1.422 visninger
|
Oprettet:
Hvad lavede du da dit fødselsforløb {{forumTopicSubject}}
Ja piger hvad lavede i da jeres fødselsforløb gik i gang ?
Ku være lidt sjovt at høre.
Hvad lavede du?
Hvordan startede det?
Og hvordan reagerede du?
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
jeg tog det faktisk meget stille og roligt og sov ind imellem veerne. vækkede manden og morgen, som så gik i panik.. det hyggede jeg mig med og gik og små grinte lidt af ham... man skulle nærmest tro at det var han der var ved at føde og ikk mig hehe....
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
mar 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 1.053
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 127
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 22 Svar: 804
Så vi gik igang med at fælde juletræer, fik en veninde på besøg, og bagefter kom min far på besøg..
Ved 16:30 tiden ringede jeg FG, for havde ikke mærket baby hele dagen, så jeg skulle lige ind og tjekkes.
På vej der ind blev de der dersens plukveer værre og værre - MEN jeg kunne gå endnu! Ergo så var det kun plukveer som min søster havde fortalt mig
Jeg blev undersøgt og sendt ind på en fødestue, og spørger jo selvfølgelig Hvorfor?!
Jamen,det er da fordi du er igang med at føde!!
Og lige knap 3 timer senere fik jeg Christina..
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Der skete ikke en skid og jeg fik så veedrop, lå i 6 timer med stærke veer men intet skete... Var nu åben 3 cm!:O
Der blev tilkaldt en læge som sagde til mig at han synes vi skulle stoppe og så starte forefra om morgen!
Hold kæft hvor jeg tuede, jeg havde bare ikke lyst til at skulle det hele igennem igen! Og min jordmoder sagde at jeg kunne få kejsersnit istedet, men det turde jeg sku heller ikke..:S Men valgte alligevel KS!
Kunne dog først komme til om morgen da der var en masse akut før mig!
Vi fik kørt en seng ind på fødestuen til min mand så vi kunne sove lidt..:)
Så vi optog en hel stue... hehe
Om morgen kl 9:42 kom Viktor til verden ved KS!:D
Anden gang havde jeg først plukkeveer/modningsveer i 2 dage og så veer næsten en hel dag som bare tog langsomt til...
Kl 22 om aften sagde jeg til min mand at nu kunne jeg ikke holde det ud længere og vi måtte afsted!
Da jeg kom på undersøgelsesstuen havde jeg så ondt i maven at jeg bare lå og skreg! (troede det var helt normalt)
De undersøgte mig og lavede en strimmel, jeg var ½-1 cm åben og IKKE i fødsel!!!!!!!? Sagde at jeg bare kunne tage hjem og hvile mig, men det ville jeg ikke for havde såååå ondt!
Lidt efter kom JM igen og spurte hvor jeg havde ondt? Jeg jagede fingerne lige ned i mit ar fra KS med Viktor!
Lidt efter kom en læge og spurte om det samme og sagde at vi måtte køre akut på oprationsbordet da det formentlig var mit ar der var ved at briste indvendigt!!!!
Kl 00:49 kom Klara til verden og jeg lå yderlig et par timer på bordet da jeg havde mange indre blødninger som de ikke kunne stoppe!!!
Jeg mistede 2½ L blod og fik blod fra banken!!!
Sory det blev lidt langt...;)
apr 2010
Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
Stille og roligt tog veerne til men skulle da lige se naboens nye akvarie. Da vi kom hjem fik vi lidt og spise og så gik vi igang med at se champions leage. Kl 23 var vi på sygehuset hvor veerne stille og roligt tog til og kl 03.47 er han født...
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 91 Svar: 673
min mor skulle lige til at gå og så sagde jeg: "der gik vandet"
min mor sagde bare at den var god med mig for hun troede bare jeg ville have hende til at blive længere, men det var altså gået.
så gik jeg ud i bad og så kom veerne og blev kørt ned på fødegangen fordi veerne kom så hurtigt, blev puttet i badekar for at lindre smerterne og da der var gået 1½ time i alt var jeg udvidet 10 cm, brugte så 2 timer og 15 min. på at få ham ud.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
anden gang var til et planlagt kejsersnit :o)
og tredie lå jeg og snork sov da jeg vågner ved at jeg kan mærke et ordenligt plop og jeg flyver ud af sengen for at se at hele gulvet er fyldt med blod og så var det ellers afsted babu med ambulancen og der havde jeg det ikke ret godt for vidste jo ikke om der var sket noget med den lille mus :o)
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
alle gange har jeg været overrsket ( trods det jeg gik over tiden 2 af gangene) spændt og lidt "shit mann hvad fanden har jeg gang i " agtigt
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 629
Blev sendt hjem igen kl 00:45, og fik besked på at ringe næste morgen kl 10, det gjorde jeg så, der var der ingen ledig jordmor, så skulle ringe igen kl. 12, fik besked på at komme kl. 13. Ankommer så på FG kl. 13:08, og er 3-4 cm åben. Omkring kl. 16:30, får jeg valget mellem at komme hjem, eller blive liggende, valgte at ta hjem til mine forældre.
Ligger i deres seng og slapper af, mens min mor, stedfar og x spiser aftensmad. (de skiftes til at spise, pga mine veer).
Da kl. er omkring 18:30, går vandet, ud i mine forældres seng (ups!), jeg går i bad for at lindre smerter, min x ringer til FG og vi får besked på at komme med det samme.. Er der ca kl. 20:20, da kl. bliver 21:09 starter mine presseveer og kl. 21:29 er Simon født
Undskyld længden!
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 43 Babyer: 3 Emner: 177 Svar: 2.659
2 gang PRØVEDE AT SOVE men BANG, så var der smeerter !
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Jeg troede at han pressede på min blære, og det var derfor jeg små tissede i trussen, når jeg rejste mig og satte mig igen, så vi tog til børnefødselsdag.
Det blev ved hele dagen, og kl 17.30 efter min kæreste var flippet ud over at jeg ikke ville ringe på FG, ringede jeg derind. Jeg tog ind til et tjek, og der fandt vi så ud af at jeg var 4 cm åben. Havde da godt kunnet mærke lidt meget små jag i bunden af maven, men tænkte ikke at det kunne være veer.
Men det var det. Jeg tog det totalt roligt, begyndte át grine, da den JM som undersøgte mig, ikke kunne forstå at jeg ikke var ved at gå i panik.
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 240 Svar: 804
2.gang. Var jeg på cafe med mine søstre og papmor til brunch, og da jeg rejste mig da vi var færdige og begyndte at gå ja så kom der sku veer:-)
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 144 Svar: 1.749
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 162
apr 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 162
Hvad lavede du da dit fødselsforløb