{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

børnehave venner med hjem? {{forumTopicSubject}}

min søn på 4 går jo i børnehave og har gået der siden august sidste år. så har jofået opbygget nogle rigtig gode venskaber og nu er vi så nået der til hvor de gerne vil med hinanden hjem. og selvfølgelig må de komme her og han må komme hos dem.

men nogen der vil fortælle nogen gode råd til hvordan det gøres i praksis?

altså tænker hvor længe efter børnehave er godt for første gang? jeg mener de kommer jo i et helt fremmede hus osv og er jo også trætte osv efter sådan en hel dag, victor falder jo ihvertfald tit i søvn allerede ved 17 tiden smiley

besøger i de andres hjem inden? altså har sådan lidt svært ved at min søn skal være et sted feks hvor haven ik er lukket ordentligt af eller ja, er måske bare ik helt 100 tryg ved at han er et sted jeg ikke ved. dog ikke fordi jeg tror noget dårligt om nogen, er bare ikke vant til at overlade mine børn andre steder end hos familie.

og samtidig også lidt skræmt over at skullehave ansvaret overfor et andet barn, som jeg jo heller ikke kender udover det man lige hilser på dem i børnehaven smiley

det blev jo lige lidt langt og kludret, men hvordan har i fået en god opstart på at komme med andre hjem? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  børnehave venner med hjem?
  • #1   29. aug 2011 i vores børnehave hænger der en liste hvor man kan skrive barnet navn, adr og forældres TLF hvis de gerne vil lege så kan man tage nr og rige og aftale.

jeg synes at hvordan man gør det aftaler man med de modsatte forældre.

her er det dog kun weekenden man leger sammen.

• #2   29. aug 2011 Jeg lytter lige med, for har samme tanker.. ved heller ikke, om min pige ville "turde" tage med hjem et helt fremmed sted.

Vi har nogle faste legekammerater tilbage fra mødregruppen, de leger super, men det er jo noget helt andet med en fra bh.

• #3   29. aug 2011 Min datter har haft venner med hjem i ca 2 år efterhånden, men min søn på snart 4 år skal have sin første legeaftale herhjemme nu på torsdag.
    Vi henter drengene ca kl 14.15 for så har de fået eftermiddagsfrugt, og hans mor henter ham så her ca. 17.30 inden aftensmaden. Går det fint kan de sagtens i fremtiden spise aftensmad sammen, men de skal begge have en legeaftele hos hinanden inden det sker.

Børn på den alder (4 år) er faktisk rigtig modne, og jeg stoler fuldt og fast på at det nok skal gå. De ved jo godt at de skal høre efter, og de har jo også lært nogle basisting, plus deres egne forældre sikkert beder dem høre efter og være søde når de er ude.
    Med datters veninder er det superlet, de elsker at hjælpe med maden og at kæle med vores dyr - der går meget tid med bare at være finker for dem selv.
    Jeg tror måske tempoet med drenge er noget højere, men er sikker på at det bliver nemt.
    Ansvaret skal du selvfølgelig ikke tage let på, men ens børn er bare anderledes når de har venner med hjemme - mere selvstændige.

• #4   29. aug 2011 har også overvejet kun og lave weekend aftaler, ihvertfald lige til starten.

ja, kan da ikke bære tanken om de står der i et fremmede hjem og bare fortryder og blir kede:( elelr man står der selv med et ulykkeligt barn og jo så kan der selvfølgelig bare ringes osv. men alligevel...

ville bare gerne hører hvordan andre har gjort så man har lidt at gå udfra.

• #5   29. aug 2011 Carina: sorry jeg siger det, men hvsi der står en og er ked så tror jeg det er dig smiley hvis dit barn selv vil lege ved den anden, så tror jeg det passer smiley her er der jævnligt legekammerater med hjemme, både vherdag og i wee, og jasmin er også ude ved dem.. de første par gange blev de hentet i børnehaven af os eller dem hun sku lege ved, og så hentet ved en 17-18 tiden.. nu spises der også aftensmad sammen, og så sludre man lige lidt med ofrældrene ved afhentning.. og tiden flyver bare afsted.. og specielt nu vi kun har jasmin er det skønt, for iv kan få lavet de daglige ting imens de rigtig hygger og leger og de bliver aktiveret på en anden måde end hvis vi skulle være med... og her har der aldrig stået et trist barn, ej heller har jsamin haft hjemve, tværtimod, vi lde ikk med hjem når det er slut smiley man snakker jo også jævnligt med de andre forældre i børnehaven ved afl./afh så man "kender" jo hinaden.. så tror det er dine bånd der skal brydes, og ikk barnets smiley

Kommentér på:
børnehave venner med hjem?

Annonce