21. mar 2008 Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 261 Svar: 1.278
Amning op og kører igen... {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at da Nicklas var 2 døgn måtte jeg stoppe med at amme da han suttede så hårdt at jeg tudede mig igennem amningen.
Jeg malkede så ud til ham og det gik fint med flasken men sidste mandag bestemte jeg mig for at prøve at amme igen for nu var mælken jo faldet til og det gik bare super fint men siden i lørdags har jeg bare ikke haft nok mælk til ham og han er så kommet på mme.
I går eftermiddags malkede jeg samlet 150 ml. ud og har siden ikke mærket brystet være spændt på nogen måder men jeg VIL IKKE OPGIVE amningen så jeg tænker om jeg måske kan pumpe ud og derved sætte produktionen igang igen. Man siger jo at jo mere man ammer/malker ud jo mere mælk får man.
Er der nogen som har prøvet noget tilsvarende hvor det er lykkedes at få amningen i gang igen???
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
Du skal malke ud ca. 5 gange i døgnet så skulle det gerne øge produktionen igen.. og det er rigtig godt at fortsætte med at ligge ham til da det jo også stimulere.. Om du kan få ham til at tage ved igen ved jeg ikke, for det er jo nemmere for dem at spise fra flasken.. held og lykke med det
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 261 Svar: 1.278
Han har spist lidt ved mig i dag men han fik slet ikke nok.
Er det så ikke smartest at lade ham spise og så malke ud når han er færdig? Altså i den rækkefølge eller hvornår er det bedst at malke ud?
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
for jeg ville nok gøre det efter han har spist samt imellem at han spiser sådan du rigtig får stimuleret..
mar 2008
Kan ikke fordrage øl så det er desværre ikke en mulighed. Snakkede faktisk med en sygeplejerske da jeg amme Nicoline og hun sagde at det som hvidtøl gør er at når man drikker alkohol så slapper man af i kroppen og så kører amningen bedre.
Jeg har lige googlet "genetablering ag amning" og der kom en masse gode råd.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
mar 2008
maj 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Emner: 61 Svar: 753
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
mar 2008
Nu prøver jeg at malke ud efter hvert måltid i morgen og så må vi se om jeg skal fortsætte lidt endnu...
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 454
Drik masser af vand! Det hjælper produktionen.. Ellers vil jeg også sige, at du skal lægge til ved begge bryster hver gang.. Og du må først malke ud bagefter, ellers kan det være han ikke får hvad han kan spise, fordi du har hapset det fra ham
Bryster skal ikke nødvendigvis være spændte efter amningen er etableret.. Jeg havde kun spændte bryster den første uge, ellers intet og amningen kørte glat, med nok mælk :o)
Men det lyder jo til, der er godt gang i det allerede
Pøj pøj med det
mar 2008
Jeg har ammet ham i nat og suppleret med en smule af det jeg malkede ud i går.
Er sikker på at Det nok skal lykkedes
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 454
Amning op og kører igen...