{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

ømme bryster hjælp! {{forumTopicSubject}}

hej bg.

min datter bliver 3 uger på lørdag og har ammet hende storset hele vejen igemmen . både ved bryst og ved at malke ud det er gået super godt . men har måtte den sidste uge give hende modermælkserstatning nogle gange fordi mine bryster er så ømme og bløder. det er så slemt nu at jeg ikke kan amme hende og i dag da jeg så ville malke ud begyndte det igen at bløde helt vildt . kan man gøre noget for at skåne dem . ?? mangler virkelig nogle gode råd da jeg ikke ønsker at stoppe helt med at amme men den smerte gør at min mælk ikke rigtig vil løbe til mere . ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.
  • Skiftet batteri på min Ford Fiesta fra 2013 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ømme bryster hjælp!
  • #1   23. okt 2009
    Det går over, man skal bare bide tænderne sammen og sørg for at de får lov at lufttørre efter amning .
    Har selv været det hele igennem, har ammet 1 år, og jeg græd også i en periode og troede jeg skulle dø hver gang hun suttede på de åbne sår.
    Men ja, hvad gør man ikke for sit barn.

• #2   23. okt 2009 jeg bløder bare så voldsomt at hun helt har blod om munden og min mælk stopper næsten fordi det gør så ondt

• #3   23. okt 2009 dem har jeg godt nok også tænkt på har bare hørt de ikke er så behalige at bruge..

• #4   23. okt 2009 bruger du amme brik vinni?

det gjorde jeg når det var for slemt og mine vorter helede fint, samtidig med det stadig blev hærdede. så når de er fine igen så smid igen brikken :O)

• #5   23. okt 2009 jeg synes de er super fine at bruge. prinsessen skal bare lige vænne sig til at sutte på den

• #6   23. okt 2009 er det sårene der bløder eller kommer der blod ud med mælken? ja kan ik lige læse mig frem til hvad du helt mener smiley
    Men hvis det er sår så skal du trykke lidt mælk ud efter amning og smøre på såret og så lader du dem lufttørre!! Det hjalp helt fantastisk på mig, 2 dage og sårene var væk!!
    Men det lyder da som om hun sutter forkert hvis det er så voldsomt.. Kan du ik ringe til din sundhedsplejerske og få lidt hjælp??
    Og ja regner ik med du mener der kommer blod ud med mælken, men hvis det er sådan det er, så skal du ringe til lægen!!

• #7   23. okt 2009 som sagt nej det gør jeg ikke . da jeg har hørt de ikke skulle være så behalige tænkte bare det kunne være der findes en anden løsning men måske jeg skulle prøve de suttebrikker

• #8   23. okt 2009 der kommer ikke blod ud med mælen men fra de sår .. det med at smøre mælk ud har jeg ikke hørt om før . jamen hun sutter helt rigtig det har sundhedsplejsken set efter.

• #9   23. okt 2009 det hjalp virkelig hurtigt på mig så syntes jeg du skal prøve!! Og så sørg for hendes underlæbe kommer godt ud, så hun ikke ligger og gumler på brystet og laver sår. Men det sørger du jo nok for. Læben i den side du ikke kan se kan også godt smutte ind uden du lige ligger mærke til det. Og ja så ser det altså ud som omhun har rigtigt fat!

• #10   23. okt 2009 Jeg har en lille pige på 6 uger nu, og har prøvet lidt det sammen som dig.. Havde sår på mit det ene brystvorte fordi hun havde suttet forkert. Jeg kunne slet ikk holde ud at amme hende ved det bryst fordi det gjorde så sindsygt ondt og jeg græd når hun skulle sutte der. Jeg snakkede med min sundhedsplejske om det om anbefaldende at købe en creme på apotektet som hedder Lansinoh og smørre brystvorten i, som skulle gøre at sårene heler. Og det hjalp, det var helt vildt.. Sårene var helet efter 2 dage og hun kunne igen sutte uden problemer smiley

Kommentér på:
ømme bryster hjælp!

Annonce