3.143 visninger
|
Oprettet:

25. mar 2011 Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 264
Giftes på rådhus {{forumTopicSubject}}
Nogle der er blevet gift på rådhuset der vil fortælle om hvordan det foregik? Holdte I det hemmeligt eller?
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Altså egentlig ville vi have holdt det hemmeligt og bare have haft dagen for os selv men vi kunne ikke nænne det alligevel
Så nærmeste familie blev inviteret. Vi mødte alle op og vielsen tog vel et par minutter, dejlig hurtigt
champagne og om aftenen holdt vi fest for de samme mennesker.
Vi havde en dejlig, romantisk og afslappende dag.
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 264
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 1.060
Og jeg forstår ikke at man vil giftes på rådhuset???
Hver gang jeg ser et rådhus bryllup forstår jeg det altså ikke.. Det er gratis i kirke og meget mere romantisk i mine øjne.. Siger ikke hvid kirke eller noget.. Men ska man giftes hvorfor så ikke gøre det ordenligt og gennemført???
Min største drøm er og blive gift i Herlufholm krike..
(mine børn er osse døbt der)
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 60 Svar: 282
det tag ca. 10min, hvor min far var med og skrev under som vidne sammen med min svigermor.
vi hold ikke rigtig noget, fik noget aftensmad hos min farmor sammen med min far, stedmor, lillesøster, svigermor og svigerfar.
vi brugte hverken penge på tøj eller ringe, vi flyttede vores forlovelsesringe til venstre hånd og brugte bare noget af vores normale tøj der så ordentligt ud..
nov 2008
Vi var 25 mennesker til fest om aftenen.
Vi havde lejet et forsamlingshus vi havde pyntet op og vi lavede selv maden som familien hjalp med at tilberede.
Vi fik 3 slags forretter, okseculotte og tilbehør, dessert og kaffe og kage. Vi havde sodavand, øl og vin.
Kan ikke huske præcis hvad vi brugte men det var i hvert fald ikke over 10.000 kr. Nok et sted mellem 8-9000 kr.
mar 2011
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 60 Svar: 282
Det er fordi jeg selv mener at et kirkebryllup kun er et bryllup hvis man har råd til kjole, smykker, sko, ringe, fest osv osv..
og det havde vi simpelthen ikke, så vi genoptager brylluppet når vi engang har råd til drømme brylluppet.
mar 2011
mar 2011
nov 2008
Men hvorfor er det mere romantisk i en kirke???
I mine øjne er det KUN romantisk fordi man siger ja til den man elsker om det så er i kirken på rådhuset eller i baghaven kan vel komme ud på et???
Vi går ikke i kirke til daglig så vi kunne ikke se hvorfor vi skulle giftes et sted vi ikke havde noget forhold til som sådan.
Desuden er der ikke nogle af os der nogensinde ville gide alt den opmærksomhed og det lange kirkeforløb.
2 min på rådhuset var rigeligt. Det er jo ikke en eller anden højtidelighed der har betydning for om man elsker hinanden.
Jeg forstår godt folk vælger kirke, det ser da meget fint ud - SÅ længe jeg slipper
Syntes du er meget uretfærdig i din udtalelse om det ikke er ordentlig og gennemførst fordi det ikke er i en kirke?????
Hvorfor skal man være falsk hvis man ikke til daglig bruger kirken til noget som helst?
mar 2011
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
dec 2010
vi brugte 800kr på frokost.
Vi vil giftes i kirken og alt det der høre til - men vi vil ikk låne pengene for at holde et bryllup. vi vil spare op over de næste par år og så holde det
men indtil da ville vi gerne være sikret nu når vi har børn sammen og gjorde det derfor. Plus vi ville så gerne giftes
så kirke og fest kommer om nogle år - dog senest 4år da min lillesøster ikk vil være over 20 og blomsterpige *G* har hun sagt...
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Jeg vil på ingen måde nøjes, den dag jeg skal giftes i kirke og vil slet ikke tænke på bryllup før vi har min. 80.000 kr. stående vi kan bruge på det.
mar 2011
Vi har vel alle en idé om hvad et rigtigt bryllup er...
Og VORES bryllup ville ikke kunne gøres med 35.000 i hvert fald
mar 2008
dec 2010
Vi mener at vi skal bruge omkring 50.000
mar 2008
Ingen siger at et perfekt bryllup ka koste 70.000 eller man ska gøre det i kirke.. Eller at man ska have en kjole til 20.000 kr.. Men at det bare tager 10 min og blive viet og ingen personlighed og SÅ KA MAN BARE HOLDE ET SENERE ... Det forstår jeg slet ikke..
Min mand gjorde nøjagtig det samme pga hans tidligere børn og ha sagt hvis vi ska giftes så blir det fandme et rigtig bryllup og med de nærmeste !!!!!!!!
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
( jeg havde en rød brudekjole på mens min mand havde et jakkesæt på:). V købte nogen nye ingraveret gifte ringe som vi fik på inde på rådhuset:).
jeg føler ikke vi er gået på kompromi med noget som helst for vi fik det som vi gerne ville have det:)
mar 2008
Vi er enig i at man siger ja til hinanden fordi man tror det holder evigt og man elsker hinanden..
Men man ska ikke bare holde et bryllup pga det.. Hvis man gør det gør man det af kærlighed og have sjælen med og gøre det ordenligt første gang!! Så ka man spare op fx.. Eller lave et billigt bryllup..
Og sikre hinanden... ?? selvom vi ikke er gift herhjemme er vi da sikret..
Dog arver jeg ikke en milion på forsinkringen men vores børn er da sikret med hinanden og der ka jo laves testamente..
mar 2008
Det mener jeg heller ikke.. Men jeg mener bare det er upersonligt på et kedeligt rådhus og det tager 10 min.. og du har dit normale hver dags tøj på og ingen fejning bagefter fx med de nærmeste som forældre og børn og søskende..
mar 2008
maj 2009
Følger: 1 Emner: 57 Svar: 1.096
nov 2008
Handler det ikke udelukkende om de to mennesker der siger ja til hinanden???
Det er da TOTAL personligt at man tager afsted sammen og har det tøj på som man normalt ville have på til en fest og er sammen med ens nærmeste familie og dem man holder aller mest af...
Det er da netop upersonligt at have noget tøj på man aldrig ville have på ellers og der sidder mennesker i kirken man ikke kender???
Altså nu blev jeg lige lidt sur der, for jeg er total meget for kirkebrylluper og synes det er ligeså godt som rådhuset, det er bare ikke mig.
Men bliver sgu sur når folk siger det er upersonligt og at det ikke er rigtigt på den måde- det er sgu til at brække sig over.
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 35 Svar: 498
mar 2008
Jeg forstår det bare ikke.. Har lige snakket med martin om hans bryllup men det var x konen´s ide og med det med sikring det var derfor de gjorde det..?? men de ejede jo ikke hus eller noget som helst det sku bare se fint ud..
mar 2011
Og med de skilsmisser procenter.. tjaa så er der vist ingne grund til at gå ud og låne penge for at blive gift for at sidde tilbage skilt med gælden
Og et testemanteer ikke gældende... Slet ikke et børnetestamente.
.
Og hvem siger man skal have hverdags tøj på? Jeg kender et par der holdte stor fest, kom i en ford mustang begge i brudetøj og det hele - det eneste der ikke var, var en kirke... men et rådhus...
mar 2008
Du har jo din mening og det er da super fedt og høre din mening om det da det måske ændre lidt mit snærvet syn på brylluper
Men vi to er nok os to vidt forskellige mennesker !!!
Jeg synes ikke det er personligt og lave to brylluper så heller vente..
Eller bare og blive viet fordi man sikre hinanden.. Mit syn på det er bare at det er naivt..
(eller hvordan man kalder det)
mar 2008
Men bare de er glade så det jo fint nok..
Ser det nok sådan pga min drøm er kirke bryllup i dint know
nov 2008
Jeg forstår heller ikke man gider blive gift to gange. Første gang er jo den rigtige gang, og jeg synes det er en rigtig god ide at gøre det for at sikre hinanden men så må man jo bare gøre det så fint som man kan første gang for de penge man har...
mar 2008
Men skrev det nok fordi jeg ikke ka se det fordi det ikke er min type bryllup og måske fordi jeg kun har set et rådhus bryllup. og det var virkelig upersonligt!!!!
De havde dog en gul okay flot kjole på og pænt tøj men at sidde foran borgmesteren og bare sige ja hej og farvel.. tja det er jo hver sin smag
mar 2011
Nadia. Er bestemt ikke sur
Og vi gør det to gange fordi vi netop vil velsignes i kirken anden gang
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 57
Der var mine forældre, min søster, min svigermor og mandens farmor med, altså den nærmeste familie.
Jeg var til frisør inden vi tog på rådhuset hvor jeg også fik lagt make up.
Det tog et kvarters tid på rådhuset, så tog vi ned og fik taget billeder hos en fotograf og så spiste vi frokost på et hotel hvor mig og manden så overnattede i suiten.
Hele arrangementet kostede omkring 8.000,- incl. en pæn kjole til mig. Vores forældre betalte så næsten det hele.
Vi valgte så at bruge kr. 10.500,- på ringene
Vi ville ikke ønske os det anderledes
jan 2012
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 21
Jeg må da også indrømme, at jeg ikke altid har været vild med tanken om at tage på rådhuset - men det tager jeg i mig igen efter jeg er blevet gift.
Vi havde holdt dagen hemmelig (det var kun frisøren der vidste det
Vores vielse tog ca. 30 min, da vi efterfølgende snakkede lidt med borgmesteren. Så helt igennem en super dejlig dag, der sluttede med at vi gik ud for at spise
Grunden til at det bl.a blev rådhuset er at vi ikke bekender os til samme trosretning og ikke kan blive enige. Derfor skal vores kommende barn også navngives, så det en dag selv kan vælge om det vil bekende sig til en tro
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
vi havde ikke råd til en kæmpe fest. og derfor havde vi snak om rådhuset. men vi ville begge helst i kirken... vi snakkede med min svigerfar som er kordegn i næstved som fortalte at det ikke SKAL være en lørdag når vil giftes i kirke kan det var en hvilken som helst dag...
vi ville nemlig have det blev vores årsdag hvor vi fandt sammen som blev datoen... og det ville først falde på en lørdag i år. nemlig den 31 marts. derfor blev det tirsdag den 31 marts kl. 11 om formiddagen.
gik jeg op af kirkegulvet. vi havde inviteret ca. 100 mennesker til åbenthus fra 11 til 16 mener jeg det var. og så havde vi lejet et selvskabs lokale hvor vi havde pyntet op og bestilt buffet fra kokken og jomfruen. tøjet var en cremefarvet sommerkjole, flotte hvide sko. og et flot jakkesæt til manden. brude buketten fik jeg af svigerforældrene som kendte en som kunne lave det.
efter vi havde sagt ja til hinanden kom der i løbet af dagen ca. 70 mennesker... vi havde bestilt mad til 55 personer og vi havde meget i overskud...
om aften blev mine forældre, søster, svoger, niecer, svigerforældre, mandens søskende og kærester og nevø og min farmor og farfar. og spiste aftensmad og fejrede aften med os. en helt vildt fantastisk dag en dag jeg aldrig vil glemme... min svigerinde havde lavet bryllupskagen til os en super lækker kage... alt i alt for tøj, sko, mad, pynt, lokale osv. kunne vi holde det på 10.000 kr. det var en fantastisk måde at kombinere det billigt men stadig romantisk...
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 402
Det blev vi af den årsag at min mand IKKE er til romantisk pladder bryllup..
Men hvis han skulle forære mig halvdelen af hans hus, så er det nødvendigt at være gift da jeg ellers skal betale en gave afgift.
Vi købte ring til mig, og ellers brugte vi ingen penge på det. Mine svigerforældre sørgede for kaffe mm. og min mands pap datter lavede kagen...
En rigtig dejlig sommerdag
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 765
Men grunden til at vi blev viet på rådhuset var at vi ville have papirer på hinanden af sikkerhedsmæssige årsager når vi nu har 2 børn sammen.. og fordi vi elsker hinanden helt vildt!!!
mar 2011
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
det handler jo ikke om brylluppet, men om ægteskabet.
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
En vielse er en vielse om den foregår i kirken , på rådhuset eller et tredje sted . Som flere andre har skrevet så handler det ikke om hvor eller hvordan men derimod HVORFOR !
Jeg drømmer stadig om at blive kirkelig velsignet , når vi en gang har sparet sammen og vi har fået lillebror/lillesøster .
Jeg kan slet ikke forstå folk ska nedgøre en vielse på rådhuset ? Vi er da ikk mindre gift end jer ?
mar 2011
Så derfor venter vi med festen og kirkelig velsignelse
apr 2008
Og fordi nogen ikke forstår det gør det det ikke forkert .
apr 2008
Og det er lige så romantisk som man gør det til
Jeg vil ikke "nøjes" til mit kirkebryllup , jeg vil have hele drømmen , og det var der ikke penge til . Men alligevel ønskede vi at sikre hinanden og Emma og jeg ønskede at blive gift med Jacob . Og det var også lige ved at gå galt , så er da glad for at vi fik det gjort.
dec 2008
Syntes da det er enormt romatisk at folk vælger at fornye deres kærligheds erklæring på ny.
apr 2008
Jeg vil ikke nøjes med en Lilly som 100 andre er blevet gift i magen til min .
Jeg vil ikke med et par roser .
Jeg vil ikke nøjes når det kommer til maden
... Osv osv .
Jeg siger ikke dit bryllup var mindre fantastisk end begge mine bliver ,men de bliver heldigvis aldrig ens
apr 2008
Det jo hvad man selv drømmer om og ønsker .
Og som sagt før , så ska jeg ikk giftes igen , vi ska ha velsignet vores ægteskab
dec 2008
Jeg vil gerne have et rigtig prinsesse bryllup, hvor alt er planlagt og tænkt ned til den mindste detalje. Ud over det, vil jeg også meget gerne ansætte en 'wedding planner', så vi ikke skal stå alene med alle planlægningerne osv..
apr 2008
Det muligt du mener man bliver gift igen men det gør man ikke ! For det KAN man slet ikke
Jeg gider ikke diskutere med dig endnu en gang , go aften
maj 2008
mar 2011
Og en ting er hvad du mener mener, noget andet er altså facts... Man kan KUN blive gift én gang... Medmindre man bliver skilt først
nov 2008
Men, hvilken dag vil i så se som jeres bryllupsdag? Vil i giftes i kirken senere på samme dato som i blev på rådhuset eller hvad er det så for en dag der tæller for jer??
Annemette vil jo så tælle den dag de bliver gift i kirken for bryllupsdag men det forstår jeg ikke for hvad så med den dag i gav hinanden jeres ja på rådhuset? Talte det ikke for jer? Var det ikke rigtig?
Jeg spørger ikke for at være træls men fordi jeg gerne vil forstå det og høre jeres tanker omkring at i gør det to gange.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
øv, min søster og svoger bliver da ærgerlig over at høre det ikke er romantisk, at blive velsignet senere hen.
De blev gift for 4½ år siden, på rådhuset. De havde været sammen i kort tid, og skulle udstationeres til USA, og skulle derfor være gift for at min svoger kunne flytte med.
der var splittelse i familien, og ikke alle var glade for beslutningen.
Så de blev gift, holdt en lille reception, og tog ud at spiste noget lækkert mad, bare de to.
Og til deres kobberbryllup planlægger de at blive velsignet, og holde den store fest som de aldrig fik før.
Jeg glæder mig da rigtig meget til når de skal holde fest, og tror bestemt at de vil få en god, smuk, fantastisk OG romantisk dag!
Jeg har svært ved at forstå hvorfor man ahr behov for at dømme andres bryllupper?
dec 2008
Vores kirkelige velsignelse, bryllup (kald det hvad du vil) bliver ikke samme dato, da det er lidt sjovere med en stor fest om sommeren end om vinteren.
maj 2008
Men grunden til at vi blev viet på rådhuset var fordi det var den mest sikre måde at sikre hinanden, vi havde forinden planlagt den 1 september i år som kirkebryllup, MEN fordi vi kørte galt i sommeren 2011 og var ved at miste hinanden og børnene, ja så besluttede vi "bare" at gøre det på rådhuset først, ikke fordi det betyder mere eller mindre end noget anden, men fordi det nu engang bare er den eneste måde man sikre hinanden på 100%.
Men inden alt det her havde vi en drøm om kirkebryllup og den drøm vil vi stadig have og vil udføre den 1 september, på trods af vielsen på rådhuset OG det er virkelig ikke fordi jeg ikke kan nøjes eller noget. Men det er vores ønske og vi vil rigtig gerne vise vores kærlighed IGEN 1 september i år selvom vi blev viet på rådhuset 20 august sidste år!
Sorry det blev langt..
nov 2008
mar 2011
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 55 Svar: 215
Nadia fordi du ikke bryder dig om rådhuset betyder det jo ikke at andre ikke bryder sig om det, man skal have respekt for andres valg....
jeg selv skal giftes næste lørdag... på rådhuset
dec 2008
Giftes på rådhus