{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Hænge montanareoler op 2.000 kr.
  • Samle PAX skab 850 kr.
  • Repair of dishwasher 1.000 kr.
  • Samle møbler hænge ting op 1.660 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad lavede du da dit fødselsforløb
  • #1   5. mar 2011 jeg var lige gået iseng, da min veer startede. prøvede at vække manden, men uden held.

jeg tog det faktisk meget stille og roligt og sov ind imellem veerne. vækkede manden og morgen, som så gik i panik.. det hyggede jeg mig med og gik og små grinte lidt af ham... man skulle nærmest tro at det var han der var ved at føde og ikk mig hehe....

• #2   5. mar 2011 det var min første fødsel.... så er spændt på nr. 2 hehe

• #4   5. mar 2011 Iiihhh altså hvor i dog bare tog det roligt smiley jeg var først så rolig da jeg blev indlagt på fødegangen smiley

• #5   5. mar 2011 Jeg startede med at få modningsveer søndag aften, hele mandag gik jeg og talte og talte.. dog så afsted til sygehuset mandag aften, og det var faktisk først efter jeg havde fået lavment at udvigelses veerne kom, tirsdag kl. 15.09 kom Katja til verden ved akut kejsersnit smiley

• #6   5. mar 2011 Jeg var ude og prøvekøre vore nye bil da veerne rigtig startede (da jeg skulle have oscar) ....

• #7   5. mar 2011 Jeg vågnede op med plukveer om morgenen. Da vi kom til formiddag ringede jeg til min søster og spurgte hende om det var veer eller plukveer. Hun grinede af mig og sagde at så længe jeg kunne gå rundt, og ringe og spørge hende til råds - så var det kun plukveer. smiley

Så vi gik igang med at fælde juletræer, fik en veninde på besøg, og bagefter kom min far på besøg..

Ved 16:30 tiden ringede jeg FG, for havde ikke mærket baby hele dagen, så jeg skulle lige ind og tjekkes.

På vej der ind blev de der dersens plukveer værre og værre - MEN jeg kunne gå endnu! Ergo så var det kun plukveer som min søster havde fortalt mig smiley

Jeg blev undersøgt og sendt ind på en fødestue, og spørger jo selvfølgelig Hvorfor?!

Jamen,det er da fordi du er igang med at føde!!

Og lige knap 3 timer senere fik jeg Christina.. smiley

• #8   5. mar 2011 jeg havde lejligheden fuld af gæster, vi havde nemlig hele dagen været ved at gøre klar til baby´s ankomst, med at male, hænge hylder op, billeder, lægge tøj på plads, gøre hoved rent, så selvom vi altså ikke boede i en grisesti så tog det hele dagen og mere til, min mor, far, mormor og lillebror var der, jeg var ved at støvsuge under en radiator da jeg fik den første ve, og så blev jeg beordret i seng, hvilket jeg ikke gad, troede bare det var plukveer, så jeg fortsatte og gik ud og lavede eftermiddagskaffe til os, men efter et par timer gjore det så ondt at jeg ikke kunne så meget andet end ligge ned, så de andre tog hjem da de mente det gavnede mig mere, så ville min mor og far komme dagen efter igen og gøre færdigt, men en times tid efter de var kørt, fik vi besked på at komme på fødegangen, så jeg nåede ikke at lave det helt store mens jeg ventede da det var så vodsomt næsten fra starten.

• #9   5. mar 2011 Min første gang gik det ikke i gang men jeg fik stikpiller i 3 dage og på 3. dagen fik jeg taget vandet ved stor besvær... (jeg var kun ½cm åben og havde stadig livemoderhals tilbage)

Der skete ikke en skid og jeg fik så veedrop, lå i 6 timer med stærke veer men intet skete... Var nu åben 3 cm!:O
    Der blev tilkaldt en læge som sagde til mig at han synes vi skulle stoppe og så starte forefra om morgen!
    Hold kæft hvor jeg tuede, jeg havde bare ikke lyst til at skulle det hele igennem igen! Og min jordmoder sagde at jeg kunne få kejsersnit istedet, men det turde jeg sku heller ikke..:S Men valgte alligevel KS!
    Kunne dog først komme til om morgen da der var en masse akut før mig!

Vi fik kørt en seng ind på fødestuen til min mand så vi kunne sove lidt..:)
    Så vi optog en hel stue... hehe
    Om morgen kl 9:42 kom Viktor til verden ved KS!:D

Anden gang havde jeg først plukkeveer/modningsveer i 2 dage og så veer næsten en hel dag som bare tog langsomt til...
    Kl 22 om aften sagde jeg til min mand at nu kunne jeg ikke holde det ud længere og vi måtte afsted!
    Da jeg kom på undersøgelsesstuen havde jeg så ondt i maven at jeg bare lå og skreg! (troede det var helt normalt)
    De undersøgte mig og lavede en strimmel, jeg var ½-1 cm åben og IKKE i fødsel!!!!!!!? Sagde at jeg bare kunne tage hjem og hvile mig, men det ville jeg ikke for havde såååå ondt!

Lidt efter kom JM igen og spurte hvor jeg havde ondt? Jeg jagede fingerne lige ned i mit ar fra KS med Viktor!
    Lidt efter kom en læge og spurte om det samme og sagde at vi måtte køre akut på oprationsbordet da det formentlig var mit ar der var ved at briste indvendigt!!!!
    Kl 00:49 kom Klara til verden og jeg lå yderlig et par timer på bordet da jeg havde mange indre blødninger som de ikke kunne stoppe!!!
    Jeg mistede 2½ L blod og fik blod fra banken!!!

Sory det blev lidt langt...;)

• !!
    !! Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
    #10   5. mar 2011 Jeg havde lidt veer hele formiddagen uden at synes det var veer. Var ude og juleshoppe og inde og spise på cafe med min mor. Til sidst måtte min mor dog sende mig hjem for hun blev lidt bekymret.

Stille og roligt tog veerne til men skulle da lige se naboens nye akvarie. Da vi kom hjem fik vi lidt og spise og så gik vi igang med at se champions leage. Kl 23 var vi på sygehuset hvor veerne stille og roligt tog til og kl 03.47 er han født...

• #11   5. mar 2011 Jeg var indlagt til observation og de var blevet enige om at sætte mig igang, men der skete ingenting, havde 5 gæster på det tidspunkt og så gik vandet lige pludselig.
    min mor skulle lige til at gå og så sagde jeg: "der gik vandet"
    min mor sagde bare at den var god med mig for hun troede bare jeg ville have hende til at blive længere, men det var altså gået.
    så gik jeg ud i bad og så kom veerne og blev kørt ned på fødegangen fordi veerne kom så hurtigt, blev puttet i badekar for at lindre smerterne og da der var gået 1½ time i alt var jeg udvidet 10 cm, brugte så 2 timer og 15 min. på at få ham ud.

• #12   5. mar 2011 første gang startede det meget stile og roligt fra morgenstunden af og da min x skulle på arbejde hele dagen så kom mine forældre op til mig og lavede aftensmad og da kl var 22 valgte vi og køre op på sygehuset til et tjek da min far skulle være chauffør men også skulle op og på arbejde kl 6 næste morgen på sygehuset valgte de og beholde os da jeg havde åbnet mig en halv cm og de ikke havde andre inde :o)

anden gang var til et planlagt kejsersnit :o)

og tredie lå jeg og snork sov da jeg vågner ved at jeg kan mærke et ordenligt plop og jeg flyver ud af sengen for at se at hele gulvet er fyldt med blod og så var det ellers afsted babu med ambulancen og der havde jeg det ikke ret godt for vidste jo ikke om der var sket noget med den lille mus :o)

• #13   5. mar 2011 3 ud af 4 gange har min fødsel startet om natten med vandafgang i en skylle - 1 gang er den startet omkring midnat med gasnke små veer ( min hurtigste fødsel hvis man regner fra aller første spæde tegn)

alle gange har jeg været overrsket ( trods det jeg gik over tiden 2 af gangene) spændt og lidt "shit mann hvad fanden har jeg gang i " agtigt

• #14   5. mar 2011 Jeg sad og så tv omkring kl 21, da der begyndte at sive noget vand ud, fik ringet til min mor som skulle køre mig, da jeg kom på FG troede de ikke på mig, da jeg jo havde skiftet tøj, havde da ikke lyst til at rende rundt i våde trusser og bukser.
    Blev sendt hjem igen kl 00:45, og fik besked på at ringe næste morgen kl 10, det gjorde jeg så, der var der ingen ledig jordmor, så skulle ringe igen kl. 12, fik besked på at komme kl. 13. Ankommer så på FG kl. 13:08, og er 3-4 cm åben. Omkring kl. 16:30, får jeg valget mellem at komme hjem, eller blive liggende, valgte at ta hjem til mine forældre.
    Ligger i deres seng og slapper af, mens min mor, stedfar og x spiser aftensmad. (de skiftes til at spise, pga mine veer).
    Da kl. er omkring 18:30, går vandet, ud i mine forældres seng (ups!), jeg går i bad for at lindre smerter, min x ringer til FG og vi får besked på at komme med det samme.. Er der ca kl. 20:20, da kl. bliver 21:09 starter mine presseveer og kl. 21:29 er Simon født smiley

Undskyld længden! smiley

• #15   5. mar 2011 1 gang SOV da jeg vågnede at smeerter
    2 gang PRØVEDE AT SOVE men BANG, så var der smeerter !

• #16   5. mar 2011 Jeg var hjemme.
    Jeg troede at han pressede på min blære, og det var derfor jeg små tissede i trussen, når jeg rejste mig og satte mig igen, så vi tog til børnefødselsdag.
    Det blev ved hele dagen, og kl 17.30 efter min kæreste var flippet ud over at jeg ikke ville ringe på FG, ringede jeg derind. Jeg tog ind til et tjek, og der fandt vi så ud af at jeg var 4 cm åben. Havde da godt kunnet mærke lidt meget små jag i bunden af maven, men tænkte ikke at det kunne være veer.
    Men det var det. Jeg tog det totalt roligt, begyndte át grine, da den JM som undersøgte mig, ikke kunne forstå at jeg ikke var ved at gå i panik.

• #18   5. mar 2011 1 gang. Vågnede jeg kl 5.30 om morgenen med veer
    2.gang. Var jeg på cafe med mine søstre og papmor til brunch, og da jeg rejste mig da vi var færdige og begyndte at gå ja så kom der sku veer:-)

• #19   5. mar 2011 jeg vågnede den 19 feb kl 05.20 ved at der kom et lille smeld og gik så på toilet og tænke, hmm ja okay, tog et bind på og gik i seng igen, og efter 1 min tænkte jeg "FUCK det er sku da vandet der er gået" fløg ud af sengen og ringede til fødegangen, som sagde jeg skulle komme ind 9.30 vækkede kæresten og sagde "Skat vandet er gået vi skal på sygehuset 9.30" vi stod så op han var helt rundt på gulvet, han skulle ha været ude ved sin far og lave bil, og sagde han bare kunne smutte der ud for jeg havde ikke veer eller noget så var ret sikker på der ikke ville ske noget lige med det samme... nå han tog afsted og kl 7.30 begyndte jeg at få veer, tog et bad og tænkte arh de ik så reglmæssige endnu, nå men ½ time senere følte jeg at nu måtte jeg altså ind på fødegangen, så ringede der ind og fik afvide jeg skulle komme med det samme, ringede til min veninde som bor i nærheden om hun ik ville køre mig, fik hende til at ringe til min mor og far og kæresten og sige at det var nu... og så fik kæresten ellers fart på hihi (efter hva hans far sagde smed han alt han havde i hænderne, løb ud i bilen og begyndte at hive de ting ud der skulle bruges til den anden bil de skulle lave haha) v

• #20   5. mar 2011 min far og jeg havde været ude og handle ind til hans fødseldag om lørdagen, da vi kom hjem fik vi lidt at spise, så skulle vi ud til et forsamlingshus, på vej der ud troede jeg så jeg havde tissede lidt i bukserne, så kommer vi så lidt længere ud, så ryger der lidt mere vand, jeg tænker bare, shit, jeg har lige pisset i min fars bil, shit man, så stiger jeg så ud af bilen det ryger det sidste vand, jeg tænker bare, oh en, jeg skynder mig bare ind på toilettet lægger lidt papir i bukserne, så holder jeg den kørende, til jeg skal hjem, da jeg så kommer ud på toilettet kunne jeg godt lugte det ikke var tis, så sidder jeg så bare der og tænker lidt over, hvad det så var mon, så tænker jeg oh gud mit vand, så jeg sidder pænt og kalder på min fars kæreste, som fiser rundt og laver alt muligt andet, så jeg fanger hendes to små piger, som så henter hende, hun finder noget tørt tøj jeg kan få på. så kommer min far ud, har du ringet til fødegangen, det gøre jeg så, hvor jeg for at vide, jeg skal ringe igen om en time, hvis mit bind var tungt at vand eller jeg for veer, det får jeg så et 15min bagefter, så bliver jeg bare hysterisk, der er ikke nogle der skal sige noget til mig eller røre mig, de skal bare helt holde sig væk, jeg får det mere og mere dårligt, mens jeg venter på kæresten, som skal køre os på sygehuset, tror det var godt det kun tog 2½time fra start til slut, ellers ville det nok bare ende med et mord hihi (:

• #21   5. mar 2011 så nåde jeg da og brække mig ud over kæresten, hehe..

Kommentér på:
Hvad lavede du da dit fødselsforløb

Annonce