546 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Projekt uden ble:) Projekt uden ble:)
Her hjemme er vi igang med projekt ble fri, og min datter på 2 1/2 går uden ble fra hun kommer hjem fra dagpleje og til vi skal spise til aften for det meste.. Hun siger ikk så tit at hun skal tisse, hun siger når hun gør det, eller når hun er færdig... Tit så siger hun " så mor nu har jeg tisset"
Er der nogle der har nogle fif til hva jeg kan gør for at hjælpe hende af med bleen???
:)
0 synes godt om
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
dec 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 9 Svar: 59
dec 2010
dec 2010
dec 2010
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 62 Svar: 973
Men det tager tid og vi har sat hende på WC morgen og aften i nok et års tid hvor hun har tisset hver (stort set)gang... Men hun fik bare bleen af, med besked om nu prøver vi lige så skal du bare lige sige hvis du skal tisse
Nu her er det godt 12uger siden vi blev blefri og hun har tisset i sengen 5 gange i alt og har ikke haft et uheld hverken dag eller nat i 5 uger, ud over hun lavede puha den anden dag, hvor hun tja helt havde glemt det....
Og hun er startet i børnehave i dag... hun blev 3 år den 17/10
dec 2010
Tania: når hun kommer på wc morgen og aften og når hun selv siger, så tisser hun næsten hver gang...
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 62 Svar: 973
dec 2010
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
men den blev bare stående i 5 mdr tror jeg og en dag da jeg satte mig ud for at tisse på toilettet stod hun foran mig og sagde "Papaya også tisse" og tog potten og satte sig og tissede selv. Den dag tissede hun 4 gange på potten. Altså 3 gange efterfølgende.
Det kom som et lyn fra en klar himmel uden jeg gjorde noget som helst, så hun sagde i hvertfald selv til da hun var klar.
Det er måske ca. 2 uger siden hun sagde det første gang og nu tisser hun kun på potten. Går selv ud og tager bleen af og sætter sig en del gange i løbet af en dag.
Hun er dog ikke begyndt på nr. 2 endnu.
men min lillesøster begyndte også pludselig selv.
Så dengang hvor jeg forsøgte en del skete der intet, nærmere først en del tid efter da jeg overhovedet aldrig gjorde noget mere ud over at skifte bleen.
Så jeg ville prøve at vente lidt til hun blev klar evt
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
det er jo synd for din pige at det er nederlag på nederlag med våde bukser
jah jeg ville vente noget tid endnu
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
Da vi nåede dertil, hvor hun tit sagde til, at hun skulle tisse for så derefter at tisse i bleen, bestak jeg hende med en ostehaps til ikke at have ble på;-) der prøvede hun det så af og cirka en uges tid efter bad hun selv om at få bleen af... næsten ingen uheld, så synes, det må være tegn på. at hun var klar der..
Synes nogen gange, vi forældre prøver at presse lidt for meget på.. hvis man venter til de virkelig er klar, vil man ofte også opleve, at det kommer utroligt hurtigt, og man slipper for det med at sætte barnet på toilet hveranden time.. men det er selvfølgelig bare min holdning:-)
Projekt uden ble:)