{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

3 1/2 år og total rasmus-modsat... {{forumTopicSubject}}

Hej alle tøser,

Hvem herinde har børn på 3 1/2 år og som også har lyst til at aflevere dem på det nærmeste børnehjem? (ja undskyld udtrykket, og selvfølgelig kunne jeg aldrig finde på at gøre det)....

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Jeg har en dreng på ja, 3 1/2 år og han gør bare alt det modsatte af hvad vi siger. Alt foregår i slowmotion og han vil stort set ikke spise for tiden. Igår endte jeg med at smide hans mad ud i skraldespanden efter jeg gentagne gange havde sagt at han skulle spise sin mad. Det er bare som om han keder sig, og ikke gider det, og har alt mulig andet i hovedet og ikke kan koncentrere sig om at spise. Sådan er det også når man beder ham om andre ting som han normalt godt kan. Han taber virkelig hurtigt fokus, i løbet af 1-2 sekunder er han i gang med noget andet end det han blev bedt om.

Det skal siges at han er mægtig kærlig, både overfor os (mor og far) og overfor sin lillebror på 14 1/2 mdr. Siger hele tiden "jeg elsker dig" (og så som regel noget han vil bagefter) og vil konstant kramme. Det grænser næsten til det bliver irriterende. Samtidig vil han rigtig gerne samarbejde men det foregår i slowmotion. Og så prøver han hele tiden ting han ved han ikke må. Alt dette resulterer i at vi konstant er sure eller skælder ud, og det ender bare i mere modvilje fra ham, og så kører den onde cirkel. Vi får ikke rigtig lagt vægt på det positive han gør. Også fordi lillebror har været meget syg (ikke så alvorligt, bare meget den sidste tid) og vi har brugt meget tid på ham. Og måske det spilder en rolle?

Men gode råd er kærkomne, da det fylder meget i mit hovedet. Er det normalt for 3 1/2-årige eller hvad?

Knus en bekymret mor, men som alligevel godt kan se at han prøver os af, og at det nok er meget normalt. For når han er ude, opfører han sig pænt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  3 1/2 år og total rasmus-modsat...
Kommentér på:
3 1/2 år og total rasmus-modsat...

Annonce