det til at funktere, og han havde også noget til at blokere i nakken som så gjorde at noget trykkede på tarmene/mavesækken så, så snart han lå ned efter et måltid kom det retur. Han gylpede stadig efter han havde været i behandling et par gange, men slet ikke meget. kun lidt som en hagesmæk kunne tage
Berit og Lasse 11mdr
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
nogle børn skal ammes kort liggende og så blive liggende en tid efter - sådan fik min veninde af vide og det hjalp på at hende's søn ikk gylpede hele tiden.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Har prøvet at lade ham ligge efter måltider men det hjælper ikke, nogle gange kan han endda finde på at gylpe imens han stadig er ved at spise
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
vi kunne ikk gøre noget ved det, da han gylpede af alle mærker der var. vi fandt så senerehen udaf at han var født med en hjertefejl ( 5 uger gammel) og da han blev operareret stoppede hans gylperi. så jeg har ikk gjort mere ved det...
men vil helt bestemt have vægt kontrol på ham... det havde jeg med min søn indtil han stoppede med at gylpe.. for de kan godt tabe sig meget ved det eller slet ikk tage på..... jeg gik afvide at han som minium skulle tage 200 gr i ugen og gjorde han ikk det skulle han have sådan noget ekstra ernærning af en art.. men det blev ikk aktuelt, for han begyndt og tage på ligeså stille...
min venindes søn glypede også ekstermt og hun prøvede også det mme de har på apoktet som skal gøre at de ikk glyper, men det gjorde han og hun fandt heller aldrig en løsning... han stoppede også med at glype da han kom på fast føde....
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 10 Svar: 527
maj 2010
dec 2010
apr 2010
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 1 Emner: 74 Svar: 394
da sp så kom på næste besøg syntes hun det var helt i orden da jeg ikke havde meget mælk og han var så sulten hele tiden , kunne spise i en time og endda hver anden time.... (han var også 4380g ved fødslen) ...
jeg ammede ham faktisk om natten til han var lige knap 11 måneder, og det forløb fint, bortset fra han nu er 15 måneder og stadig vågner om natten.. ikke for at få mad eller noget, for flaske har han ikke fået siden han var 10 måneder gammel, men bare for at få sin sut og så sove videre....
dec 2010
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
maj 2010
Men har ringet og bedt SP om at komme og kontrolveje ham for hvis han ikke tager på som han sksl, så vil jeg gerne have ham tjekket før
dec 2010
Godt træk at få ham kontrolvejet, for så er du på den sikre side. Ved min søn gik det så stærkt, at det passede mellem to besøg fra SP. Så sidste gang hun var på besøg, havde han taget fint på men inden hun nåede at komme igen, havde han tabt sig rigtig meget. Han var 5 - 6 uger da han blev opereret.
Sådan en vægt er en god sladrehank..
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
maj 2010
mar 2008
Følger: 62 Følgere: 63 Emner: 358 Svar: 3.901
Ingen tvivl om det ..
men efter min mening bliver ungerne meget skidte af
mavemundsforsnævning ..
Prøv og se mit album med billederne af emil ..
Give både bryst og flaske