{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

for tidlig fødte babyer.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg kunne endelig godt tænke mig at høre hvordan I som har født meget for tidlig har oplevet forløbet - klaret det og hvordan jeres børn klarede det smiley

Bare fordi man som tvillinge gravid kan være uheldig at føde for tidligt. så man måske kunne få en idé om hvor gode chancer der er for babyerne smiley

Håber der er nogen som vil dele deres følelser og oplevelser med mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Hæng 5 billeder op på vores kontor 500 kr.
  • Handyman 1.400 kr.
  • Sæt et skab fast mod vægen 799 kr.
  • Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Klippe hæk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  for tidlig fødte babyer..
  • #2   26. jan 2011 Jeg tænker nu heller ikk så meget over det faktisk - fordi jeg har en følelse af enten går jeg til igangsættelse datoen d. 23 maj ca ellers får jeg veer på min fødselsdag d. 1 maj *G*
    Jeg ved det ikk går galt og hvis man starter for tidlig prøver de os at stoppe den jo.. jeg har fået at vide bare over de 30 uger så skal de nok klare den ved at komme for tidlig.
    men altså ja jeg vil da os helst gå så langt som muligt til igangsættelse..

men alligevel er det spændende at høre andres historier og så man bare er en smule klar på hvad der kan ske..

• #3   26. jan 2011 jamen jeg var så uheldig i uge 34 at få en rigtig slem svangerskabs forgiftning der resulterede i indlæggelse og akut kejsersnit næste morgen. Angellina er en rigtig fighter og behøvede slet ikke hjælp til andet end at spise ( så der blev lagt en sonde) vi var indlagt på sygehuset i 3 uger hvorefter vi fik lov at komme på orlov og 2 dage senere var vi til vægt kontrol og hun havde taget på så de udskrev os. angellina er 4 måneder (på lørdag) fra fødsel var hun 46 cm og 2160 g. idag 4 måneder senere hedder det 61 cm og 5,8 kg. vi fik afvide vi skulle ikke forvente hun ville kunne ligeså meget som børn født til tiden- men indtil videre kan hun ligeså meget motorisk som en født til tiden. læger og sygeplejerske er så dygtige idag så jeg tror ikke du skal være bekymret smiley

• #4   26. jan 2011 svangerskabs - hvordan ved man om man har det ??? har hørt mange snakke om det og jeg fik os taget levertal prøver ved lægebesøg nr 1 - men hvordan ved man det endeligt ???

Ja altså man skal jo os tænke på hvor meget man selv gør med ens baby som hjælper dem til at være med på mode som de andre der er født til tiden..

Ja altså så længe de er sunde og raske - velskabte og klar til verden kommer de vel smiley

det jeg er mest bange for er om jeg ved når det er tid til at køre på sygehuset *G*

• #5   26. jan 2011 Natasja er født i 32+4 smiley Og du er velkommen til at skrive hvis du ville vide noget smiley

• #6   26. jan 2011 jamen ihvertfald ved mig vågnede jeg tirsdag morgen den 28/9 med ekstreme smerter i det øverste af maven, jeg kunne godt mærke jeg ikke havde det så godt men tænkte ikke mere over det da der var meget sygdom i omløb. da kl. blev 11 ringede jeg og snakkede med min mor og fortalte det ( det gjorde stadig vildt ondt) hun bad mig så ringe på sygehuset der så bad mig komme derop hvor de tog en masse blodprøver og fandt ud af at mine blodtal (ved ikk hvad de hedder) var alt for høje samt min puls var også rigtig høj. de indlagde mig så og i løbet af natten blev det MEGET værre og de kunne ikke fjerne smerten med medicin så næste morgen fik jeg af vide de ville ligge en blokade ved kejsersnittet men en time inden jeg skulle på op så mine blodtal så slemme ud så de valgte at lave kejsersnit med det samme i fuld bedøvelse

• #7   26. jan 2011 Janni: hold da op.. det lyder ikk behageligt. men dejligt der ikk skete bebs noget.. selvom man lige skulle være indlagt lidt sammen .

• #8   26. jan 2011 ja det er rigtig dejligt. men så da desværre nogle slemme eksempler på for tidligt fødte på neonatal (afsnittet for tidligt fødte) med respirator, lukkede varme kasser og den slags smiley

• #9   26. jan 2011 ja det har jeg os set - dog bare på tvet - men det sker ikk for mine basser. har en meget positiv indstilling til dette smiley har jeg haft fra vi fik taget æg ud og op igen osv... så mon ikk den holder stik hele vejen igennem smiley

• #10   26. jan 2011 Alberte er født ved akut kejsersnit 36+0 som også betegnes som fortidlig født, men jeg synes egentlig forløbet er gået fint og alberte klarer sig vildt godt, hun er snart 5 mdr og hun har snart spist grød i en mdr osv, selvom lægerne sagde hun muligvis ville blive lidt bagud, men det siger sundhedsplejersken at det er hun bestemt ikke, vi har været heldige, men synes læger og sygeplejersker var helt utrolig dygtige og rigtig gode til at forklare smiley

• #11   26. jan 2011 har født i 28+6 bare skriv en pb hvis du vil vide noget smiley

Kommentér på:
for tidlig fødte babyer..

Annonce