{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Giftes på rådhus
  • #1   2. mar 2012 Vi blev gift på Rådhuset.
    Altså egentlig ville vi have holdt det hemmeligt og bare have haft dagen for os selv men vi kunne ikke nænne det alligevel smiley

Så nærmeste familie blev inviteret. Vi mødte alle op og vielsen tog vel et par minutter, dejlig hurtigt smiley Bagefter gik vi ud og fik et glas
    champagne og om aftenen holdt vi fest for de samme mennesker.

Vi havde en dejlig, romantisk og afslappende dag.

• #2   2. mar 2012 Havde I brugt oenge på tøj, ringe osv? og hvad løæb det op i ca?

• #3   2. mar 2012 Jeg er ærlig...

Og jeg forstår ikke at man vil giftes på rådhuset???
    Hver gang jeg ser et rådhus bryllup forstår jeg det altså ikke.. Det er gratis i kirke og meget mere romantisk i mine øjne.. Siger ikke hvid kirke eller noget.. Men ska man giftes hvorfor så ikke gøre det ordenligt og gennemført???

Min største drøm er og blive gift i Herlufholm krike.. smiley
    (mine børn er osse døbt der)

• #4   2. mar 2012 Manden og jeg blev gift på rådhuset..
    det tag ca. 10min, hvor min far var med og skrev under som vidne sammen med min svigermor.

vi hold ikke rigtig noget, fik noget aftensmad hos min farmor sammen med min far, stedmor, lillesøster, svigermor og svigerfar.

vi brugte hverken penge på tøj eller ringe, vi flyttede vores forlovelsesringe til venstre hånd og brugte bare noget af vores normale tøj der så ordentligt ud..

• #5   2. mar 2012 Vi købte ringe i guld for ca 1200 kr og tøj ( ikke brudekjole og jakkesæt ) men bare kjole og et pænt sæt tøj, det blev vist ikke engang 1000 kr.
    Vi var 25 mennesker til fest om aftenen.
    Vi havde lejet et forsamlingshus vi havde pyntet op og vi lavede selv maden som familien hjalp med at tilberede.
    Vi fik 3 slags forretter, okseculotte og tilbehør, dessert og kaffe og kage. Vi havde sodavand, øl og vin.
    Kan ikke huske præcis hvad vi brugte men det var i hvert fald ikke over 10.000 kr. Nok et sted mellem 8-9000 kr.

• #6   2. mar 2012 Nadia: Fordi vi ikke har 70.000 til det bryllup vi vil have smiley Så det er rent formelt at vi vil giftes for at sikre hinanden og Marcus smiley

• #8   2. mar 2012 Kan da sige hvorfor vi gjorde det på rådhus og ikke i kirken..

Det er fordi jeg selv mener at et kirkebryllup kun er et bryllup hvis man har råd til kjole, smykker, sko, ringe, fest osv osv..

og det havde vi simpelthen ikke, så vi genoptager brylluppet når vi engang har råd til drømme brylluppet.

• #10   2. mar 2012 Tania: Læs hvad jegf skriver - det handler ikke om at vi iikke kan lide kirken slet ikke.. Jeg er troende kristen... Så det handler slet ikke om det.. Men det handler om at vi gør det af praktiske grunde nu.. Og at vi så skal velsignes i kirken på et tidspunkt hvor vi har råd til et stort bryllup

• #11   2. mar 2012 Tania: Jeg vil ikke holde et kompromis bryllup så derfor vil det løbe op i 70.000 smiley skal jeg giftes med fest skal der ikke mangle noget

• #12   2. mar 2012 Nadia - Det er din holdning og den er perfekt for dig, man skal gøre det man aller helst vil smiley
    Men hvorfor er det mere romantisk i en kirke???
    I mine øjne er det KUN romantisk fordi man siger ja til den man elsker om det så er i kirken på rådhuset eller i baghaven kan vel komme ud på et???
    Vi går ikke i kirke til daglig så vi kunne ikke se hvorfor vi skulle giftes et sted vi ikke havde noget forhold til som sådan.
    Desuden er der ikke nogle af os der nogensinde ville gide alt den opmærksomhed og det lange kirkeforløb.
    2 min på rådhuset var rigeligt. Det er jo ikke en eller anden højtidelighed der har betydning for om man elsker hinanden.

Jeg forstår godt folk vælger kirke, det ser da meget fint ud - SÅ længe jeg slipper smiley

Syntes du er meget uretfærdig i din udtalelse om det ikke er ordentlig og gennemførst fordi det ikke er i en kirke?????

Hvorfor skal man være falsk hvis man ikke til daglig bruger kirken til noget som helst?

• #13   2. mar 2012 Amanda: præcis samme indstilling her smiley

• #14   2. mar 2012 VI holdte det hemmeligt - havde sagt til vores mødre at vi skulle mødes til brunch og så ringede vi og sagde "kom lige op på rådhuset først" så blev vi gift og tog derefter på jensen's og spiste middag. Om aften kom mine søskende os hjem til os og vi lavede hjemmelavet pizza og hyggede med det helt store guf osv. så MGP smiley

• #15   2. mar 2012 Vi købte ringe 2900kr - tøj havde vi i forvejen. pænt tøj som vi normalt har på hvis vi skal noget... hov jeg købte mine første højhælet sko 250kr *G*

vi brugte 800kr på frokost.

Vi vil giftes i kirken og alt det der høre til - men vi vil ikk låne pengene for at holde et bryllup. vi vil spare op over de næste par år og så holde det smiley

men indtil da ville vi gerne være sikret nu når vi har børn sammen og gjorde det derfor. Plus vi ville så gerne giftes smiley

så kirke og fest kommer om nogle år - dog senest 4år da min lillesøster ikk vil være over 20 og blomsterpige *G* har hun sagt...

• #16   2. mar 2012 Vi blev gift på rådhuset da vi fandt ud af at vi ville være forældre. Ingen af os ønskede børn uden for ægteskabet, og derfor valgte vi rådhuset da vi ikke har pengene til det helt store bryllup.

Jeg vil på ingen måde nøjes, den dag jeg skal giftes i kirke og vil slet ikke tænke på bryllup før vi har min. 80.000 kr. stående vi kan bruge på det.

• #18   2. mar 2012 Skal et bryllup være i kirke for at være et "rigtigt" bryllup?

Vi har vel alle en idé om hvad et rigtigt bryllup er...

Og VORES bryllup ville ikke kunne gøres med 35.000 i hvert fald

• #19   2. mar 2012 Hvorfor giftes hvis man ikke har råd???

• #20   2. mar 2012 Man bliver gift fordi man elsker hinanden og sikre hinanden !! og det så koster 10kr eller 100.000kr !!

Vi mener at vi skal bruge omkring 50.000

• #21   2. mar 2012 Jeg mente det ikke i ondskab eller noget det er jo jeres valg.. Jeg mener bare at et bryllup der vare 10 min og ingen tøj ingen spisning ingen fejning ingen penge ingen ting det er desprarat.!!!! (og mine udråbstegn ska ikke tages for noget det er bare min måde og skrive på)

Ingen siger at et perfekt bryllup ka koste 70.000 eller man ska gøre det i kirke.. Eller at man ska have en kjole til 20.000 kr.. Men at det bare tager 10 min og blive viet og ingen personlighed og SÅ KA MAN BARE HOLDE ET SENERE ... Det forstår jeg slet ikke..

Min mand gjorde nøjagtig det samme pga hans tidligere børn og ha sagt hvis vi ska giftes så blir det fandme et rigtig bryllup og med de nærmeste !!!!!!!!

• #22   2. mar 2012 Nadia - Nu behøver det jo ikke at koste ret meget - jeg gider heller ikke bruge ret mange penge på et bryllup, det er ikke festen det handler om, men om at man bliver mand og kone.

• #23   2. mar 2012 Vi blev gift på Koldings meget smukke rådhuse, og det var meget romantisk:). Vi begge havde tåre i øjne under hele forløbet ;). vores nærmeste familie var med inde og se på og tog en masse billeder. Borgmesten læste 4 forskellige digte op for os der inde og holde en lang tale om hvor smukt det er at følges ad:) og så skulle vi selvfølgelig også begge to sige ja og skrive under på et stykke papire:) . . Da vi kom ud fra rådhuset blev vi overhældt med ris :). Sener kom hele familien + venner hjem til os og fejet at vi var blevet gift, dagen inden havde vi dækket bordet meget smukt op med alt muligt glitter så det var klar til den store dag:)! Vi lavet selv alt maden og det blev super godt (lullee her inde fra lavet vores smukke bryllups kage). Sener tog vi ud og spise fint med vores ene vennepar og det var jo helt fantastisk smiley

( jeg havde en rød brudekjole på mens min mand havde et jakkesæt på:). V købte nogen nye ingraveret gifte ringe som vi fik på inde på rådhuset:).
    jeg føler ikke vi er gået på kompromi med noget som helst for vi fik det som vi gerne ville have det:)

• #24   2. mar 2012 Mor til de skønneste tvillingeprinsesser .

Vi er enig i at man siger ja til hinanden fordi man tror det holder evigt og man elsker hinanden..
    Men man ska ikke bare holde et bryllup pga det.. Hvis man gør det gør man det af kærlighed og have sjælen med og gøre det ordenligt første gang!! Så ka man spare op fx.. Eller lave et billigt bryllup..
    Og sikre hinanden... ?? selvom vi ikke er gift herhjemme er vi da sikret..
    Dog arver jeg ikke en milion på forsinkringen men vores børn er da sikret med hinanden og der ka jo laves testamente.. smiley

• #25   2. mar 2012 C K H !

Det mener jeg heller ikke.. Men jeg mener bare det er upersonligt på et kedeligt rådhus og det tager 10 min.. og du har dit normale hver dags tøj på og ingen fejning bagefter fx med de nærmeste som forældre og børn og søskende..

• #26   2. mar 2012 Det er svært og forklare men er sikker på i ved hvad jeg mener smiley

• #27   2. mar 2012 Nadia - Ja, men det er jo ikke alle der synes det .-)

• #28   2. mar 2012 Altså hvordan kan det være upersonligt fordi det er på Rådhuset?
    Handler det ikke udelukkende om de to mennesker der siger ja til hinanden???
    Det er da TOTAL personligt at man tager afsted sammen og har det tøj på som man normalt ville have på til en fest og er sammen med ens nærmeste familie og dem man holder aller mest af...
    Det er da netop upersonligt at have noget tøj på man aldrig ville have på ellers og der sidder mennesker i kirken man ikke kender???

Altså nu blev jeg lige lidt sur der, for jeg er total meget for kirkebrylluper og synes det er ligeså godt som rådhuset, det er bare ikke mig.
    Men bliver sgu sur når folk siger det er upersonligt og at det ikke er rigtigt på den måde- det er sgu til at brække sig over.

• #29   2. mar 2012 Jeg syns et bryllup er hvad man selv gør det til:) vi satte os for at vores skulle blive romantisk, og det blev det:)

• #30   2. mar 2012 Nej det ka jeg se.. smiley
    Jeg forstår det bare ikke.. Har lige snakket med martin om hans bryllup men det var x konen´s ide og med det med sikring det var derfor de gjorde det..?? men de ejede jo ikke hus eller noget som helst det sku bare se fint ud.. smiley Men jeg forstår ikke at man ikke venter til det lykkes første gang.. Jeg vil osse gerne giftes LIGE NU men det ka vi ikke.. pga økonomi og arbejde.. smiley Så heller vente lidt.. Der går måske 5 år.. så burde vi osse have vores eget hus måske smiley

• #31   2. mar 2012 Nadia: For at sikre hinanden... Og vi vil ikke låne pengene til et bryllup.. Vi sparer op.. Min mand har et "farligt" arbejde.. Så derfor... Og så er jeg ikke romantisk anlagt..

Og med de skilsmisser procenter.. tjaa så er der vist ingne grund til at gå ud og låne penge for at blive gift for at sidde tilbage skilt med gælden smiley

Og et testemanteer ikke gældende... Slet ikke et børnetestamente.
    .
    Og hvem siger man skal have hverdags tøj på? Jeg kender et par der holdte stor fest, kom i en ford mustang begge i brudetøj og det hele - det eneste der ikke var, var en kirke... men et rådhus...

• #32   2. mar 2012 Der er ingen grund til og blive sur.. Vi er forskellige og HURRA for det smiley
    Du har jo din mening og det er da super fedt og høre din mening om det da det måske ændre lidt mit snærvet syn på brylluper smiley

Men vi to er nok os to vidt forskellige mennesker !!!

Jeg synes ikke det er personligt og lave to brylluper så heller vente..
    Eller bare og blive viet fordi man sikre hinanden.. Mit syn på det er bare at det er naivt..
    (eller hvordan man kalder det)

• #33   2. mar 2012 Jeg har osse et vennepar med manden som kom i lilla brudekjole og blev kørt væk i lemo og ud og tage billeder osv.. Som var som et rigtig bryllup i mine øjne smiley
    Men bare de er glade så det jo fint nok.. smiley
    Ser det nok sådan pga min drøm er kirke bryllup i dint know smiley

• #35   2. mar 2012 Ja man skal nemlig være forskellige og gøre lige præcis det man har lyst til men derfor behøves man jo ikke sige at rådhuset ikke er rigtig og at det er upersonligt.....

Jeg forstår heller ikke man gider blive gift to gange. Første gang er jo den rigtige gang, og jeg synes det er en rigtig god ide at gøre det for at sikre hinanden men så må man jo bare gøre det så fint som man kan første gang for de penge man har...

• #37   2. mar 2012 Camille det er der jeg vil hen også smiley
    Men skrev det nok fordi jeg ikke ka se det fordi det ikke er min type bryllup og måske fordi jeg kun har set et rådhus bryllup. og det var virkelig upersonligt!!!!
    De havde dog en gul okay flot kjole på og pænt tøj men at sidde foran borgmesteren og bare sige ja hej og farvel.. tja det er jo hver sin smag smiley

• #38   2. mar 2012 Tania: Helt sikkert - men så er det bare ikke det bryllup vi vil have smiley Vi bliver over 100 mennesker når vi engang skal holde fest..

Nadia. Er bestemt ikke sur smiley Men ja vi er nok ret forskellige... Har bestemt en drøm om stort bryllup med det hele, men det skal ikke være nu smiley Så i stedet gør vi dette af praktiske årsager og fordi vi self elsker hinanden og vil bruge resten af vores liv sammen..

Og vi gør det to gange fordi vi netop vil velsignes i kirken anden gang smiley Igen når vi har sparet pengene op smiley

• #41   2. mar 2012 Vi blev gift på rådhuset da ingen af os er til det store vilde kirkebryllup, og da vi skulle til at købe hus ville vi gerne 'sikre' hinanden på den måde.

Der var mine forældre, min søster, min svigermor og mandens farmor med, altså den nærmeste familie.

Jeg var til frisør inden vi tog på rådhuset hvor jeg også fik lagt make up.

Det tog et kvarters tid på rådhuset, så tog vi ned og fik taget billeder hos en fotograf og så spiste vi frokost på et hotel hvor mig og manden så overnattede i suiten.

Hele arrangementet kostede omkring 8.000,- incl. en pæn kjole til mig. Vores forældre betalte så næsten det hele.

Vi valgte så at bruge kr. 10.500,- på ringene smiley

Vi ville ikke ønske os det anderledes smiley

• #42   2. mar 2012 Jeg er fornylig blevet gift på rådhuset med min fantastiske mand..
    Jeg må da også indrømme, at jeg ikke altid har været vild med tanken om at tage på rådhuset - men det tager jeg i mig igen efter jeg er blevet gift.

Vi havde holdt dagen hemmelig (det var kun frisøren der vidste det smiley og det var virkelig en intenst og meget intim oplevelse. Min mand blev meget rørt under vielsen og fik tåre i øjnene, og det endte også med at jeg gjorde det..
    Vores vielse tog ca. 30 min, da vi efterfølgende snakkede lidt med borgmesteren. Så helt igennem en super dejlig dag, der sluttede med at vi gik ud for at spise smiley

Grunden til at det bl.a blev rådhuset er at vi ikke bekender os til samme trosretning og ikke kan blive enige. Derfor skal vores kommende barn også navngives, så det en dag selv kan vælge om det vil bekende sig til en tro smiley

• #45   2. mar 2012 vi valgte at blive gift for snart 3 år siden mens jeg var højgravid med amalie, så vi havde papirene i orden når hun endelig kom ud...

vi havde ikke råd til en kæmpe fest. og derfor havde vi snak om rådhuset. men vi ville begge helst i kirken... vi snakkede med min svigerfar som er kordegn i næstved som fortalte at det ikke SKAL være en lørdag når vil giftes i kirke kan det var en hvilken som helst dag...

vi ville nemlig have det blev vores årsdag hvor vi fandt sammen som blev datoen... og det ville først falde på en lørdag i år. nemlig den 31 marts. derfor blev det tirsdag den 31 marts kl. 11 om formiddagen.
    gik jeg op af kirkegulvet. vi havde inviteret ca. 100 mennesker til åbenthus fra 11 til 16 mener jeg det var. og så havde vi lejet et selvskabs lokale hvor vi havde pyntet op og bestilt buffet fra kokken og jomfruen. tøjet var en cremefarvet sommerkjole, flotte hvide sko. og et flot jakkesæt til manden. brude buketten fik jeg af svigerforældrene som kendte en som kunne lave det.
    efter vi havde sagt ja til hinanden kom der i løbet af dagen ca. 70 mennesker... vi havde bestilt mad til 55 personer og vi havde meget i overskud...
    om aften blev mine forældre, søster, svoger, niecer, svigerforældre, mandens søskende og kærester og nevø og min farmor og farfar. og spiste aftensmad og fejrede aften med os. en helt vildt fantastisk dag en dag jeg aldrig vil glemme... min svigerinde havde lavet bryllupskagen til os en super lækker kage... alt i alt for tøj, sko, mad, pynt, lokale osv. kunne vi holde det på 10.000 kr. det var en fantastisk måde at kombinere det billigt men stadig romantisk...

• #46   2. mar 2012 Vi blev viet på rådhuset.

Det blev vi af den årsag at min mand IKKE er til romantisk pladder bryllup..
    Men hvis han skulle forære mig halvdelen af hans hus, så er det nødvendigt at være gift da jeg ellers skal betale en gave afgift.

Vi købte ring til mig, og ellers brugte vi ingen penge på det. Mine svigerforældre sørgede for kaffe mm. og min mands pap datter lavede kagen... smiley

En rigtig dejlig sommerdag

• #48   2. mar 2012 Vi blev viet på rådhuset sidste år og skal velsignes i kirken i år den 1 september.. Og vi glæder os HELT vildt..

Men grunden til at vi blev viet på rådhuset var at vi ville have papirer på hinanden af sikkerhedsmæssige årsager når vi nu har 2 børn sammen.. og fordi vi elsker hinanden helt vildt!!!

• #49   3. mar 2012 Jamen Tania du læser SLET ikke hvad jeg skriver... Vi har en stor familie... Og vi vil ikke nøjes.. Fair nok at I kunne få hvad I ville til 35.000 men det kan vi ikke... Og derfor venter vi med festen og kirkebryllup... Ellers skulle jeg til at vælge hvem jeg ikke ville have med...

• #50   3. mar 2012 Nadia,
    det handler jo ikke om brylluppet, men om ægteskabet.

• #51   3. mar 2012 Vi blev viet på rådhuset og havde bestemt ikke hverdags tøj på , og vi fejrede det skam også ganske fint bagefter ? smiley

En vielse er en vielse om den foregår i kirken , på rådhuset eller et tredje sted . Som flere andre har skrevet så handler det ikke om hvor eller hvordan men derimod HVORFOR !
    Jeg drømmer stadig om at blive kirkelig velsignet , når vi en gang har sparet sammen og vi har fået lillebror/lillesøster .

Jeg kan slet ikke forstå folk ska nedgøre en vielse på rådhuset ? Vi er da ikk mindre gift end jer ? smiley

• #53   4. mar 2012 Nu er dert bare sådan vi gør smiley vi vil gerne holde festen... Men har ikke pengene til det nu...

Så derfor venter vi med festen og kirkelig velsignelse smiley

• #54   4. mar 2012 Man bliver ikke gift 2 gange . Man bliver viet og man bliver kirkelig velsignet .
    Og fordi nogen ikke forstår det gør det det ikke forkert . smiley

• #56   5. mar 2012 Det fint du mener det , men det gør jeg ikke .
    Og det er lige så romantisk som man gør det til smiley

Jeg vil ikke "nøjes" til mit kirkebryllup , jeg vil have hele drømmen , og det var der ikke penge til . Men alligevel ønskede vi at sikre hinanden og Emma og jeg ønskede at blive gift med Jacob . Og det var også lige ved at gå galt , så er da glad for at vi fik det gjort. smiley

• #58   5. mar 2012 Helt enig med Fru Nøhr, jeg vil heller ikke 'nøjes' når jeg skal giftes i kirke med fest og det hele. Samtidig syntes jeg det er noget pjat at man ikke kan blive velsignet flere gange, det kan man da gøre lige så mange gange man overhovedet har lyst til. Det handler vel bare om at erklære kærligheden til hinanden.

Syntes da det er enormt romatisk at folk vælger at fornye deres kærligheds erklæring på ny.

• #59   5. mar 2012 Det sagde jeg heller ikk du gjorde Tania , lad være med at tage ordene ud af kontekst . Jeg vil bare ha det hele når det kommer til mit kirkebryllup .
    Jeg vil ikke nøjes med en Lilly som 100 andre er blevet gift i magen til min .
    Jeg vil ikke med et par roser .
    Jeg vil ikke nøjes når det kommer til maden

... Osv osv .

Jeg siger ikke dit bryllup var mindre fantastisk end begge mine bliver ,men de bliver heldigvis aldrig ens smiley

• #61   5. mar 2012 Nej , jeg skriver netop ikke du nøjes , men det ville jeg have gjort smiley
    Det jo hvad man selv drømmer om og ønsker .

Og som sagt før , så ska jeg ikk giftes igen , vi ska ha velsignet vores ægteskab smiley

• #62   5. mar 2012 Tania - Sådan er det slet ikke ment fra min side, og tror heller ikke det er det de andre mener. For mig ville der bare være mange ting jeg ikke kunne få for de penge, vil bl.a. gerne holde festen på et slot, med tjenere og hele svineriet smiley

Jeg vil gerne have et rigtig prinsesse bryllup, hvor alt er planlagt og tænkt ned til den mindste detalje. Ud over det, vil jeg også meget gerne ansætte en 'wedding planner', så vi ikke skal stå alene med alle planlægningerne osv..

• #64   5. mar 2012 Jeg læser TYDELIGVIS hvad du skriver , jeg svarer dig skam bare . Så tag det da loge stille og roligt.
    Det muligt du mener man bliver gift igen men det gør man ikke ! For det KAN man slet ikke smiley

Jeg gider ikke diskutere med dig endnu en gang , go aften

• #65   5. mar 2012 Vi blev viet på rådhuset for at få papirere på hinanden og fordi vi elsker hinanden,, MEN vi skal velsignes i kirken 1 september og det er den dag jeg vil betragte som bryllupsdag.. Syntes helt klart ikke at det er at blive gift to gange.. Men til gengæld syntes jeg bestemt det bliver dejligt at få fest og det hele denne her gang og er sikker på det bliver MEGA romantisk!

• #67   7. mar 2012 Taniah hvad enten du siger så kan man ikke sikre sig bedre end ved at blive gift.... PUNKTUM!

Og en ting er hvad du mener mener, noget andet er altså facts... Man kan KUN blive gift én gang... Medmindre man bliver skilt først smiley

• #68   7. mar 2012 Bare lige et spørgsmål - jeg synes nemlig også det er lidt skørt at blive gift to gange selvom i mener det kan man ikke... men man siger da ja begge gange så for mig er det også to gange men pyt nu med det...
    Men, hvilken dag vil i så se som jeres bryllupsdag? Vil i giftes i kirken senere på samme dato som i blev på rådhuset eller hvad er det så for en dag der tæller for jer??
    Annemette vil jo så tælle den dag de bliver gift i kirken for bryllupsdag men det forstår jeg ikke for hvad så med den dag i gav hinanden jeres ja på rådhuset? Talte det ikke for jer? Var det ikke rigtig?
    Jeg spørger ikke for at være træls men fordi jeg gerne vil forstå det og høre jeres tanker omkring at i gør det to gange.

• #69   7. mar 2012 Tania,
    øv, min søster og svoger bliver da ærgerlig over at høre det ikke er romantisk, at blive velsignet senere hen.

De blev gift for 4½ år siden, på rådhuset. De havde været sammen i kort tid, og skulle udstationeres til USA, og skulle derfor være gift for at min svoger kunne flytte med.
    der var splittelse i familien, og ikke alle var glade for beslutningen.
    Så de blev gift, holdt en lille reception, og tog ud at spiste noget lækkert mad, bare de to.

Og til deres kobberbryllup planlægger de at blive velsignet, og holde den store fest som de aldrig fik før.
    Jeg glæder mig da rigtig meget til når de skal holde fest, og tror bestemt at de vil få en god, smuk, fantastisk OG romantisk dag!

Jeg har svært ved at forstå hvorfor man ahr behov for at dømme andres bryllupper?

• #70   7. mar 2012 Camille - Nu kan jeg kun svare på mine egne vegne, men vi vælger at det er rådhus-datoen der er den rigtige, da den betyder noget helt specielt for min mand og selvfølgelig for mig nu smiley . For ham var det MEGET vigtigt at det blev den dato.

Vores kirkelige velsignelse, bryllup (kald det hvad du vil) bliver ikke samme dato, da det er lidt sjovere med en stor fest om sommeren end om vinteren.

• #71   7. mar 2012 Altså fik måske forklaret mig forkert.. Vi bruger datoen fra rådhuset som bryllupsdato for selvfølgelig betyder den ligeså meget for os som at blive viet i kirken!
    Men grunden til at vi blev viet på rådhuset var fordi det var den mest sikre måde at sikre hinanden, vi havde forinden planlagt den 1 september i år som kirkebryllup, MEN fordi vi kørte galt i sommeren 2011 og var ved at miste hinanden og børnene, ja så besluttede vi "bare" at gøre det på rådhuset først, ikke fordi det betyder mere eller mindre end noget anden, men fordi det nu engang bare er den eneste måde man sikre hinanden på 100%.
    Men inden alt det her havde vi en drøm om kirkebryllup og den drøm vil vi stadig have og vil udføre den 1 september, på trods af vielsen på rådhuset OG det er virkelig ikke fordi jeg ikke kan nøjes eller noget. Men det er vores ønske og vi vil rigtig gerne vise vores kærlighed IGEN 1 september i år selvom vi blev viet på rådhuset 20 august sidste år!

Sorry det blev langt..

• #72   7. mar 2012 Ok, dejligt med gode svar, jeg forstår godt hvorfor i har valgt som i har så smiley Held og lykke med jeres forestående kirkebryllupper smiley

• #73   7. mar 2012 vi vil tælle den dag vi blev mand og kone - altså den dag vi blev viet på rådhuset.. men har planer om at når vi så skal velsignes i kirken, at det bliver samme dato hvis vi kan ramme en lørdag smiley

• #75   7. mar 2012 hold da op sikke en diskution...
    Nadia fordi du ikke bryder dig om rådhuset betyder det jo ikke at andre ikke bryder sig om det, man skal have respekt for andres valg....

jeg selv skal giftes næste lørdag... på rådhuset smiley

• #76   7. mar 2012 A.H - Tillykke, håber i får en fantastisk dag.

Kommentér på:
Giftes på rådhus

Annonce