{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

No name
No name
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058

DP - hvornår siger man noget? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har tænkt på det weekenden over nu..
Det startede med en dag jeg opdage Linea have blå mærker på hendes underarm, og det så ud til at komme fra fingre. (altså som om en havde haft hårdt i hende) det var 3 lange blå mærker, og passede med da jeg sat hånden på og holdte hende..
MEN det kan jo os være kommet af når vi selv har tumlet med hende, syntes bare de sidder sjovt?

Dagen efter, da jeg aflevere hende i DP, kommer en dreng kørende på en traktor, og køre ind i Linea, hun siger intet, så det gjorde jo ik ondt. Men DP nærmest flår drengen af traktoren, så han ender på numsen på jorden, han sætter i et hyl da han blev bange og det nok har gjort ondt... Hvorpå DP siger "den bad du selv om"
Uden at tage ham op og trøste eller noget.
(ik li den oplevelse jeg havde brug for)

Nu har jeg så set et blåt mærke lige under hendes balle, som er meget "dyb" blå, altså den sidder dybt..
Og Linea har en periode hvor hun ik ligger stille når hun bliver skiftet.. SÅ min tanke er : har hun mon nappet hende for at få hende til at ligge stille??

Hvornår skal jeg sige noget? hvad skal jeg sige??

For det er jo self. heller ik sikkert det er DP, men at de er kommet af andre årsager.. Men jeg kan bare ikke lade vær at tænke mit.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DP - hvornår siger man noget?
  • #2   19. sep 2011 man skal passe på med at beskylde for noget man ikke kan bevise.. Jeg ville starte med at spørge om hun kender noget til at linea er begyndt at få mange blå mærker forskellige steder og spørge om hun leger anderledes end hun plejer, er faldet eller andet der kan forklare mærkerne...

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#4   19. sep 2011 Pernille : Syntes bare det er svært at spørge til det, uden at anklge?

LJ : Ja netop, for det kan jo være kommet af andre ting.. Jeg er bare blevet utryg ved at aflevere hende (hvilket jo heller iker fedt)

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#5   19. sep 2011 Hun er lige blevet 1 år... Hun får os nemt bl mærker, men ik så dybe som dem her..
    OG man skal da ha noget fat for at få mærker af en der har haft fat? (hvis det er det der er tilfældet)

Når ja da jeg hentede hende i dag, var hun fuld af tåre og snot i hele hovedet, hvor jeg kunne se hun havde grædt længe.. Hvor DP sagde.. "ja, vi var lidt uenige" hvor jeg kikker på hende såden undrende.. Så siger hun "hun ville ik selv komme for at få trøst" hvor jeg tænker.. Øh nej? det gør de ik i den alder!!

• #6   19. sep 2011 Altså jeg tror jeg ville tage fat i kommunen eller måske de andre forældre for at høre om de måske har lagt måske til noget for det er jo lidt af en anklage hvis ikke det er hende. Men kunne da godt tyde på hun er lidt hård ved ungerne.

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#8   19. sep 2011 Men lad os nu sige det ik er hende..
    Så kan det jo gå ud over os/hende, hvis vi nu begynder at udspørge de andre forældre.. Og de så evt. går til hende.. Eller hvis vi høre DP til det, og hun nu ik har gjort det, eller ikke vil kendes ved det.. Så kan det os komme til at gå ud over hende..

Sys bare den er så svær smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#10   19. sep 2011 Men omvendt, så er hun også bare så rar??
    Linea er ellers glad ved hende og har aldrig kunne forestille mig det om hende..
    Men ja, børn elsker jo os deres forældre selv om de ik altid er de bedste..

• #12   19. sep 2011 Ej okay det du skriver det er ikke ok. Ville ringe til kommunen og få mit barn fjernet der fra det er sku ikke ok.

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#13   19. sep 2011 Hvem kontakter jeg?
    Støtte pædagogen eller??

Og risikere jeg ikke bare det går ud over Linea i sidste ende?
    Uanset om der er hold i det eller ej.. (det vil jo komme til DP)

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#14   19. sep 2011 Hvis vi antager jeg vil have en ny DP, så er der jo stadig ventetid? Og Dp vil få at vide at vi skifter, og muligvis hvorfor (af kommunen)... Så er jeg bange for det vil gå ud over hende den tid hun skal være der??

• #15   19. sep 2011 Tror jeg ville prøve at snakke med de andre forældre, hvis det er nogen du "kender" lidt - tænker ved hvordan du kan få fat i dem, for i skal jo nok ikke tage snakken lige udenfor DP's dør... Evt. starte med ham på traktorens mor, nu du har set en spicifik episode med ham...

Og ja, ellers forhøre dig ved kommunen - men det er nok ikke megen hjælp du får der, da det er lange dokumentationer, besøg af DP gruppens leder hos DP, hvor hun jo sagtens kan opfører sig anderledes, og i den stil... LAAAANG sagsbehandling...
    Men ville nok bede om flytning, hvis de andre mødre har noget lignende at kunne fortælle om ang. blå mærker, eller undren de ikke har turde snakke med andre om...

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#16   19. sep 2011 Karine : Hvad så hvis den mor jeg nu evt. skulle snakke med, ikke har bidt mærke i noget? smiley Så risikere jeg hun går til DP og siger det, så kan det måske igen gå ud over min datter..
    Ih sys det er så svært at finde en balance gang

• #17   19. sep 2011 Du kan jo udlægge det som at de leger vildt???
    men forstår godt din bekymring hvis du vil flytte DP og den nuværende for afcvide hvorfor... men det er jo også 2år hvor hun bliver mere og mere aktiv og pludselig er blandt de ældste at hun skal være dernede...

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#18   19. sep 2011 Jaaah.
    Men hvornår bliver DP underretttet om at et barn flytter?
    Og lad os sige jeg "bare" flytter hende, uden at underrette noget til kommunen, hvad skal jeg så begrunde det med?

• #21   19. sep 2011 Jeg fik skifte med 1måneds vente..
    Og carina, jeg kan VARMT anbefale vuggestue der er flere om børnene har personalet en øv dag med at barn, kan en andne tage over. jeg har aldrig oplevet det du skriver i vuggestuen..

• #24   19. sep 2011 Har altid fået at vide af sundhedsplejersker og des lignende at jeg so mor skulle være tryg og stole på min intuition.

Tror på du skal lytte til din mavefornemmelse. Hvis du føler der er noget galt skal du reagere. Det er jo dig der kender din datter og har set episoderne.

• #26   19. sep 2011 Forstår godt du er blevet utryg ved den situation med drengen, og hun virker også meget hård/kold i den måde hun snakker til børnene på, og at hun vil ha en 1 årig pige selv skal komme og blive trøstet :s

Og tror ikke du skal være bange for at kommunen siger grunden til din DP, måske kan du sige til dem de ikke skal fortælle hende grunden til du skifter, og ja kan godt forstå du synes det vil være hårdt hvis din datter skal være hos hende indtil hun kommer i en ny, hvis det nu er din DP der har forårsagede de mærker på din datter, men ja som Tania siger, så ring til dp kontoret og sig du vil have et møde med hende og dagplejemoren..

Håber det hele går i orden smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#27   19. sep 2011 Ang. Om hun ellers trives, så vil jeg sige ja. hun har været glad for at komne i dp, og hverken haft tid til at sige farvel eller hej.
    Men efter i fredags har hun konstant grædt hvis ik hun har været oppe ved en af os, eller vi har været sammen med hende i hendes leg. som om hun har stort behov for os lige nu.

• #29   20. sep 2011 Hvis hun ellers har været glad for at være hos hende, så lyder det som om hun har ændret gevaldigt adfærd over for børnene, det lyder godt nok underligt det hele..

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#30   20. sep 2011 Ja det syntes jeg også..
    For det har hidtil (de få mdr. min datter har været der) virket som om børnene var hendes liv. Og Linea har bare været så glad for hende...
    Men nu efter sidste episode, har hun grædt konstant og heletiden søgt mig og Mads og vil være oppe hele tiden, elelrs skal vi være på gulvet sammen med hende.

Har snakket med min moster (som er DP)... Og vi snakkede om det, at når man først har fået øje på noget, ser man det hele og måske "spøgelser" li som når man bliver gravid, ser man gravide folk og babyer over det hele..

Så har besluttet, at jeg ser an, hvordan hun reagere på at komme i DP imorgen (hvis DP er blevet rask igen) og ellers holde øjne og øre åbne og se hvad der sker.. Sker der mere, må jeg bede om forklaring (på en pæn måde) med det samme...

Ja, og så undersøger jeg nu mulighederne for at få hende i evt. ny DP eller VS. Så jeg er forberedt på hvad og hvordan, hvis vi beslutter hun ikke skal være der mere.

Kommentér på:
DP - hvornår siger man noget?

Annonce