{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Supplere med MME - hvordan, hvornår, hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg tænker meget på at supplere op med MME i løbet af dagen.

De sidste 3-4 uger har jeg arbejdet meget på at regulere min mælkeproduktion, da jeg laver for meget, så han bliver ked af det under og efter amningen.
Nu er han så også begyndt at være voldsomt distraheret under amningen, og ligger og kører hovedet fra side til side, uden at kunne finde ud af at få ordentligt fat. Han ligger kort tid, og får dermed stort set ikke spist noget, og kun det tynde mælk - og der er nok, han bøvler bare med det.

Om morgenen og aftenen kan han godt finde ud af at sutte ordentligt, og bliver sjældent ked, men i dagstimerne er det virkelig bøvlet og både han og jeg bliver frustreret, og han er ked af det efter de fleste måltider.

Derfor overvejer jeg kraftigt at supplere med mme om dagen, for at fjerne alle de ubehagelig måltider, hvor vi begge ender med at være kede af det.
Så vil jeg fortsat amme morgen og aften, hvor han kan finde ud af det, og vi får hygget os.

Men hvor meget skal han have? Og hvad har folk af erfaringer med at køre med begge dele?

Han er 8 uger og vejer ca. 5,7 kg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Supplere med MME - hvordan, hvornår, hvor meget?
  • #1   5. sep 2011 Heidi,
    der går 3-4 timer mellem hver spisning? Nogle dage spiser han kun 4-5 gange i alt..

I de sidste par uger har jeg arbejdet på intervallet, så det er rykke fra 2 til 3/4 timer, og forsøger at strække den så længe som muligt hver gang.

• #2   5. sep 2011 alle mine har fået suppleret fra sygehuset af, og det har fungeret udemærket, med bryst først og så mme. har ikke målt med hvor meget de vejer, men hvor sultne de er smiley og de lever alle i bedste velgående smiley
    ellers står det bag på pakkerne hvor meget de skal spise alt efter vægt, hvis du er mest tryg ved det.

men jeg tænker umiddelbart efter hans alder at dømme ville jeg lave omkring 60ml til at starte på, så alt efter om han levner eller sluger det hele råt, kan du passe det ind smiley

• #3   5. sep 2011 var den til mig? for det var jo sådan set også det jeg skrev smiley

• #4   5. sep 2011 Jeg ville vende den med SP først - fordi det lyder af meget lidt han spiser om dagen på brystet.... men kan du ikk pumpe ud inden du ligger ham til - løber det så ikk langsommer ??? sådan fik jeg mit til at køre mere roligt ellers kunne de ikk få fat og blev skide sure.

men hvis du skal give flaske bagefter er det at føle sig frem hvis man kan sige det på den måde. det er at finde ud af hvor meget der skal til at gøre ham mæt...

på pakken står der at et barn på 8 uger skal have 130 - 160ml NAN 6-5 gange om dagen...

Kan du ikk pumpe ud om dagen og give ham på flaske ??? hvis du gerne vil have han kun får modermælk

• #5   5. sep 2011 Camilla,
    det er efter jeg har strukket den han nogle dage kun spiser så lidt. Er derfor jeg lader ham spise efter 3 timer ofte, frem for 4. Han sover jo hele natten, så der spiser han ikke, og ellers er det med 3-4 timers mellemrum.
    Han trives jo fint vægtmæssigt og ligger øverst i alle kurverne, så jeg tror i og for sig han får hvad han skal have. Præsenterer han sig og er sulten uden at kunne trøstes, får han bryst. Kan han trøstes uden at blive ammet, vurderer jeg at han ikke er sulten nok.

I og for sig er det ikke så vigtigt for mig at han kun får mm - nu har han jo været fuldtidsammet i 8 uger. Jeg vil bare virkelig gerne have at min søn ikke skal trøstes efter at have spist :S
    For enten får han for meget, og får ondt, eller også kan han ikke fokusere og sutter ikke rigtigt og får kun det tynde mælk der er i starten.

Jeg kan jo godt regne ud at han skal have hvad han vil spise - det er mere hvor meget jeg vil skulle starte med at give smiley det er jo en helt ny verden for mig.. Og godt nok får min niece mme om dagen, men hun er jo noget ældre, og får mos ved siden af, så deres anvisninger kan jeg ikke helt gå efter..

Jeg regner også med at vende den med sp ved næste besøg, men jeg har mere eller mindre truffet min beslutning. Det er virkelig hjerteskærende og svært at han græder i forbindelse med over halvdelen af døgnets måltider.. Og det har stået på i flere uger nu :S

• #6   5. sep 2011 Samtidig tænker jeg også at hvis han nu kunne spise sig mæt i løbet af dagen, frem for kun at ligge ti minutter og dreje hovedet fra side til side, ville han måske også blive bedre til at sove i løbet af dagen, og måske ikke blive så´træt om eftermiddagen..

Han bliver jo ikke ordentligt mæt af det tynde mælk i starten..

• #7   5. sep 2011 Han har aldrig ligget mere end 10-15 minutter pr gang, og det har SP sagt var helt fint, da han jo vokser som han skal.
    Nu har han bare skruet lidt ned for tiden, så han i dagtimerne ofte kun ligger 10 minutter. Hvilket ikke ville gøre mig noget, hvis han suttede aktivt de ti minutter, men det gør han ikke, han ligger og fedter rundt og kan ikke samle sig om det.
    I starten trak jeg brystet væk når han gjorde det, så der lige var 5 sekunders pause, og så var han klar igen, men nu ligger han bare og drejer hovedet fra side til side og kan/vil slet ikke sutte ordentligt.

Men morgen og aften, når det er puttetid og vi ligger sammen, kan han godt..

• #8   5. sep 2011 altså hvis du ikk vil pumpe ud så han får din mælk bare på flaske og roligere tempo - så ville jeg starte med at lave 90ml vand + pulver giver 100ml mme sådan ca står der på pakken.. så får han resten hos dig..

Ja han har fået det vigtigste af modermælken smiley

• #9   5. sep 2011 altså det er at prøve sig frem på mme smiley mine tøser kan godt gå 6timer i mellem måltiderne da de var 2 mdr fordi det mætter bedre - så det skal du ikk være nervøs for..

men start med 90ml - så hvis han ikk bliver mæt så køre du bare op og op og op til han er mæt smiley

• #10   5. sep 2011 det vil jeg prøve. Tak Kiki smiley

• #11   5. sep 2011 Var mest den slags svar jeg søgte (og tak Carina), da jeg er rimelig afklaret med at forsøge med mme. Også hvis det i sidste ende betyder at han vælger brystet fra..

jeg synes det er så ærgerligt at det så ofte ender i gråd, og det vil jeg simpelthen ikke mere.

• #12   5. sep 2011 det var så lidt... bare husk maven kan blive lidt hård af det smiley

• #13   5. sep 2011 Jeg kan fuldt ud forstå dig - jeg havde det sådan til sidst inden jeg stoppede - det endte hvergang med at Silja bare tude og tude.. jeg skulle dog overskride en grænse fordi jeg følte mig som en dårlig mor.. men nu er jeg overlykkelig og har 2 glade børn smiley men de piller man kan få for at stoppe amningen hold dig fra dem !!!! bare et lille råd - det gør skide ondt - eller det gjorde det hos mig fordi man må ikk pumpe ud fik jeg at vide. så jeg havde kæmpe patter og de var sten hårde. men 4 dage efter ingen mælk smiley

• #14   5. sep 2011 Indtil videre håber jeg jo på at han fortsat vil tage brystet, men vil han ikke det, må jeg tage den derfra..

Min niece har fra hun var et par uger fået flaske til hver pasning, og har den sidste måned fået flaske med mme om dagen, og nu i VS. Derhjemme får hun MM morgen og aften.. Så for dem kører det, og det er jo ikke en garanti for mig, men jeg håber..

Men ellers må jeg tage den derfra og se hvad der sker jo.

• #15   5. sep 2011 ja det kan godt være hårdt for maven, men så kan skift af mærke afhjælpe victor fik hård mave af allomin og freja fik det af nan smiley ellerskan du afhjælpe med sukkervand 100ml kogt vand en god tsk fuld sukker. køl og giv 5 ml 2 gange dagligt (har samme virkning som lactulose og hjalp på freja efter 3 dage) men Liva havde ingen maveproblemer smiley

• #16   5. sep 2011 nej børn er forskellige smiley

Kommentér på:
Supplere med MME - hvordan, hvornår, hvor meget?

Annonce