{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Amning op og kører igen... {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at da Nicklas var 2 døgn måtte jeg stoppe med at amme da han suttede så hårdt at jeg tudede mig igennem amningen.
Jeg malkede så ud til ham og det gik fint med flasken men sidste mandag bestemte jeg mig for at prøve at amme igen for nu var mælken jo faldet til og det gik bare super fint men siden i lørdags har jeg bare ikke haft nok mælk til ham og han er så kommet på mme.
I går eftermiddags malkede jeg samlet 150 ml. ud og har siden ikke mærket brystet være spændt på nogen måder men jeg VIL IKKE OPGIVE amningen så jeg tænker om jeg måske kan pumpe ud og derved sætte produktionen igang igen. Man siger jo at jo mere man ammer/malker ud jo mere mælk får man.

Er der nogen som har prøvet noget tilsvarende hvor det er lykkedes at få amningen i gang igen???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amning op og kører igen...
  • #1   5. apr 2011 mit gik lidt ned på et tidspunkt hvor jeg var syg, så malkede det op igen..
    Du skal malke ud ca. 5 gange i døgnet så skulle det gerne øge produktionen igen.. og det er rigtig godt at fortsætte med at ligge ham til da det jo også stimulere.. Om du kan få ham til at tage ved igen ved jeg ikke, for det er jo nemmere for dem at spise fra flasken.. held og lykke med det smiley

• #2   5. apr 2011 Han tager imod alt der kommer i munden på ham så det er heldigvis ikke noget problem.
    Han har spist lidt ved mig i dag men han fik slet ikke nok.
    Er det så ikke smartest at lade ham spise og så malke ud når han er færdig? Altså i den rækkefølge eller hvornår er det bedst at malke ud?

• #3   5. apr 2011 nå okay dejligt nok.. jamen vil mene at du skal gøre det efter han har spist ved dig, for at han tager alt det han kan.. nu ved jeg ikke hvor længe der går imellem at han spiser ??
    for jeg ville nok gøre det efter han har spist samt imellem at han spiser sådan du rigtig får stimuleret..

• #6   5. apr 2011 Tusind tak for jeres råd. Jeg tror at det vigtigste er at jeg har bestemt at det SKAL lykkedes...

Kan ikke fordrage øl så det er desværre ikke en mulighed. Snakkede faktisk med en sygeplejerske da jeg amme Nicoline og hun sagde at det som hvidtøl gør er at når man drikker alkohol så slapper man af i kroppen og så kører amningen bedre.

Jeg har lige googlet "genetablering ag amning" og der kom en masse gode råd.

• #7   5. apr 2011 sys det er sejt du ikke bare giver op som mange nok ville gøre, kan desværre ikke hjælpe med gode råd, men er sikker på at du nok skal få det til at køre med den indstilling, thumbs up ;o)

• #8   5. apr 2011 Ditte---> Jeg ser det ikke som et nederlag at jeg har måttet give ham flaske men jeg VIL amme ham for jeg elskede at amme Nicoline og det er sgu også noget nemmere at amme end at man altid skal have de sk*de flasker med

• #9   5. apr 2011 Jeg har aldrig malket ud til Malthe, de dage der ikke var mælk nok er han bare blevet lagt til det mere, de første tre uger var mega hårde, og det gjorde sindssygt ondt når han tog ved, men derefter har det bare fungeret 100% så det er bare det hele værd at fortsætte selvom det er mega smertefuldt.

• #11   5. apr 2011 nej det er bestemt ikke noget nederlag, du har jo hele tiden også gjort en masse for at få amningen til at fungere, og at give en flaske indimellem sker der da intet ved, den lille fyr skal jo have hvad han har brug for, og er da helt sikker på at du nok skal få ordentligt gang i det igen, og hvor har du ret, det er bare meget lettere og rigtigt rigtigt dejligt ;o)

• #12   5. apr 2011 Nu har Lillemanden lige spist ved begge bryster og jeg følte de var tomme men alligevel kunne jeg malke 160 ml ud... Det er jo super.
    Nu prøver jeg at malke ud efter hvert måltid i morgen og så må vi se om jeg skal fortsætte lidt endnu...

• #13   5. apr 2011 Flot du bliver ved smiley

Drik masser af vand! Det hjælper produktionen.. Ellers vil jeg også sige, at du skal lægge til ved begge bryster hver gang.. Og du må først malke ud bagefter, ellers kan det være han ikke får hvad han kan spise, fordi du har hapset det fra ham smiley Hvis du ikke føler han får nok, så læg ham til lidt oftere, selvom han ikke beder om det. Bare det han sutter, sætter gang i systemet. En malkning stimulerer på ingen måde, ligeså godt som baby gør, så det ville være den hurtigste måde at oppe produktionen smiley

Bryster skal ikke nødvendigvis være spændte efter amningen er etableret.. Jeg havde kun spændte bryster den første uge, ellers intet og amningen kørte glat, med nok mælk :o)

Men det lyder jo til, der er godt gang i det allerede smiley Ellers kan jeg anbefale ammenet.dk - dog er chatten/forummet lukket for nye indlæg, men der står mange gode ting. (ved ikke om det er der du allerede har info fra)

Pøj pøj med det smiley

• #14   6. apr 2011 Mette---> Det var ammenet jeg havde fundet. Super hjemmeside.
    Jeg har ammet ham i nat og suppleret med en smule af det jeg malkede ud i går.
    Er sikker på at Det nok skal lykkedes

• #15   6. apr 2011 Flot smiley Dygtig dreng smiley

Kommentér på:
Amning op og kører igen...

Annonce