{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.914 visninger | Oprettet:

giftes på rådhus og senere i kirken ??? {{forumTopicSubject}}

er det muligt ???

vi vil gerne giftes men har ikk råd til det helt store - så vi vil begynde at spare sammen til det og så først gå på rådhuset. fordi vi vil gerne sikre hinanden og børnene på den måde.

og hvis jeg får muligheden for at komme af kontanthjælpen så kan vi jo godt blive gift smiley

men er der nogen som ved om man må begge dele osv ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  giftes på rådhus og senere i kirken ???
  • #1   12. dec 2011 det må man gerne smiley

• #2   12. dec 2011 Det må man ihvertfald smiley

• #3   12. dec 2011 er der nogen af jer som har gjort det og er det romantisk alligevel når man senere hen gør det i kirken altså blive gift igen smiley

fordi pengene er bare ikk til det prinsesse bryllup som man vil have jeg skal have smiley

men jeg vil gerne sikre os alle med at blive gift hurtigt eller altså vi er forlovet og har været sammen nogle år efterhånden *G* men synes bare at nu når tøserne er kommet er det vigtigere at blive gift.

• #4   12. dec 2011 kan man blive gift på en lørdag når det er rådhuset ???

• #5   12. dec 2011 på en måde og påen måde ikke ;O)

Hvis du efter følgene gerne vil have et kirkebryllup efter et rådhus bryllup, så er det ikke en rigtig vielse, men en kirkelig velsignelse, som det hedder. Her tilspørger præsten ikke om du vil have xx til ægtehustru osv., men tilspørger om du vil leve i medgang og modgang osv. rituellet blive lidt anderledes, men oplevelsen er stort set det samme.

• #6   12. dec 2011 Vi blev gift i år den 20 august og skal næste år giftes den 1 september :0) eller velsignes i kirken som det så fint hedder... men præsten sagde at det er ikke det store der er ændret i selve vielsen smiley

• * Louise *
    * Louise * Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 41 Svar: 292
    #7   12. dec 2011 Kender to par der er blevet gift to gange. Og deres bryllup i kirken var rigtig godt og romantisk.
    De holdte så heller ikke rigtig noget, da de blev gift på rådhus/første gang.

• #8   12. dec 2011 Du kan blive gift på rådhuset og senere velsignet i kirken ..

Den løsning har vi valgt (:

• #9   12. dec 2011 Mine forældre blev os først gift på rådhuset og senere i kirken og min mor snakkede om af hun stadig synes det var romantisk fordi man gør jo mere ud af det når det er i kirken og hun ville ikk gør det på andre måder end hun har gjort smiley

• #10   12. dec 2011 oki den vil jeg vende med manden smiley fordi hvis det hele går som jeg håber så har vi aftalt det skal være på rådhuset først og så kirken senere.. men vil da lige høre hvad han siger til det med at det kun er en velsigelse smiley

• #11   12. dec 2011 hvorfor vil du af kontanthjælp først

• #12   12. dec 2011 fordi ellers kan vi ikk blive gift smiley

• #13   13. dec 2011 det gjorde vi og var en fantastisk dag, vi inviterede alle til at komme og vente uden for rådhuset, der stod de så 30 mennesker med kransekage og champagne og blomster...så havde min veninde lavet kaffebord med en 3 lags bryllupskage og masse af flotte gaver... om aftenen spiste vi med mine forældre og vidnerne:-) var en fantastisk dag ... for mig handler det om jeg fik manden jeg elsker til min mand og ikke hvordan og eller hvor dyrt og fint alt det er irrelevant i min verden...og vi ville heller spare sammen til et nyt og større hus også evt blive velsignet i kirken til vores kobberbryllup så kan vores børn også være med:-)

• #14   13. dec 2011 og du kan sagtens blive gift med fin kjole og alt det der senere det hedder at få en kirkelig vielse hvor den anden er en borgerlig vielse...

• #15   13. dec 2011 hvorfor kan i ikke det man kan da sagtens blive gift selvom man er på kontant hjælp

• #16   13. dec 2011 Henriette. Man har når man bliver gift, gensidig forsørgerpligt. Så hvis hendes kommende mand tjener "for meget" så mister hun kontant hjælpen..........

• #17   13. dec 2011 Oki jeg blev gift sidste år med min mand og kom på kontant hjælp i år . Skal godt nok aflevere min mands løn sedler hver månede og ud fra hans løn regner de ud hvormeget jeg kan få vi må max have en indkomst på 22 om måneden. Til sammen.

• #18   13. dec 2011 min mand får 150 kr i timen og jeg får da udbetalt omkring 7000-8000 kr om månede efter skat

• #19   13. dec 2011 Hejsa,
    Vi gjorde det. Vi blev gift på rådhuset for over 6 år siden, da jeg var seks måneder henne med vores føste datter. Det var en dejlig dag, men de eneste der var med var vores forældre og vi spiste bare frokost med dem bagefter. Vi fik ikke ring på fingeren eller gaver eller noget, da vi ville vente med det hele til vi havde råd.

Vi blev så kirkelig velsignet i september i år, seks år senere, og tro mig, det kan være lige så romantisk, prinsesseagtig osv, selv om man har været gift så længe og kendt hinanden så længe.

Vi havde den vildeste dejligeste dag, og følelserne blussede fuldstændig op imellem os, på dagen, op til dagen og efter dagen. Vores piger på nu tre og seks år var brudepiger, jeg var i den smukkeste kjole, vi havde købt fine ringe og holdt en dejlig fest med hele gøjemøget smiley

Det kan man sagtens, men vil ærligt indrømme at jeg stod med de samme tanker dengang vi gjorde det, fordi jeg tænkte om vi nogen sinde ville bruge så mange penge på at blive "gift igen" når nu vi egentlig var gift. Men det var vi ganske enige om at vi gerne ville og sparede op til det. At det så i sidste ende kom til at koste en mindre formue er så en anden snak.

Jeg synes i skal gå på rådhuset og sikre jer selv og jeres børn, og så spare sammen til det helt store smiley

• #20   13. dec 2011 Se evt. mit album for billeder fra vores store dag.

• #21   13. dec 2011 Du kan forøvrigt ikke blive "gift" to gange, på rådhuset hedder det en borgerlig vielse og så er man gift lovformeligt.
    Går du senere i kirke, så bliver du bare kirkelig velsignet, dvs i praksis siger du kun ja en gang i kirken, hvor folk der ikke er borgerligt viet først, siger ja to gange i kirken.

• #22   13. dec 2011 vi har to små børn et hus og bil og vi kan godt få det til at løbe rundt selvfølelig er der da ikke altid råd til alt det sjove hele tiden men vi klare den jeg synes da 7-8000 udbetalt om månede er meget når man tænker på at man på den høje dagpenge sats giver ca 11000 udbetalt om månede nu når man ikke skal betale noget for at få kontanthjælp

• #24   13. dec 2011 Jeg ved ikke hvordan de regner det ud de får min mands lønseddeler hver månede og regner ud fra dem

• #25   13. dec 2011 min mand tjener omkring 22000 og jeg ville ikk få så meget udbetalt så vi kunne klare os - vi har hus - bil - lån osv

men nu har vi fundet en måde måske - men håber det kan lade sig gøre... ingen skal vide noget - vi gør det en bestemt dag og så tager tøserne og vi derop - bliver borgerlig viet og så siger vi det bagefter til folk *G*

• #26   13. dec 2011 Man skal have to vidner med den dag, det vil sige man ikke bare kan tage derop alene, man skal have to vidner med og de skal være myndige :0)

• #27   13. dec 2011 Rådhuset kan stille vidner til rådighed .

• #28   13. dec 2011 Okay, det kunne vi ikke, der ville de have vi havde nogle med som kendte os! smiley

Kommentér på:
giftes på rådhus og senere i kirken ???

Annonce