5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Supplere med MME - hvordan, hvornår, hvor meget? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg tænker meget på at supplere op med MME i løbet af dagen.
De sidste 3-4 uger har jeg arbejdet meget på at regulere min mælkeproduktion, da jeg laver for meget, så han bliver ked af det under og efter amningen.
Nu er han så også begyndt at være voldsomt distraheret under amningen, og ligger og kører hovedet fra side til side, uden at kunne finde ud af at få ordentligt fat. Han ligger kort tid, og får dermed stort set ikke spist noget, og kun det tynde mælk - og der er nok, han bøvler bare med det.
Om morgenen og aftenen kan han godt finde ud af at sutte ordentligt, og bliver sjældent ked, men i dagstimerne er det virkelig bøvlet og både han og jeg bliver frustreret, og han er ked af det efter de fleste måltider.
Derfor overvejer jeg kraftigt at supplere med mme om dagen, for at fjerne alle de ubehagelig måltider, hvor vi begge ender med at være kede af det.
Så vil jeg fortsat amme morgen og aften, hvor han kan finde ud af det, og vi får hygget os.
Men hvor meget skal han have? Og hvad har folk af erfaringer med at køre med begge dele?
Han er 8 uger og vejer ca. 5,7 kg.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
der går 3-4 timer mellem hver spisning? Nogle dage spiser han kun 4-5 gange i alt..
I de sidste par uger har jeg arbejdet på intervallet, så det er rykke fra 2 til 3/4 timer, og forsøger at strække den så længe som muligt hver gang.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
ellers står det bag på pakkerne hvor meget de skal spise alt efter vægt, hvis du er mest tryg ved det.
men jeg tænker umiddelbart efter hans alder at dømme ville jeg lave omkring 60ml til at starte på, så alt efter om han levner eller sluger det hele råt, kan du passe det ind
jul 2008
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
men hvis du skal give flaske bagefter er det at føle sig frem hvis man kan sige det på den måde. det er at finde ud af hvor meget der skal til at gøre ham mæt...
på pakken står der at et barn på 8 uger skal have 130 - 160ml NAN 6-5 gange om dagen...
Kan du ikk pumpe ud om dagen og give ham på flaske ??? hvis du gerne vil have han kun får modermælk
nov 2010
det er efter jeg har strukket den han nogle dage kun spiser så lidt. Er derfor jeg lader ham spise efter 3 timer ofte, frem for 4. Han sover jo hele natten, så der spiser han ikke, og ellers er det med 3-4 timers mellemrum.
Han trives jo fint vægtmæssigt og ligger øverst i alle kurverne, så jeg tror i og for sig han får hvad han skal have. Præsenterer han sig og er sulten uden at kunne trøstes, får han bryst. Kan han trøstes uden at blive ammet, vurderer jeg at han ikke er sulten nok.
I og for sig er det ikke så vigtigt for mig at han kun får mm - nu har han jo været fuldtidsammet i 8 uger. Jeg vil bare virkelig gerne have at min søn ikke skal trøstes efter at have spist :S
For enten får han for meget, og får ondt, eller også kan han ikke fokusere og sutter ikke rigtigt og får kun det tynde mælk der er i starten.
Jeg kan jo godt regne ud at han skal have hvad han vil spise - det er mere hvor meget jeg vil skulle starte med at give
Jeg regner også med at vende den med sp ved næste besøg, men jeg har mere eller mindre truffet min beslutning. Det er virkelig hjerteskærende og svært at han græder i forbindelse med over halvdelen af døgnets måltider.. Og det har stået på i flere uger nu :S
nov 2010
Han bliver jo ikke ordentligt mæt af det tynde mælk i starten..
nov 2010
Nu har han bare skruet lidt ned for tiden, så han i dagtimerne ofte kun ligger 10 minutter. Hvilket ikke ville gøre mig noget, hvis han suttede aktivt de ti minutter, men det gør han ikke, han ligger og fedter rundt og kan ikke samle sig om det.
I starten trak jeg brystet væk når han gjorde det, så der lige var 5 sekunders pause, og så var han klar igen, men nu ligger han bare og drejer hovedet fra side til side og kan/vil slet ikke sutte ordentligt.
Men morgen og aften, når det er puttetid og vi ligger sammen, kan han godt..
dec 2010
Ja han har fået det vigtigste af modermælken
dec 2010
men start med 90ml - så hvis han ikk bliver mæt så køre du bare op og op og op til han er mæt
nov 2010
nov 2010
jeg synes det er så ærgerligt at det så ofte ender i gråd, og det vil jeg simpelthen ikke mere.
dec 2010
dec 2010
nov 2010
Min niece har fra hun var et par uger fået flaske til hver pasning, og har den sidste måned fået flaske med mme om dagen, og nu i VS. Derhjemme får hun MM morgen og aften.. Så for dem kører det, og det er jo ikke en garanti for mig, men jeg håber..
Men ellers må jeg tage den derfra og se hvad der sker jo.
jul 2008
dec 2010
Supplere med MME - hvordan, hvornår, hvor meget?