{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.708 visninger | Oprettet:

Kage, chips og slik til jeres børn.. {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd, er jeg lidt nysgerrig i forhold til de "usunde" ting til jeres børn.

Hvornår og hvor meget slik/chips får jeres børn?
Og hvor gamle er de?

Kan i finde på, at bage i ugens løb, og dermed lader børnene spise fx. kage og andet usundt?

Hvornår overdriver man, og hvornår er barnet gammel nok?

(Husk vi har alle individuelle meninger)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kage, chips og slik til jeres børn..
  • #1   16. sep 2011 altså her er det kun i weekenden der er slik....men bager jeg en kage får de da lov at smage den,,men bager oftes kun i weekenden og mine børn er 8 år 3 år og 10 måneder

• #6   16. sep 2011 mine spiser næsten heller ikke noget de vil hellere have frugt

• #7   16. sep 2011 Anna får ikke slik herhjemme, men er vi nogen steder og andre børn får, får hun lov at smage men hun vil hellere have banan, appelsin, rosiner osv.
    Sodavand/ juice får hun lov at smage hvis vi drikker noget, men skal hun have noget at drikke i en kop får hun vand, saft, eller mælk.... til måltider får hun altid vand eller mælk...

her i huset har vi ikke noget der hedder fredags eller lørdags slik- det har vi ikke været vant til som børn og vil heller ikke indføre det til vores børn smiley

ved godt det blir sværere med nr. 2....

• !!
    !! Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
    #8   16. sep 2011 Skal dog siges at vore søn en gang i mellem får en kinder mælkesnitte eller castus frugtstang. Vi er bare heldige at han gider det faktisk ikke hvis det er for sødt..

• #10   16. sep 2011 Gustav får ikke slik eller andet sødt herhjemme.

I legestuen bager de kage engang imellem, og så får de et stykke til eftermiddagsmad. Det synes jeg er helt fint. Han vil meget hellere have frugt, rosiner eller en bolle med ost.

Jeg tager meget afstand fra søde sager til små børn, så længe de ikke hvad hvad det er, så synes jeg de skal holdes fra det.

• #11   16. sep 2011 mine børn er 4, 2 og 7 mdr alle får slik osv dog ikke hver dag, er ikke så sukker forskrækket. den mindste får dog intet slik eller noget, men hun har da gumlet på en enkelt pomfrit eller 2 når vi andre spiser smiley vi har ikke indført slikdag, men om fredagen når der er disney får de popcorn og så er det det smiley

• #13   16. sep 2011 Liam er først inden for det sidste halve år begyndt at ville spise sådanne ting.
    Synes selv jeg gør det forholdsvis fornuftigt herhjemme. Slik, is osv. bliver først serveret efter et hovedmåltid, og aldrig lige før. Jeg har ikke nogen fast slikdag. Er det en tirsdag aften jeg har lyst til at vi skal hygge os inden sengetid, jamen så bliver det tirsdag.
    Vi drikker vand og mælk herhjemme, sodavand og juice engang imellem,aldrig nogensinde saftevand mendet er fordi jeg ikke selv kan lide det smiley så hvorfor have det i huset.
    Jeg har den regel, at hvis Liam tigger om, at få noget af det usunde, så får han ingenting den dag. Han ved hvor de usunde ting står og han kigger nogle gange længelsfuldt efter skabet, men han ved godt han ikke skal plage om det, for så får han da slet ikke noget.
    En gang har jeg ladet ham få en is da han plagede om, at få det en eftermiddag, hvilket resulterede i, at han den næste uge konstant gik og plagede om at få is, så det er bare slut nu, og det har han da heldigvis forstået.

• #14   16. sep 2011 magnus er 2½år, og alt med måde, han har fra dag 1 været afslappet omkring slik, chips, kage osv, jeg vil ikke holde ham fra det- jo mere hamstre han når han bliver ældre --- (i ved hvad jeg mener) et sundt forhold til det usunde er alfa omega

• #15   16. sep 2011 Herhjemme tager vi det egentlig også lidt afslappet. Dermed ikke sagt, at det kun står på slik chips og kage. Men jeg bager genrelt meget - og især i vinterhalvåret. Og så hygger vi gerne med det nybagt sammen med evt. noget varm kakao. Men ellers i det i weekenden hvor der må spises lidt slik, chips eller andet. Derimod er sodavand no go for mig. Men hvis Frank ser, at vi andre drikker, så forbydes han ikke, at smage. Men jeg prøver så vidt muligt, at der ikke drikkes sodavand i nærheden af ham.

• #18   16. sep 2011 Janni- mor til Liam-det synes jeg godt nok er en underlig holdning, hvorfor m´å han ikkefå hvis han spørger?

• #19   16. sep 2011 mine børn får en mælkesnitte engang imellem hos oldemor/farmor. Jeg har aftalt af de kun må give dem det om fredagen. ellers er det abricoser og eller rosiner.!
    Vi køre med fredags guffer som er, 5 vingummer, rosiner, og et par abricoser, også kommer der frugt på bordet.så får de et glas saftevand.
    I hverdagene får de vand eller mælk, og frugt.
    Jeg er ikke sukker forskrækket, og har vi lyst til engang at spise en is eller et stykke kage så gør vi det. men vi har i principet ikke slik i huset, da man så ikke bliver fristet til at spise det smiley

Ang. "junk food", så er det meget forskelligt hvor tit vi får mad udefra. lige nu er det 2mrd siden vi har fået det.
    VI spiser heller en rugbrøds mad og nogle grøntsager på "trætte dage"
    Men igen, så er mine børn meget glade for rugbrød, frugt og tørret frugter smiley

• #20   16. sep 2011 før freja fik sukkersyge. var det meget forskelligt hvornår vi fik slik og så´n.men det var mest i weekenden.. men nu får hun det ikke mere. eller jo en gang imellem... men ikke særligt tit

• #21   16. sep 2011 Her er børnene 4 og to de får hver fredag en meget lille børne reklæmen med lidt slik men vi har heldigvis lært dem at der også er Sund slik som er frugt og smootie og det vil de enlig hellere ha så de går faktisk ik så meget.
    Bager ikke så meget men gør jeg får de lov at smage lidt uanset dag

• #22   16. sep 2011 Sofie: HA HA ja rimelig uheldigt ordvalg smiley

• #23   16. sep 2011 Naya er knap 10 mdr. Og får ikke slik kage osv. Hun får Marie kiks og frugt og ostehaps som guf. Hvis vi skal ha noget bliver det først når hun er lagt i seng smiley

• #24   16. sep 2011 * juni-barnet* . vi taler ikke om, hvis han spørger pænt om at få et eller andet. Der er tale om desideret plageri, jeg mener ikke mi n søn skal have sådan noget en halv time inden vi skal spise aftensmad el.l. spørger han på det tidspunkt, så siger jeg altså til ham, at han må vente til vi har spist. Accepterer han det uden mere plageri får han også, men hvis han fortsætter med at plage og tigge, så får han altså ikke noget.

• #25   16. sep 2011 min søn er snart 15 måneder han har smagt kage,is, vingummier bamser,kiks,chips,popkorn men han får ik særlig meget af det

• #26   16. sep 2011 Jeg har en datter på 9 og en på 3 !

Jeg er absolut ikke sukker fanatisk, men jeg går op i, hvad der er i af farvestoffer m.m

De får kage, is, chips når vi skal hygge ind imellem, ofte fredag til disney sjov, eller en is når vi er på bytur, eller et stykke kage når jeg lige har lyst til at bage en kage (dog aldrig før et måltid)

vingummier er normalt aldrig noget jeg servere... Bliver det serveret til fødselsdage m.m blander jeg mig ikke i de spiser det, men det er ikke noget jeg selv putter i mine børn da de er fyldt med skidt og farvestoffer !

ellers er vi glade for nødder, tørret frugt m.m

sodavand er kun når vi er ude til fødselsdage, i tivoli, bonbonland m.m det er ikke noget vi har hjemme...

ud over det hedder det tynd saft, mælk og vand

• #27   16. sep 2011 fignestænger får pigerne gerne efter ridning og dansen de går til, det er en god snack til den slags

• #28   16. sep 2011 Emil har KUN smagt slik fordi hans ondsbolle af farmor er så dum og give ham det selv om vi siger nej ..
    Sodavand har han ikk smagt og skal heller ikk så længe som muligt ..

chips , kiks , popkorn , kage osv er okay her hjemme men kun weekend normalt ..

• #29   16. sep 2011 For mig handler det heller ikke om at være klog eller fornuftig. Ønsker bare ikke et overvægtige barn, det var Nayas far.. Og ser ingen grund til at udsætte hende for smiley

• #30   16. sep 2011 det er ikke kun slik og usundt der gør en fed, de forkerte fedtstoffer m.m og mad gør dem også overvægtige....

• #31   16. sep 2011 Vi har kun sodavand - og andre sukkerholdige drikke i huset hvis vi har gæster.
    Emily får tit (ca. 0-1 gang om dagen) te med sukker i. Det elsker hun, og det er godt for hendes immunforsvar.

Slik spiser vi i weekenden, og hvis vi har gæster.
    Om fredagen får de et lille glas slik hver (Bella får et halvt). Og så lidt chips ved siden af hvis vi har det. Det er relativt lidt de får, men når der er gæster osv, sætter jeg ingen grænser hos Emily da det jo ofte står fremme på bordene. Gider ik være en bussemand i sådanne lejligheder.

Bella "startede med" at få slik som 1½ årig. Men hun spiser langt hellere frugt, rosiner, fignestang, agurks osv smiley Så det prøver jeg at begrænse det til.

Vi er IKKE sukkerforskrækkede! Så længe jeg har sunde og raske unger med sunde tænder og sunde kroppe, så gør jeg det rigtige. smiley

• #32   16. sep 2011 her hjemme er det meget lidt der kommer da vores den yngste har sukkersyge.. så det så nemt

• #33   16. sep 2011 nu er jeg kommunal dagplejer, så jeg ved også hvad der er sundt smiley

jeg er også meget økologisk, vi føre kun plantesmør og plantemagariner, italiensk oliven olie, da kroppen har godt af disse, og det kroppen ikke bruger af disse fedtstoffer, skylder den ud af dette fedtstof !

alm. fedtstoffer sætter sig i blodbanerne, og de forsvinder ikke igen og gør kun skade.

herhjemme hedder det fx. kun groft brød med nøglehul eller rugbrød med nøglehul eller så bager jeg det selv.

intet hvid vede, hvid pasta og i den dur... kun groft...

synes det er super vigtigt at give sine børn sunde vaner til resten af livet.

• #34   16. sep 2011 var til shila

• #35   16. sep 2011 Shila : nej vel? Men ja han var en lille fed prob. Og jeg eller vi Vil være meget ked af det hvis hun blev overvægtig smiley

• #36   16. sep 2011 Shila : du har ret smukke,, børn kan være så modbydelig overfor hinanden. Ville da aldrig tilgive mig selv hvis jeg fik gjort mit barn overvægtig og til et mobningsoffer. Ikke at jeg tror hun bliver det. Men når det nu ligger til Kims familie smiley

• #38   17. sep 2011 Mor til vera : her har jeg samme problem med, jeg heller ikke tror de vil respektere vores valg om det.. For de kan slet ikke forstå, at vi ikke vil ha hun skal ha søde sager og de synes det er noget underligt noget, at vi f. Eks ikke vil ha Naya får sin egen lagkage når hun fylder 1 år.. Kan slet ikke forstå man ikke bare respektere forældres valg smiley

• #41   17. sep 2011 Det er sku utroligt!! smiley altså kan ikke se det er så svært at respektere forældres valg. De dør altså ikke af, at de ikke får slik og andre søde sager endnu smiley det fik jeg altså heller ikke da jeg var lille smiley

• #42   17. sep 2011 Sofie, ja okay smiley I pervers sammenhæng ja så lyder det ligt forkert smiley Men det er det ord den store bruger smiley hehe..

Kommentér på:
Kage, chips og slik til jeres børn..

Annonce