{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Har et par spørgsmål {{forumTopicSubject}}

1. hvor meget spiste jeres små pus da de var 1 mdr? min Emma spiser 120.ml er det for lidt eller for meget?

2, Emma vil ikke rigtig sove i dag timeren kun 10-20 min af gangen selv om jeg går med barnevogen så flder hun ikke i søvn, dog sover hun hele natten.

3 min SP siger jeg skal give hende laktulose fordi hun ikke kommer af med aff hun kan ligge og presse i 1-12 timer plus hun så blir ked og græder hun får 3 ml om dagen efter SP men det hjælper ikke rigtig kan jeg give hende mere eller skal jeg vente og høre SP ad?

4, hvor lang tid må hun side i autostolen ca?

Til jer der har fået kejser snit og døjet med sår bagefter..
hvor længe efter væskede jeres sår? jeg får skiftede hver dag af hjemme sygeplejsken men det væsker stadig en del og vil så gerne bare snart være over det ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har et par spørgsmål
  • #1   25. jul 2011 Det første kan jeg da svare på smiley
    Min pus på 7uger, spiser os 120ml, så jeg tror det er helt normalt! smiley

2 : Har du prøvet bare af lade hende ligge om dagen i vognen uden du går med hende?

3 : Tror du skal kontakte læge, nogen gange skal der andre midler til end laktulose

• #2   25. jul 2011 1: Nu startede mine først på NAN da de var 5½uge - men på pakkerne står der hvad der er normalt for hvert måltid... altså 120ml pr måltid er som mine piger...

2. Den med at hun ikk sover kan have noget at gøre med maven - ellers er det fordi hun ikk bliver mæt... altså siger hun selv til når hun er sulten eller giver du hele tiden eller med timer imellem ???

3. altså hvis din SP har sagt det til dig skal du ikk sætte det op eller ned uden at vende den med hende - men jeg ved at vi må give 2ml 2 gange om dagen.. vi hælder det i deres flasker og over nogle dage kommer der gang i deres maver.. husk at cykle med benene gør meget eller massage deres maver med uret os... eller en zoneterapet...

• #3   25. jul 2011 150ml kogt koldt vand med 20gr sukker kan sætte gang i maven os smiley

• #4   25. jul 2011 altså du skal nok ikk lade hende sidde 24/7 i autostolen - men altså vores sidder mellem 5min til 2 timer nogle gange smiley

• #6   25. jul 2011 jeg fik taget mit plaster af 5-7 dage efter kejsersnittet... men hvis det væsker så du selv skal skifte ville jeg lige vende den med sygeplejersken som kommer. men det er desværre forskelligt hvor lang tid man er at komme ovenpå igen smiley

• #7   25. jul 2011 gi hende da noget sveske juice det hjælper

• #8   25. jul 2011 Nena fik Laktulose smiley
    men hun fik altså 5 ml 2 gange dagligt i starten (: , da mindre ikke kunne sætte gang i det /:
    Men kontakt lægen ?

• #9   25. jul 2011 INTET juice for guds skyld når hun ikke er ældre, det er henes tarme slet slet ikke udviklet til!!! ring og hør din læge ad!!!

• #11   25. jul 2011 mit kejsersnitt har aldrig væsket men er også syet hverggang plasteret kom af inden jeg forlod sygehuset.

vores dreng havde også mave pro og der hjalp laktolousen ikke så han fik movicol af sygehuset p3 kolding og så kunne vi give ham når vi blev udskrevet men det skal du snakke med lægen eller sp om on det er ok at give..

som der også bbliver skrevet vi har heller ik kunne køre nan da det giver alle vores h¨ård mave

• #12   25. jul 2011 nej du skal selvfølgelig lave det selv ik det du køber det giver sig selv men er hun ik 6 mdr efterhånden da

• #13   25. jul 2011 åhh undskyld læste lige at hun kun var en mdr min fejl blande lige et andet indlæg sammen med det her

• #14   25. jul 2011 hun siger selv til når hun er sulten med mindre der går 5-6 timer så vækker jeg hende..

den grønne allomin får hun blødene afføring af det har vi prøvede..

SP har sagt jeg selv skal finde ud af hvor meget hun skal have af laktulose hun må få 4ml til 9 ml om dagen og SP sagde jeg skulle starte på 3 ml hvilket jeg har kørt med i 5 dage nu skal jeg sætte det 1 eller 2 ml op??

Jeg klar over hun ikk må side 24/7 i autostoeln men fik afvide da hun lige var født max 20 min af gangen så ille bare høre om hun må side der længere nu?

Ang kejser snit det for jeg blev operet 3 gange efter mit kejsersnit og det væsker der fra men har snakkede med sygehuset og de kan ikk sige hvor længe det være med og væske men om nogen havde prøvede detr og hvor længe deres var for det skiftede hver dag

• #16   25. jul 2011 camilla det bare rigtig træls sikke en omgang he men jeg får heldigvis hjemme sygeplejsken på besøg hver dag til skifte dejlig men ikk sakl til lægen hver dag

• #18   25. jul 2011 camilla stakkels dig hvor fik du ikk hjemme sygepl til komme? jeg ringede bare til lægen og sagde det skulle skiftes og jeg ikk selv kunne og min mand ikk skulle for jeg ville være sikker på alt var ok efter 14 dage på sygehuset så gad jeg ikk vis det gik galt igen også kom de og det nu meget hyggelig det nemlig fra mit eget arb så det mine kollegaer der kommer forbi meget hyggelig med en lille sludder og høre hvordan det går hehe

• #20   25. jul 2011 hehe ja de så hyggelig bare en skam de ikk har tid til være her lidt længere kunne godt tænke mmig høre om alle mine dejlige klienter hihi

• #22   25. jul 2011 åhh jeg savner bare mine har kørt i hjemmeålejen det samme sted med samme klienter i 7 år (plus minus dem der falder fra) og jeg har kun været på barselv i ja det må være 3 mdr nu savner virkelig mit arb fælles skabet med mine kollegaer og snakken hihi

• #23   25. jul 2011 1: Min Emma som er en måned i dag spiser 150 ml hvert måltid , undtagen de gange hun starter med lidt bryst .

3: Ring til din SP i morgen når de har telefon tid , men jeg ville da mene du gerne må dosere op når det ingen effekt har .

Angående NAN 1 så har min Emma ingen problemer med maven men hun får også bio-gaia smiley

Snak med din SP , ellers er det jo snart tid til din 5 ugers undersøgelse hos lægen .. Så kan du altid udspørge ham/hende smiley

Go bedring med den bette smiley

• #24   25. jul 2011 jeg ville sætte det op med ½ml af gangen bare så det ikk lige pludselig bliver værre end det skal være !!!

altså jeg tror ikk at nogen kan overholde de 20min af gangen.. så længe det ikk er flere timer man taler om så skal man jo bare lade baby ligge og strække ryggen lidt bagefter smiley

• #25   27. jul 2011 vi er lige stoppe med laktulose her hjemme i starten virket der heller ik men da vi så var på syhuset med det sagde de at vi skulle proppe en del til 100ml i hver flaske og det hjalp virkeligt meget for os. når i en gang skal stoppe igen så vil jeg råde til at tage en ½ ml laktulose ud af flasken hver uge så trapper du langsom ud af det og har også virket for os.

• #26   27. jul 2011 tak dorte det sakl jeg nok huske SP har osse sagt det he

• #27   29. jul 2011 selv tak. synes bestem det hjælp når de få lidt af gange. smiley

Kommentér på:
Har et par spørgsmål

Annonce