{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

Hvorfor køber vi dyre ting?? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor går vi mere op i og købe små folk, katvig osv osv?? Og betale det dobbele ?? Selv på nettet køber vi bare vi spare 5 kr smiley

Den gang jeg fik min første vidste jeg slet ikke de mærker... I dag er jeg helt vildt med Æblet og stjerner..! Og mere målbevidst hvad jeg vil have til min store og ufødte barn!! Det er utroligt sjovt så forskel ..

Men hvorfor køber i dyre ting?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Hænge montanareoler op 2.000 kr.
  • Samle PAX skab 850 kr.
  • Repair of dishwasher 1.000 kr.
  • Samle møbler hænge ting op 1.660 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor køber vi dyre ting??
  • #2   24. nov 2011 uha ja, godt spørgsmål smiley her køber vi stadig kun h&m tøj osv.. dog har han lidt hummel og g-star.. men gider ikke bruge så mange penge på tøj de bare kravler rundt i, så vil jeg hellere vente til han går inden han skulle have mere af det lidt dyre smiley men hvorfor der er sådan ja pas smiley

• #3   24. nov 2011 Well, vi venter den første.. smiley og stort set alt hvad vi har, har vi købt billigt og brugt.. Intet mærkevare-ræs herhjemme.. smiley

• #4   24. nov 2011 Heller ikke mærkevareræs her. Vi er meget glade for Bilka og h&m

• #5   24. nov 2011 Jeg synes faktisk ikke jeg køber så meget dyrt tøj.
    Køber mest name it til ham, bukser er dog mest Lego, da det er dem der passer ham bedst, men de bliver også altid købt på tilbud.

• #6   24. nov 2011 Her betyder mærket ingenting smiley

• #7   24. nov 2011 Nadia - Tja, det er jo vores små engle.. smiley Jeg gør det for at undgå at min datter ligner alle andre. Jeg giver gerne mere for tøjet og så får man noget der er pænt og spændende i stedet for alt det ens og kedelige tøj man kan købe alle steder.

Og så kan man jo altid blande de dyre mærker med billige, og stadig have en unge der ligner en million.. hehe..

Vores dp'er mobber mig ofte, fordi min datter altid er smart i tøjet. Men kan simpelthen ikke lade vær, hun er jo min egen levende påklædningsdukke. smiley

• #8   24. nov 2011 Går heller ikke så meget op i at mine børn har de rigtige og dyrere mærker på, men bare det at de har tøj på kroppen som er pænt og rent, uden huller mm.

Men når det er sagt har mine unger da også noget mærketøj, men tror ikke jeg har givet fuld pris for noget af det, der kommer nærrigheden op i mig. Noget har jeg købt brugt bl.a. herinde og andet har jeg købt på udsalg..

Sommetider er det da sjovt når man får kommentar om ungernes tøj også har de måske noget på fra Bilka, Føtex, H&M eller noget som er hjemmesyet på.. Så ikke altid prisen og mærkerne som får folk til at se hvad vores unger har på af tøj :O)

• #10   24. nov 2011 har det lidt som mia f - gider ikke de ligner alle de andre smiley og kan godt lide farver og spral smiley gir dog ikke altid fuld pris og de går også i andet. freja er vild med hello kitty feks og victor cars og spiderman osv så selvfølgelig får de også det på smiley
    synes også det har bedre pasform smiley

men køber det ikke bare fordi mærket er somdet er, der er meget af det jeg sys er grimt og så køber jeg det heller ikke smiley

og ellers ja fordi jeg kan smiley

• #12   24. nov 2011 Køber det kun på tilbud eller brugt, hvis jeg finder noget jeg kan lide..Nægter at give fuld pris på det..Jeg TROR at der er nogle der kun køber det, for at vise at de har penge. Og det synes jeg er latterligt..
    Og så synes jeg faktisk ikke det er særlig pænt meget af det.
    Køber mest tøj i H&M, bilka, føtex og Name It..
    Og hvis det er fordi man vil ha stjerner eller dyr på, så laver b.la. føtex body'er med stjerner og dyr på smiley

• #13   24. nov 2011 jeg køber et fordi jeg syntes et er flot men køber mest molo og hummel og småfolk

• #15   24. nov 2011 Haha, enig Dina ! smiley Godt sagt smiley

• #18   24. nov 2011 jamen folk køber jo det de sys er pænt uanset mærke, kan da ikke gøre for vi sys mærketøj er pænere, så det er jo det samme, hvis det var hogm jeg kunne lide, så blev det også købt og gør det også hvis jeg finder noget jeg kan lide, det er bare ik særlig tit det sker smiley køber det ikke pga mærket kun, det skal også være pænt jo smiley

• #20   24. nov 2011 Jeg synes faktisk slet ikke det er pænt, de mærker du beskriver.
    Jeg er helt vild med det tøj de har i H&M osv.
    Så det dyre tøj siger mig faktisk ikke noget - jeg synes ikke det er pænt.
    Det er min pung nok glad for smiley

• #22   24. nov 2011 Dina - Der tager du grueligt fejl, jeg ser meget sjældent det tøj min datter render i på andre børn.

• #23   24. nov 2011 Carina - Ja, der er vel ikke nogle der direkte går ud og køber tøj til deres børn de syntes er grimt. Det ville da virkeligt være underligt.

• #24   24. nov 2011 Nu er min dreng 2 år, og er begyndt at gå meget op i "cars" og "scooby doo" fx. Og han synes det er sjovt at få tøj på, hvor det er på. Og her synes jeg HogM er rigtig god at handle i. Genrelt er det vigtigste for mig, at min søn er pænt klædt. Men det er da heller ingen hemmelighed at jeg er vild med hummel - synes det er så lækkert. Molo og Småfolk er også nogle fede mærker, men ikke det der bliver købt mest af.. Det har jeg bare ikke lige helt pengene til.

• #26   24. nov 2011 Mor til Basse - Hehe ja, det er skønne børn når de selv begynder at have en mening omkring deres tøj. smiley

• #27   24. nov 2011 Mia - ja det er virkelig skægt, for han føler sig pavestolt når han får en bluse med "bumle" på eller nattøj med scoobydoo:-D

• #28   24. nov 2011 Tania - Jamen det er da direkte synd for dem, at de ikke har tillid nok til at købe det de kan lide i stedet for. Det må da være en virkelig underlig fornemmelse at sende sit barn afsted om morgen, og syntes at det tøj h*n har på er grimt, men mærke..

• #30   24. nov 2011 Mor til Basse - Ja, vores datter har også et sæt nattøj med barbie prinsesse på, og hun ELSKER simpelthen når hun får lov til at sove i det.. hehe

• #31   24. nov 2011 Jeg elsker personligt molo og Hjorth, men har endnu ikke købt en bluse til fuld pris, de gamle modeller kan tit købes til -70%, og det betyder at en body eller bluse i det mærke ikke koster mere end en af de nye modeller i hm også må jeg indrømme jeg hellere vil have molo og hjorth da jeg synes jeg kan klæde Lillemanden på i noget som ikke alle har ved at vælge det mærke... Giver det mening? Mår det så er sagt, kunne jeg aldrig drømme om at give 3-400 kr for en bluse, jeg vil ikke give tøj på hvor jeg skal være ærgerlig over at der kommer pletter osv på.
    Mht. Udstyr, har jeg valgt efter kvalitet, derefter fundet et design jeg kunne lide, og har det så været i den dyre ende, jamen så har jeg gladeligt betalt hvis jeg synes varen er prisen værd.. Jeg fortryder fx ikke at have betalt 8000 for mine stokkesenge da jeg synes de er alle pengene værd, eller at have givet 1500 for en autostol jeg kunne have købt til det halve i Kvickly, fordi sikkerhed og komfort var vigtigere for mig end pris

• #33   24. nov 2011 Dina - Nu køber jeg ikke bestemte mærker, og tror jeg vælger det "upopulære" hos de forskellige mærker. F.eks. elsker jeg meget af molos tøj, men køber ikke det med dyreprint og det de er særligt kendt for. Men går nu mere op i at finde noget jeg syntes er smart og pænt. Og som jeg skrev, så er det nemt at blande dyrt og billigt med hinanden, og stadig have et barn der ligner en million.

• #34   24. nov 2011 Tania - Det kan jeg så slet ikke sætte mig ind i, ville aldrig købe noget bare fordi det hed noget bestemt. Går sjældent og kigger efter et bestemt mærke. Det eneste tidspunkt jeg kigger på et bestemt mærke, er når jeg er i magasin, for der har molo deres egen afdeligt.. smiley

Men generelt børnetøjs butikker har ofte noget specielt som ser rigtig lækkert ud sammen med noget "billigt" tøj.

• #35   24. nov 2011 Her hjemme er vi vilde med molo:) ! Super flot tøj og god kvalitet, men hver sin smag:)

• #36   24. nov 2011 Det er meget forskelligt hvad jeg køber af tøj, men det er mest det billige, vi har ikke råd til de dyre mærker. Når jeg køber småfolk osv er det på tilbud eller brugt, synes det er sindsyge priser for børnetøj. tror også nogen køber pga mærket, for det ligner jo det man kan få i Bilka og Føtex, der får man bare meget mere for pengene.

• #37   24. nov 2011 Man får jo også mere kvalitet når man køber de dyrere ting, hvert fald min erfaring. Herhjemme køber jeg bluser i mærkerne småfolk, Hummel, ej sikke lej og danefæ men bukser køber jeg for det meste i name it eller bilka fordi han slider dem så hurtigt. Nicklas ejer intet fra h&m syntes simpelhen det er for ringe en kvalitet og tøjet er jo nærmest deformt når man køber det.
    Derfor køber jeg mærketøj smiley

• #38   24. nov 2011 Førhen brugte vi vi meget Molo også, men jeg har droppet det lidt for syntes at farver e holder så dårligt, er ellers vild med deres design.

• #39   24. nov 2011 Jeg synes ikke kvaliteten er bedre, end det billige. Det tøj jeg har købt i h og m har holdt bedre.

• #40   24. nov 2011 jeg var selv af den opfattelse da jeg fik den første at jeg ville så absolut ikke præge mit barn på den måde, så det hed h H&M, name it, bilka osv.. hvilket fungerede så vældigt, men efterhånden som han er blevet ældre er der sneget sig mere og mere af det andet ind, nu har han en del hummel, småfolk, phister og philina osv. dog ikke udelukkende... Melissa har så også fået en god blanding af billigt og dyrt, dog er det meste noget vi har fået, så tror bare mine unger kommer til at gå i begge dele...

hvorfor tja fordi vi synes det er pænt, lækkert og så længe det holder sig indenfor budget, så er det jo fint nok... dog vil jeg hellere give mine unger nogle super gode sko end 3 hummel bluser, skoene er super vigtige, så derfor også der jeg gerne vil smide lidt ekstra penge...

er det nødvendigt med såkaldt mærketøj, nej!!!! men jeg tror på vi alle gør det hvis vi kan lide designet, og budgettet siger god for det...

• #41   24. nov 2011 Ditte - Ja ingen tvivl om at sko er vigtige, det kunne jeg aldrig drømme om at spare på.

• #42   24. nov 2011 Jeg HADER det meste molo..

Jeg køber hvad jeg synes er pænt, hvis det ikke er alt for dyrt. smiley

• #43   24. nov 2011 Jeg kunne ikke drømme om at købe det dyre mærketøj til min pige, med mindre det er brugt og dermed billigt.
    Jeg arbejder selv i H&M og får det derfor til personalepris, så det er logisk nok der jeg køber stort set alt tøjet.
    Derudover har vi købt lidt i Bilka og Føtex, og det gør jeg også gerne igen.

Det eneste sted jeg ikke sparer er f.eks på barnevogn og autostole og den slags. De ting skal dælme være i orden.

• #44   24. nov 2011 jeg køber ikk mærkevare tøj til mine børn.... jeg vil ikk give så mange penge for tøj

jeg køber brugt tøj til mine børn og der er ikk nogen der kan se at det er bugt det de går i....

min datter vokser ikk ret hutigt, så er længe i en str. hvor imod min søn vosker ud af en str på 1½ mdr. skulle jeg købe mærkevare tøj til dem, ja så var jeg sku blevet fattigt inden jeg overhovedet havde kørt kortet igennem for at betale..,,

nogle køber mærkevare tøj for at vise de har penge....

en trøje fra h&m er sku ligeså pæn som en fra molo osv.

jeg forstår det ikk og kommer nok aldrig til det....

• #45   24. nov 2011 Jeg mener ikke at man behøver mærketøj for ikke at ligne alle andre, det kan nemt klares på andre måder. Nu er jeg meget til brugt ting generelt, og elsker at lave ens egen stil smiley

Så jo vi har da et par hummel/nike bukser/trøjer - men det er tøj vi har fået, så herhjemme betyder det ingenting smiley

At være sin helt egen, er klart det jeg synes er fedest smiley

• #46   24. nov 2011 vi har intet dyrt købt faktisk - selvfølgelig kostede barnevognen nogle penge - men vi fandt en model hvor vi sparede 6000kr end hvis vi havde købt den i babysam..

vi køber tøj i babysam hvis der er halvpris eller har fået gavekort. ellers er det i H&M elsker deres børnetøj !!! så kvickly - bilka osv..

vores møbler er alle nogen vi har arvet - dog har vi købt ny kravlegård for et gavekort de fik i dåbsgave. og deres nye senge har vi os købt for et gavekort..

så hvis de får dyre tøjmærker er det i gaver fordi vi køber det ikk. har ikk råd til det og slet ikk når man skal købe 2 af alt *G*

• zandra n
    zandra n Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 134
    #47   24. nov 2011 her har ungerne meget mærketøj.....køber det af den eneste grund at jeg kan lide det...:)

• #48   24. nov 2011 Hvorfor kommet dette emne op herinde hele tiden?
    Ja vi køber det fordi vi kan lide det, min datter har kun molo, hummel, katvig og småfolk og sådan er det bare smiley

Hvad er der forkert i det?

Jeg er ligeglad med hvordan andres børn ser ud, bare de er pæne og rene smiley

• #50   24. nov 2011 Da Naya var mindre brugte vi udelukkende kun heldragtet til hende, da vi synes det var det nemmeste når hun skulle skiftes. Og eftersom de billige mærker desværre ikke laver heldragter gav det jo ligesom sig selv, så det blev molo, danefæ, hollys, katvig, Hummel der faldt i vores smag. Da Naya begyndte at gå, har efterfølgende købt lidt i h&m da hun nu kan bruge deres søde kjoler/buksedragter. Lidt svært at kravle i. Så nu blander vi h&m, molo, danefæ, Hummel, hollys, katvig. Køber ikke efter mærket men hvad der falder i min smag. smiley

• #51   24. nov 2011 Carola - har det været oppe før? Det har jeg ikke set!

• #52   24. nov 2011 Ja det har været oppe mange gange
    Men jeg kan nu godt lide at diskutere det, men synes altid at alt for mange ser ned på os som kun køber mærketøj herinde.

Så de fleste som kun køber mærketøj er simpelthen stoppet med at skrive i disse indlæg herinde.

• #53   24. nov 2011 Carola : hvor åndssvags folk ser ned på andre af den Årsag smiley man burde da være ligeglad hvilket tøj andre vælger til deres børn smiley

• #54   24. nov 2011 ja men sådan er det desværre ikke herinde smiley

• #56   25. nov 2011 Carola - jeg køber aldrig dyrt tøj til mit barn, men jeg ser ikke ned på folk, der gør. Det er da for lavt!

• #57   25. nov 2011 Da min søn var spæd, der købte jeg ikke dyrt mærketøj til ham. Han voksede så hurtigt, at det kunne ikke lønne sig at bruge så mange penge på noget som han kunne passe i nogle uger.

Nu er han en dreng med krudt i numsen, på 16 måneder, så heller ikke nu køber jeg dyrt mærketøj til ham. Lidt Hummel, molo eller småfolk, men det er ikke noget vi går op i. Min søn skal være ren og pæn i tøjet, og om det er H&M eller Hummel, det går vi ikke videre op i.

Hvad angår overtøj og sko, der kigger vi ikke på priserne, det skal være god kvalitet og kunne holde til noget, fordi vi er meget udendørs.

• #58   25. nov 2011 Kristina-- Det kan jeg ikke forstå du skriver, jeg har da massere af heldraget fra H&M, Bilka og Føtex....

• #59   25. nov 2011 Det var ikke en tråd som sku håne andre folk..

Har stort set altid købt hvad jeg godt ka li.. ser jeg en bluse i bilka køber jeg den.. Og nu er min søn så gammel og mål bevidst.. Han elsker spiderman - batman- osv ovs og er ret sikker på gav jeg ham en trøje med æbler på gad han ikke gå i den smiley Han elsker sko.. han har fra billige til dyre.. men køber ikke hvad som helst.. det han primart går i er Nike <-- Pga hans navn.. smiley Men eftersom han er blevet ældre køber jeg i HogM og name it til ham ...

Venter en pige til januar og hun har da fået det lyserøde småfolk sengetøj og har givet fuld pris da jeg synes folk er alt for dyre med deres brugte tøj rundt omkring og der er så mange om budet de byder bare derop ad.. smiley Så gir jeg gerne 100 kr mere fx for noget nyt.. smiley

Synes det er sjovt og se hvor målbevidst vi er blevet.. for er sikker på vi alle ikke er opvokset med mærketøj!! Gid vide hvordan vores børn vil være teeanger alderen smiley Hahaha..

• #60   25. nov 2011 Og hver gang min kæreste ser det.. Så ryster han på hoved smiley hihi

• #61   25. nov 2011 Pernille det findes ikke i Kolding i de butikker du skriver. Med mindre du mener natdragter som heldragter? For dem har de et hav af ja.

• #62   25. nov 2011 Jeg har næsten kun set heldragter i HogM og bilka og føtex men de har kun fra 60 og op efter synes jeg!! pånær i HogM smiley jeg har ihvertfald mange indtil videre..

• #63   25. nov 2011 Ej hvor hulen bor i henne i landet? Der vil jeg da gerne bo smiley det tror jeg mit dankort havde været glad for. smiley

• #64   25. nov 2011 Og da vildt det kan svinge sådan fra by til by hvad de har i deres butikker af tøj smiley

• #65   25. nov 2011 Jeg bor på sjælland i næstved smiley Hehe.. her har vi alt .. smiley

Men der findes jo utrolige billige sider på nettet!! HogM på nettet os smiley

• #67   25. nov 2011 Tanja godt det ikke kun er mig som er helt blind smiley
    Rikke jo lige præcis dem. Og dem kan jeg i hvert fald ikke finde de billige steder smiley

• #68   25. nov 2011 Nååå smiley jamen så forstår jeg bedre. Men det var ikke dem jeg mente som heldragter. Men du forstod da hvad jeg mente Hehe

• #70   25. nov 2011 Synes slet ikke heldragter er pæne, men det er smag og behag, her bruger vi meget mere tid og flere penge på de rigtige sko og børnenes helbred, da Alex har astma tager det en dem penge fra bugettet. Men har aldrig købt det dyre mærketøj til børnene. De har da lidt, men det er gaver og arve tøj. Vil ikke betale så meget for det, vi bor på landet og her bliver deres tøj meget hurtigt slidt og ødelagt. Sætter sikkerhed, feks når Niklas skal have ride sikkerheds udstyr højere end tøj. Samtidig er vores børn altid pæne og rene når vi tager i byen.

• #71   25. nov 2011 Jeg elsker også heldragter og synes faktisk at især molo har lavet mange flotte, da min datter var mindre havde hun også kun næsten heldragter, de er bare så nemme når de er små.

Nu hvor hun er knap 16 mdr. har hun ikke så mange mere, men har da 4 stk. nu, men nu kan hun nemmere få todelt tøj osv. synes jeg.

• #72   25. nov 2011 Elsker også molos heldragter. Og det er da simpelthen den mest geniale opfindelse af tøj til babyer. smiley

• #73   25. nov 2011 Ja det er bare nemt med dem, og der er også mange at vælge imellem nemlig.

• #75   26. nov 2011 Jep om sommeren bare ble, heldragt og strømper.
    Her om vintern hvis der er meget koldt får hun en kortærmet body inden under og jeg bruger gerne uld.

• #76   26. nov 2011 jeg sys heldragter er gode når de er helt små, da der ikke er noget der skiller nogen steder. victor har bare brugt dem som nattøj eller hyggetøj. til pigerne sys jeg de er gode inden under feks kjole eller spencer når det er sådan lidt køligt smiley

• #77   26. nov 2011 Ja om sommeren bare ble lidt kølere bare en Body og strømper og nu bruger vi en Body og strømpebukser og så har vi nogle forskellige strikveste som både holder på varmen og pifter heldragten op og gør den ikke ser så babyet ud smiley

Kommentér på:
Hvorfor køber vi dyre ting??

Annonce